Książki:
1. Czy mikroblogi to alternatywny sposób komunikacji muzealnej? : na przykładzie kontaktów muzeów narodowych z odbiorcami na Twitterze / Agnieszka Masny // W : Język, człowiek, świat : różne aspekty komunikacji międzyludzkiej / redakcja naukowa Ewa Boksa, Agnieszka Rosińska-Mamej, Joanna Senderska. – Kielce : Kieleckie Towarzystwo Naukowe, 2016. – S. 125-136
2. Demotywatory i internetowe memy – o łączeniu słowa i obrazu na Twitterze / Przemysław Szews // W : Kreatywność językowa w przestrzeni medialnej / pod red. Katarzyny Burskiej i Bartłomieja Cieśli. – Łódź : Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2014. – S. 177-191
3. Exposé na Twitterze, czyli O zmianie politycznych praktyk perswazyjnych / Ewa Modrzejewska // W : Normy komunikacji : między retoryką a językiem / pod redakcją Joanny Partyki. – Warszawa : Instytut Badań Literackich PAN. Wydawnictwo, 2017.- S. 163-181
4. Jak Cię widzą, tak Cię piszą : sztuka autopromocji w mediach społecznościowych / Guy Kawasaki, Peg Fitzpatrick ; [tłumaczenie: Maksymilian Gutowski]. – Gliwice : „Helion”, cop. 2016. – 180, [4] s. : il. ; 21 cm. – (Onepress Power)
M 214259 M 214260 (Opole)
5. O czym chcemy powiedzieć światu? : socjologiczna analiza hastagów na Twitterze i Instagramie / Aleksandra Wysokińska // W : Nowe media w języku, kulturze i literaturze / pod red. Krzysztofa Sakowskiego i Łukasza Marka Plęsa. – Łódź : Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2016. – S. 127-145
M 216648 C 216579 (Opole)
6. Problemy poprawnościowe użytkowników Twittera i projekt #czytamsłownik / Anna Iwanowska // W : Norma i uzus współczesnej polszczyzny : wybrane problemy / redakcja Ewa Rogowska-Cybulska i Marek Cybulski. – Gdańsk : Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, 2016. – S. 23-30
7. 140 [Sto czterdzieści] znaków narzędziem do wszystkiego : „twitter” jako idealne medium cyfrowej współczesności = 140 character tool for everything : twitter as an ideal medium for digital times / Jakub Czopek ; Katedra Pedagogiki Medialnej. Wydział Pedagogiczny. Uniwersytet Rzeszowski.Edukacja a nowe technologie w kulturze, informacji i komunikacji = Education and new technologies in culture, information and communication / red. nauk. Dorota Siemieniecka. – Toruń : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, 2015. – S. 307-318
8. Twitterodemokracja i językowe sposoby wyrażania sprzeciwu na portalach społecznościowych typu Facebook i Twitter / Barbara Misztal // W : Obszary polonistyki : język, kultura, literatura / pod red. nauk. Jolanty Pasterskiej, Małgorzaty Kułakowskiej, Anny Antas, Karoliny Krzysztoń. – Rzeszów : Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2014. – S. 111-118
Artykuły w czasopismach:
9. Charakterystyka gatunkowa i funkcjonalna wpisów medialnych na Twitterze / Anna Tereszkiewicz // Poradnik Językowy. – 2014, z. 8, s. 48-61
10. Dyplomacja w 140 znakach / Jacek Pawlicki // Newsweek Polska. – 2014, nr 31, s. 57-59
11. Dziennikarze w mediach społecznościowych : studium przypadku : profile Krzysztofa Skórzyńskiego (Fakty TVN) na Facebooku i Twitterze / Martyna Małgorzata Zagórska // Civitas et Lex. – 2014, [nr] 3, s. 25-37
12. 10 [Dziesięć] lat ćwierkania / Edwin Bendyk // Polityka. – 2016, nr 1/2, s. 116-117
13. Dziesięć mitów Twittera / Eryk Mistewicz // Nowe Media. – 2012, [nr] 1, s. 42-49
14. Era Twittera / Iga Nyc, Agnieszka Niedek // Wprost. – 2009, nr 44, s. 88-89
15. Facebook, Twitter i YouTube w mediach tradycyjnych : jak prasa, radio i telewizja wykorzystują serwisy społecznościowe? / Przemysław Szews // Media i Społeczeństwo. – Nr 4 (2014), s. 56-73
16. Hashtag, czyli komunikat? : rola i funkcje hashtagów na Twitterze / Karolina Adamska // Studia Medioznawcze. – 2015, nr 3, s. 61-71
17. Hipertekst jako medium postpamięci : uwagi na przykładzie wpisów dotyczących holocaustu na stronach serwisu Twitter.com / Marek Kaźmierczak // Politeja. – 2015, nr 3, s. 71-89
18. Komunikacja z klientem na Twitterze : analiza wybranych aktów mowy w interakcji handlowej online / Anna Tereszkiewicz // Studia Medioznawcze. – 2017, nr 1, s. 75-85
19. Koniec Twittera? : a może kolejny etap rozwoju? / Monika Marta Przybysz // Nowe Media. – 2015, nr 1, s. 67-74
20. Obraz ukraińskiego Majdanu w polskich mediach społecznościowych : na przykładzie Twittera / Marta Majorek, Marta du Vall // Państwo i Społeczeństwo. – Nr 1 (2016), s. 117-132
21. Pod znakiem krzyżyka / Aleksandra Żelazińska // Polityka. – 2017, nr 46, s. 68-70
* 10. rocznica istnienia hasztagu
22. Pożegnanie z Twitterem / Arkadiusz Jordan // Nowe Media. – 2015, nr 1, s. 79-84
23. Próba charakterystyki gatunkowej mikroblogu : (na podstawie serwisu Twitter) / Katarzyna Sitkowska // Zagadnienia Rodzajów Literackich. – Z. 2 (2012), s. 53-76
24. Przykro nam to słyszeć – reakcje firm telekomunikacyjnych na skargi i zażalenia klientów publikowane w serwisie Twitter / Anna Tereszkiewicz // Poradnik Językowy. – 2017, z. 3, s. 17-29
25. Rój, czyli o emocjach Twittera / Anna Białoszewska // Nowe Media. – 2015, nr 1, s. 76-78
26. Skarga na Twitterze (sposoby wyrażania skarg przez klientów firm telekomunikacyjnych) / Anna Tereszkiewicz // Poradnik Językowy. – 2015, nr 9, s. 28-34
27. Social media jako kopalnia informacji : wybrane obszary wykorzystania danych na przykładzie portalu Twitter / Joanna Michalak // Acta Universitatis Nicolai Copernici. Nauki Humanistyczno-Społeczne. Zarządzanie. – Z. 44, nr 3 (2017), s. 107-122
28. Strategie językowe w interakcji handlowej na Twitterze / Anna Tereszkiewicz // Acta Universitatis Lodziensis. Folia Linguistica. – [Z.] 49 (2015), s. 17-30
29. Twitter jako przedmiot badań socjologicznych i źródło danych społecznych : perspektywa konstruktywistyczna / Olga Rodak // Studia Socjologiczne. – 2017, nr 3, s. 236
30. Twitter w kampaniach informacyjnych o związkach osób tej samej płci w Polsce i w USA / Jacek Barlik // Studia Medioznawcze. – 2017, nr 4, s. 61-77
31. Twitterowe formy i normy / Tomasz Orłowski // Nowe Media. – 2014, nr 1, s. 76-81
32. Użytkownik, nadawca i odbiorca w Web 2.0. : uwagi o różnychsposobach odnoszenia się do literatury w serwisie Twitter / Marek Kaźmierczak // Teksty Drugie. – 2012, nr 6, s. 270-286
33. Wojna w 140 znakach : wojna domowa w Syrii w obrazach i narracjach w społecznościowej przestrzeni Twittera / Hussein Bougsiaa, Lucyna Kopciewicz // Kultura Współczesna. – 2017, nr 2, s. 127-141
34. Zachowania grzecznościowe w interakcji handlowej na Twitterze / Anna Tereszkiewicz // Media, Kultura, Komunikacja Społeczna. – [T.] 11, nr 4 (2015), s. 65-80
Zob. też hasła: Facebook, YouTube
Oprac. Anna Zacłona
Wydział Informacji, Bibliografii i Udostepniania Zbiorów, PBW w Opolu