Design thinking : inspiracje dla dydaktyki / Zofia Okraj. Warszawa : Difin, 2020. – 249 s.
Publikacja odnosi się do dwóch ważnych obszarów pedagogiki: twórczości i dydaktyki. Treści jej zawarte zostały w trzech rozdziałach : Desingn Thinking : inspiracje teoretyczne (1) ; Desingn Thinking : inspiracje metodyczne (2) ; Inspiracje badawcze – ilustracje twórczej pracy dydaktycznej z wykorzystaniem : Desingn Thinking (3). Design thinking jest podejściem inspirującym i przydatnym w wielu dziedzinach ludzkiego działania także w edukacji, gdzie możliwe jest jego wieloaspektowe zastosowanie zarówno w całości, jako procesu projektowania rozwiązań lub częściowo, przez wykorzystanie różnych technik i narzędzi, za pomocą których można rozwijać w uczniach/studentach empatię, kreatywność, a także zdolność do innowacyjnego współdziałania w zespole. Ważną część publikacji stanowią przydatne dla nauczycieli inspiracje metodyczne zawierające opisy technik i narzędzi związanych z design thinking wraz z przykładami ich zastosowania w procesie kształcenia oraz analiza uwarunkowań tego procesu. Treści teoretyczne dopełniają inspirujące egzemplifikacje twórczej pracy dydaktycznej z wykorzystaniem design thinking realizowane przez nauczycieli na wszystkich szczeblach kształcenia: w szkole podstawowej, średniej i wyższej. Metoda DT powinna być upowszechniana w środowisku pedagogów : nauczycieli różnych szczebli edukacyjnych, osób pracujących z dziećmi i młodzieżą także poza dydaktycznie, lecz także wśród naukowców, dla których twórczość jest niezbędnym elementem ich pracy i do tej grupy odbiorców adresowana jest niniejsza książka.