YouTube

Książki:

1. Amator w natarciu : wideoblogi i web show jako przykład nowej amatorskiej aktywności w Sieci / Lidia Rudzińska // W : E-gatunki : dziennikarz w nowej przestrzeni komunikowania / red. nauk. Wiesław Godzic, Zbigniew Bauer ; współpr. Paweł Wieczorek.Warszawa : Wydawnictwo Poltext, cop. 2015. – S. 103-124

2. Językowe i pozajęzykowe środki popularyzacji nauki na polskim YouTubie / Aleksandra Kozłowska // W : Język jako świadectwo kultury : język, kultura, społeczeństwo / redakcja naukowa Stanisław Cygan ; Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach. Instytut Filologii Polskiej. – Kielce : Instytut Filologii Polskiej Uniwersytetu Jana Kochanowskiego, 2017. – S. 127-137

3. Kod YouTube : od kultury partycypacji do kultury kreatywności / Marta Majorek. – Kraków : Towarzystwo Autorów i Wydawców Prac Naukowych Universitas, cop. 2015. – 238 s. : il. ; 21 cm.
M 63597 (Kędzierzyn-Koźle), M 213605 M 214053 M 214411 (Opole)

4. Polscy gameplayerzy a trolling, czyli o zachowaniach antyspołecznych na YouTube / Rafał Maćkowiak // W : Nowe media w języku, kulturze i literaturze / pod red. Krzysztofa Sakowskiego i Łukasza Marka Plęsa. – Łódź : Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2016. – S. 73-91
M 216648 C 216579 (Opole)

5. Popularność utwórów muzycznych i ich coverów na You Tube / Olaf Flak, Adrian Robak // W : Media społecznościowe : dialog w cyberprzestrzeni. T. 1 / pod redakcją Krystyny Doktorowicz. – Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, 2016.- S. 177-204

6. W stronę posttelewizyjnej publiczności. YouTube następcą telewizji ? / Marta Majorek // W : Oblicza Internetu : sieciowe dyskursy (roz)poznawania cyfrowego świata / red. nauk. Marek Sokołowski. – Elbląg : Wydawnictwo Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej, 2014. – S. 188-194
M 215625 M 217508 (Opole)

7. Youtube : wideo online a kultura uczestnictwa / Jean Burgess, Joshua Green ; przekł. Tomasz Płudowski. – Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2011. – 206, [2] s. ; 21 cm.
M 206569 (Opole)

Artykuły w czasopismach:

8. Bluzg, jutub i hajs / Mariusz Sepioło // Tygodnik Powszechny. – 2016, nr 29, s. 12-14
* Wpływ YouTuba na młodzież

9. Cyberżałoba – wirtualne odsłony cierpienia / Mateusz Szubert // Literatura Ludowa. – 2016, nr 2, s. 37-48

10. “Dzień z życia Ziemi”, czyli YouTobe jako cyberkultura / Tomasz Żaglewski // Przegląd Kulturoznawczy. – 2011, nr 1, s. 90-106

11. Facebook, Twitter i YouTube w mediach tradycyjnych : jak prasa, radio i telewizja wykorzystują serwisy społecznościowe? / Przemysław Szews // Media i Społeczeństwo. – Nr 4 (2014), s. 56-73

12. “Gangnam Style” jako satyryczne narzędzie komentowania problematycznych kwestii = “Gangnam Style” a satirical tool of commenting on difficult issues / Dominik Wróblewski // Społeczeństwo, Edukacja, Język. – T. 6 (2017), s. 87-97

13. Gwiazdy sieci / Bartosz Janiszewski // Wprost. – 2013, nr 50, s. 46-49

14. Kanały YouTube jako przykład wykorzystania mediów społecznościowych w procesie transferu wiedzy do biznesu turystycznego / Sebastan Kopera, Marta Najda-Janoszka, Ewa Wszendybył-Skulska // Folia Turistica. – Nr 32 (2014), s. 55-72

15. Miejsce YouTube’a w polskiej kulturze / Marcin Olender // Rocznik Kultury Polskiej. – 2017, s. 241-249

16. Od kultury “tylko do odczytu” do kultury kreatywności : YouTube jako medium demokratyzujące przestrzeń współczesnej twórczości audiowizualnej / Marta Majorek // Zeszyty Prasoznawcze. – 2013, nr 2-4, s. 89-104

17. Przestrzenie ludyczne w internecie na przykładzie Youtube / Monika Szlęzak // Zabawy i Zabawki. – R. 6, nr 1/4 (2008), s. 179-184

18. Tuba rewolucji / Bartek Chaciński // Polityka. – 2013, nr 2, s. 78-80

19. Tuboluby / Marta Mazuś // Polityka. – 2014, nr 10, s. 30-32

20. Wykorzystanie Youtube’a jako narzędzia perswazji politycznej w kampanii Baracka Obamy / Julita Ślusarczyk // Zeszyty Prasoznawcze. – 2011, nr 3-4, s. 145-161

21. Zawód: youtuber / Piotr Rodzik // Wprost. – 2015, nr 47, s. 84-85

 

Zob. też hasła: Facebook, Twitter

 

Oprac. Anna Zacłona
Wydział Informacji, Bibliografii i Udostepniania Zbiorów, PBW w Opolu