Edukacja włączająca w przedszkolu i szkole /red. nauk. Iwona Chrzanowska, Grzegorz Szumski. Warszawa : Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji, 2020.
Książka jest poświęcona edukacji włączającej, czyli wiodącemu paradygmatowi pedagogiki specjalnej. W pierwszej części zostały omówione aktualne wyniki badań na temat kluczowych aspektów edukacji włączającej z uwzględnieniem perspektyw uczniów, nauczycieli i rodziców. W części drugiej przeanalizowano model edukacji włączających szkoły i przedszkola pod względem rozwiązań finansowych, organizacyjnych i pedagogicznych. W trzeciej części natomiast zaprezentowano rozwiązania służące zaspokajaniu potrzeb uczniów wybitnie zdolnych, a także migrantów w placówkach edukacyjnych. Publikacja powstała dzięki współpracy szerokiego grona autorów. Adresowana jest do nauczycieli, wychowawców, rodziców zainteresowanych wspólnym nauczaniem wszystkich uczniów, edukacją włączającą w przedszkolu i szkole.