KONFLIKTY. KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA
(Zestawienie bibliograficzne w wyborze za lata 2007-2017)
Zestawienie bibliograficzne „Konflikty. Komunikacja interpersonalna” gromadzi piśmiennictwo z lat 2007-2017 i zawiera 155 opisów bibliograficznych. Bibliografia została sporządzona na podstawie elektronicznych baz danych Pedagogicznej Biblioteki Wojewódzkiej w Opolu. Dwa wydawnictwa nie pochodzą ze zbiorów PBW, ale ze względu na istotę poruszanego tematu zostały włączone do bibliografii. Materiał bibliograficzny uporządkowany został alfabetycznie,z podziałem na wydawnictwa zwarte i artykuły w czasopismach.
Wydawnictwa zwarte:
1. Aksjologiczne uwarunkowania konfliktów podmiotów edukacji gimnazjalnej. Wybrane aspekty problemu / Ewa Kobylecka // W : Szkoła. Konflikt podmiotów / pod red. Inetty Nowosad, Klaudii Pietrań, Mirosława J. Szymańskiego. – Toruń : Wydawnictwo Adam Marszałek, 2016. – S. 44-54
Sygn. M 215060 Opole
2. Alternatywne formy rozwiązywania sporów w teorii i w praktyce : wybrane zagadnienia / red. Hanna Duszka-Jakimko, Stanisław Leszek Stadniczeńko ; Uniwersytet Opolski. – Opole : Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego, 2008. – 214 s.
Sygn. M 201498, M 201662 Opole
3. Bullying a specjalne potrzeby edukacyjne [Film] : podręcznik metodyczny / redakcja Jacek Pyżalski i Erling Roland. – Wydanie 1. – Łódź : Wyższa Szkoła Pedagogiczna, 2010. – 4 dyski optyczne (101 min) : dźw., kolor
Sygn. NE 001017 Opole
4. Co oni mówią? Co oni myślą? : ćwiczenia rozwijające umiejętność nazywania emocji / Amanda Hopkins ; [opracowanie Magdalena Hinz]. – Gdańsk : „Harmonia”, 2017. – 117, [2] s. : il.
Sygn. C 054770 Kluczbork, M 216259 M 216260 Opole
5. Dogadać się z dzieckiem : coaching, empatia, rodzicielstwo / Joanna Berendt, Magdalena Sendor. – Warszawa : CoJaNaTo Blanka Łyszkowska-Zacharek, cop. 2013. – 143 s. : il. (Słucham, Mówię, Wspieram. )
Sygn. M 212489 Opole
6. Dziecko w sytuacji konfliktu interpersonalnego / Agnieszka Gąstoł // W : Mały uczeń w szkole / pod red. Anety Jegier. – Gdańsk : „Harmonia”, 2010. – S. 110-133
Sygn. M 067488 Nysa, C 204021, M 208445, M 208446 Opole
7. Edukacja pod prąd / Bogusław Śliwerski. – Wyd. 2. – Kraków : „Impuls”, 2008. – S. 229-248 : Konflikty w szkole
Sygn. C 183186 Opole
8. Jak mówić, żeby dzieci się uczyły w domu i w szkole / Adele Faber, Elaine Mazlish ; przy współpr. Lisy Nyberg oraz Rosalyn Anstine Templeton ; przeł. Beata Horosiewicz. – Poznań : Harbor Point Media Rodzina, [2012]. – 222, [1] s. : il.
Sygn. C 211413 Opole
9. Jak nauczyć rozwiązywania konfliktów : scenariusze lekcji i karty pracy dla uczniów / David Covan, Susanna Palomares, Dianne Schilling ; [il. Roger Johnson ; tł. Michał Masłowski [et al.] ]. – Warszawa : „Fraszka Edukacyjna”, 2007. – 186 s. : il., rys. – ( Poradnik Nauczyciela, Wychowawcy, Pedagoga )
Sygn. M 198960, M 198961, M 198962, M 209544 Opole
10. Jak rozmawiać ze swoim dzieckiem? : rozwiązywanie problemów w domu i w szkole : poradnik dla rodziców i pedagogów / Penny Oates ; [przekł. z jęz. ang. Michał Filipczuk]. – Kielce : „Jedność”, cop. 2009. – 120 s. : il.
Sygn. M 61217 Kędzierzyn-Koźle
11. Jak sobie radzić z rodzicami, którzy są źli, zmęczeni, bezradni, albo po prostu stuknięci / Elaine K. McEwan ; [tł. Anna Oleksyn]. – Wyd. 2, sublicencyjne. – Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne : Fraszka Edukacyjna, 2010. – 159 s. : il.
Sygn. M 212444 Opole
12. Jak wykształcić inteligencję emocjonalną : 50 pomysłów ćwiczeń : poziom ponadpodstawowy / Dianne Schilling ; [tł. Joanna Jedlińska]. – Warszawa : Fraszka Edukacyjna, 2009. – 140 s. : il.
Sygn. M 050555 Brzeg, M 61163 Kędzierzyn-Koźle, M 211202 M 211203 Opole
13. Jak zachować porządek w klasie / Hans-Peter Nolting ; przekł. Marian Leon Kalinowski. – Wyd. 1 w jęz. pol.[dodr.]. – Gdańsk ; Sopot : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2012. – 155, [1] s. – (Biblioteka Wychowawcy. )
Sygn. M 212750 Opole
14. Kiedy rodzeństwo się kłóci : skuteczne metody rozwiązywania konfliktów : poradnik dla rodziców i pedagogów / Christine Kaniak-Urban, Andrea Lex-Kachel ; przekł. [ z niem] Magdalena Rykowska. – Kielce : „Jedność”, 2007. – 187 s
Sygn. M 050089 Brzeg
15. Komunikacja i porozumienie : sztuka bycia razem, tworzenia więzi i rozwiązywania konfliktów / Agnieszka Ogonowska. – Kraków : Wydawnictwo Edukacyjne, 2015. – 136, [3] s. : il. – (Psychologia Stosowana. )
Sygn. M 215102 M 215103 Opole
16. Komunikacja i zachowania niewerbalne wyzwalające i potęgujące konflikty w szkole / Wiesław Sikorski // W : Sytuacje konfliktu w środowisku rodzinnym, szkolnym i rówieśniczym : jak sobie radzą z nimi dzieci i młodzież ? / red. Danuta Borecka-Biernat. – Warszawa : „Difin”, 2010. – S. 59-77
Sygn. M 61408 Kędzierzyn-Koźle, M 052686 Kluczbork, C 066204, 065958 Nysa, C 203563, M 203634 Opole
17. Komunikacja interpersonalna / Joann Baney ; przeł. Wojciech Jędruszek. – Warszawa : Wolters Kluwer Polska : International Publishing Service, 2009. – 120 s. – (Przewodnik )
Sygn. M 201378 Opole
18. Komunikacja interpersonalna i masowa : wybrane teorie i praktyki / Mirosława Wawrzak-Chodaczek. – Kraków : Oficyna Wydawnicza Impuls, 2017. – 389 s.
Sygn. M 054640 Brzeg
19. Komunikacja między ludźmi : motywacja, wiedza i umiejętności / S. P. Morreale, B. H. Spitzberg, J. K. Barge ; przekł. [z ang.] Paweł Izdebski, Aleksandra Jaworska, Dorota Kobylińska. – Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2008. – 744 s. : il.
Sygn. C 044203 M 200459 Opole
20. Komunikacja społeczna w edukacji : inspiracje, analizy, działania / pod red. Mirosławy Nowak-Dziemianowicz, Kazimierza Czerwińskiego i Wojciecha J. Maliszewskiego. – Toruń : Wydawnictwo Adam Marszałek, cop. 2009. – 290 s. : il.
21. Komunikacja społeczna w świecie realnym / pod red. Marzeny Baryluk i Mirosławy Wawrzak-Chodaczek. – Toruń : Wydawnictwo Adam Marszałek, cop. 2008. – 353 s. : il. – ( Komunikacja Społeczna w Edukacji )
Sygn. M 200018 Opole
22. Komunikacja w grupach / K. Adams, G. J. Galanes ; przekł. Dorota Kobylińska, Paweł Kobyliński. – Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2008. – 395, [1] s. : il.
Sygn. C 052135 Kluczbork, C 199300 M 199359 Opole
23. Komunikacja w pracy z dziećmi i młodzieżą : wprowadzenie do pedagogiki społecznej / Pat Petrie ; przekł. Joanna Gilewicz. – Poznań : Zysk i S-ka Wydawnictwo, cop. 2013. – 174 s. : il.
Sygn. M 63120, M 63192 Kędzierzyn-Koźle, M 212330 Opole
24. Komunikowanie i zarządzanie w społeczeństwie informacyjnym : wybrane zagadnienia / red. Lesław H. Haber. – Kraków : „Nomos”, 2011. – 446 s. : il.
Sygn. M 206629 Opole
25. Komunikowanie się : nowe wyzwania / Grażyna Ewa Kwiatkowska, Katarzyna Markiewicz. – Lublin : Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 2010. – 198 s. : il.
Sygn. M 204230, M 204231, M 204735, M 209622 Opole
26. Komunikowanie społeczne w edukacji : zagrożenia podmiotowe i psychospołeczne / pod red. Kazimierza Czerwińskiego, Mariana Fiedora, Jana Kubiczka. – Toruń : Wydawnictwo Adam Marszałek, cop. 2010. – 247 s. : il. – (Komunikacja Społeczna w Edukacji. )
Sygn. C 203666, M 209052 Opole
27. Konflikt w szkole : studium etnograficzne / Katarzyna Wajszczyk. – Gdańsk : Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, 2015. – 252, [1] s.
Sygn. M 214748 Opole
28. Konflikty i mobbing a bezpieczeństwo psychofizyczne jednostki w szkołach różnego szczebla / Joanna Hałaj // W : Komunikowanie społeczne w edukacji : zagrożenia podmiotowe i psychospołeczne / pod red. Kazimierza Czerwińskiego, Mariana Fiedora, Jana Kubiczka. – Toruń : Wydawnictwo Adam Marszałek, 2010. – S. 15-28
Sygn. C 203666, M 209052 Opole
29. Konflikty między ludźmi / Wiliam W. Wilmot, Joyce L. Hocker ; przekł. Marta Höffner. – Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2011. – 501, [1] s. : il.
Sygn. M 051321 Brzeg, M 206633, M 206634, M 206635, M 212753 Opole
30. Konflikty w szkole : niezbędnik aktywnego rodzica / Ewa Maksymowska, Monika Werwicka. – Warszawa : Wolters Kluwer Polska, cop. 2009. – 160, [1] s. : il. – ( Rodzice, Szkoła, Uczeń )
Sygn. M 202137, M 208820 Opole
31. Konflikty w szkole : niezbędnik dyrektora / Ewa Maksymowska, Monika Werwicka. – Warszawa: Wolters Kluwer Polska, cop. 2009. – 133, [3] s. : il. – ( Rodzice, Szkoła, Uczeń )
Sygn. M 202138 Opole
32. Mały uczeń w szkole / pod red. Anety Jegier. – Gdańsk : „Harmonia”, 2010. – 180 s. : il.
Sygn. M 067488 Nysa, C 204021 M 208445 M 208446 Opole
33. Mediacja szkolna : zasady, procedury, kompetencje : szkolny ośrodek mediacji / redakcja Aleksandra Lukasek, Marcin Bąkiewicz. – Warszawa : Conviventia, 2016. – 44 s.
Sygn. M 214718 Opole
34. Mediacje : teoria i praktyka / red. nauk. Ewa Gmurzyńska, Rafał Morek. – 2. wyd. rozsz., stan prawny na 1 grudnia 2013 r. – Warszawa : Wolters Kluwer, 2014. – 490, [1] s. : il.
Sygn. M 213283, M 213284 Opole
35. Mediacje : praktyczne strategie rozwiązywania konfliktów / Christopher W. Moore ; [tł. Anna Cybulko, Marcin Zieliński]. – Warszawa : Oficyna a Wolters Kluwer business, cop. 2009. – 569, [1] s.
Sygn. M 201458 Opole
36. Mosty zamiast murów : podręcznik komunikacji interpersonalnej / red. nauk. John Stewart ; tł. [z ang.] Jacek Suchecki. – Wyd. 4 – 3 dodr. – Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2009. – 615, [1] s. : il.
Sygn. M 203703, M 203704, M 203705 Opole
37. Mosty zamiast murów : podręcznik komunikacji interpersonalnej / red. John Stewart ; przeł. [z ang.] Jacek Suchecki . – Wyd. 4. (dodr.). – Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2007. – 615, [4] s.
Sygn. M 064161 Nysa
38. Nauczyciel i uczeń w sytuacjach konfliktowych / Magdalena Król-Zielińska, Renata Śleboda // W : Sytuacje konfliktu w środowisku rodzinnym, szkolnym i rówieśniczym : jak sobie radzą z nimi dzieci i młodzież? / red. Danuta Borecka-Biernat. – Warszawa : „Difin”, 2010. – S. 104-115
Sygn. M 61408 Kędzierzyn-Koźle, M 052686 Kluczbork, 031413, C 066204, 065958 Nysa, C 203563, M 203634 Opole
39. Negatywne postawy nauczyciela przyczyną konfliktów komunikacyjnych prowadzących do napięć w procesie edukacyjno-wychowawczym dziecka / Maryla Zagrobelna, Anna Prachalczyk // W : Komunikowanie społeczne w edukacji : zagrożenia podmiotowe i psychospołeczne / pod red. Kazimierza Czerwińskiego, Mariana Fiedora, Jana Kubiczka. – Toruń : Wydawnictwo Adam Marszałek, 2010. – S. 79-93
Sygn. C 203666, M 209052 Opole
40. Negocjacje i mediacje w kręgu pomocy, wychowania i prawa / Urszula Gruca-Miąsik. – Rzeszów : Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2011. – 150, [1] s. : il.
Sygn. M 61824 Kędzierzyn-Koźle, M 205750 Opole
41. Nietakt pedagogiczny w odniesieniu do możliwego konfliktu nauczyciela z uczniami / Jarosław Michalski // W : Szkoła. Konflikt podmiotów / pod red. Inetty Nowosad, Klaudii Pietrań, Mirosława J. Szymańskiego. – Toruń : Wydawnictwo Adam Marszałek, 2016. – S. 85-95
Sygn. M 215060 Opole
42. Nowe gry i zabawy rozładowujące złość / Petra Stamer-Brandt ; [przekł. z jęz. niem. Edyta Brudnik]. – Kielce : „Jedność”, 2013. – 109 s. : il.
Sygn. M 054039 Brzeg, M 210596 Opole
43. Pogotowie psychologiczne : jak opanować trudną sytuację i wyjść z niej zwycięsko / Dorota Krzywicka, Irena A. Stanisławska. – Warszawa: „Czarna Owca”, 2010. – 330, [1] s.
Sygn. M 208475 Opole
44. Pomoc dla nastolatków ze spektrum zaburzeń autystycznych w radzeniu sobie z przyjaźnią, uczuciami, konfliktami … i wiele innych : 60 sytuacji społecznych i tematów do dyskusji / Lisa A. Timms ; [tłumaczenie: Zofia Zdral]. – Warszawa : „Fraszka Edukacyjna”, 2012. – 126 s.
Sygn. M 211212, M 211213 Opole
45. Pomocy – konflikty : koncepcje – ćwiczenia – metody praktyczne / Friedrich Glasl ; z jęz. niem. przeł. Andrzej Murzyn i Barbara Kowalewska. – Kraków ; Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2008. – 183, [1] s. : il.
Sygn. M 199724 Opole
46. Praca z dzieckiem manifestującym zachowania konfliktowe / Ewa Rzygońska // W : Praca z dzieckiem wymagającym. Cz. 1. – Toruń : Wydawnictwo Adam Marszałek, 2011. – S. 131-152
47. Proces grupowy : poradnik dla trenerów, nauczycieli i wykładowców / Agnieszka Kozak. – Gliwice : „Helion”, cop. 2010. – 172 s. – ( Onepress Exclusive )
Sygn. M 204332 Opole
48. Proces grupowy : poradnik dla trenerów, nauczycieli i wykładowców / Agnieszka Kozak. – Wyd. 2 rozsz. – Gliwice : „Helion”, cop. 2014. – 212 s. – (Onepress Exclusive )
Sygn. M 212769 Opole
49. Psychologia porozumiewania się / Marek Dziewiecki. – Wyd. 4. – Kielce : „Jedność”, 2009. – 116 s. – ( Psychologia Wychowania )
Sygn. M 202497, M 202498 Opole
50. Relacje interpersonalne : proces porozumiewania się / Ronald B. Adler, Lawrence B. Rosenfeld, Russell F. Proctor II ; przekł. [z ang.] Grażyna Skoczylas. – [Wyd. 2 zm. (na podst. 10 wyd. oryg.)]. – Poznań : „Rebis”, 2011. – XVI, 521 s. : il.
Sygn. C 206591, M 209694 Opole
51. Relacje interpersonalne w szkole : perspektywa kompetencji i umiejętności kierowniczych (nauczycielskich) w odniesieniu do sytuacji konfliktowych / Wojciech J. Maliszewski // W: Komunikowanie społeczne w edukacji : zagrożenia podmiotowe i psychospołeczne / pod red. Kazimierza Czerwińskiego, Mariana Fiedora, Jana Kubiczka. – Toruń : Wydawnictwo Adam Marszałek, 2010. – S. 157-181
Sygn. C 203666, M 209052 Opole
52. Rozwiązywanie konfliktów poprzez porozumienie bez przemocy : Marshall B. Rosenberg w rozmowie z Gabriele Seils / Marshall B. Rosenberg ; przełożyła Barbara Wyczesany. – Warszawa: „Czarna Owca”, 2016. – 206, [1] s.
Sygn. M 216559 M 216560 M 216713 Opole
53. Rozwiązywanie konfliktów : praktyczny poradnik dla pracodawców i menedżerów / Fredric Bohm i Stefan Laurell ; przetł. [ ze szw.] i oprac. Marcin Aszyk. – Wyd. 2. – Gdańsk : BL Info Polska, 2009. – 114 s. : il.
Sygn. M 053045 Kluczbork, M 212293 Opole
54. Scenariusze godzin wychowawczych dla szkoły podstawowej / Magdalena Gruszka, Iwona Janiak, Justyna Prarat. – Wyd. 5. – Gdańsk; „Harmonia”, 2009. – 253, [3] s. : il.
Sygn. M 208981 Opole
55. Scenariusze godzin wychowawczych dla szkoły podstawowej / Magdalena Gruszka, Iwona Janiak, Justyna Prarat. – Wyd. 4. – Gdańsk : „Harmonia”, 2007. – 253 s. : ; il.
Sygn. C 049849 Brzeg, M 61123 Kędzierzyn-Koźle, M 208627 Opole
56. Socjopatologia pogranicza a edukacja : praca zbiorowa / pod red. Tadeusza Lewowickiego, Ewy Ogrodzkiej-Mazur, Anny Gajdzicy ; aut. Andrzej Radziewicz-Winnicki [i in.]. – Toruń : Wydawnictwo Adam Marszałek, 2008. – 240 s. : il.
Sygn. M 200049, M 200050 Opole
57. Specyfika konfliktów u dzieci w wieku przedszkolnym Małgorzata Kuśpit // W : Sytuacje konfliktu w środowisku rodzinnym, szkolnym i rówieśniczym : jak sobie radzą z nimi dzieci i młodzież? / red. Danuta Borecka-Biernat. – Warszawa : „Difin”, 2010. – S. 13-22
Sygn. M 61408 Kędzierzyn-Koźle, M 052686 Kluczbork, C 066204, 065958 Nysa, C 203563, M 203634 Opole
58. Społeczny świat konfliktów / Anna Śliz, Marek S. Szczepański . – Bibliogr. // W : Współczesne teorie społeczne : w kręgu ujęć paradygmatycznych / red. nauk. Marek S. Szczepański, Anna Śliz. – Opole : Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego, 2014. – S. 63-105
Sygn. M 64009 Kędzierzyn-Koźle, M 213093, M 213338, M 213339 Opole
59. Spór o społeczne funkcje edukacji : z perspektywy teorii funkcjonalizmu strukturalnego i teorii konfliktu / Sławomir Hinc. – Poznań : Wyższa Szkoła Zawodowa „Kadry dla Europy”, 2010. – 304, [1] s.
Sygn. M 203175, M 203176, M 209601 Opole
60. Style zachowania się dyrektorów szkół w sytuacjach konfliktowych / Bożena Tołwińska // W : Komunikacja społeczna a zarządzanie we współczesnej szkole / pod red. Klaudii Błaszczyk, Mirosława Drzewowskiego i Wojciecha J. Maliszewskiego. – Toruń : Wydawnictwo Adam Marszałek, 2009. – S. 298-308
61. Sytuacje konfliktu w środowisku rodzinnym, szkolnym i rówieśniczym : jak sobie radzą z nimi dzieci i młodzież? / red. Danuta Borecka-Biernat. – Warszawa : Difin, 2010 . – 287 s. : wykr., tab.
Sygn. M 61408 Kędzierzyn-Koźle, M 052686 Kluczbork, C 066204, M 065958 Nysa, C 203563, M 203634 Opole
62. Sytuacje trudne w opinii nauczycieli klas integracyjnych / Zenon Gajdzica. – Kraków : „Impuls” ; Katowice : Uniwersytet Śląski, 2011. – 229 s. : il.
Sygn. M 62129 Kędzierzyn-Koźle, C 066475 Nysa, C 206316, M 206411, M 209797 Opole
63. Szanujący rodzice, szanujące dzieci : jak zamienić rodzinne konflikty we współdziałanie? / Sura Hart, Victoria Kindle Hodson ; przedm. Marshall B. Rosenberg ; [tł. Dariusz Syska]. – Podkowa Leśna : Wydawnictwo MiND, cop. 2012. – 252, [4] s. : il.
Sygn. M 213144 Opole
64. Szkoła dialogu czyli O narzędziach w pracy nauczyciela opartych na aktywnej komunikacji z uczniem / Jarosław Kordziński. – O narzędziach w pracy nauczyciela opartych na aktywnej komunikacji z uczniem. – Warszawa : Wolters Kulwer, 2016. – 282 s. : il. – (Inspiracje Edukacyjne )
Sygn. M 054361 Kluczbork, M 215917, M 215918, M 215919, M 215920 Opole
65. Szkoła jako przestrzeń edukacyjnego (nie)porozumienia / Agnieszka Domagała-Kręcioch, Bożena Majerek red. nauk. – Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2014. – 195 s. : il.
Sygn. C 054067 Brzeg
66. Szkoła : konflikt podmiotów? / pod redakcją Inetty Nowosad, Klaudii Pietrań, Mirosława J. Szymańskiego. – Toruń : Wydawnictwo Adam Marszałek, 2016. – 266 s. : il.
Sygn. M 215060 Opole
67. Szkoła konflikt podmiotów. Oferta działań na rzecz inicjowania współpracy i rozwoju podmiotów szkolnej edukacji / Renata S. Zaborek // W : Szkoła. Konflikt podmiotów / pod red. Inetty Nowosad, Klaudii Pietrań, Mirosława J. Szymańskiego. – Toruń : Wydawnictwo Adam Marszałek, 2016. – S. 209-221
Sygn. M 215060 Opole
68. Szkoła w sytuacji permanentnych konfliktów / Bogusław Śliwerski // W : Szkoła. Konflikt podmiotów / pod red. Inetty Nowosad, Klaudii Pietrań, Mirosława J. Szymańskiego. – Toruń : Wydawnictwo Adam Marszałek, 2016. – S. 31-43
Sygn. M 215060 Opole
69. Szkoła wspólnych działań czyli O relacjach i współpracy / Jarosław Kordziński. – O relacjach i współpracy. – Warszawa : Wolters Kluwer Polska, 2017. – 427 s. : il. – (Inspiracje Edukacyjne )
Sygn. M 216066 Opole
70. Sztuka skutecznego porozumiewania się : Praca, Rodzina, Zabawa / Martha Davis, Patrick Fanning, Matthew McKay ; przekł. Agata Błaż. – Wyd. 3. – Gdańsk : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2007. – 336 s. : rys.
Sygn. C 050407 Brzeg
71. Sztuka skutecznego porozumiewania się : praca, rodzina, zabawa / Matthew McKay, Martha Davis, Patrick Fanning ; przekł. Agata Błaż. – Wyd. 3. – Gdańsk : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2010. – 336 s.
Sygn. M 052689 Kluczbork
72. Sztuka unikania konfliktów : jak rozmawiać z nauczycielami i kolegami? / Ewa Kiezik-Kordzińska. – Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 2008. – 63, [1] s. – ( Scenariusze Godzin Wychowawczych )
Sygn. M 209085 Opole
73. Trudności wychowawcze : być nauczycielem w czasie zmian społeczno-kulturowych / Otto Speck ; przekł. Elżbieta Cieślik. – Wyd. 2. – Gdańsk : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2007. — 336 s. – ( Interdyscyplinarna Seria Akademicka )
Sygn. M 198379, M 198473, M 198474 Opole
74. Uczeń w sytuacji konfliktów szkolnych / Krzysztof Polak // W : Sytuacje konfliktu w środowisku rodzinnym, szkolnym i rówieśniczym : jak sobie radzą z nimi dzieci i młodzież? / red. Danuta Borecka-Biernat. – Warszawa : „Difin”, 2010. – S. 23-39
Sygn. M 61408 Kędzierzyn-Koźle, M 052686 Kluczbork, C 066204, 065958 Nysa, C 203563, M 203634 Opole
75. W deszczu i w słońcu : czytanie uczestniczące dla dzieci z trudnościami w porozumiewaniu się / Aleksandra Łojewska, Katarzyna Sadowska ; [ilustracje: Dawid Żabiński].Gdańsk : „Harmonia”, 2017. — Teka (2 ks., [6] k. tabl. luz.) : il. kolor. ; 32×23 cm + broszura : 8 s. – (Czytaj i Rozmawiaj )
Sygn. GF 000818, EP 000819 GF Opole
76. Wspieranie uczniów w sytuacjach trudnych / Tomasz Zimny // W : Sytuacje konfliktu w środowisku rodzinnym, szkolnym i rówieśniczym : jak sobie radzą z nimi dzieci i młodzież? / red. Danuta Borecka-Biernat. – Warszawa : „Difin”, 2010. – S. 78-103
Sygn. 61408 Kędzierzyn-Koźle, M 052686 Kluczbork, C 066204, M 065958 Nysa, C 203563 M 203634 Opole
77. Wychowanie bez porażek : rozwiązywanie konfliktów między rodzicami a dziećmi / Thomas Gordon ; tł. i wstęp Alicja Makowska, Elżbieta Sujak. – Wyd. 17. – Warszawa : Instytut Wydawniczy Pax, 2010. — 311, [5] s. – ( Wychowanie bez Porażek )
Sygn. M 208768 Opole
78. Wychowanie bez przemocy : zabawy i działania służące rozwiązywaniu konfliktów / Lea Regine Koll ; [przekł. z niem. Magdalena Jałowiec-Sawicka]. – Kielce : „Jedność”, cop. 2009. – 104 s.
Sygn. M 050822 Brzeg, M 210618 Opole
79. Wyzwania współczesnej pedagogiki / redakcja naukowa Daria Becker-Pestka, Elżbieta Kowalik. – Gdańsk ; Warszawa : Wyższa Szkoła Bankowa ; CeDeWu, 2015. – 319 s. : il. – (Monografie Wyższej Szkoły Bankowej w Gdańsku )
Sygn. M 216509 Opole
80. Zbiór gier z zakresu rozwiązywania konfliktów / Mary Scannell ; przeł. Michał Lipa. – Warszawa : Wolters Kluwer, 2013. – 239, [2] s. : il.
Sygn. M 212235 Opole
81. Zbuntowany nastolatek : 10 kroków do rozwiązania problemów i odbudowy relacji / Russell A. Barkley, Arthur L. Robin, Christine M. Benton ; [tł. Marta Czub]. – Gliwice : „Helion”, cop. 2010. – 367 s. – (Dziecko Sensus.pl )
Sygn. M 204533 Opole
82. Zmiana edukacyjna jako naturalne źródło konfliktów / Stefan M. Kwiatkowski // W : Szkoła. Konflikt podmiotów / pod red. Inetty Nowosad, Klaudii Pietrań, Mirosława J. Szymańskiego. – Toruń : Wydawnictwo Adam Marszałek, 2016. – S. 19-30
Sygn. M 215060 Opole
83. Znaczenie wiarygodności nauczyciela akademickiego dla rodzących się konfliktów ze studentami / Anna Pawiak // W : Szkoła. Konflikt podmiotów / pod red. Inetty Nowosad, Klaudii Pietrań, Mirosława J. Szymańskiego. – Toruń : Wydawnictwo Adam Marszałek, 2016. – S. 222-234
Sygn. M 215060 Opole
Artykuły:
84. ABC komunikacji / Agnieszka Czerw // Psychologia w Szkole. – 2012, nr 3, s. 23-28
85. Agresja, konflikt, nierówności i normy w klasie szkolnej / Artur Prokopek // Dyrektor Szkoły. – 2007, nr 7, s. 36-39
86. Autorytaryzm czy demokracja? / Paweł Ferenc // Wychowawca. – 2015, nr 1, s. 14-16
* Rozwiązywanie konfliktów w szkole
87. Bez kompetencji społecznych ani rusz! / Agnieszka Bieńkowska // Psychologia w Szkole. – 2007, nr 4, s. 99-104
88. Cierpliwość Hioba i mądrość Salomona : rozmowa z Edytą Dowhan oraz Katarzyną Kamińską z Poznańskiego Oddziału Polskiego Centrum Mediacji o tym, jak wykorzystać mediację w szkolnych konfliktach / rozm. przepr. Kamila Sekułowicz // Głos Pedagogiczny. – 2012, nr 37, s. 8-12
89. Co sprzyja redukcji napięć, a co eskalacji konfliktu? / Elżbieta Czwartosz // Niezbędnik Pedagoga, Psychologa, Wychowawcy. – 2008, [nr 1], s. 6-9
90. Człowiek człowiekowi człowiekiem… czyli sprawiedliwość naprawcza w szkole / Maciej Ciechomski // Wszystko dla Szkoły. – 2008, nr 4, s. 5-10
* Rozwiązywanie konfliktów. Zadania i sposób działania mediatora
91. Dynamika konfliktów interpersonalnych dzieci w aspekcie modelu konfliktu D. R. Petersona / Małgorzata Cywińska // Nowa Szkoła. – 2009, nr 1, s. 32-40
92. Fakty i mity dotyczące komunikacji interpersonalnej / Tomasz Garstka // Meritum. – 2014, nr 2, s. 24-29
93. Gdy dzieci się kłócą / Elżbieta Kowalska // Bliżej Przedszkola. – 2009. nr 7-8, s. 50-51
94. Jak rozmawiać z uczniem? / Agnieszka Daniluk // Wychowawca. – 2010, nr 5, s. 12-13
95. Jak rozmawiać ze współpracownikami – komunikacja interpersonalna / Beata Bryś // Dyrektor Szkoły. – 2012, nr 7, s. 32-34
96. Jak rozwiązywać konflikty i problemy? Konspekt lekcji w klasach 1-3 szkoły podstawowej / Anna Wodzińska // Wychowawca. – 2010, nr 10, s. 26-27
97. Jak pracować z uczniami klas VII i VIII / Bożena Janiszewska . – Bibliogr. // Dyrektor Szkoły. – 2017, nr 10, s. 62-65
98. Jestem w grupie : program z komunikacji interpersonalnej dla uczniów klas 1-3 szkoły podstawowej / Anna Wasilak // Świetlica w Szkole. – 2010, nr 1, s. 29-30
* Zawiera scenariusze zajęć: 1. Ja i moja rodzina; 2. Niewerbalne sposoby porozumiewania się
99. K jak konflikt. – (Abecadło Szkolnych Relacji) / Katarzyna Growiec // Głos Nauczycielski. – 2008, nr 20, s. 12
100. Kierowanie konfliktem – ważna umiejętność interpersonalna nauczyciela / Dariusz Stankiewicz // Edukacja i Dialog. – 2013, nr 3/4, s. 44-47
101. Kompetencje komunikacyjne nauczyciela wzorem zachowań interpersonalnych uczniów / Joanna Szempruch // Nauczanie Początkowe. – 2007/2008, nr 3, s. 29-36
102. Komunikacja dla współdziałania / Wanda Papugowa // Wychowawca. – 2013, nr 10, s. 5-9
103. Komunikacja interpersonalna / Paula Pilarska // Psychologia w Szkole. – 2012, nr 3, s. 11-15
104. Komunikacja interpersonalna w codziennej pracy nauczyciela / Danuta Chudek . – Bibliogr. // Wszystko dla Szkoły. – 2008, nr 4, s. 22-24
105. Komunikacja interpersonalna w szkole / Wioletta Rafałowicz // Wychowawca. – 2010, nr 5, s. 20-21
* Prezentacja na zebraniu z rodzicami
106. Komunikacja międzyludzka w pracy opiekuńczo-wychowawczej na przykładzie internatu / Karol Konaszewski, Anna Chańko // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2014, nr 4, s. 51-55
107. Komunikowanie w zarządzaniu szkołą / Marek Kazimierowicz // Przegląd Oświatowy. – 2014, nr 6, s. 13-15
108. Konflikt asertywnie zażegnany / Aleksandra Teliszewska . – Fot. // Psychologia w Szkole. – 2013, nr 2, s. 50-56
109. Konflikt czy dysonans w kontekście integracji środowiska wychowawczego / Wojciech Sroczyński // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2010, nr 2, s. 24-29
110. Konflikt w szkole / Wioletta Król-Terelak . – Bibliogr. // Wychowawca. – 2012, nr 11, s. 12-13
111. Konflikt w szkole? Negocjuj! / Magdalena Goetz // Sygnał. – 2017, nr 6, s. 51-55
112. Konflikt wśród dzieci? Nie ma sprawy! / Katarzyna Kinga Szozda // Wychowanie w Przedszkolu. – 2016, nr 6, s. 46-8
113. Konflikty i przemoc – jak im zaradzić? / Monika Ciechomska // Gazeta Szkolna. – 2008, nr 15-16, s. 22, 26
114. Konflikty między dziećmi / Małgorzata Stańczyk // Bliżej Przedszkola. – 2014, nr 10, s. 10-11
* Wychowawca w roli mediatora
115. Konflikty między uczniami / Aleksandra Jagła // Sygnał. – 2016, nr 1, s. 39-42
16. Konflikty nastolatków / Piotr Tkacz // Wychowawca. – 2012, nr 11, s. 18-20
117. Konflikty szkoła – rodzice / Dorota Maciaszek-Ziółkowska // Dyrektor Szkoły. – 2010, nr 10, s. 39-42
118 Konflikty w świetle teorii psychologicznych / Anatol Bodanko, Piotr Kowolik // Nauczyciel i Szkoła. – 2007, nr 3/4, s. 81-98
119. Konflikty wśród dzieci – jak pomóc w ich rozwiązywaniu / Viotetta Kruczkowska // Bliżej Przedszkola. – 2012, nr 5, s. 38-39
120. Mediacja w komunikacji szkolnej / Kinga Musialska // Wszystko dla Szkoły. – 2010, nr 9, s. 6-7
121. Mediacje w gimnazjum / Katarzyna Płatek, Aneta Dzikowicz // Modelowe Nauczanie. – 2014, nr 2-3, s. 41-44
122. Motywy interakcji konfliktowych dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym / Małgorzata Cywińska // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2008, nr 9, s. 11-17, 61
123. Na ostrzu noża / Magorzata Łoskot . – Bibliogr. // Głos Pedagogiczny. – 2014, nr 63, s. 20-24
* Konflikty na linii nauczyciel – uczeń
124. Nastoletni mediatorzy / Monika Kaźmierczak // Psychologia w Szkole. – 2013, nr 1, s. 40-46
* Mediacja rówieśnicza i szkolne centra mediacji
125. Nauczyciel jako mediator w konfliktach rówieśniczych / Marcin Jaroszewski // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2013, nr 8, s. 29-31
126. Nauczyciel wobec konfliktów szkolnych / Paulina Hawrylewicz-Kowalska // Edukacja i Dialog. – 2016, nr 5/6, s. 66-72
127. Nauczyciele – skutecznymi mediatorami / Tomasz Garstka // Meritum. – 2012, nr 3, s. 30-34
128. Negocjacje w rodzinie / Mieczysław Wojciechowski // Remedium. – 2017, nr 11, s. 21-23
129. Niezgoda rujnuje, zgoda buduje : scenariusz zajęć dla klasy V szkoły podstawowej / Magdalena Jamka // Wychowawca. – 2010, nr 3, s. 26-28
130. Od konfliktu do rozwoju / Małgorzata Stańczyk // Dyrektor Szkoły. – 2016 nr 2, s. 27-30
131. Od konfliktu w klasie szkolnej do porozumienia bez przemocy / Jan Łysek // Nauczyciel i Szkoła. – 2010, nr 1/2, s. 63-75
132. Osobowościowe determinanty agresywnej strategii rozwiązywania konfliktów przez gimnazjalistów / Danuta Borecka-Biernat. – Bibliogr. // Szkoła Specjalna. – 2014, nr 4, s. 245-261
133. Pokonać trudności w pracy zespołowej / Małgorzata Pomianowska, Katarzyna Szczepkowska // Dyrektor Szkoły. – 2016, nr 1, s. 32-35
134. Pożytki płynące z… konfliktów / Sławomir Prusakowski // Psychologia w Szkole. – 2007, nr 2, s. 121-130
135. Procesy grupowe i konflikty w klasie – spojrzenie socjologiczne / Łukasz Srokowski // Meritum. – 2017, nr 2, s. 2-6
136. Przystanek Konfliktowo / Aleksandra Ziąber // Bliżej Przedszkola. – 2010, nr 2, s. 72-73
* Przyczyny konfliktów. Strategie rozwiązywania konfliktów (rywalizacja, współpraca, kompromis, unikanie, dostosowywanie się). Rola menedżera w zarządzaniu konfliktem
137. Rozprawić się z konfliktem / Małgorzata Łuba // Głos Pedagogiczny. – 2014, nr 58, s. 58-61
138. Rozwiązywanie konfliktów wśród dzieci / Małgorzata Cywińska // Życie Szkoły. – 2009, nr 7, s. 5-12
139. Słowa, które wpływają na komunikację nauczyciela / Małgorzata Mądry-Kupiec // Ruch Pedagogiczny. – 2012, nr 2, s. 29-39
140. Sposoby poprawiania jakości komunikacji interpersonalnej / Beata Bochnia . – Bibliogr. // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2012, nr 1, s. 36-39
141. Strategie radzenia sobie gimnazjalistów w sytuacji konfliktu społecznego w kontekście modelującego wpływu rodziców / Danuta Borecka-Biernat . – Bibliogr. // Chowanna. – T. 1 (2014), s. 45-70
142. Sześć Praw Komunikacji Interpersonalnej / Agnieszka Pasternak // Bliżej Przedszkola. – 2013, nr 12, s. 8-10
143. Sztuka komunikacji / Małgorzata Łuba // Głos Pedagogiczny. – 2014, nr 56, s. 55-57
144. Sztuka zarządzania konfliktami : mediacje i interwencje w sytuacjach kryzysowych / Małgorzata Łoskot // Głos Pedagogiczny. – 2012, nr 37, s. 4-7
145. Transformacja sposobu komunikowania się pokolenia X, Y, Z – bilans zysków i strat / Magdalena Wasylewicz // Nowa Szkoła. – 2017, nr 1, s. 10-17
146. Trudne rozmowy z dyrekcją : konflikty w pracy. Cz. 2 / Magdalena Ludwig // Sygnał. – 2014, nr 9, s. 48-51
147. Trudne sytuacje – rozwiązywanie konfliktów na zajęciach z dziećmi / Renata Śleboda, Magdalena Król-Zielińska // Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne. – 2008, nr 1, s. 32-35
148. Trudne zachowania uczniów a style rozwiązywania konfliktów przez nauczycieli / Karina Kozłowska // Meritum. – 2017, nr 2, s. 14-19
149. Trudności w konstruktywnym rozwiązywaniu konfliktów interpersonalnych wśród dzieci / Małgorzata Cywińska // Wychowanie na co Dzień. – 2008, nr 10/11 , s. 13-16
150. Twórcze rozwiązywanie konfliktów między dziećmi / Anna Jankowska // Bliżej Przedszkola. – 2017, nr 2, s. 24-26
151. Twórcze rozwiązywanie konfliktów między dziećmi. Cz. 2, Pomysły na zabawy / Anna Jankowska // Bliżej Przedszkola. – 2017, nr 3, s. 22-24
152. Uwaga, spięcie! Konflikty w pracy. Cz. 1 / Magdalena Ludwig // Sygnał. – 2014, nr 8, s. 45-49
153. Umiejętność kierowania konfliktem / Dariusz Stankiewicz // Dyrektor Szkoły. – 2013, nr 4, s. 54, 56
154. Temat: Warsztaty dla uczniów : „Ja – moi najbliżsi” / Marlena Działabij-Drupka // Głos Pedagogiczny. – 2012, nr 37, s. 44-47
* Trzygodzinny warsztat wychowawczy dla uczniów w wieku 11-13 lat na temat skutecznej komunikacji w relacjach z najbliższymi
155. Z doświadczeń kolegów : wspólnymi działaniami uczymy się skutecznego porozumiewania w relacjach uczeń – nauczyciel – rodzic / Barbara Nowińska-Zera [et al.] // Niezbędnik Pedagoga, Psychologa, Wychowawcy. – 2008, nr 5, s. 39-60
* Zawiera scenariusze zajęć psychoedukacyjnych : 1. Odkrywamy uczucia swoje i innych ludzi; 2. Możemy radzić sobie w trudnych sytuacjach choć czasem się kłócimy; 3. Wspólnie bawimy się i uczymy; 4. Poznajemy i wzmacniamy siebie; 5. Szanujemy się wzajemnie; 6. Sztuka komunikacji interpersonalnej
Oprac. Iwona Kowalska
Wydział Informacji i Bibliografii, PBW Opole