ADHD w szkole : jak pracować z dzieckiem z zespołem nadpobudliwości psychoruchowej / red. nauk Marta Jerzak, Artur Kołakowski. – Sopot : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2015.
Zespół nadpobudliwości psychoruchowej jest jednym z najczęstszych zaburzeń wieku dziecięcego. Każdego dnia wielu nauczycieli, rodziców i dzieci boryka się z tym problemem. Niniejsza publikacja jest efektem wieloletniej jej autorów pracy z dziećmi i nastolatkami z ADHD, ich rodzicami i nauczycielami.
Książka łączy cechy kompleksowego podręcznika i skutecznego poradnika. Autorzy kolejnych rozdziałów prezentują aktualne informacje na temat zespołu nadpobudliwości psychoruchowej, jego typowe objawy, cechy odróżniające go od innych zaburzeń oraz podpowiadają, jakie kroki należy podjąć, gdy zauważymy u dziecka pierwsze symptomy zaburzenia. Ponadto omawiają kwestie dotyczące akceptacji osoby z ADHD, funkcjonowania dzieci z tym zespołem w domu dziecka czy rolę szkolnego asystenta ucznia. Opisują strategie pracy z dziećmi z ADHD, najpopularniejsze i najskuteczniejsze metody i narzędzia terapeutyczne oraz kryteria diagnostyczne. Proponują także program szkoleniowy dla nauczycieli, który pomoże im osiągać coraz lepsze rezultaty w pracy z uczniami z zespołem nadpobudliwości psychoruchowej.