Edukacja historyczna dziś

Niniejsza bibliografia dotycząca problemów i wyzwań współczesnej edukacji historycznej w dwóch wymiarach – teoretycznym i praktycznym, zawiera 111 opisów bibliograficznych. Materiał uporządkowano alfabetycznie według tytułów publikacji, z podziałem na wydawnictwa zwarte i artykuły z czasopism. Książki dostępne w Pedagogicznej Bibliotece Wojewódzkiej w Opolu i filiach oznaczono sygnaturami.

Wydawnictwa zwarte :

1. Dwie rocznice : obraz wojny polsko-bolszewickiej i zbrodni katyńskiej w historiografii i edukacji historycznej / pod red. Marka Białokura, Joanny Rażniewskiej, Krystyny Steckiej. Łysomice : „Duet”, 2010. – 150,[1] s. ; 24 cm.

M 205983 (Opole)

2. Dziedzictwo w akcji : rekonstrukcja historyczna jako sposób uczestnictwa w kulturze / Tomasz Szlendak [et al.]. Warszawa : Narodowe Centrum Kultury, 2012. – 229, [1] s. : il. (gł. kolor.) ; 21 cm.

M 067565 (Nysa), M 212897 (Opole)

3. Edukacja historyczna a współczesność : księga jubileuszowa dedykowana Profesorowi dr hab. Adamowi Suchońskiemu […] /red. Barbara Kubis ; Uniwersytet Opolski. Opole : Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego, 2002. – 488 s. : 1 portr. ; 24 cm.

M 061799 (Kędzierzyn-Koźle), M 186113 (Opole)

4. Edukacja historyczna młodzieży : problemy i kontrowersje u progu XXI wieku / Jerzy Maternicki. – Toruń : „Dom Organizatora”, 1998. – 186 s. ; 24 cm.

C 181005 (Opole)

5. Edukacja historyczna w klasach początkowych / Joanna Garbula-Orzechowska. – Toruń : „Akapit”, 2002. – 187 s. : ilustracje ; 24 cm.

6. Edukacja historyczna w miejscach pamięci : zarys problematyki / Tomasz Kranz. – Lublin :Stowarzyszenie „Dialog i Współpraca”, 2002. – 140 s. : fot. ; 24 cm.

C 048750, M 048751 (Brzeg), M 057867-M 057868 (Kędzierzyn-Koźle), C 050136, M 050137 (Kluczbork), C 060807, M 060806 (Nysa), C 184441, M 184478 (Opole)

7. Edukacja historyczna w szkole : teoria i praktyka / Ewa Chorąży, Danuta Konieczka-Śliwińska, Stanisław Roszak – .Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN , 2008. – 401,[1] s. ; 24 cm.

M 061159 (Kędzierzyn-Koźle), C 065012 (Nysa), C 199756, M 199032- M 199035 (Opole)

8. Edukacja o Holokauście : scenariusze zajęć /[ red. Aleksandra Tokarek, Janusz Berdzik ; Miejski Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Opolu]. – Opole : Miejski Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli, [2017]. – 107 s. : il. (w tym kolor.) ; 30 cm.

M 216020- M 216021 (Opole)

9. Edukacja wobec tożsamości społecznej / pod red. Elżbiety Gaweł-Luty i Jerzego Kojkoła. Gdańsk : „Harmonia”, 2008. – 567, [2] s. : tab. ; 24 cm.

M 209027 (Opole)

10. Ekotrasy czyli Dokąd uczniowie chodzą po szkole / [aut. Grzegorz Szlefarski et al. ; zdj. Nina Gałuszka]. Warszawa : Centrum Edukacji Obywatelskiej, 2009. – 151, [1] s. : il. kolor. ; 24 cm.

M 063629 (Kędzierzyn-Koźle), M 053359 (Kluczbork), M 067736 (Nysa), M 213596 (Opole)

11. Europa w pół wieku po roku 1968 : historia, polityka, kultura /pod redakcją Marka Mazurkiewicza i Tadeusza Siwka. – Opole :Instytut Śląski, 2019. – 288, [1] s. : wykr. ; 24 cm.

M 219963 (Opole)

12. Górny Śląsk między Niemcami a Polską : dziedzictwo i znaczenie powstań śląskich w edukacji historycznej i historiografii / pod red. Marka Białokura. – Toruń ; Łysomice : „Duet”, cop. 2011. – 298, [1] s. : il. ; 23 cm.

M 207605 (Opole)

13. Historia ludzi : historia dla ludzi : krytyczny wymiar edukacji historycznej / red. Iwona Chmura-Rutkowska, Edyta Głowacka-Sobiech, Izabela Skórzyńska. – Kraków : „Impuls”, 2013. – 569 s. : il. ; 24 cm.

M 211880 (Opole)

14. Historia w przestrzeni publicznej / pod redakcją Joanny Wojdon. – Warszawa : Państwowe Wydawnictwo Naukowe, 2018. – 520, [2] s. : il. ; 24 cm.

M 218228 (Opole)

15. Historia :wdrażanie podstawy programowej w szkole ponadpodstawowej /autorzy Włodzimierz K. Kowalczyk, Andrzej Kaproń, Włodzimierz Chybowski, Wioletta Kozak ; Ministerstwo Edukacji Narodowej. – Warszawa : Ośrodek Rozwoju Edukacji, 2019 – .68 s. : il. ; 30 cm.

M 055098 (Brzeg), M 065034 – M 065036 (Kędzierzyn-Koźle), M 057053 (Kluczbork), M 069343, M 069387 – M 069388 (Nysa), C 219787, M 219853- M 219856 (Opole)

16. Historyczne gry dydaktyczne : rozrywka, regionalizm, refleksja / red. Karol Sanojca. – Wrocław ; Dziekanów Leśny : Wydawnictwo LTW, 2018. – 201, [1] s. : il. ; 21 cm.

M 218493-M 218494 (Opole)

17. Jak pracować z uczniem zdolnym? : poradnik dla nauczycieli historii / Małgorzata Machałek ; współpr. Jarosław Usowicz. Warszawa : Ośrodek Rozwoju Edukacji, 2013. – 104 s. : il. (w tym kolor.) ; 24 cm.

M 62667–M 62671 (Kędzierzyn-Koźle), M 053198-M 053207 (Kluczbork), C 067039, M 067067-M 067048 (Nysa), C 210340, M 210075-M 210078 (Opole)

18. Miejsca pamięci w świadomości współczesnego / red. nauk. Krzysztof Zieliński, Joanna Janikowska. – Toruń : Wydawnictwo Edukacyjne, „Akapit”, 2015. – 193 s. ; 24 cm.

19. Minecraft : kreatywna nauka i zabawa / Katarzyna Czekaj-Kotynia, Bartosz Danowski. – Gliwice :” „Helion”, cop. 2016. – 207 s. : il. ; 24 cm.

M 054255 (Kędzierzyn-Koźle), M 216596, M 216621-M 216622 (Opole)

20. Muzea skansenowskie we współczesnej edukacji historycznej : książka dedykowana prof. dr hab. Krystynie Wróbel-Lipowej wieloletniemu kierownikowi Zakładu Dydaktyki Historii w Instytucie Historii UMCS w Lublinie / red. Mariusz Ausz [et al.]. – Wyd. 2 popr. i uzup. – Lublin : : Polskie Towarzystwo Historyczne. Oddział, 2011. – 339 s. :  ilustracje ; 23 cm.

21. Odkryj Opole w szkole : materiały dydaktyczne / pod red. Stefanii Jagło i Janusza Berdzika. – Opole : Miejski Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli, 2017. – 192 s. : il. (w tym kolor.) ; 30 cm.

C 217457 (Opole)

22. Pamięć społeczna z perspektywy edukacji regionalnej : analiza doświadczeń biograficznych białostoczan pochodzenia polskiego i żydowskiego urodzonych przed II wojną światową : studium porównawcze pamięci społecznej licealistów z Polski i Izraela / Joanna Sacharczuk. – Białystok : Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku, 2020. – 414 stron : ilustracje, wykresy ; 24 cm.

23. Papież Jan Paweł II w polskich i zagranicznych podręcznikach do nauczania historii /Adam Suchoński ; Uniwersytet Opolski. Opole : Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego, 2003. – 105 s., [36] s .tabl. : fot. ; 25 cm.

C 186092 (Opole)

24. Poniatowski i inni : studia o polskiej polityce, dydaktyce i edukacji historycznej XIX i XX wieku /Marek Białokur. – Wyd. 2Bielsko-Biała ;Opole :Wydawnictwo Cum Laude, 2016. – 1035 s. ; 21 cm.

M 214695 (Opole)

25. Powstanie Warszawskie : materiał edukacyjny dla szkoły podstawowej, gimnazjum i szkół ponadgimnazjalnych /[red. dydaktyczna Karol Mazur ; aut. scen. Michał Komuda, Łukasz Michalski, Marcin Miros, Aleksandra Pepińska, Maciej Podbielkowski, Maria Rukat]. – Warszawa : Muzeum Powstania Warszawskiego : Next Film, cop. 2014. – 58 s. : il. (w tym kolor.) ; 28 cm.

M 213619 (Opole)

26. Powstanie wielkopolskie 1918-1919 : materiały metodyczne dla nauczycieli. – Poznań :Samorząd Województwa Wielkopolskiego, 2018. – 158 s. : il. ; 30 cm.

M 219119 (Opole)

27. Problemy współczesnej edukacji historycznej / Maria Kujawska. Poznań : Instytut Historii Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza, 2001. – 229, [1] s. : il., tab., wykr. ; 24 cm.

28. Przerwana droga do niepodległości : stan wojenny 13 XII 1981-22 VII 1983 : świadomość – edukacja – kultura / Marek Białokur, Maciej Fic, Anna Gołębiowska. Opole :Wydawnictwo Naukowe „Grado”, 2012. – 231 s. : tab., wykr. ; 22 cm.

M 207625 (Opole)

29. Solidarna szkoła : Tworzymy Solidarną Szkołę : pomysły na lekcje i projekty edukacyjne / [aut. Urszula Małek et al.]. Warszawa : Fundacja Centrum Edukacji Obywatelskiej : Europejskie Centrum Solidarności, 2014. – 47, [2] s. : il. ; 30 cm.

M 211843-M 211844 (Opole)

30. Ślady przeszłości – uczniowie adoptują zabytki : materiały pomocnicze dla nauczycieli / [aut. Anna Mirska-Czerwińska et al. ; red. Marianna Hajdukiewicz ; zdjęcia Jarosław Kąkol]. Warszawa : [Centrum Edukacji Obywatelskiej], 2008. – 73 s. : il., fot (w tym kolor.) ; 30 cm.

M 067723 (Nysa), M 213628 (Opole)

31. Technologie informacyjno-komunikacyjne w nowoczesnej edukacji – z perspektywy polskiej i europejskiej : zeszyt metodyczny / [red. Alicja Wujec-Kaczmarek ; Miejski Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Opolu]. –  Opole : Miejski Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli, 2012. – 80 s. ; 30 cm.

M 216068-M 216069 (Opole)

32. Tradycja i mity w edukacji historycznej w dobie reformy / red. Stanisław Roszak ; red., Małgorzata Strzelecka ; red., Mariusz Ziółkowski ; Polskie Towarzystwo Historyczne ; Instytut Historii i Archiwistyki UMK w Toruniu ; Stowarzyszenie Oświatowców Polskich w Toruniu ; Polskie Towarzystwo Historyczne; Instytut Historii i Archiwistyki UMK w Toruniu; Stowarzyszenie Polskich w Toruniu. Toruń : Stowarzyszenie Oświatowców Polskich, 2004. – 384 s. ; 24 cm.

M 188288 (Opole)

33. Turystyka w edukacji historycznej i obywatelskiej / redakcja naukowa Mariusz Ausz, Joanna Bugajska-Więcławska, Andrzej Stępnik, Dariusz Szewczuk. – Lublin : Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 2017. – 413 s. : il. ; 24 cm.

34. Uczeń w Nowej Szkole : edukacja humanistyczna / red. Maria Kujawska ; Zakład Dydaktyki Historii Instytutu UAM. Poznań : Instytut Historii Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza, 2002. – 240 s. : il. ; 24 cm.

35. W świat z klasą : edukacja globalna na zajęciach historii : materiały edukacyjne dla nauczycielek i nauczycieli szkół gimnazjalnych /[aut.: Patrycja Kopcińska et al.]. Warszawa : Fundacja Centrum Edukacji Obywatelskiej, 2014. – 104 s. : il. ; 30 cm.

M 213591 (Opole)

36. Wartości w edukacji historycznej / red. Janusz Rulka. – Bydgoszcz : Wydawnictwo Uczelniane WSP, 1999. – 350, [2] s. ; 24 cm.

37. Wprowadzenie do dydaktyki historii /Alojzy Zielecki. Warszawa : „Avalon”, 2007. – 384 s. ; 21 cm.

C 196885, M 197055 (Opole)

38. Współczesna edukacja historyczna : doświadczenia, oczekiwania / redakcja naukowa Justyna Budzińska, Justyna Strykowska. – Poznań : Instytut Historii UAM, 2015. – 308 s. ; 24 cm.

39. Wybór lekcji historii metodą dramy : praca zbiorowa /red. Barbara Bleja ; [aut.] Grażyna Zielińska. Toruń : „Bea”,1995. – 59 s. ; 21 cm.

C 172695, M 172700-172701 (Opole)

40. Wychowanie – opieka – kształcenie : z badań nad wybranymi problemami edukacji w XX i XXI wieku / red. nauk. Mariusz Brodnicki, Elżbieta Gorloff, Andrzej Kołakowski. Toruń :”Akapit”, 2010. – 250 s. ; 24 cm.

M 204298, M 211544 – M 211545 (Opole)

41. Wychowanie patriotyczne : pedagogika – polityka bezpieczeństwa – polityka historyczna / pod red. Konrada Henninga. – Łódź : Akademia Humanistyczno-Ekonomiczna, 2017. – 356 s. : wykr. ; 21 cm

M 064447 (Kędzierzyn-Koźle), M 216231 – M 216232 (Opole)

42. Wydarzenia Marca 1968 roku w pamięci i edukacji historycznej /pod red. Anny Gołębiowskiej i Małgorzaty Świder. – Opole :Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego, 2017. – 133 s. :il. ; 24 cm.

M 217531 (Opole)

43. Zrozumieć historię : praca ze źródłem : poradnik dla nauczyciela / Barbara Kubis, Teresa Maresz. Warszawa : Wydawnictwo Szkolne PWN, 2011. – 104 s. : il., faks., fot., rys. ; 29 cm.

M 206291 (Opole)

Artykuły z czasopism :

44. Ale to już było… : czyli co archiwa mogą mieć wspólnego z edukacją? / Violetta Urbaniak // Meritum. – 2016, nr 3, s. 33-36

45. Co z tą historią? /Anna Dzierzgowska, Piotr Laskowski // Głos Nauczycielski. – 2018, nr 6, s. 12-13

46. Czy historii można uczyć inaczej? / Paweł Hanczewski // Wiadomości Historyczne. – 2008, nr 2, s. 5-11

47. Edukacja historyczna a kształtowanie kompetencji poszukiwanych na rynku pracy / Zbigniew Osiński // Wiadomości Historyczne. – 2009, nr 5, s. 5-7

48. Edukacja historyczna, stan aktualny, oczekiwania, perspektywy / Jerzy Topolski // Wiadomości Historyczne. – 1997, nr 2, s. 88-93

49. Edukacja historyczna w szkołach Białorusi / Małgorzata Ocytko // Wiadomości Historyczne. – 2010, nr 6, s. 30-39

50. Edukacja otwarta : animacja i generacja /Danuta Srok // Edukacja i Dialog. – 2016, nr 11/12, s. 68-71

51. Edukacja patriotyczno-historyczna /Anna Klimowicz // Dyrektor Szkoły. – 2016, nr 4, s. 60-63

52. Emocje i wartości w edukacji historycznej / Janusz Rulka // Wiadomości Historyczne. – 1999, nr 1, s. 35-40

53. Emocjonalny aspekt nauczania historii / Sylwia Łukasik-Gębska // Wiadomości Historyczne. – 2017, nr 1, s. 39-41

54. Empatia w szkolnej edukacji historycznej : na przykładzie Holocaustu /Adam Suchański // Mówią Wieki. – 2006, nr 2, s. 20-26

55. Escape roomy w nauczaniu historii /Michał Luberda // Biblioteka w Szkole. – 2019, nr 7-8, dod. „Biblioteka – Centrum Informacji”, nr 3, s. 17-21

56. Europejska edukacja historyczna XXI wieku / Jerzy Bentkowski // Wiadomości Historyczne. – 2004, nr 4, s. 206-213

57. Europejski wymiar polskiej edukacji historycznej / Maria Kujawska, Violetta Julkowska // Wiadomości Historyczne. – 2005, nr 3, s. 24-34

58. Ewolucja koncepcji edukacji historycznej – w kierunku efektywności kształcenia / Grażyna Okła // Wiadomości Historyczne. – 2009, nr 3, s. 16-19

59. Film historyczny i jego walory dydaktyczne / Barbara Techmańska // Wiadomości Historyczne. – 2016, nr 4, s. 21-25

60. Filmy i programy telewizyjne w szkolnej edukacji historycznej / Danuta Konieczka-Śliwińska // Wiadomości Historyczne. – 2008, nr 3, s. 42-48

61. Fotografia „opozycyjna” jako źródło edukacji o Polsce Ludowej /Barbara Techmańska, Małgorzata Skotnicka-Palka // Wiadomości Historyczne. – 2019, nr 6, s. 21-24

62. Gamifikacja i GBL – wyzwania i możliwości szkoły w XXI wieku / Marcin Siekański // Meritum. – 2016, nr 3, s. 26-32

63. Gra o historię (gry planszowe dotyczące historii Polski) / Katarzyna Kubisiowska // Tygodnik Powszechny. – 2010, nr 3, s. 34

64. Gry planszowe w edukacji historycznej uczniów szkoły podstawowej / Małgorzata Górecka // Wiadomości Historyczne. – 2017, nr 1, s. 22-25

65. Historia alternatywna w edukacji szkolnej /Jacek Struski // Kwartalnik Opolski. – 2010, nr 2/3, s. 85-93

66. „Historia i społeczeństwo. Dziedzictwo epok” : kryzys edukacji historycznej czy jej nowy początek? / Maciej Fic // Wiadomości Historyczne. – 2013, nr 2, s. 12-18

67. Historia prywatna w szkolnej edukacji historycznej / Karolina Banasiak // Wiadomości Historyczne. – 2020, nr 4, s. 12-15

68. Historia regionalna i lokalna jako przekaz wartości w edukacji historycznej / Teresa Stachurska-Maj // Meritum. – 2016, nr 3, s. 37-40

69. Historie rodzinne w badaniach nad historią lokalną / Katarzyna Kruszyńska-Stasiak // Wiadomości Historyczne. – 2020, nr 4, s. 9-11

70. Historii możemy uczyć inaczej / Piotr Laskowski ; rozm. przepr. Jakub Szymczak // Znak. – 2019, nr 6, s. 24-29

71. Integracja europejska w szkolnej edukacji historycznej /Janina Mazur // Wiadomości Historyczne. – 2006, nr 3, s. 5-21

72. Internetowe zasoby dla nauczycieli historii / Zbigniew Osiński // Wiadomości Historyczne. – 2011, nr 3, s. 15-20

73. Jasna Góra w szkolnej edukacji historycznej / Beata Urbanowicz // Wiadomości Historyczne. – 2014, nr 6, s. 22-27

74. Konstytucja marcowa 1921 roku we współczesnej edukacji historycznej : analizy i propozycje /Marek Białokur // Modelowe Nauczanie. – 2013, nr 3-4, s. 58-88

75. Kontrowersje wokół metod edukacji historycznej /Alojzy Zielecki // Wiadomości Historyczne. – 2000, nr 2/3, s. 112-123

76. Korespondencja Jana Śniadeckiego jako źródło w edukacji historycznej / Łukasz Wróbel // Wiadomości Historyczne. – 2013, nr 3, s. 17-21

77. Lekcja genealogiczna w archiwum państwowym / Hubert Mazur // Wiadomości Historyczne. – 2019, nr 2, s. 34-38

78. Lekcja historii online / Małgorzata Michałek // Meritum. – 2016, nr 3, s. 20-25

79. Lekcja z komiksem : opowieść graficzna w szkolnej edukacji historycznej / Bartłomiej Janicki // Indeks. – 2010, nr 1-2, s. 20-23

80. Literatura i źródła do dziejów Zagłębia Dąbrowskiego w edukacji historycznej /Anna Glimos-Nadgórska // Wiadomości Historyczne. – 2011, nr 2, s. 19-26

81. Mapy historyczne w edukacji szkolnej /Małgorzata Machałek // Wiadomości Historyczne. – 2019, nr 4, s. 22-26

82. Materiały statystyczne na lekcjach historii /Agnieszka Zielińska // Wiadomości Historyczne. – 2018, nr 4, s. 47-50

83. Młody Polak w Europie, czyli polskie dziedzictwo / Julita Gredecka // Meritum. – 2016, nr 3, s. 43-51
Projekt edukacyjny skierowany do klas 4-6 szkoły podstawowej

84. Możliwości wykorzystania źródeł historycznych w szkolnej edukacji historycznej / Dariusz Szewczuk // Wiadomości Historyczne. – 2007, nr 5, s. 44-50

85. Muzea w szkolnej edukacji historycznej :na marginesie książki „Teaching history with museums. Strategies for K-12 social studies / Joanna Wojdon // Wiadomości Historyczne. – 2020, nr 1, s. 21-25

86. Nauczanie historii po reformach / Wiesław Zdziabek // Katecheta. – 2016, nr 1, s. 38-42

87. Nauczanie historii wspomagane technologią informacyjno-komunikacyjną / Wioletta Śledziewska // Meritum. – 2016, nr 3, s. 105-110

88. Nowa edukacja historyczna / Tomasz Tokarz. – Bibliogr. // Sygnał. – 2019, nr 7, s. 51-55

89. Nowe tendencje w szkolnej edukacji historycznej /Anna Zacharz // Wiadomości Historyczne. – 2005, nr 5, s. 50-54

90. O marginalizacji procesu kształcenia historycznego : w związku z wprowadzeniem nowej podstawy programowej / Czesław Wróbel // Edukacja i Dialog. – 2009, nr 6, s. 36-45

91. O potrzebie zmian w nauczaniu historii / Wiesław Zdziabek // Wiadomości Historyczne. – 2008, nr 2, s. 12-17

92. Podstawa programowa a program nauczania, podręcznik, liczba godzin, chronologia, czyli jak efektywnie realizować podstawę programową w klasie siódmej ośmioklasowej szkoły podstawowej w roku szkolnym 2018/2019 i 2019/2010 /Aneta Sarbinowska-Murawiecka // Wiadomości Historyczne. – 2019, nr 1, s. 43-46

93. Polski rock metodą edukacji historycznej / Maciej Fic // Wiadomości Historyczne. – 2011, nr 2, s. 27-35

94. Popularyzacja historii przez Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie /Joanna Orzeł // Wiadomości Historyczne. – 2019, nr 6, s. 41-46

95. Postmodernizm i inne wyzwania dla szkolnej edukacji historycznej / Joanna Wojdon // Wiadomości Historyczne. – 2017, nr 2, s. 27-29

96. Przekłuty balon, czyli jak dowcipem walczono z absurdami PRL-u i dlaczego warto wykorzystywać humor w edukacji historycznej /Marek Białokur // Wiadomości Historyczne. – 2019, nr 6, s. 9-15

97. Przykład edukacji historycznej w szkole gimnazjalnej /Marek Osmałek // Meritum. – 2016, nr 3, s. 59-66

98. Regionalna gra literacka / Katarzyna Kowalko, Grażyna Leonowicz, Joanna Puławska, Ewa Zyskowska // Biblioteka w Szkole. – 2017, nr 12, strony 38-40

99. Rekonstrukcje historyczne z perspektywy dydaktyka historii /Jan Chańko // Wiadomości Historyczne. – 2016, nr 1, s. 46-49

100. Rola historii regionalnej we współczesnej edukacji historycznej Republiki Czeskiej / Frantisek Capka // Wiadomości Historyczne. – 2010, nr 4, s. 45-50

101. Rozmowa „Meritum” z wiceministrem edukacji narodowej Maciejem Kopciem na temat edukacji historycznej / Maciej Kopeć ; rozm. przepr. Jarosław Zaroń // Meritum. – 2016, nr 3, s. 2-6

102. Szkoła i archiwum / Teresa Stachurska-Maj // Wiadomości Historyczne. – 2016, nr 1, s. 17-22

103. Ślady w kadrach. Filmowe archiwalia w edukacji historycznej / Marek Kosma-Cieśliński // Wiadomości Historyczne. – 2019, nr 6, s. 25-27

104. Uczniowie w archiwum – ciekawe zajęcia czy „nudy na pudy”? /Grażyna Tyrchan // Wiadomości Historyczne. – 2016, nr 1, s. 23-27

105. W trosce o pamięć /Dariusz Gorajczyk, Mateusz Szpytma // Pamięć.pl. – 2013, nr 4, s. 59-61

106. Wielkie odkrycia geograficzne – projekt odwróconej klasy. Scenariusz lekcji z historii /Michał Luberda // Biblioteka w Szkole. – 2019, nr 11, dod. „Biblioteka – Centrum Informacji”, nr 4, s. 21-25

107. Wystawa w nauczaniu historii / Maciej Mazurkiewicz // Wiadomości Historyczne. – 2013, nr 1, s. 29-35

108. Zabawy z historią /Adam Szostkiewicz // Polityka. – 2010, nr 36, s. 24-25

109. Zestawienie bibliograficzne w wyborze za lata 2009-2016 na temat : edukacja historyczna, kształtowanie postaw /Anna Bakierzyńska // Meritum. – 2016, nr 3, s. 94-95

110. Źródła ikonograficzne w edukacji historycznej /Marian Giermakowski // Wiadomości Historyczne. – 2007, nr 5, s. 38-43

111. Żołnierze Wyklęci : po co o nich uczyć? /Łukasz Michalski // Pamięć.pl. – 2013, nr 3, s. 64-66

 

Oprac. Elżbieta Trojan – Regionalny Zespół Placówek Wsparcia Edukacji. Pedagogiczna Biblioteka Wojewódzka w Opolu

Aktualizacja : wrzesień 2020 r.

 

Udostepnij:

Projekty i programy

Współpraca

Przewiń do góry Skip to content