Dziecko w świecie technologii : wychowanie w cyfrowej rzeczywistości / Katie Davis ; tł. Kasper Kalinowski. Kraków : Copernicus Center Press, 2024. – 302, [2] s.
Praca zawiera praktyczne wskazówki i porady, jak nauczyć dziecko bezpiecznego i odpowiedzialnego funkcjonowania w cyfrowej rzeczywistości. Autorka publikacji odpowiada na nurtujące rodziców pytania : Co robi moje dziecko w internecie? Jakiego rodzaju treści ogląda lub z kim rozmawia? Czy przez korzystanie z technologii łatwiej się rozprasza? Kontekst, projektowanie technologii i poszczególne dzieci – to trzy kategorie ukazane na początki monografii.. To one decydują o tym, czy cyfrowe doświadczenia przybierają samosterowny i wspierany przez społeczność charakter. Książka składa się z dziewięciu rozdziałów: Wstęp (rozdz. 1) ; Wczesne dzieciństwo. Samokontrola w świecie pełnym technologii (rozdz. 2) ; Cyfrowe cechy wczesnego rozwoju umiejętności czytania i pisania (rozdz. 3) ; W poszukiwaniu luźnych elementów w cyfrowej zabawie (rozdz. 4) ; „Przekleństwo tego, co znane” i jego wpływ na uczenie się (rozdz. 5) ; Prawie nastolatki. Czas zmian i napięć (rozdz. 6) ; Adolescencja. Czas, kiedy pytamy, kim jestem (rozdz. 7) ; Agencja rządowa dla wchodzących w dorosłość (rozdz. 8) ; Wnioski (rozdz. 9). Przeznaczona jest dla każdego, kto jest zainteresowany wpływem technologii na rozwój dzieci – od narodzin aż do osiągnięcia przez nie dorosłości. Z pewnością znajdą w niej coś dla siebie zarówno rodzice, którzy starają się nadążyć za najnowszymi technologiami i zastanawiają się, jak pomóc swoim dzieciom z nich korzystać, .a także nauczyciele, którzy szukają pomysłów na wykorzystanie technologii do ważnych i wzbogacających doświadczeń edukacyjnych w klasie.