Bibliografia „Inteligencja emocjonalna dzieci i młodzieży” gromadzi wybór piśmiennictwa z lat 1999-2024 i zawiera 87 opisów bibliograficznych. Bibliografia została sporządzona na podstawie elektronicznych baz danych Pedagogicznej Biblioteki Wojewódzkiej w Opolu oraz baz Biblioteki Narodowej.
Materiał bibliograficzny uporządkowano alfabetycznie, z podziałem na książki i artykuły w czasopismach. Książki dostępne w PBW w Opolu i/lub filiach oznaczone są sygnaturą.
Książki:
1. Co oni mówią? Co oni myślą? : ćwiczenia rozwijające umiejętność nazywania emocji / Amanda Hopkins ; [oprac. Magdalena Hinz]. – Gdańsk : „Harmonia”, 2017. – 117, [2] s. : il. ; 24 cm.
C 054770 (Kluczbork), M 216259 M 216260 (Opole)
2. Coaching inteligencji emocjonalnej / Stephen Neale [!], Lisa Spencer-Arnell, Liz Wilson ; przeł. Marta Werbanowska. – Warszawa : Wolters Kluwer Polska : International Publishing Service, 2010. – 269 s. : il. ; 24 cm.
M 210550 (Opole)
3. Cyfrowa inteligencja emocjonalna: o kształtowaniu empatii i społeczno-emocjonalnej świadomości u współczesnych dzieci / Natalia Walter // W : Edukacyjne i społeczne wyzwania rzeczywistości cyfrowej / red. nauk. Agnieszka Iwanicka ; Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. – Poznań : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza, 2017. – S. 21-28
M 217466 (Opole)
4. Inteligencja emocjonalna / Daniel Goleman ; przekł. Andrzej Jankowski. – Poznań : „Media Rodzina of Poznań”, 2007. – 527 s. ; 21 cm.
M 050432 C 050016 (Brzeg), M 194323 M 194322 M 194324 M 194321 C 194252 (Opole)
5. Inteligencja emocjonalna a uzdolnienia twórcze i funkcjonowanie szkolne młodzieży / Irena Przybylska. – Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, 2007. – 99, [5] s. : il. ; 24 cm.
6. Inteligencja emocjonalna : fakty, mity, kontrowersje / red. nauk. Magdalena Śmieja, Jarosław Orzechowski ; [przekł. rozdz. 4, 5 i 9 Maciej Sekerdej] . – Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2008. – 311, [7] s. : il. ; 21 cm. – (Psychologia Stosowana)
M 052129 (Kluczbork), C 065029 (Nysa), M 200008 M 200134 M 200135 M 200136 (Opole)
7. Inteligencja emocjonalna : jak panować nad uczuciami / Justyna Tomczyk. – Warszawa : Edgard, 2014. – 248 s. ; 21 cm. – (Samo Sedno)
C 218392 M 218497 (Opole)
8. Inteligencja emocjonalna oraz możliwości jej rozwijania u dzieci i młodzieży / Katarzyna A. Knopp. – Warszawa : Wydawnictwo Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego, 2010. – 146 s. : il. ; 21 cm.
9. Inteligencja emocjonalna : podręcznik z zestawem ćwiczeń / Stefan Konrad, Claudia Hendl ; z jęz. niem. przeł. Maria dos Santos. – Katowice : „Videograf II”, 2000. – 174, [2] s. : il. ; 22 cm. – (Poradnik)
M 57147 (Kędzierzyn-Koźle), M 064943 (Nysa), M 208480 (Opole)
10. Inteligencja emocjonalna : poradnik dla rodziców / Garrido Beatriz Serrano ; przekł. Pola Sobaś-Mikołajczyk. – Kraków : eSPe, 2012. – 242, [1] s. : il. ; 20 cm. – (Wychowanie)
M 217217 M 217218 (Opole)
11. Inteligencja emocjonalna w praktyce / Daniel Goleman ; tł. [z ang.] Andrzej Jankowski. – Poznań : „Media Rodzina”, cop. 1999. – 504 s. ; 21 cm.
M 049755 (Brzeg), M 59859 (Kędzierzyn-Koźle), C 051341 M 049511 (Kluczbork), M 059116 M 062898 (Nysa), C 191515 M 179903 M 191609 M 193929 M 193930 M 193931 M 193932 (Opole)
12. Inteligencja emocjonalna w rozwijaniu uzdolnień / Zofia Porębska // W : Rozwijanie zainteresowań i uzdolnień dzieci, młodzieży oraz osób dorosłych w wymiarze teoretyczno-praktycznym / red. Iwona Bugajska-Bigos, Wojciech Kudyba, Beata Lisowska. – Nowy Sącz : Wydawnictwo Naukowe Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej, 2015. – S. 89-99
13. Jak wykształcić inteligencję emocjonalną : 50 pomysłów ćwiczeń : kształcenie zintegrowane / Dianne Schilling ; [tł. Sylwia Kuchta]. – Warszawa : „Fraszka Edukacyjna”, 2008. – 140 s. : il. ; 24 cm.
M 050554 (Brzeg)
14. Jak wykształcić inteligencję emocjonalną : 50 pomysłów ćwiczeń : poziom podstawowy / Dianne Schilling ; [tł. Karolina Bojadżijewa-Wesołowska]. – Warszawa : Fraszka Edukacyjna, 2009. – 142 s. : il. ; 24 cm.
M 211200 M 211201 (Opole)
15. Jak wykształcić inteligencję emocjonalną : 50 pomysłów ćwiczeń : poziom ponadpodstawowy / Dianne Schilling ; [tł. Joanna Jedlińska]. – Warszawa : Fraszka Edukacyjna, 2009. – 140 s. : il. ; 24 cm.
M 050555 (Brzeg), M 61163 KK (Kędzierzyn-Koźle), M 211202 M 211203 (Opole)
16. Kompetencje emocjonalne i społeczne młodzieży / Marzena Chrost. – Kraków : Akademia Ignatianum : Wydawnictwo WAM, 2012. – 327 s. : il. ; 23 cm.
17. Kompetencje emocjonalne uczniów i nauczycieli szansą na konsensus w szkole / Agata Popławska // W : Szkoła : konflikt podmiotów / pod red. Inetty Nowosad, Klaudii Pietrań, Mirosława J. Szymańskiego. – Toruń : Wydawnictwo Adam Marszałek, 2016. – S. 160-172
M 215060 M 217985 (Opole)
18. Metody badania emocji i motywacji / red. nauk. Henryk Gasiul. – Warszawa : „Difin”, 2018. – 392, [1] s. : il. (w tym kolor.) ; 23 cm. – (Engram)
M 64810 KK (Kędzierzyn-Koźle), M 217876 M 217877 M 217935 M 217936 (Opole)
19. Mózg dziecka : przewodnik dla rodziców / Álvaro Bilbao ; przełożył z hiszpańskiego Zbigniew Zawadzki. – Wrocław : „Bukowy Las”, 2018. – S. 135-205
M 218302 M 218303 (Opole)
20. Odporność : inteligencja emocjonalna / tłum. Wojciech Usarzewicz. – Gliwice : Wydawnictwo Helion, cop. 2018. – 120 s. ; 20 cm.
21. Pedagogiczne odczytanie koncepcji inteligencji emocjonalnej : nowe przestrzenie uczenia się / Irena Przybylska. – Bibliogr. // W : Współczesna przestrzeń edukacyjna : geneza, przemiany, nowe znaczenia. T. 1 / pod. red. Wiktora Żłobickiego. – Kraków : „Impuls”, 2013. – S. 193-209
C 054071/I (Brzeg), M 211760/I M 211762/I (Opole)
22. Potrzeba kształtowania kompetencji społeczno-emocjonalnych małego dziecka / Aleksandra Skowrońska. – Bibliogr. // W : Edukacja małego dziecka. T. 3, Nowe konteksty, poglądy i doświadczenia / praca zbiorowa pod red. Ewy Ogrodzkiej-Mazur, Urszuli Szuścik, Sonii Czudek-Ślęczki, Arkadiusza Wąsińskiego. – Bielsko-Biała : Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2010. – S. 222-238
C 052796/III (Kluczbork), C 066173/III (Nysa), M 205662/III M 208806/III C 205652/III (Opole)
23. Psychoedukacja : asertywność, stres, emocje, samoocena, komunikacja interpersonalna / [aut. Katarzyna Hipsz]. – Warszawa : Dr Josef Raabe Spółka Wydawnicza, cop. 2014. – 132 s. : il. ; 30 cm. – (Raabe Zajrzyj i Znajdź)
C 212661 M 212715 M 213932 (Opole)
24. Rola inteligencji emocjonalnej i strategii radzenia sobie ze stresem w wyjaśnianiu satysfakcji z życia / Aurelia Plichta, Łukasz Nikel // W : O (nie)typowych uczniach i ich (nie)typowej edukacji = About (non)typical students and their (non)typical education / red. nauk. Zdzisława Janiszewska-Nieścioruk. – Zielona Góra : Oficyna Wydawnicza Uniwersytetu Zielonogórskiego, 2023. – S. 153-167
* Dostępne w Internecie: https://open.icm.edu.pl/server/api/core/bitstreams/90d060af-9ee0-4e01-9aa1-5ff3e82449bb/content [dostęp: 1.10.2024 r.]
25. Rola nauczyciela w rozwijaniu kompetencji emocjonalnych uczniów w edukacji wczesnoszkolnej / Julia Kisielewska-Meller // W : Nauczyciel i jego rola w sytuacji zmian społecznych i edukacyjnych : współczesne wyzwania / red. nauk. Urszula Szuścik, Ewa Kochanowska, Rafał Majzner. – Kraków : Wydawnictwo Libron – Filip Lohner, 2014. – S. 243-254
* Artykuł dot. następujących zagadnień: natura kompetencji (emocjonalnych), podstawowe komponenty inteligencji emocjonalnej, kompetencje emocjonalne nauczyciela nauczania początkowego jako czynnik determinujący umiejętności emocjonalne uczniów
26. Rola twórczości i inteligencji emocjonalnej w rozwoju oraz funkcjonowaniu uczniów zdolnych / Beata Dyrda // W : Wyrazić i odnaleźć siebie, czyli O sztuce, ekspresji, edukacji i arteterapii / red. nauk. Katarzyna Krasoń i Beata Mazepa-Domagała ; Centrum Ekspresji Dziecięcej. Górnośląska Wyższa Szkoła Pedagogiczna im. Kardynała Augusta Hlonda w Mysłowicach. – Katowice ; Mysłowice : Górnośląska Wyższa Szkoła Pedagogiczna im. Kardynała Augusta Hlonda, 2008. – S. 107-113
27. Rozpoznawanie, nazywanie i regulowanie emocji przez dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym / Natalia Jach-Salamon, Barbara Gawda. – Lublin : Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 2023. – 104 s. ; 24 cm.
M 056461 (Brzeg), M 66071 KK (Kędzierzyn-Koźle)
28. Rozwijanie kompetencji emocjonalnych uczniów szkół ponadgimnazjalnych / Danuta Wosik-Kawala. – Lublin : Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 2013. – 368 s. : il. ; 24 cm.
29. Rozwijanie twórczości i inteligencji emocjonalnej dzieci i młodzieży : poradnik dla wychowawców i nauczycieli / Beata Dyrda (red.). – Kraków : „Impuls”, 2004. – 161 s. : rys. ; 23 cm.
M 60196 (Kędzierzyn-Koźle), C 063009 (Nysa), C 189108 (Opole)
30. Rozwój emocjonalny a inteligencja emocjonalna : problemy edukacyjne / Peter Salovey, David J. Sluyter (red.) ; [aut. Daniel Goleman et al.] ; przeł. Maciej Karpiński. – Poznań : Dom Wydawniczy „Rebis”, 1999. – 480, [4] s. : il. ; 20 cm. – (Psychologia)
M 051205 (Brzeg)
31. Rozwój inteligencji emocjonalnej Twojego dziecka : przewodnik świadomego rodzica / Linda Lantieri ; wprowadzenie i ćwiczenia autorstwa Daniela Golemana ; [tł. Katarzyna Sapeta]. – Gliwice : „Helion”, cop. 2009. – 202 s. ; 21 cm + 1 dysk optyczny (CD). – (Sensus. Dziecko)
M 207190 (Opole)
32. Umiejętności społeczne dzieci : kształtowanie rozwoju emocjonalno-społecznego dzieci w normie rozwojowej i dzieci ze specjalnymi potrzebami / [red.] Aneta Jeger, Beata Szurowska. – Warszawa : Difin, 2017. – 284 s. : il. ; 23 cm. – (Engram)
M 64844 KK (Kędzierzyn-Koźle), M 055591 (Kluczbork), M 217959 M 217960 (Opole)
33. Włącz emocje : opowiadania socjoterapeutyczne / Anna Busz. – Gdańsk : „Harmonia”, 2019. – 83 s. : il. ; 24 cm.
* Książka stanowi pomoc w procesie kształtowania inteligencji emocjonalnej. Zawarte w niej opowiadania ułatwią dzieciom rozpoznawanie, zrozumienie i nazywanie emocji własnych, a także innych osób
M 220405 M 220406 M 220407 (Opole)
34. Wspomaganie rozwoju dzieci i młodzieży jako zadanie pedagoga i psychologa w szkole / Justyna Mróz // W : Wokół roli i zadań pedagoga i psychologa w szkole / pod red. Jolanty Szczurkowskiej i Agnieszki Mazur. – Kielce : Wydawnictwo Pedagogiczne ZNP, 2013. – S. 97-118
M 054023 (Brzeg), M 210760 M 210761 C 210642 (Opole)
35. Wychowanie do osobistego rozwoju : pomysły na lekcje rozwijające kompetencje miękkie i umiejętności osobiste wśród dzieci i młodzieży. Cz. 1 / Katarzyna Skolimowska, Marzena Kud. – Warszawa : Difin, 2017. – 222 s. : il. kolor. ; 22 cm. – (Engram)
M 055597/I (Kluczbork), M 068951/I (Nysa), M 217937/I M 217938/I (Opole)
36. Znaczenie inteligencji emocjonalnej w funkcjonowaniu ucznia i nauczyciela / Katarzyna A. Knopp // W : Kompetencje przyszłości : porozmawiajmy o kompetencjach, wyzwania współczesnej edukacji, kompetencje cyfrowe, kompetencje społeczne nauczycieli / red. Stefan M. Kwiatkowski. – Warszawa : Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji, 2020. – S. 416-428
37. Znaczenie inteligencji emocjonalnej w procesie edukacji i aktywności młodzieży / Marian Bursztyn // W : Współczesne przestrzenie aktywności młodzieży / red. nauk. Mariusz Gajewski. – Kraków : Wydawnictwo „scriptum” : Uniwersytet Papieski Jana Pawła II w Krakowie, 2023. – S. 97-118
* Dostępne w Internecie: https://monografie.upjp2.edu.pl/wn/catalog/download/125/128/2652?inline=1 [dostęp: 1.10.2024 r.]
Artykuły w czasopismach:
38. Czytanie emocji / Paula Pilarska // Psychologia w Szkole. – 2013, nr 2, s. 22-29
39. Edukacja emocjonalna / Marlena Działabij-Drupka // Głos Pedagogiczny. – 2011, nr 34, s. 22-24
40. Edukacja emocjonalna a rozwój emocjonalny dziecka / Hanna Kubiak, Aleksandra Kubiak-Frątczak // Studia Edukacyjne. – Nr 67 (2022), s. 23-38
* Dostępne w Internecie: https://pressto.amu.edu.pl/index.php/se/article/view/39815 [dostęp: 30.09.2024 r.]
41. Emocje / Agnieszka Ważny // Sygnał. – 2015, nr 6, s. 53-54
* O wpływie rozwoju mózgu dziecka na jego późniejsze życie emocjonalne
42. Funkcjonowanie ucznia z trudnościami przystosowawczymi w środowisku szkolnym w kontekście potrzeby rozwijania inteligencji emocjonalnej / Anna Witek, Teresa Lewandowska-Kidoń // Lubelski Rocznik Pedagogiczny. – Vol. 37, nr 4 (2018), s. 49-65
* Dostępne w Internecie: https://journals.umcs.pl/lrp/article/view/7407 [dostęp: 30.09.2024 r.]
43. Inteligencja emocjonalna / Małgorzata Łada // Wychowanie w Przedszkolu. – 2011, nr 1, s. 38-41
44. Inteligencja emocjonalna a rozwój zdolności : (w aspekcie edukacyjnym) / Monika Wróblewska. – Bibliogr. // Edukacja. – 2009, nr 3, s. 85-89
45. Inteligencja emocjonalna a zdolności twórcze / Andrzej Krzywka // Edukacja i Dialog. – 2004, nr 10, s. 25-31
46. Inteligencja emocjonalna a zdolność do oceny sytuacji stresujących przez młodzież / Klaudia Górka, Agnieszka Saracen. – Bibliogr., netogr. // Wychowanie na co Dzień. – 2021, nr 1-3, s. 30-33
47. Inteligencja emocjonalna – czy da się jej nauczyć? / Karolina Janik // Charaktery. – 2024, nr 1-2, s. 26-29
48. Inteligencja emocjonalna i możliwości jej rozwijania w szkole / Hanna Przybyła-Basista. – Bibliogr. // Chowanna. – T. 1 (2000), s. 135-143
* Dostępne w Internecie: https://rebus.us.edu.pl/bitstream/20.500.12128/17560/1/Przybyla_Basista_Inteligencja_emocjonalna.pdf [dostęp: 30.09.2024 r.]
49. Inteligencja emocjonalna i powodzenie szkolne / Dorota Szczygieł, Joanna Kiełkiewicz-Okrzesik // Psychologia Rozwojowa. – T. 10, nr 1 (2005), s. 59-68
50. Inteligencja emocjonalna i wsparcie społeczne a prężność u nastolatków w okresie wczesnej adolescencji / Małgorzata Wyszogrodzka, Małgorzata Woźniak-Prus // Polskie Forum Psychologiczne. – T. 25, nr 4 (2020), s. 431-449
* Dostępne w Internecie: https://bibliotekanauki.pl/articles/2129141 [dostęp: 30.09.2024 r.]
51. Inteligencja emocjonalna licealistów a oddziaływania wychowawcze rodziców / Katarzyna Martowska // Ruch Pedagogiczny. – 2009, nr 3/4, s. 55-69
52. Inteligencja emocjonalna uczniów a ich osiągnięcia w nauce / Irena Przybylska // Annales Universitatis Mariae Curie-Skłodowska. Sectio J, Paedagogia-Psychologia. – Vol. 18 (2005), s. 33-46
53. Inteligencja emocjonalna uczniów klas integracyjnych / Beata Płaczkiewicz // Psychologia Rozwojowa. – T. 25, nr 2 (2020), s. 73-86
* Dostępne w Internecie: https://ejournals.eu/czasopismo/psychologia-rozwojowa/artykul/inteligencja-emocjonalna-uczniow-klas-integracyjnych [dostęp: 30.09.2024 r.]
54. Inteligencja emocjonalna w praktyce / Bożena Nikisz // Bliżej Przedszkola. – 2007, nr 12, s. 58-62
* Scenariusz zajęć
55. Inteligencja emocjonalna w praktyce szkoły podstawowej / Agnieszka Antowska // Polonistyka. – 2014, nr 4, s. 47-50
56. Inteligencja emocjonalna w szkole / Małgorzata Taraszkiewicz // Psychologia w Szkole. – 2007, nr 1, s. 125-129
* Zawiera arkusz dla nauczycieli i rodziców do diagnozy inteligencji emocjonalnej dzieci młodszych
57. Jak być inteligentnym emocjonalnie? : autorski program zdobycia kompetencji społecznych i emocjonalnych dla uczniów szkoły podstawowej oraz gimnazjum / Barbara Bednarczyk // Przegląd Oświatowy. – 2002, nr 5, s. 15-16
58. Jak rozwijać inteligencję emocjonalną wśród uczniów? / Ewelina Prędka-Pawlun // Remedium. – 2018, nr 1, s. 5-7
59. Jak wspomóc ucznia w rozwijaniu umiejętności zarządzania emocjami? / Aleksandra Kubala-Kulpińska // Życie Szkoły. – 2022, nr 8, s. 19-22
60. Kompetencje emocjonalne dziecka / Piotr Zbróg // Życie Szkoły. – 2009, nr 2, s. 28-33
61. Kształtowanie inteligencji emocjonalnej / Barbara Osińska // Przedszkolne ABC. – 2016, nr 6, 9-12
62. Kształtowanie inteligencji emocjonalnej ucznia warunkiem jego osobowościowego i umysłowego rozwoju / Wanda Hawash // Zeszyty Psychologiczno-Pedagogiczne Centrum Edukacji Artystycznej. – 2015, z. 3, s. 93-96
63. Mama i tata inteligentni emocjonalnie / Aleksandra Jasielska // Edukacja i Dialog. – 2000, nr 3/4, s. 11-14
* Artykuł dotyczy emocjonalnego edukowania dzieci przez rodziców
64. Panaceum na wszystkie problemy? / Joanna Piekarska // Psychologia w Szkole. – 2010, nr 4, s. 31-39
65. Potrzeba poznania a inteligencja emocjonalna u osób z wysokimi osiągnięciami edukacyjnymi / Agnieszka Żmuda, Andrzej E. Sękowski, Izabela Szymczak. – Bibliogr. // Przegląd Psychologiczny. – T. 64, nr 3 (2021), s. 67-80
* Dostępne w Internecie: https://czasopisma.uwm.edu.pl/index.php/pp/article/view/7331 [dostęp: 30.09.2024 r.]
66. Poznaj samego siebie. Cz. 1 / Małgorzata Taraszkiewicz // Sygnał. – 2017, nr 10, s. 52-55
67. Poznaj samego siebie. Cz. 2 / Małgorzata Taraszkiewicz // Sygnał. – 2017, nr 11, s. 52-55
68. Poznaj swoje emocje! / Anna Matczak // Psychologia w Szkole. – 2007, nr 4, s. 25-32
69. Rodzicu! Spraw by twoje dziecko było inteligentne emocjonalnie / Karolina Oleksa // Głos Pedagogiczny. – 2017, nr 85, s. 55-57
* Zawiera scenariusz spotkania z rodzicami „Dziecko inteligentne emocjonalnie, czyli jakie?”
70. Rodzicu! Spraw, by twoje dziecko było inteligentne emocjonalnie / Karolina Oleksa // Życie Szkoły. – 2016, nr 9, s. 24-28
* Zawiera scenariusz spotkania nauczyciela z rodzicami „Dziecko inteligentne emocjonalnie, czyli jakie?”
71. Rola nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej w rozwijaniu inteligencji emocjonalnej uczniów / Ewa Domarecka, Paulina Tomaszek // Prima Educatione. – Vol. 2 (2018), s. 143-153
* Dostępne w Internecie: https://bibliotekanauki.pl/articles/694615 [dostęp: 30.09.2024 r.
72. Rozwijanie inteligencji emocjonalnej na lekcji języka obcego / Anna Krężałek // Języki Obce w Szkole. – 2006, nr 6, s. 67-69
73. Rozwijanie inteligencji emocjonalnej u dzieci / Alina Dziędziura, Monika Nachmann // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2006, nr 4, s. 39-40
74. Rozwijanie inteligencji emocjonalnej u dzieci ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się / Anita Famuła-Jurczak // Scientific Bulletin of Chełm. Section of Pedagogy. – 2022, nr 1, s. 71-82
* Dostępne w Internecie: http://scientific.panschelm.edu.pl/wp-content/uploads/S_22_2_05-Famula-Jurczak.pdf [dostęp: 1.10.2024 r.]
75. Siła oddziaływania inteligencji emocjonalnej / Dianne Schilling // Niezbędnik Pedagoga, Psychologa, Wychowawcy. – 2008, nr 6, s. 25-49
76. Siła tkwiąca w emocjach / Magdalena Śmieja // Psychologia w Szkole. – 2009, nr 2, s. 83-91
77. Sposoby pomiaru inteligencji emocjonalnej u dzieci / Katarzyna Knopp // Psychologia. Edukacja i Społeczeństwo. – T. 4, nr 1 (2007), s. 111-129
78. „Sposób na trudnego Alcybiadesa” czyli kilka słów o roli inteligencji emocjonalnej w klasie / Zuzanna Taraszkiewicz // Wszystko dla Szkoły. – 2008, nr 4, s. 12-14
79. „Tak jakbym był kimś innym” : uwalniamy emocje uczniów metodą dramy / Aldona Żejmo-Kudelska, Maria Depta-Jędrzejczak // Głos Pedagogiczny. – 2012, nr 36, s. 41-42
80. Terapia skoncentrowana na emocjach (EFT) / Katarzyna Kawka [et al.]. – Bibliogr. // Psychologia w Praktyce. – 2020, nr 1, s. 49-57
81. TIE – Test Inteligencji Emocjonalnej / Magdalena Śmieja, Jarosław Orzechowski, Andrzej Beauvale. – Tab. – Bibliogr. // Studia Psychologiczne. – T. 45, z. 1 (2007), s. 19-31
82. Trening empatii w szkole / Magdalena Goetz // Głos Pedagogiczny. – 2016, nr 78, s. 51-54
83. Trudne zachowania uczniów : nie obchodzi mnie, co czują inni / Karolina Oleksa // Życie Szkoły. – 2016, nr 9, s. 18-23
84. Uczyć, ale czy wychowywać? : o rozwijaniu inteligencji emocjonalnej u współczesnych nastolatków / Natalia Kalkowska // Sygnał. – 2019, nr 11, s. 47-51
85. Usłysz emocje i zrozum motywy / Agnieszka Kozak // Psychologia w Szkole. – 2007, nr 4, s. 15-24
86. W świecie emocji / Ewa Skwarka // Wychowanie w Przedszkolu. – 2009, nr 11, s. 42-45
87. Zabawy wspomagające rozwój inteligencji emocjonalnej dziecka / Katarzyna Lotkowska // Bliżej Przedszkola. – 2012, nr 7-8, s. 18-19
Oprac. Anna Zacłona
Wydział Informacji, Bibliografii i Udostępniania Zbiorów
PBW w Opolu