Logopedia

Bibliografia w wyborze za lata 2016 – 2020 została sporządzona na podstawie elektronicznych baz danych Pedagogicznej Biblioteki Wojewódzkiej w Opolu oraz baz Biblioteki Narodowej. Bibliografia liczy 168 opisów bibliograficznych książek i artykułów, w obrębie których zastosowano układ alfabetyczny i numerację ciągłą. Książki dostępne w PBW w Opolu i/lub filiach oznaczone są sygnaturą (M – magazyn, C – czytelnia).

Książki:

1. B-learning w diagnozie i terapii logopedycznej dzieci / Joanna Jatkowska. – Gdańsk : Harmonia Universalis, 2019. – 248 s. : il. ; 24 cm.

2. Bajki logopedyczne dla dzieci / Agnieszka Nożyńska-Demianiuk ; ilustracje Janusz Baszczak. – Kalisz : „Martel”, [2018]. – 33, [2] s. : il. kolor. ; 25 cm. — (Lubimy się Uczyć )
M 217829 EP 217818 (Opole)

3. Bajki logopedyczne misia API : 4-6 lat / Agata Kalina, Maria Szyfter ; ilustracje Artur Gulewicz. – Kraków: Wydawnictwo Greg, [2020]. – 63, [2] s. [1] karta luzem : il. ; 25 cm.

4. Biomedyczne podstawy logopedii / red. nauk.: Stanisław Milewski, Jerzy Kuczkowski, Katarzyna Kaczorowska-Bray. – Wyd. 2 popr. – Gdańsk : „Harmonia Universalis”, 2017. – 510 s. : il. ; 25 cm. – (Logopedia XXI Wieku )
M 64390 (Kędzierzyn-Koźle), M 216984 (Opole)

5. Bubu uczy się mówić : a kuku! / Anna M. Buszkiewicz ; [ilustracje Magdalena Łozińska]. – Kraków : Wydawnictwo Greg, 2020. – 44 s. : il. ; 23 cm.

6. Ćwiczenia sprawności komunikacyjnych. Cz. 1, Jak rozpoczynać i kończyć rozmowę? / Magdalena Bury, Sylwia Filipczak, Katarzyna Gozdek, Katarzyna Milczanowska, Edyta Stachowicz. – Jak rozpoczynać i kończyć rozmowę? Kraków : Wydawnictwo Edukacyjne, 2016. – 68 s. : il. kolor. ; 29 cm. – (Logopedia w Praktyce : zaburzenia ze spektrum autyzmu, zaburzenia neurorozwojowe, zespół czołowy, niedosłuch, pragnozja, oligofazja.)
M 218441/I M 218442/I (Opole)

7. Ćwiczenia sprawności komunikacyjnych. Cz. 2, Jak rozmawiać z ludźmi? / Magdalena Bury, Sylwia Filipczak, Katarzyna Gozdek, Katarzyna Milczanowska, Edyta Stachowicz. – Jak rozmawiać z ludźmi? Kraków : Wydawnictwo Edukacyjne, 2016. – 69 s. : il. kolor. ; 29 cm. – (Logopedia w Praktyce )
M 218441/II M 218442/II (Opole)

8. Ćwiczenia sprawności komunikacyjnych. Cz. 3, Jak prosić i rozkazywać? / Magdalena Bury-Kamińska, Sylwia Filipczak, Katarzyna Gozdek-Szumilak, Katarzyna Milczanowska, Edyta Stachowicz. – Jak prosić i rozkazywać ? Kraków : Wydawnictwo Edukacyjne, cop. 2017. – 72 s. : il ; 29 cm. – (Logopedia w Praktyce : zaburzenia ze spektrum autyzmu, zaburzenia neurorozwojowe, zespół czołowy, niedosłuch, pragnozja, oligofazja )
M 218441/III (Opole)

9. Ćwiczenia sprawności komunikacyjnych. Cz. 4, Jak się przedstawiać? / Magdalena Bury, Sylwia Filipczak, Katarzyna Gozdek-Szumilak, Katarzyna Milczanowska, Edyta Stachowicz. – Jak się przedstawiać? Kraków : Wydawnictwo Edukacyjne, cop. 2017. – 67 s. : il. ; 29 cm. – (Logopedia w Praktyce )
M 218441/IV (Opole)

10. Ćwiczenia sprawności komunikacyjnych. Cz. 5, Jak dziękować? / Magdalena Bury-Kamińska, Sylwia Filipczak, Katarzyna Gozdek-Szumilak, Katarzyna Milczanowska, Edyta Stachowicz. – Jak dziękować. – Kraków : Wydawnictwo Edukacyjne, cop. 2019. – 71, [1] s. : il. kolor. ; 29 cm. – (Logopedia w Praktyce )
M 218441/V (Opole)

11. Ćwiczenia sprawności komunikacyjnych. Cz. 6, Jak przepraszać? / Magdalena Bury-Kamińska, Sylwia Filipczak, Katarzyna Gozdek – Szumilak, Katarzyna Milczanowska, Edyta Stachowicz. – Jak przepraszać. – Kraków : Wydawnictwo Edukacyjne, cop. 2019. – 75, [1] s. : il. kolor.; 29 cm. – (Logopedia w Praktyce)
M 218441/VI (Opole)

12. Diagnoza i terapia logopedyczna małego dziecka z zaburzeniem ze spektrum autyzmu (ASD) / redakcja naukowa : Joanna Kwasiborska-Dudek, Danuta Emiluta-Rozya. – Gdańsk : Harmonia Universalis, 2020. – 494, [1] s. ; 24 cm.

13. Diagnoza i terapia logopedyczna osób z niepełnosprawnością intelektualną : teoretyczne determinanty problemu / red. nauk. Jacek J. Błeszyński, Katarzyna Kaczorowska-Bray. – Wyd. 2. – Gdańsk : Harmonia Universalis, 2015. – 221 s. : il. ; 25 cm. – (Logopedia XXI Wieku / red. nauk. Stanisław Milewski, Ewa Czaplewska)
M 054939 (Brzeg), M 64454 M 64978 (Kędzierzyn-Koźle)

14. Diagnoza i terapia w pracy logopedy i nauczyciela terapeuty : konteksty teoretyczne i praktyka / pod red. nauk. Ewy Jeżewskiej-Krasnodębskiej i Barbary Skałbani. – Kraków : „Impuls”, 2017. – 299 s. : il. ; 24 cm.
M 054725 (Brzeg), M 64796 (Kędzierzyn-Koźle), M 217661 M 217662 (Opole)

15. Diagnoza interdyscyplinarna : wybrane problemy / pod redakcją naukową Joanny Skibskiej. – Wyd. 2. – Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2017. – 372 s. : il. ; 24 cm.
M 64797 (Kędzierzyn-Koźle), M 216963 (Opole)

16. Dokumentowanie terapii logopedycznej / Maciej Gibiński, Agnieszka Bzdyk-Gibińska. – Gdańsk : „Harmonia Universalis”, 2016. – 168 s. : il. ; 24 cm.
M 64112 M 64113 (Kędzierzyn-Koźle), M 054418 M 054419 (Kluczbork), M 068248 M 068249 (Nysa), M 215469 M 215470 (Opole)

17. Domek terapeutyczny, czyli 100 sposobów na terapię z mamą i tatą / Anna Różańska-Gał, Joanna Kuś, Beata Brzezińska. – Gdańsk : „Harmonia”, 2018. – 254, [1] s. : il. kolor. ; 24 cm.
M 054775 (Brzeg), M 217994 M 218011 (Opole)

18. Dyslalia obwodowa : diagnoza i terapia logopedyczna wybranych form zaburzeń / Danuta Pluta-Wojciechowska. – Bytom : Wydawnictwo Ergo-Sum, 2017. – 457 s. : il. ; 24 cm.
M 218454 M 218455 (Opole)

19. Dziecko nie mówi : dlaczego, czy i kiedy zacznie ? / Zbigniew Tarkowski. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2018. – 100 s. ; 21 cm.
M 64874 (Kędzierzyn-Koźle)

20. Edukacyjne programy komputerowe w kształtowaniu prawidłowej wymowy u dzieci przedszkolnych
/ Krystyna Żuchelkowska // W : Edukacja a nowe technologie w kulturze, informacji i komunikacji / red. nauk. Dorota Siemieniecka. – Toruń : Wydaw. Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, 2015. – S. 329-341

21. Gerontologopedia / red. nauk. Waldemar Tłokiński, Stanisław Milewski, Katarzyna Kaczorowska-Bray. – Gdańsk : Harmonia Universalis, 2018. – 758 s. : il. ; 24 cm. – (Logopedia XXI wieku )
M 64881 (Kędzierzyn-Koźle), C 069451 (Nysa),  M 218073 M 218074 (Opole)

22. Giełkot : jak zrozumieć osoby mówiące niewyraźnie : [podręcznik diagnostyki i terapii] / Manon Spruit ; przekład z języka niemieckiego Andrzej Robak. – Kraków : Wydawnictwo Edukacyjne, cop. 2017. – 156 s. : il. ; 21 cm.
M 218226 M 218227 (Opole)

23. Głos odzyskany : poradnik dla rodziców dzieci jąkających się / Doreen Lenz Holte ; przełożyli Tatiana Sokala i Joachim Ferlin. – Kraków : Wydawnictwo Edukacyjne, 2016. – 118, [2] s. : il. ; 21 cm
M 216533 M 216534 (Opole)

24. Jama gębowa ćwiczy słowa : [wiersze logopedyczne dla dzieci] / Urszula Kamińska; Aleksandra Jastrzębowska-Jasińska ; [ilustracje Artur Gulewicz]. – Kraków : Wydawnictwo Greg, 2020. – 63, [1] s. : il. kolor ; 26 cm.

25. Język skacze, buzia dmucha : ćwiczenia logopedyczne dla malucha / Aleksandra Sadowska-Krajewska ; ilustracje: Marcelina Krzemińska. Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2018. – 33, [1] s. : il. kolor. ; 30 cm.
M 054797 (Brzeg)

26. Język w biegu życia / redakcja naukowa Maria Kielar-Turska, Stanisław Milewski. – Wydanie I. – Gdańsk : Harmonia Uniwersalis, 2019. – 665 s. : ilustracje ; 24 cm. – (Logopedia XXI wieku )
M 220147 (Opole)

27. Kompetencja i sprawność językowa dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu znacznym, umiarkowanym i lekkim / Katarzyna Kaczorowska-Bray. – Gdańsk : Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, 2017. – 396 s. : il. ; 25 cm.
M 64471 (Kędzierzyn-Koźle), M 217223 (Opole)

28. Komunikacja, mowa, język osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu / pod redakcją Jacka J. Błeszyńskiego. – Toruń : Wydawnictwo Adam Marszałek, 2018. – 209 s. : il. ; 23 cm. – (Dyskursy Logopedyczne – Studia Logopeadica Thoruniensia)
M 219902 (Opole)

29. Logopedia :ćwiczenia logopedyczne / teksty: Agnieszka Nożyńska, Magorzata Małachowska, Agnieszka Matz ; ilustracje: Agnieszka Matz. – [Miejsce nieznane] : Books and Fun, – [2020]. – [32] strony : il. kolor ; 29 cm.

30. Logopedia.1,Ćwiczenia i wierszyki z głoskami k, g, l /autorzy Sylwia Chmiel, Janusz Jabłoński, Anna Willman, Krzysztof Żywczak. – Wydanie I. – Bielsko-Biała : Wydawnictwo Dragon. – 2018. – 63, [1] s. : il. kolor ; 25 cm.

31. Logopedia.2,Ćwiczenia i wierszyki z głoskami ś, ć, ź, dź, s, c, dz, z /autorzy Sylwia Chmiel, Janusz Jabłoński, Krzysztof Żywczak. – Wydanie I. – Bielsko-Biała : Wydawnictwo Dragon. – 2018. – 63, [1] s. : il. kolor ; 25 cm.

32. Logopedia.3, Ćwiczenia i wierszyki z głoskami sz, cz, dż, ż, rz /autorzy Sylwia Chmiel, Janusz Jabłoński, Anna Wilman, Krzysztof Żywczak. – Wydanie I. – Bielsko-Biała : Wydawnictwo Dragon, 2018. – 63, [1] s. : il. kolor ; 25 cm.

33. Logopedia.4,Ćwiczenia i wierszyki z głoską r /autorzy Sylwia Chmiel, Janusz Jabłoński, Anna Wilman, Krzysztof Żywczak. – Wydanie I. – Bielsko-Biała : Wydawnictwo Dragon, 2018. – 63, [1] s. : il. kolor ; 25 cm.

34. Logopedia – pytania i odpowiedzi : podręcznik akademicki. T. 1, Interdyscyplinarne podstawy logopedii / pod redakcją Tadeusza Gałkowskiego i Grażyny Jastrzębowskiej ; Uniwersytet Opolski. – Interdyscyplinarne podstawy logopedii – Wyd. 8. – Opole : Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego, 2017. – 396 s. : il., wykr. ; 25 cm.
M 64984 (Kędzierzyn-Koźle)

35. Logopedia – pytania i odpowiedzi : podręcznik akademicki. T. 2, Zaburzenia komunikacji językowej u dzieci i osób dorosłych / pod redakcją Tadeusza Gałkowskiego i Grażyny Jastrzębowskiej ; Uniwersytet Opolski. – Zaburzenia komunikacji językowej u dzieci i osób dorosłych – Wyd. 8. – Opole : Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego, 2017. – 860 s. : il., fotogr., wykr. ; 25 cm.
M 64985 (Kędzierzyn-Koźle)

36. Logopedia : wybrane aspekty historii, teorii i praktyki / redakcja naukowa Stanisław Milewski, Katarzyna Kaczorowska-Bray ; [ autor tomu Ewa Bartczak et al.]. – Gdańsk : Harmonia Universalis, 2016. – 476, [1] s. : il. ; 25 cm. – (Logopedia XXI wieku )
M 64474 (Kędzierzyn-Koźle), C 068370 M 068371 (Nysa), M 215178 M 215179 M 215180 (Opole)

37. Logopedia artystyczna / redakcja naukowa: Barbara Kamińska, Stanisław Milewski. – Logopedia artystyczna : nauka słuchania tekstu informacyjnego. – Gdańsk : „Harmonia Universalis”, 2016. – 659 s. : il. ; 25 cm + płyta CD. – (Logopedia XXI Wieku )
M 215030 M 215031 (Opole)

38. Logopedia międzykulturowa / redakcja naukowa Ewa Czaplewska. – Gdańsk : Harmonia Universalis, 2018. – 344 s. : il. ; 25 cm. – (Logopedia XXI Wieku / redakcja naukowa serii Stanisław Milewski, Ewa Czaplewska )
M 054956 (Brzeg), C 21819 M 218243 (Opole)

39. Logopedyczne poszukiwania : pomoc logopedyczna do utrwalania wymowy głosek syczących i szumiących / Magdalena Jarosz ; ilustracje: Marcin Jeleń. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2020. – Teka (broszura, [30] kart tablic luzem) : il. ; 31 cm.

40. Logopedyczny kwestionariusz obrazkowy / Krzysztoszek Grażyna, Małgorzata Piszczek ; [grafiki: Agata Fuks, Joanna Szybist, Anna Andrzejewska]. – Kraków : Impuls, 2020. – strona : il. ; 29 cm.

41. Logosmyk : opowiastki logopedyczne z ćwiczeniami / Anna Smoleń. – Gdańsk : „Harmonia”, 2018. – 151, [1] s. : il. ; 30 cm.
M 055678 (Kluczbork)

42. Lubię mówić : materiały do terapii opóźnionego rozwoju mowy. Cz. 1, Etap prostych wyrazów jedno- i dwusylabowych / Anna Tońska-Szyfelbein. – Gdańsk : ,, Harmonia” , 2019. – Teka (broszura, [32] karty tablic luzem) : il. ; 31 cm.

43. Maluchodźwieki : pomoc dydaktyczna dla małych dzieci / Michalina Biernacka. – Kraków :”Universitas”, cop. 2019. – 80, [27] s., [1] k. tabl. : il. ; 24 cm.
M 220152 (Opole)

44. Metodologia badań logopedycznych z perspektywy teorii i praktyki / redakcja naukowa: Stanisław Milewski, Katarzyna Kaczorowska-Bray ; [recenzja: Jan Ożdżyński]. – Gdańsk : Harmonia Universalis, 2015. – 450 s. : il. ; 25 cm. – (Logopedia XXI Wieku )
M 214066 M 215184 (Opole)

45. Metody terapii logopedycznej / redakcja naukowa Aneta Domagała, Urszula Mirecka. – Lublin : Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 2018. – 1094 s. : il. (w tym kolor.) ; 25 cm.
M 64895 (Kędzierzyn-Koźle), C 057739 (Kluczbork), M 218087 M 218088 M 219037 (Opole)

46. Mówię płynnie : ćwiczenia do terapii jąkania / Iweta Kozłowska ; [skład i opracowanie graficzne Sandra Dudek]. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2017. – 74, [2] stron : ilustracje ; 30 cm.
M 64901 (Kędzierzyn-Koźle)

47. Mówię i rozumiem : test do badania mowy osób dorosłych / Aleksandra Sadowska-Krajewska. – Gdańsk : Grupa Wydawnicza Harmonia, 2019. – 13, [12] s. : il. ; 30 cm.

48. Mózgowe porażenie dziecięce w teorii i praktyce logopedycznej / Mirosław Michalik. – Gdańsk : „Harmonia Universalis”, 2015. – 183 s. : il. ; 25 cm. – (Logopedia XXI Wieku / redakcja naukowa serii Stanisław Milewski, Ewa Czaplewska )
M 214355 M 214430 (Opole)

49. Mutyzm wybiórczy : poradnik dla rodziców, nauczycieli i specjalistów / Maria Bystrzanowska. – Wyd. 4 popr. i uzup. – Kraków : „Impuls”, 2018. – 172 s. : il. ; 24 cm.
M 64902 (Kędzierzyn-Koźle), M 218304 M 218305 M 218306 (Opole)

50. Neurologopedia. T. 1, Neurobiologiczne podstawy wczesnej terapii zaburzeń rozwojowych / pod redakcją Marzeny Błasiak-Tytuły i Anny Siudak ; [Autorzy: Jagoda Cieszyńska-Rożek, Zdzisława Orłowska-Popek, Marzena Błasiak-Tytuła, Marta Korendo, Halina Pawłowska-Jaroń, Anna Siudak, Ewa Bielenda-Mazur, Alicja Kabała, Katarzyna Sedivy-Mączka, Dorota Konieczna, Magdalena Peterek, Agnieszka Staniszewska – Mól, Łucja Skrzypiec]. – Kraków : Wydawnictwo WIR, 2018. – 189, [3] s. : il. ; 24 cm.
M 055108 (Brzeg), M 068939/I (Nysa), M 217686/I M 218312/I M 218313/I (Opole)

51. Norma i zaburzenia komunikacji językowej w kontekście edukacyjnym /pod redakcją Sławomira Śniatkowskiego, Danuty Emiluty-Rozya, Katarzyny Ity Bieńkowskiej. – Warszawa Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej 2018. – 232 s.

52. Nowoczesny warsztat logopedyczny / Piotr Jaworski. – Wyd. 2. – Jaworzno : PJtherapeutic Piotr Jaworski, 2017. – 92 s. : il. ; 21 cm.
M 216554 M 216580 (Opole)

53. Obrazkowe ćwiczenia logopedyczne dla przedszkolaków : ćwiczenia wspomagające terapię logopedyczną głosek ś, ź, ć, dź / Barbara Czarnik ; [ilustracje: Krzysztof Spychał, Milena Górska]. –Wyd. I. – [Gdańsk] : Wydawnictwo Harmonia, [2019]. – 67 stron : il. ; 30 cm.

54. Pomagamy dziecku z opóźnionym rozwojem mowy : ćwiczenia usprawniające / Elżbieta Kowalik. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2018. – 44 s. : il. ; 30 cm.

55. Poskramiacze S :zabawy logopedyczne /koncepcja, opracowanie merytoryczne oraz ilustracje: Ewelina Protasewicz. – Warszawa : Grupa Wydawnicza Foksal, [2018]. – [48] s. : il. ;30 cm.

56. Praktyczny poradnik terapii wad wymowy u dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym / Sandra Glej. – Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2018. – 118, [1] s. ; 24 cm.
M 054737 M 054991 (Brzeg),  M 64825 M 64923 (Kędzierzyn-Koźle), M 055577 (Kluczbork), M 069080 (Nysa), M 217885 M 217886 (Opole)

57. Programy multimedialne jako narzędzia wykorzystywane przez nauczycieli w terapii logopedycznej / Anna Waligóra-Huk // W: Edukacja a nowe technologie w kulturze, informacji i komunikacji / red.nauk. Dorota Siemieniecka. – Toruń : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, 2015. – S. 343-354

58. Przyczyny zaburzeń artykulacji zlokalizowane w układzie obwodowym / Ewa Jeżewska Krasnodębska ; Centrum Terapii Dziecka „Logos” w Otwocku. – Kraków : „Impuls”, 2015. – 157 s. : il. ; 30cm.

59. Rymowanki – utrwalanki : materiały do ćwiczeń logopedycznych / Dorota Krupa. – Wyd. 4. – Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2016. – 52, [1] s. : il. ; 24 cm.
M 055017 (Brzeg)

60. Scenariusze zabaw logopedycznych : w grupach dzieci od 4 do 7 lat / Anna Lubner-Piskorska. – Gdańsk : „Harmonia”, 2016. – Teka (broszura: 46, [1] s., [69] k. tabl. luzem) : il. ; 31 cm. – (Z Serii Unilogo / Anna Lubner-Piskorska)
M 215242 M 215243, M 215244 M 215245 (Opole)

61. Scenariusze logopedyczne do pracy z osobami dorosłymi : terapia sygmatyzmu, rotacyzmu i jąkania / [autorka: Malwina Wilczyńska, Joanna Zembrzuska]. – Poznań : Forum Media Polska, cop. 2018. – 96 s. : il. ; 30 cm.

62. Scenariusze zabaw logopedycznych : w grupach dzieci od 4 do 7 lat / Anna Lubner-Piskorska. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2016. – Teka (broszura: 46, [1] s., [69] k. tabl. luzem) : il. ; 31 cm.

63. Strategie sensoryczne w jedzeniu i mówieniu / Bożena Odowska-Szlachcic, Natalia Górka-Pik. – Wyd. I. – Gdańsk : Harmonia Universalis, cop. 2020. – 361, [2] s. : fot., il. ; 24 cm.

64. Surdologopedia : teoria i praktyka / redakcja naukowa: Ewa Muzyka-Furtak ; [recenzja: Stanisław Grabias]. – Gdańsk : „Harmonia Universalis”, 2015. – 493, [2] s. : il. ; 25 cm. – (Logopedia XXI Wieku )
M 64836 M 64950 (Kędzierzyn-Koźle), C 068427 Nysa, M 214331 M 214332 M 214333 M 214525 (Opole)

65. Teoria i praktyka logopedyczna : wybrane zagadnienia / pod redakcją Ewy Gackiej i Moniki Kaźmierczak. – Wyd. I. – Łódź : Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2018. – 221 stron ; 24 cm. – (Logopedia )
M 055073 (Brzeg)

66. Terapia jąkania u dzieci w młodszym wieku szkolnym : podręcznik dla logopedów / Carl W. Dell Jr. ; przekład z języka angielskiego Lucyna Jankowska-Szafarska. – Wyd. 2. – Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2016. – 148 s. ; 24 cm.
M 64775 (Kędzierzyn-Koźle), C 216697 M 216733 M 216734 (Opole)

67. Terapia miofunkcjonalna : bloki ćwiczeń/ Anita M. Kittel i Nina T. Forster. – Tyt. oryg.: Ubungsblocks Myofunktionelle Therapie auch mit Korper ubungen. – Wyd. 1 polskie /tłumaczenie z niemieckiego: Dagmara Mikuła, Barbara Paradowska. – Bielany Wrocławskie : Wczesna Interwencja Logopedyczna Barbara Paradowska, cop. 2019. – [160] s. : il. ; 15×23 cm.
M 055209 (Brzeg)

68. Terapia miofunkcjonalna : [ćwiczenia języka, warg, zasysania, połykania, koordynacji całego ciała] / Anita M. Kittel ; [tłumaczenie z niemieckiego Maciej Luchowski, Barbara Paradowska]. – Tyt. oryg.: Myofunktionelle Therapie – zaburzenia miofunkcjonalne. – Wyd. I polskie. – Bielany Wrocławskie : MAjUS, 2019. – 201, [1] s. : il. ; 21 cm
M 055210 (Brzeg)

69. Uszy do góry! : rebusy słuchowe doskonalące uwagę, pamięć, świadomość fonologiczną i sprawność językową / Anna Dobrowolska. – Rebusy słuchowe doskonalące uwagę, pamięć, świadomość fonologiczną i sprawność językową. – Gdańsk : Grupa Wydawnicza Harmonia – Wydawnictwo Harmonia, 2019. – 85 s. : il. ; 30 cm.
M 057765 (Kluczbork)

70. Wargi parskają i pięknie głoski wypowiadają : ćwiczenia logopedyczne dla starszaka / Aleksandra Sadowska-Krajewska ; il. Marcelina Krzemińska. – Ćwiczenia logopedyczne dla starszaka. – Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2018. – 35, [3] s. : il. ; 30 cm.
M 055060 (Brzeg)

71. Wczesna interwencja logopedyczna / redakcja naukowa: Katarzyna Kaczorowska-Bray, Stanisław Milewski. – Wyd. 2. – Gdańsk : „Harmonia Universalis”, 2018. – 918 s. : il ; 24 cm. – (Logopedia XXI Wieku )
C 057766 (Kluczbork)

72. Wczesna interwencja i wspomaganie rozwoju małego dziecka / pod redakcją naukową Beaty Cytowskiej i Barbary Winczury. – Wyd. 6. – Kraków : Oficyna Wydawnicza Impuls, 2016. – 462 s. : il. ; 24 cm.
M 054365 M 054366 (Kluczbork), M 069302 (Nysa), C 216698  M 216747 M 216748 (Opole)

73. Wiedza o języku polskim dla logopedów / Edward Łuczyński. – Gdańsk : „Harmonia Universalis”, 2015. – 162 s. : il. ; 25 cm. – (Logopedia XXI Wieku )
M 64778 (Kędzierzyn-Koźle), M 214345 M 214346 (Opole)

74. Wiersze logopedyczne dla dzieci / Agnieszka Nożyńska-Demianiuk ; ilustracje Janusz Baszczak. – Kalisz : Wydawnictwo Martel, [2018]. – 33, [2] s. : il. kolor. ; 25 cm. – (Lubimy się Uczyć : Nauka i Zabawa )
M 054913 (Brzeg)

75. Wierszyki ćwiczące języki czyli Rymowanki logopedyczne dla dzieci / Marta Galewska-Kustra, Elżbieta i Witold Szwajkowscy ; [ilustracje Joanna Kłos]. – Warszawa : Wydawnictwo „Nasza Księgarnia”, 2020. – 127 s. : il. kolor ; 23 cm.

76. Wierszyki ćwiczące języki czyli Rymowanki logopedyczne dla dzieci / Marta Galewska – Kustra, Elżbieta i Witold Szwajkowscy. – Warszawa : Wydawnictwo „Nasza Księgarnia”, 2020. – 127, [1] s. : il. ; 23 cm.

77. Wprowadzenie do logopedii /Grażyna Gunia, Viktor Lechta ; [tł. tekstów Viktora Lechty: Teresa Włodarczyk]. – Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2011. – 190 s. : il. ; 24 cm.

78. Wspieranie sprawności językowej i komunikacyjnej seniorów w perspektywie logopedii gerontologicznej / Agnieszka Ogonowska. – Kraków : Wydawnictwo Edukacyjne, 2019. – 112 s. : il. ; 21 cm + teka : 9 kart diagnozy, 1 karta opis metody ; 29 cm.
M 220100 (Opole)

78. Współczesne tendencje w diagnozie i terapii logopedycznej / redakcja naukowa Danuta Pluta-Wojciechowska, Barbara Sambor. – Gdańsk : Harmonia Universalis, 2017. – 464 s. : il. ; 24 cm. – (Logopedia XXI Wieku )
M 64496 (Kędzierzyn-Koźle), M 216902 M 216943 (Opole)

79. Wszystko słyszę! : ćwiczenia usprawniające percepcję słuchową / [opracowanie merytoryczne i graficzne Magdalena Hinz]. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2019. – 79 s. ; 30 cm.

80. Wybrane techniki manualne wspomagające terapię ustno-twarzową / Anna Regner. – Wrocław : Wydawnictwo Continuo, 2019. – 120 s. : il., fot. ; 30 cm.

81. Wysłów się! : ćwiczenia dla osób z afazją, niepełnosprawnością intelektualną i trudnościami w komunikacji językowej / Agnieszka Olszewska. – Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2019. – 78 stron ; 24 cm.

82. Z muchą na luzie ćwiczymy buzie czyli Zabawy logopedyczne dla dzieci / Marta Galewska – Kustra ; narysowała Joanna Kłos. – Zabawy logopedyczne dla dzieci. – Warszawa : „Nasza Księgarnia”, 2016. – [48] s. : il. kolor. ; 23 cm. – (Uczę się Wymawiać )
M 214512 M 214513 (Opole)

83. Zdania obrazkowo-wyrazowe : materiał do terapii głosek k, ki, g, gi, h, hi / Małgorzata Kobus, Marzena Polinkiewicz. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2017. – 74, [1] s. : il. ; 29 cm.
M 055044 (Brzeg)

84. Zabawy logopedyczne na cztery pory roku : scenariusze do zajęć grupowych dla dzieci w wieku przedszkolnym / Dorota Krupa, Jolanta Pszczółka ; rysunki Agata Fuks. – Wyd. 4.  – Kraków : „Impuls”, 2018. – 110, [1] s. : il. ; 24 cm.
M 218131 M 218132 (Opole)

85. Zaburzenia artykulacji spółgłosek u dzieci rozpoczynających naukę szkolną / Ewa Jeżewska-Krasnodębska. – Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2017. – 214 s. : wykresy ; 24 cm.

86. Zaburzenia komunikacji pisemnej / red. nauk. Aneta Domagała, Urszula Mirecka. – Gdańsk : Grupa Wydawnicza Harmonia. Harmonia Universalis, 2017. – 918 s. : il. (w tym kolor.) ; 25 cm. – (Logopedia XXI Wieku )
M 054558 M 054559 (Brzeg), M 64448 (Kędzierzyn-Koźle), C 216903 M 216949 (Opole)

87. Zaburzenia miofunkcjonalne : poradnik dla rodziców i osób dorosłych dotkniętych zaburzeniami / Anita M. Kittel ; [tłumaczenie z niemieckiego: Agnieszka Kalińska, Barbara Paradowska]. – Bielany Wrocławskie : Zielona Góra : Stowarzyszenie Castillo Moralesa Polska, ; cop. 2019. – Wydawnictwo MAJUS], – 73 s. : il. ; 21 cm.
M 055217 (Brzeg)

88. Zaburzenia płynności mowy / redakcja naukowa: Katarzyna Węsierska przy współpracy Katarzyny Gaweł. – Gdańsk : „Harmonia Universalis”, 2018. – 366 s. : il. ; 25 cm. – (Logopedia XXI Wieku )
M 64977 (Kędzierzyn-Koźle), M 218001 M 218054 (Opole)

89. Zaburzenia mowy we wczesnej fazie choroby Alzheimera : studium przypadków / Kamila Potocka-Pirosz. – Wyd. 1. – Warszawa : Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego, 2019. – 309 stron ; 24 cm.
M 220655 (Opole)

90. Zacznij od samogłoski : samogłoska w logopedii artystycznej / Bogumiła Toczyska. – Gdańsk :”Harmonia Universalis”, 2016. – 371 s. : il. ; 25 cm.

91. Zajęcia logopedyczne w przedszkolu : scenariusze zajęć / autorzy: Natalia Buczek [et al.]. – Poznań : Forum Media Polska, cop. 2017. – 112 s. : il. ; 30 cm.
C 219434 M 219555 M 219556 (Opole)

92. Złam szyfr : pomoc logopedyczna do utrwalania wymowy głosek syczących / Magdalena Jarosz. – Wydanie I. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2019. – 68 stron : il. ; 30 cm.
M 220434 (Opole)

Artykuły

93. Adaptacja zintegrowanej skali rozwoju (ISD) do potrzeb języka polskiego / Katarzyna Ita Bieńkowska // Poradnik Językowy. – 2017, nr 6, s. 84-95.

94. Akceptacja w jąkaniu : zastosowanie ACT i uważności w interwencji logopedycznej / Anna Szerszeńska // Forum Logopedy. – 2019, nr 31, s. [35]-40.

95. Aktywny trening słuchowy : sposób na wspieranie uczniów z zaburzeniami przetwarzania słuchowego / Zenobia Bogdanowska // Forum Logopedy. – 2019, nr 34, s. 48-51.

96. Anatomiczne i fizjologiczne uwarunkowania opóźnionego rozwoju mowy – oddychanie i fonacja / Magdalena Knapek // Forum Logopedy. – 2020, nr 39, s. 5-10.

97. Bobasek Radzio : scenariusz grupowych zajęć logopedycznych / Dorota Rzepecka // Bliżej Przedszkola. – 2017, nr 4, s. 28-29.

98. Budowanie systemu językowego – stymulacja rozwoju dziecka metodą krakowską / Agata Kolasa-Skiba // Kwartalnik Edukacyjny. – 2017, nr 2, s. 25-37.

99. Co z tą głoską „r”? / Kamila Kwiecień // Bliżej Przedszkola. – 2016, nr 7/8, s. 15-17.

100. Ćwiczenia pomocne w opanowaniu technik płynnego mówienia / Mieczysław Chęciek, Edwin Bażański // Forum Logopedy. – 2020, nr 36, s. 28-31.

101. Diagnoza logopedyczna dziecka dwujęzycznego / Kamila Wilkosz // Forum Logopedy. – 2020, nr 35, s. 16-20.

102. Diagnoza sprawności i płynności językowej a zaburzenia komunikacji / Paweł Szudarski // Forum Logopedy. – 2020, nr 35, s. 61-66.

103. Diagnozowanie utrwalonego jąkania z wykorzystaniem klasyfikacji ICF / Maria Faściszewska // Forum Logopedy. – 2019, nr 31, s. [4]-9.

104. Dyslalie obwodowe jako zaburzenia najczęściej występujące u dzieci, młodzieży i dorosłych / Ewa Jeżewska-Krasnodębska // Forum Logopedy. – 2020, nr 38, s. 5-10.

105. Dziecko z wymową bezdźwięczną / Joanna Soboń. – Bibliogr. // Życie Szkoły. – 2020, nr 5, s. 25-29.

106. Dziecko ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi wynikającymi z korowo uwarunkowanych zaburzeń mowy – podstawy teoretyczne i implikacje dla nauczycielskiej praktyki / Marlena Kurowska // Nauczanie Początkowe. – 2016/2017, nr 3, s. 28-44.

107. Grafetyka w służbie logopedii / Joanna Zawadka. – W: Poradnik Językowy. – 2017, nr 6, s. 53-62.

108. IDS -2 oraz Stanford Binet 5 – możliwość wykorzystania w praktyce logopedycznej? / Anna Sałęga-Wróbel // Forum Logopedy. – 2020, nr 35, s. 54-59.

109. Integracja sensoryczna w praktyce logopedycznej / Marta Baj-Lieder // Forum Logopedy. – 2019, nr 34, s. 22-25.

110. Jak wspierać w przedszkolu dziecko jąkające się i jego rodzinę / Joanna Szymczakowska // Wychowanie w Przedszkolu. – 2018, nr 9, s. 30-35.

111. Kaczuszki Łakomczuszki : scenariusz grupowych zajęć logopedycznych / Dorota Rzepecka // Bliżej Przedszkola. – 2017, nr 3, s. 26-28.

112. Kącik logopedyczny : warzywno-owocowe ćwiczenia na poprawną mowę / Ewelina Protasewicz // Bliżej Przedszkola. – 2020, nr 6, s. 82-83.

113. Kiedy do logopedy? / Katarzyna Socha // Bliżej Przedszkola. – 2020, nr 3, s. 22-24.

114. Kroki postępowania w pracy z dzieckiem z opóźnieniami rozwoju mowy / Iwona Michalak-Widera, Łucja Skrzypiec // Forum Logopedy. – 2020, nr 39, s. 28-33.

115. Logopeda / Małgorzata Łoskot // Głos Pedagogiczny. – 2019, nr 107, s. 55-57.

116. Logopedyczna bajka terapeutyczna – nowa forma wsparcia rozwoju dzieci z rodzin wielojęzycznych, wielokulturowych / Dorota Bełtkiewicz // Biblioterapeuta. – 2015, nr 1, s. 39-43.

117. Logopedyczne aspekty przyswajania języka przez dzieci niewidome / Stanisław Milewski, Katarzyna Kaczorowska-Bray // Poradnik Językowy. – 2015, nr 5, s. 31-44.

118. Logorytmika – muzyczna gimnastyka języka / Katarzyna Forecka -Waśko // Wychowanie w Przedszkolu. – 2019, nr 4, s. 11-14.

119. Lusterka pełne emocji : scenariusz grupowych zajęć logopedycznych / Dorota Rzepecka // Bliżej Przedszkola. – 2016, nr 10, s. 25-27.

120. Metoda Tomatisa – efektowna metoda wspomagająca uwagę słuchową / Izabela Kaczmarek // Życie Szkoły. – 2017, nr 10, s. 8-9.

121. Muzyka i ruch podczas zajęć logopedycznych / Marta Kowalska-Jankowiak // Sygnał. – 2019, nr 5, s. 47-48.

122. Narzędzia diagnostyczne w neurologopedii dorosłych / Marika Litwin // Forum Logopedy. – 2020, nr 35, s. 33-38.

123. Narzędzie do badania intelektu u dzieci niemówiących : Międzynarodowa wykonaniowa skala Leitera P-93 / Sylwia Walerych // Forum Logopedy. – 2020, nr 35, s. 50-53.

124. Nauczyciel przedszkola kontra ORM, czyli opóźniony rozwój mowy / Joanna Czapla // Wychowanie w Przedszkolu. – 2019, nr 6, s. 4-8.

125. O zaburzeniach komunikacji językowej / Łoskot Małgorzata // Polonistyka. – 2015, nr 1, s. 12-15.

126. Od logopedii do surdologopedii i jej zadań / Ewelina Żuchowska // Język Polski w Szkole Podstawowej. – 2018/2019, nr 2, s. 38-48.

127. Oddech ma znaczenie / Kamila Kwiecień // Bliżej Przedszkola. – 2018, nr 1, s. 20-21.

128. Opóźnienia w rozwoju mowy afazja rozwojowa w praktyce logopedycznej / Marlena Kurowska // Poradnik Językowy. – 2017, nr 6, s. 15-26.

129. Opóźniony rozwój mowy małego dziecka i dziecka w wieku przedszkolnym / Joanna Czapla // Wychowanie w Przedszkolu. – 2017, nr 8, s. 59-64.

130. Pamięć a syntezowanie wyrazów z fonemów w wybranych programach edukacji wczesnoszkolnej na etapie przygotowującym do nauki czytania i pisania / Magdalena Harmacińska-Kowalewska. – Bibliogr. // Edukacja. – 2018, nr 4, s. 22-32.

131. Planowanie terapii logopedycznej dziecka z nosowaniem otwartym / Natalia Siudzińska. – Bibliogr. // Poradnik Językowy. – 2019, z. 2, s. 66-82.

132. Podstawy teoretyczne diagnozy i terapii logopedycznej / Olga Jauer-Niworowska, Danuta Emiluta-Rozya // Poradnik Językowy. – 2017, nr 6, s. 7-14.

133. Postępowanie logopedyczne w przypadku dziecka z niepełnosprawnością sprzężoną / Mateusz Szurek // Edukacja. – 2018, nr 4, s. 80-91.

134. Prawidłowy rozwój mowy u dziecka w wieku przedszkolnym (2,5 do 6 lat) / Elżbieta Lekan. – Bibliografia // Bliżej Przedszkola. – 2018, nr 11, s. 22-24.

135. Profilaktyka logopedyczna w przedszkolu : komunikacja – jedna z najważniejszych potrzeb człowieka / Joanna Czapla // Wychowanie w Przedszkolu. – 2017, nr 5, s. 59-64.

136. Przedszkolak z deficytami kompetencji oraz zaburzeniami sprawności językowych / Małgorzata Łoskot. // W: Wychowanie w Przedszkolu. – 2018, nr 8, s. 4-7.

137. „R” czy „L”? : terapia dziecka z rotacyzmem w wieku przedszkolnym / Joanna Czapla // Wychowanie w Przedszkolu. – 2015, nr 6, s. 58-61.

138. Rodzaje zaburzeń komunikacji językowej oraz sposoby wspomagania dzieci z zaburzeniami języka i mowy przez nauczycieli, we współpracy z logopedami / Agnieszka Zarzycka-Kożuszek // Nauczanie Początkowe. – 2016/2017, nr 3, s. 13-27.

139. Rokowania dotyczące rozwoju mowy i języka u dzieci z zaburzeniami uwarunkowanymi uszkodzeniami i/lub dysfunkcjami ośrodkowego układu nerwowego / Marlena Kurowska // Poradnik Językowy. – 2015, nr 5, s. 18-30.

140. Rola badania psychologicznego w diagnostyce dyslalii : czego może oczekiwać logopeda od psychologa? / Iwona Palicka // Forum Logopedy. – 2020, nr 38, s. 53-56.

141. Rower czy jowej / Paweł Majcherczyk // Charaktery. – 2019, nr 10, s. 52-55.

142. Rozwój mowy u dziecka : na co zwracać uwagę? / Malwina Wiczyńska // Wychowanie w Przedszkolu. – 2020, nr 8, s. 35-38

143. Seplenienie się nie zmieni, gdy terapii nie docenisz / Joanna Czapla // Wychowanie w Przedszkolu. – 2015, nr 1, s. 56-60.

144. Sposoby aktualizowania prawidłowej struktury znaczeniowej, brzmieniowo- artykulacyjnej i gramatycznej wyrazów u dzieci z zaburzeniami mowy i języka uwarunkowanymi korowo / Marlena Kurowska // Poradnik Językowy. – 2018, nr 5, s.68-77.

145. Sygmatyzm, czyli seplenienie u dzieci w wieku przedszkolnym / Joanna Czapla // Wychowanie w Przedszkolu. – 2017, nr 10, s. 60-63.

146. Terapia logopedyczna dziecka z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim / Małgorzata Mróz // Wychowawca. – 2016, nr 12, s. 14-15.

147. Terapia rotacyzmu w dyslaliach / Dorota Lipiec, Izabela Więcek-Poborczyk. – Bibliogr. // Poradnik Językowy. – 2019, z. 2, s. 52-65.

148. Totet czy kotek, todut czy kogut? : kappacyzm, gammacyzm – częsty problem przedszkolaków / Joanna Czapla // Wychowanie w Przedszkolu. – 2017, nr 9, s. 61-64.

149. Trudna mowa / Anna Meslin // Psychologia w Szkole. – 2015, nr 1, s. 93-97.

150. Uczeń z giełkotem : procedura diagnozowania / Joanna Soboń. – Bibliogr. // Życie Szkoły. – 2019, nr 1, s. 39-42.

151. Uczeń ze specyficznymi zaburzeniami rozwoju językowego (SLI) / Monika Biała // Szkoła Specjalna. – 2015, nr 1, s. 61-69.

152. Urodziny Myszki Sprytki : scenariusz grupowych zajęć logopedycznych / Dorota Rzepecka // Bliżej Przedszkola. – 2017, nr 2, s. 28-30.

153. W ogródku dziadka Felka : scenariusz zajęć logopedycznych dla pięcio- i sześciolatków / Elżbieta Sicińska // Bliżej Przedszkola. – 2016, nr 7/8, s. 105-107.

154. Wakacyjne zabawy logopedyczne : mamo, tato pobawmy się razem / Joanna Czapla // Wychowanie w Przedszkolu. – 2017, nr 6, s. 58-64.

155. Wielorakie zastosowanie programu „Bambikowe Logoprzygody” w profilaktyce i terapii zaburzeń mowy i języka / Marzena Walkowiak // Wychowanie w Przedszkolu. – 2015, nr 6, s. 52-53.

156. Wierszyki rozgrzewające buzie i języki / Joanna Błahitko // Bliżej Przedszkola. – 2018, nr 7/8, s. 40-42.

157. Wspieranie rozwoju dzieci z opóźnionym rozwojem mowy z zastosowaniem terapii integracji sensorycznej / Anna Parakiewicz // Wychowanie w Przedszkolu. – 2018, nr 5, s. 60-64.

158. Wspomaganie komunikacji językowej i interakcji społecznych ucznia z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego / Katarzyna Pardej // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2017, nr 4, s. 8 -16.

159. Wspomaganie rozwoju mowy dziecka : propozycje ćwiczeń / Agata Gładowicz-Bojarska // Bliżej Przedszkola. – 2017, nr 5, s. 24-29.

160. Wspomaganie uczniów z zaburzeniami mowy, języka i komunikacji w edukacji włączającej / Dorota Podgórska-Jachnik. – Bibliogr. // Edukacja. – 2018, nr 4, s. 8-21.

161. Wstępna diagnoza i zabawy logopedyczne w przedszkolu / Joanna Czapla // Wychowanie w Przedszkolu. – 2017, nr 7, s. 52-57.

162. Wykorzystanie siatki pól semantyczno-leksykalnych w programie terapeutycznym służącym kształtowaniu języka : propozycja / Katarzyna Ita Bieńkowska, Natalia Siudzińska // Poradnik Językowy. – 2017, nr 6, s. 84-95.

163. Zabawki w naszej sali : Scenariusz zajęć logopedycznych dla 3-letniego dziecka z ORM / Joanna Czapla // Wychowanie w Przedszkolu. 2018, nr 6, s. 41.

164. Zaburzenia artykulacji u dzieci w wieku przedszkolnym / Kinga Mietz // Bliżej Przedszkola. – 2016, nr 11, s. 24-26.

165. Zaburzenia percepcji słuchowej / Edyta Szczepkowska // Życie Szkoły. – 2017, nr 3, s. 26-32.

166. Zachowania trudne u dzieci z zaburzeniami mowy i języka – wykorzystanie w pracy terapeutycznej technik behawioralnych / Izabela Antos // Nauczanie Początkowe. – 2014/2015, nr 2, s. 57-64.

167. Zasady postępowania logopedycznego w wypadku dzieci z rozszczepem podniebienia i wargi / Natalia Siudzińska // Poradnik Językowy. – 2017, nr 6, s. 27-38.

168. Zmodyfikowany Program Psychofizjologicznej Terapii Jąkających się (ZPPTJ) jako model kompleksowego podejścia diagnostyczno-terapeutycznego / Mieczysław Chęciek , Edwin Bażański // Forum Logopedy. – 2020, nr 36, s. 9-16.

Oprac. Małgorzata Łomnicka
RZPWE PBW Filia w Nysie

Udostepnij:

Projekty i programy

Współpraca

Przewiń do góry Skip to content