Bibliografia w wyborze “E-learning. Cz. 2″ jest kontynuacją bibliografii opracowanej w 2011 roku, która obejmuje lata 2005-2011. „E-learning. Cz. 2” gromadzi piśmiennictwo z lat 2012-2019 i zawiera 195 opisów bibliograficznych. Bibliografia została sporządzona na podstawie elektronicznych baz danych Pedagogicznej Biblioteki Wojewódzkiej w Opolu oraz baz Biblioteki Narodowej.
Materiał bibliograficzny uporządkowano alfabetycznie, z podziałem na książki i artykuły w czasopismach. Książki dostępne w PBW w Opolu i/lub filiach oznaczone są sygnaturą.
Książki:
1. Archiwa a publiczność / Hubert Mazur, Agnieszka Rosa. – Bibliogr. // W : Historia w przestrzeni publicznej / pod red. Joanny Wojdon. – Warszawa : Państwowe Wydawnictwo Naukowe, 2018. – S. 263-271
2. Charakterystyka szkoleń hybrydowych, ich wady i zalety / Bożena Szymanowicz // Szkoła w dobie internetu 2.0 / redakcja Katarzyna Winkowska-Nowak, Katarzyna Pobiega. – Warszawa : Fundacja Akademickie Centrum Edukacyjno-Społeczne Akces, 2016. – S. 17-19
3. Cyberprzestrzeń – Człowiek – Edukacja. T. 2, Dylematy społeczności cyfrowej / pod red. Józefa Bednarka i Anny Andrzejewskiej. – Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2015. – 276 s. : il. ; 24 cm.
M 054318 (Brzeg), M 214242/II (Opole)
4. Cyberprzestrzeń w nauczaniu / Olga Pawłowska. – Bibliogr. // W : Cyberprzestrzeń, człowiek, edukacja. T. 4, Rodzic, dziecko, nauczyciel w przestrzeni wirtualnej / pod red. Józefa Bednarka, Anny Andrzejewskiej. – Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2018. – S. 63-71
M 214242/IV (Opole)
5. Cyfrowa szkoła zawodowa / pod red. Krzysztofa Bondyry, Dominika Postaremczaka, Anny Świdurskiej. – Kraków ; Wągrowiec : M-Druk Zakład Poligraficzno-Wydawniczy Janusz Muszyński, 2013. – 190, [1] s. : il. (w tym kolor.) ; 24 cm.
6. Cyfrowy tubylec w szkole – diagnozy i otwarcia. T. 1, Współczesny uczeń a dydaktyka 2.0 / redakcja naukowa Marzenna Nowicka, Joanna Dziekońska. – Toruń : Wydawnictwo Adam Marszałek, 2018. – 247 s. : il. ; 24 cm.
M 069021 (Nysa), M 217543 M 217654 M 217655 (Opole)
7. Czy e-podręczniki moga stanowić zmianę paradygmatu podręcznika w edukacji wczesnoszkolnej / Marek Piotrowski, Angelika Wiśniewska, Klaudia Piotrowska // W : Pedagogika wczesnoszkolna : rekonstrukcja kluczowych problemów / red. nauk. Marzenna Magda-Adamowicz, Iwona Kopaczyńska, Mirosława Nyczaj-Drąg. – Toruń : Wydawnictwo Adam Marszałek, 2017. – S. 145-158
C 054667 M 054666 (Brzeg), M 069076 (Nysa), M 217550 M 217981 (Opole)
8. Czy wykluczeni społecznie muszą być także wykluczeni cyfrowo? : zalety oraz możliwości jakie daje e-learning w warunkach izolacji więziennej / Hubert Skrzyński // W : Patologie społeczne : rys terminologiczny, teoretyczny i praktyczny / Małgorzata Jagodzińska, Kinga Przybyszewska, Anna Strumińska-Doktór. – Płock : Wydawnictwo PWSZ, 2014. – S. 135-142
9. E-learning a blended learning w edukacji polonistycznej : korzyści i ograniczenia / Małgorzata Karwatowska, Beata Jarosz // W : Edukacja a nowe media / red. nauk. Małgorzata Latoch-Zielińska, Iwona Morawska, Małgorzata Potent-Ambroziewicz. – Lublin : Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 2015. – S. 49-62
10. E-learning dla dorosłych / Jakub Jerzy Czarkowski. – Warszawa : „Difin”, 2012. – 242 s. : il. ; 24 cm.
M 207706 (Opole)
11. E-learning jako forma zdobywania kwalifikacji zawodowych / Karolina Karbownik // W : Współczesne uwarunkowania rynku pracy / red. nauk. Wioleta Duda, Daniel Kukla. – Częstochowa : Wydawnictwo im. Stanisława Podobińskiego Akademii im. Jana Długosza, 2015. – S. 111-131
12. E-learning jako metoda doskonalenia zarządzania wiedzą w organizacji / Leszek Kozioł // W : Współczesne tendencje w zachowaniach organizacyjnych : praca zbiorowa / pod red. nauk. Bogusza Mikuły. – Kraków : Katedra Zachowań Organizacyjnych. Uniwersytet Ekonomiczny, 2015. – 181-187
13. E-learning jako przestrzeń komunikacji społecznej / red. nauk. Włodzimierz Heller, Anna Maria Janiak, Magdalena Mikołajczyk ; Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Wydział Pedagogiczno-Artystyczny. – Poznań ; Kalisz : Uniwersytet im. Adama Mickiewicza. Wydział Pedagogiczno-Artystyczny, 2017. – 128 s. : il., wykr. ; 24 cm.
14. E-learning : kultura studiowania w przestrzeni sieci / Krzysztof Kuźmicz. – Sopot : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2015. – 182 s. : il. ; 24 cm.
M 63594 (Kędzierzyn-Koźle), M 214119 (Opole)
15. E-learning – narzędzia i praktyka / pod red. nauk. Marcina Dąbrowskiego i Marii Zając. – Warszawa : Fundacja Promocji i Akredytacji Kierunków Ekonomicznych, 2012. – 247 s. : il. ; 24 cm.
16. E-learning (nauczanie na odległość) na potrzeby bezpieczeństwa publicznego = E-learning (distance learning) for the needs of public security / Katarzyna Jagaczewska // W : Współczesne problemy bezpieczeństwa i marketingu. T. 3, Bezpieczeństwo w obszarze nowych technologi / pod red. nauk. Jerzego Kuck ; Wyższa Szkoła Zarządzania Marketingowego i Języków Obcych w Katowicach. – Katowice, 2015. – S. 297-308
17. E-learning – nowe aspekty : materiały z II ogólnopolskiej konferencji Warszawa 14-15 wrze śnia 2010 r. / [red. tomu Bożena Boryczka]. – New aspects of E-learning. – Warszawa : Wydawnictwo SBP, 2011. – 172, [4] s. : il. ; 21 cm. – (Propozycje i Materiały / Stowarzyszenie Bibliotekarzy Polskich =Contributions and Materials / Polish Librarians Association ;, 80 )
C 205484 M 205486 (Opole)
18. E-learning : tajniki edukacji na odległość / Marlena Plebańska. – Warszawa : Wydawnictwo C. H. Beck, 2011. – 236 s. : il. ; 24 cm.
M 207707 (Opole)
19. E-learning w edukacji : jak stworzyć multimedialną i w pełni interaktywną treść dydaktyczną / Zbigniew Zieliński. – Gliwice : Wydawnictwo Helion, 2012. – 311 s. : il. ; 24 cm
20. E-learning w edukacji humanistycznej / Laura Szczepaniak-Sobczyk. – Gdańsk: Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, 2016. – 269 stron : il. ; 24 cm.
21. E-learning w kształceniu służb społecznych / Sergo Kuruliszwili. – Warszawa : Centrum Rozwoju Zasobów Ludzkich, [2013]. – 97 s. : il. (w tym kolor.) ; 25 cm + 1 dysk optyczny (CD-ROM)
M 054970 M 054971 (Kluczbork)
22. E-learning w praktyce pedagogicznej / Joanna Kandzia // W : Edukacja w cyberprzestrzeni : nowe wyzwania i problemy badawcze / red. nauk. Danuta Morańska ; Wyższa Szkoła Biznesu w Dąbrowie Górniczej. – Dąbrowa Górnicza : Wyższa Szkoła Biznesu, 2015. – S. 269-277
M 216480 (Opole)
23. E-learning w terapii pedagogicznej / Elżbieta Szala // W : Edukacja a nowe technologie w kulturze, informacji i komunikacji = Education and new technologies in culture, information and communication / red. nauk. Dorota Siemieniecka. – Toruń : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika. – S. 319-327
M 220136 (Opole)
24. E-learning – założenia teoretyczne i praktyka / Olga Łodyga. – Warszawa : Wydawnictwo Polsko-Japońskiej Akademii Technik Komputerowych, 2018. – 124 s. : il. ; 24 cm.
25. E-nauczyciel przyrody : innowacyjna strategia nauczania i uczenia się przedmiotów przyrodniczych z wykorzystaniem multimediów / [aut] Anna Basińska [et al.]. – Poznań : Uniwersytet im. Adama Mickiewicza, 2013. – 167 s. : il. ; 24 cm + 1 dysk optyczny (CD-ROM)
M 209930 M 209931 (Opole)
26. E-podręcznik jako multimedialny środek dydaktyczny w świetle wypowiedzi studentek wczesnej edukacji / Marzenna Nowicka // W : Cyfrowy tubylec w szkole – diagnozy i otwarcia. T. 1, Współczesny uczeń a dydaktyka 2.0 / redakcja naukowa Marzenna Nowicka, Joanna Dziekońska. – Toruń : Wydawnictwo Adam Marszałek, 2018. – S. 126-142
M 069021 (Nysa), M 217543 M 217654 M 217655 (Opole)
27. E-podręcznik : vademecum dla odbiorców kursów e-learningowych / Janusz Morbitzer, Marek Walancik. – Dąbrowa Górnicza : Wydawnictwo Naukowe Akademii WSB, 2018. – Plik tekstowy PDF 3,60 MB
28. E-przedszkole – analiza skutków rozprzestrzeniania się e-learningu w nauczaniu dzieci / Aleksandra Nowak, Marcin Ograbek, Katarzyna Świniarska // W : Edukacja alternatywna w XXI wieku / red. nauk. Zbyszko Melosik i Bogusław Śliwerski. – Poznań ; Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2010. – S. 445-450
C 205650 M 205660 M 205661 (Opole)
29. Edukacja a nowe technologie w kulturze, informacji i komunikacji = Education and new technologies in culture, information and communication / red. nauk. Dorota Siemieniecka. – Education and new technologies in culture, information and communication. – Toruń : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, 2015. – 522 s. : il. (w tym kolor.) ; 23 cm.
M 220136 (Opole)
30. Edukacja i człowiek w czasach technologii : szanse, nadzieje i zagrożenia / pod redakcją Wojciecha Ratajka. – Wrocław : Centrum Inicjatyw Edukacyjnych i Wydawnictwo Via Ferrata ; Kielce : Europejskie Stowarzyszenie Dialogu Edukacyjnego, 2018. – 180, [1] strona : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
31. Edukacja polonistyczna w dobie digitalizacji / Aleksandra Dziak. – Lublin : Wydawnictwo KUL, 2012. – 257 s. : il. (w tym kolor.) ; 24 cm. – (Polonistyka Elektroniczna ;, t. 3. )
M 211877 (Opole)
32. Edukacja w cyberprzestrzeni : nowe wyzwania i problemy badawcze / redakcja naukowa Danuta Morańska ; Wyższa Szkoła Biznesu w Dąbrowie Górniczej. – Dąbrowa Górnicza : Wyższa Szkoła Biznesu, 2015. – 294, [1] s. : il. (w tym kolor.) ; 24 cm. – (Prace Naukowe Wyższej Szkoły Biznesu w Dąbrowie Górniczej. )
M 216480 (Opole)
33. Edukacja w dwóch światach offline i online / red. nauk. Barbara Szmigielska. – Kraków : WiR Partner, 2011. – 243 s. : il. ; 23 cm.
M 212744 (Opole)
34. Edukacja zdalna – od teorii do praktyki / Piotr Karaś // W : Człowiek, media, edukacja / redakcja naukowa Janusz Morbitzer, Danuta Morańska, Emilia Musiał. – Dąbrowa Górnicza : Wydawnictwo Naukowe Wyższa Szkoła Biznesu, 2014. – s. 165-174
35. Fotogrametryczne generowanie modeli obiektów 3D w chmurze / Henryk Olszewski. – Bibliogr. // W : Oblicza Internetu : sieciowe dyskursy (roz)poznawania cyfrowego świata / red. nauk. Marek Sokołowski. – Elbląg : Wydawnictwo Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej, 2014. – S. 453-4462
M 215625 M 217508 (Opole)
36. GeoGebra na 6 : Math Calculator / redakcja Edyta Pobiega, Katarzyna Pobiega, Katarzyna Winkowska-Nowak. – Warszawa : Fundacja Akademickie Centrum Edukacyjno-Społeczne Akces, 2017. – 145, [1] s. : il., wykr. ; 24 cm.
37. Gry dydaktyczne na lekcjach matematyki / Anna Szwnacyber // W : Szkoła w dobie internetu 2.0 / red. Katarzyna Winkowska-Nowak, Katarzyna Pobiega. – Warszawa : Fundacja Akademickie Centrum Edukacyjno-Społeczne Akces, 2016. – S. 101-105
38. Humanistyczna pedagogika pracy : praca człowieka w cywilizacji informacyjnej / Waldemar Furmanek. – Rzeszów : Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2014. – 397, [1] s. : il. ; 24 cm.
M 216410 (Opole)
39. Innowacyjne postawy podmiotów procesu kształcenia matematycznego w cyberprzestrzeni / Joanna Kandzia. – Bibliogr. // W : Cyberprzestrzeń, człowiek, edukacja. T. 2, Dylematy społeczności cyfrowej / pod red. Józefa Bednarka i Anny Andrzejewskiej. – Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2015. – S. 59-69
M 054318 (Brzeg), M 214242/II (Opole)
40. Internet – wielość narzędzi, bogactwo danych, siła przekazu. Szanse i zagrożenia / Sergo Kuruliszwili. – Bibliogr. // W : Cyfrowa przestrzeń kształcenia / pod red. Macieja Tanasia i Sylwii Galanciak. – Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2015. – (Cyberprzestrzeń, Człowiek, Edukacja; t.1). – S. 155-164
41. Jestem-więc czytam : między pragmatyzmem a wolnością / pod red. Grażyny Tomaszewskiej, Beaty Kapeli-Bagińskiej, Zofii Pomirskiej. – Gdańsk : Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, 2012. – 401 s. : il. ; 21 cm.
M 214168 (Opole)
42. Khan Academy – platforma wspierająca proces nauczania i uczenia się / Katarzyna Potyrała, Anna Michniewska // W : Człowiek, media, edukacja / redakcja naukowa Janusz Morbitzer, Danuta Morańska, Emilia Musiał. – Dąbrowa Górnicza : Wydawnictwo Naukowe Wyższa Szkoła Biznesu, 2017. – S. 167-183
43. Kooperatywna edukacja zdalna w kształceniu przyrodniczym / Zbigniew Meger. – Lublin : Towarzystwo Naukowe Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II, 2013. – 272 s. : il. ; 24 cm
44. Komputer w edukacji gimnazjalno-licealnej : praca zbiorowa / pod red. Sergo Kuruliszwili.- Warszawa : „Scholar”, 2011. – 136 s. : il. ; 21 cm. ISBN 978-83-7383-504-7
M 206217 M 214688 (Opole)
45. Komunikacja i edukacja – ku synergiczności porozumiewania się / pod red. Danuty Wosik-Kawali [et al.]. – Toruń : Wydawnictwo Adam Marszałek, cop. 2011. – 316 s. : il. ; 23 cm. – (Komunikacja Społeczna w Edukacji )
M 205741 (Opole)
46. Kształcenie na odległość jako perspektywa optymalizująca readaptację społeczną osób pozbawionych wolności / Adam Szecówka, Marietta Pawlas. – Bibliogr. // W : Pozbawienie wolności – funkcje i koszty : księga jubileuszowa Profesora Teodora Szymanowskiego / red. nauk. Andrzej Rzepliński [et al.]. – Warszawa : Wolters Kluwer Polska, 2013. – S. 741-764
M 210711 (Opole)
47. Lekcje archiwalne on-line / Hubert Mazur, Agnieszka Rosa. – Bibliogr. // W : Historia w przestrzeni publicznej / pod red. Joanny Wojdon. – Warszawa : Państwowe Wydawnictwo Naukowe, 2018. – S. 272-276
M 218228 (Opole)
48. Media cyfrowe jako narzędzie doskonalenia kompetencji personelu medycznego / Jolanta Jancewicz. – Bibliogr. // W : Cyberprzestrzeń, człowiek, edukacja. T. 4, Rodzic, dziecko, nauczyciel w przestrzeni wirtualnej / pod red. Józefa Bednarka, Anny Andrzejewskiej. – Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2018. – S. 101-112
M 214242/IV (Opole)
49. Metody nauczania typu e-learning a prawo autorskie : zagadnienia podstawowe / Marcin Trzebiatowski // W : Działalność naukowo-dydaktyczna w świetle prawa autorskiego / red. Wojciech Lis, Grzegorz Tylec. – Lublin : Wydawnictwo KUL, 2015. – S. 131-161
50. Moodle : doceń e-learning z platformą Moodle! : ćwiczenia praktyczne / Michał Susfał. – Gliwice : „Helion”, cop. 2013. – 160 s. : il. ; 21 cm. – (Ćwiczenia Praktyczne )
M 210589 (Opole)
51. Moodle dla nauczycieli i trenerów : zaplanuj, stwórz i rozwijaj platformę e-learningową : Moodle – naucz się, jak uczyć innych / Piotr Brzózka. – Wyd. 2. – Gliwice : Wydawnictwo Helion, 2016. – 488 s. : il., wykr. ; 24 cm.
52. Multibibliotekarstwo : praca zbiorowa / pod redakcją Mai Wojciechowskiej. – Warszawa : Wydawnictwo SBP, 2018. – 206, [2] s. : il. ; 24 cm. – (Propozycje i Materiały / Stowarzyszenie Bibliotekarzy Polskich ;, 97 )
M 069055 (Nysa), M 217956 (Opole)
53. Nauczyciel w edukacji multimedialnej : wykorzystanie ICT w procesie dydaktycznym : nowoczesne kadry systemu oświaty – wsparcie nauczycieli i instruktorów z województwa mazowieckiego / [oprac. Ewelina Wolniak et al.]. – Łódź : Instytut Nauk Społeczno-Ekonomicznych, 2014. – 107 s. : il. ; 24 cm.
54. Nowe media, technologie i trendy w edukacji : w kierunku mobilności i kształcenia hybrydowego / Monika Frania. – Kraków : „Impuls”, 2017. – 155, [2] s. : il. ; 24 cm.
M 054820 (Brzeg), M 64814 (Kędzierzyn-Koźle), M 055569 M 055570 (Kluczbor), M 068982 (Nysa), M 218276 (Opole)
55. Nowe media w edukacji / red. nauk. Tadeusz Lewowicki, Bronisław Siemieniecki. – Toruń : Wydawnictwo Adam Marszałek, cop. 2012. – 265 s. : il. ; 23 cm. – (Multimedialna Biblioteka Pedagogiczna )
C 216437 M 216578 M 216646 M 216647 (Opole)
56. Nowe perspektywy kształcenia polonistów : metodyka on-line / Aleksandra Dzik // W : Polonistyka wobec wyzwań współczesności : V Kongres Polonistyki Zagranicznej, Brzeg – Opole, 10-13 lipca 2012 r. T. 1 / red. nauk. Stanisław Gajda, Irena Jokiel. – Opole : Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego, 2014. – s. 493-504
57. Oblicza Internetu : sieciowe dyskursy : (roz)poznawanie cyfrowego świata / red. nauk. Marek Sokołowski. – Elbląg : Wydawnictwo Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej, 2014. – 466 s. : il. ; 24 cm.
M 215625 M 217508 (Opole)
58. Poradnik dla projektujących kursy e-learningowe / Wiesław Przybyła, Magdalena Ratalewska. – Warszawa : Krajowy Ośrodek Wspierania Edukacji Zawodowej i Ustawicznej, 2012. – 95 [1] s. : il. (w tym kolor.) ; 21 cm.
M 053503 (Kluczbork), C 067248 M 067249 (Nysa), C 211772 (Opole)
59. Poza tradycyjnymi metodami nauczania. Nowe technologie edukacyjne w nauczaniu języka polskiego jako obcego / Dagmara Gut // W : Polonistyka bez granic. T. 2, Glottodydaktyka polonistyczna – współczesny język polski – językowy obraz świata / red. Ryszard Nycz, Władysław Miodunka, Tomasz Kunz. – Kraków : Towarzystwo Autorów i Wydawców Prac Naukowych „Universitas”, cop. 2011. – S. 233-244
C 206006/II M 206036/II (Opole)
60. Praca w chmurze jako element nauki języka polskiego w gimnazjum / Agata Poręba. – Bibliogr. // W : Polonistyka dziś – kształcenie dla jutra. T.2 / red. Krzysztof Biedrzycki [et al.] ; współpraca red. Agnieszka Kania, Ewelina Strawa. – Kraków : Towarzystwo Autorów i Wydawców Prac Naukowych „Universitas”, 2014. – S. 101-111
M 213295/I (Opole)
61. Problemy nauczania metodami e-learningu na przykładzie przedmiotu Administracja i Zarządzanie Bazami Danych Oralce / Jerzy Buriak // W : Oblicza Internetu : sieciowe dyskursy (roz)poznawania cyfrowego świata / red. nauk. Marek Sokołowski. – Elbląg : Wydawnictwo Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej, 2014. – S. 259-270
M 215625 M 217508 (Opole)
62. Próba nakreślenia modelowego rozwiązania dotyczącego e-learningu akademickiego / Artur Wojno. – Bibliogr. // W : Cyberprzestrzeń, człowiek, edukacja. T. 2, Dylematy społeczności cyfrowej / pod red. Józefa Bednarka i Anny Andrzejewskiej. – Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2015. – S. 83-104
63. Rola e-learningu w czytaniu różnych tekstów kultury / Laura Szczepaniak-Sobczyk // W : Jestem-więc czytam : między pragmatyzmem a wolnością / pod red. Grażyny Tomaszewskiej, Beaty Kapeli-Bagińskiej, Zofii Pomirskiej. – Gdańsk : Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, 2012. – S. 87-98
M 214168 (Opole)
64. Struktura i efektywność kształcenia e-learningowego w Polsce / Hubert Szczepaniuk. – Warszawa : Wydawnictwo SGGW, 2019. – 198 s. : il., wykr. ; 24 cm.
65. Sylabus studiów E-learning dla polskiej szkoły – wdrażanie, zarządzanie, obsługa / Michał Remiszewski [et al.]. – Poznań : s.n. – 2015, 76 s. ; 24 cm.
66. Technologie edukacyjne w wymiarze praktycyzmu. T. 2 / red. nauk. Tadeusz Lewowicki, Bronisław Siemieniecki. – Toruń : Wydawnictwo Adam Marszałek, cop. 2011. – 300 s. : il. ; 23 cm. – (Multimedialna Biblioteka Pedagogiczna. )
M 206077/II (Opole)
67. Technologie informacyjne w tworzeniu sprzyjających warunków w procesie nauczania / Ewa Nowicka // W : Pedagogika wczesnoszkolna : uczeń i nauczyciel w zmieniającej się przestrzeni społecznej. T. 2 / red. nauk. Marzena Magda-Adamowicz, Iwona Kopaczyńska, Mirosława Nyczaj-Drąg. – Toruń : Wydawnictwo Adam Marszałek, 2014. – S. 108-123
68. Technologie informacyjno-komunikacyjne i E-learning we współczesnej edukacji / Eugenia Smyrnowa-Trybulska. – Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, 2018. – 571, [1] s. : il. kolor. ; 25 cm.
69. Technologie informacyjno-komunikacyjne w nowoczesnej edukacji – z perspektywy polskiej i europejskiej : zeszyt metodyczny / [red. Alicja Wujec-Kaczmarek ; Miejski Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Opolu]. – Opole : Miejski Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli, 2012. – 80 s. ; 30 cm.
M 216068 M 216069 (Opole)
70. Teorie kształcenia w świecie cyfrowym / Dorota Siemieniecka, Bronisław Siemieniecki. – Kraków : „Impuls”, 2019. – 315 s. ; 20 cm.
M 220193 (Opole)
71. Wartość systemów e-learningowych w podmiotach edukacyjnych / Adam Stecyk. – Warszawa : „Difin”, 2013. -263 s. : il. ; 23 cm.
M 211757 (Opole)
72. Współczesny e-learning : problemy socjopedagogiczne / Danuta Morańska // W : Człowiek, media, edukacja / redakcja naukowa Janusz Morbitzer, Danuta Morańska, Emilia Musiał. – Dąbrowa Górnicza : Wydawnictwo Naukowe Wyższa Szkoła Biznesu, 2017. – S. 111-121
73. Zmieniająca się rola nauczyciela w warunkach przeobrażeń technologicznych / Zbigniew Meger. – Bibliogr. // W : Być nauczycielem – opiekunem – wychowawcą : między teorią a praktyką / red. nauk. Grażyna Durka, Ewa Murawska. – Toruń : Wydawnictwo Adam Marszałek, 2012. – S. 164-183
Artykuły w czasopismach:
74. Ankieta w chmurze / Bożena Boryczka. – Bibliogr. // Biblioteka w Szkole. – 2019, nr 2, dod. „Biblioteka – Centrum Informacji”, nr 1, s. 3-7
75. Aplikacje Google wspomagające proces dydaktyczny / Grażyna Gregorczyk // Meritum. – 2015, nr 4, s. 40-47
76. Autorefleksje niepewności – poezja Czesława Miłosza na lekcjach języka polskiego. Lekcje multimedialne z wykorzystaniem elementów e-nauczania / Małgorzata Boraczyńska // Polski w Praktyce. – 2011, nr 3, s. 29-34
77. Bibliotekarzu! To nie takie trudne, czyli samokształcenie w zawodzie / Katarzyna Pawluk // Bibliotekarz. – 2017, nr 6, s. 20-23
78. Chciałabym i się boję… Polska edukacja w obliczu nowych technologii (na przykładzie UKW) / Mikołaj Sobociński // Edukacja i Dialog. – 2012, nr 5-6, s. 20-26
79. Chmura, chmurka… : cloud computing w szkole / Maciej Danieluk // Sygnał. – 2019, nr 6, s. 45-49
80. Co dalej z e-podręcznikami? / Agata Zarębska // Biologia w Szkole z Przyrodą. – 2012, nr 6, s. 40-42
81. Cyfrowa szkoła – warunki rozwoju i sukcesu / Agata Oleksiak // Dyrektor Szkoły. – 2014, nr 2, s. 20-22
82. Czas cyfrowej obecności – e-learning w placówkach oświatowych / Mariusz Malinowski // Dyrektor Szkoły. – 2012, nr 10, s. 14-17
83. Czas na redefinicję nauczania – praca w chmurze wspierająca proces uczenia się / Marcin Zaród // Meritum. – 2015, nr 4, s. 27-32
84. Czym jest chmura obliczeniowa i jaki jest jej potencjał? / Grażyna Gregorczyk // Meritum. – 2015, nr 4, s. 2-9
85. Czynniki wpływające na atrakcyjność platform zdalnej edukacji / Anżelina Marek, Anna Jasik. – Bibliogr. // Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2018, nr 4, s. 74-79
86. E-edukacja : zarys wybranych zjawisk edukacji nieformalnej w blogosferze / Barbara Popiel // Edukacja Humanistyczna. – 2017, nr 2, s. 85-97
87. Dyrektorze, pobujaj w chmurze / Marcin Zaród // Dyrektor Szkoły. – 2013, nr 12, s. 38-40
88. E-learning – co jeszcze przed nami? / Andrzej Jaszczuk // Edukacja i Dialog. – 2010, nr 5/6, s. 23-25
89. E-learning incydentalny a samokształcenie, uczenie się incydentalne i konektywne : charakterystyka zjawiska / Sergio Kuruliszwili // Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2017, nr 4, s. 63-72
90. E-learning jako dyfuzja innowacji na obszarach wielskich Unii Europejskiej / Andrzej Kaleta // Kultura i Edukacja. – 2014, nr 2, s. 134-145
91. E-learning jako forma wspomagania kształcenia w zakresie przedmiotów przyrodniczych / Małgorzata Bartoszewicz // Nowa Szkoła. – 2014, nr 3, s. 32-38
* Zawiera przykłady z każdego etapu edukacyjnego
92. E-learning jako innowacja pedagogiczna / Agata Waszek // Wszystko dla Szkoły. – 2010, nr 12, s. 18-23
93. E-learning jako innowacyjna metoda podnoszenia kwalifikacji zawodowych osób dorosłych na przykładzie grupy zawodowej nauczycieli : wybrane problemy / Olgierd Abramski, Aleksander Sapiński // Journal of Modern Science. – 2014, t. 3, s. 31-52
94. „E-learning” jako nowe środowisko edukacji : spotkanie ucznia i nauczyciela / Katarzyna Kaliszewska-Czeremska, Joanna Matejczuk // Studia Edukacyjne. – Nr 27 (2013), s. 219-236
95. E-learning jako wyzwanie dla systemu edukacji / Anna Izabela Brzezińska [et al.]. – Bibliogr. // Kultura i Edukacja. – 2012, nr 1, s. 7-31
96. E-learning – moda czy konieczność? / Ilona Gołębiewska // Wychowawca. – 2015, nr 11, s. 22-23
97. E-learning na obszarach wiejskich Polski / Anna Pokorska, Andrzej Kaleta. – Wykr. – Bibliogr. // Kultura i Edukacja. – 2012, nr 3, s. 119-139
98. E-learning narzędziem wspomagającym współczesną edukację / Julianna Bartosewicz // Zarządzanie i Edukacja : dwumiesięcznik Wyższej Szkoły Zarządzania i Przedsiębiorczości im. Bogdana Jańskiego. – Nr 82 (2012), s. 89-116
99. E-learning – nowe oblicze edukacji / Lidia Pokrzycka // Nowa Szkoła. – 2012, nr 7, s. 47-51
100. E-learning: nowe wyzwania rozwojowe i edukacyjne? / Anna Brzezińska, [et.al] // Remedium. – 2011, nr 9, s. 1-3
101. E-lerning – nowoczesna forma edukacji = E-learing – a modern form of education / Martyna Konieczek // Rynek, Społeczeństwo, Kultura. – 2017, nr 1, s. 36-40
102. E-learning – to proste! / Anna Bakota // Nowe Horyzonty Edukacji. – 2013, nr 1, s. 18-21
103. E-learning w bibliotece – praktyczne wskazówki / Małgorzata Czub // Poradnik Bibliotekarza. – 2010, nr 9, s. 35-37
104. E-learning w bibliotekach pedagogicznych / Mariola Śmiecińska // Bliżej Biblioteki. – 2014, nr 1, s. 12-14
105. E-learning w kształceniu integracyjnym / Marzanna Nowacka-Duda // IT w Edukacji. – 2016 nr 1, s. 66-67
106. E-learning w pracy z uczniami / Magdalena Brewczyńska, Agata Safian // Biblioteka. – 2010, nr 6, s. 12-14
* Zawiera scenariusz zajęć dla uczniów gimnazjum i szkół ponadgimnazjalnych : Bibliografia załącznikowa w pracy samokształceniowej
107. E-learning w szkole : (oczekiwania a rzeczywistość) / Olga Łodyga // Rola Informatyki w Naukach Ekonomicznych i Społecznych : zeszyty naukowe. – 2012, [z.] 1, s. 18-26
108. E-learning we współczesnej dydaktyce / Edyta Łyszkowska // Zeszyty Naukowe – Uczelnia Warszawska im. Marii Skłodowskiej-Curie. – 2016, nr 3, s. 301-315
109. E-lekcje, e0uczeń, e-nauczyciel, czyli kilka słów o cyfrowej szkole / Aleksandra Kubala-Kulpińska // Głos Pedagogiczny. – 2014, nr 62, s. 53-54
* Zawiera przykłady adresów internetowych do wykorzystania podczas e-lekcji dla edukacji wczesnoszkolnej i klas IV-VI szkoły podstawowej oraz gimnazjum
110. E-ocenianie – nowa jakość w edukacji / Jadwiga Brzdąk // Dyrektor Szkoły. – 2013, nr 5, s. 19-21
111. E-podręcznik jako polonistyczny środek dydaktyczny / Agnieszka Kopacz // Język Polski w Gimnazjum. – 2015/2016, nr 4, s. 39-49
112. E-szkolenia dla osób defaworyzowanych na rynku pracy / Małgorzata Szpilska, Tomasz Kupidura. – Bibliogr. // Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2016, nr 1, s. 124-131
113. e-Technologie wspierające pracę nauczyciela / Mariusz Malinowski // Dyrektor Szkoły. – 2013, nr 2, s. 68-73
114. EDpuzzle, czyli nauka poprzez aktywne oglądanie filmów / Magdalena Brewczyńska // Biblioteka w Szkole. – 2017, nr 5, dod. „Biblioteka – Centrum Informacji”, nr 2, s. 7-10
115. Edukacja, e-nauczyciel, e-learning… : jak kształcić z wykorzystaniem nowych mediów? / Dorota Grabowska // Nowe Media. – Nr 5 (2014), s. 211-216
116. Edukacja polonistyczna online : stan obecny oraz wyzwania na przyszłość : (na podstawie analizy wybranych zasobów do nauczania języka polskiego jako obcego) / Dominika Bucko, Adriana Prizel-Kania // Roczniki Humanistyczne. – T. 66, z. 10 (2018), s. 7-23
117. Edukacyja medialna a nowe metody kształcenia. Cz. 1 / Lidia Pokrzycka // Nowa Szkoła. – 2017, nr 9, s. 39-42
118. Edukacja mobilna / Dorota Janczak // Dyrektor Szkoły. – 2015, nr 9, s. 46-49
119. Efektywność e-kształcenia i e-dokształcania zawodowego – studia przypadków / Iwona Kacak // Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2010, nr 4, s. 64-78
120. Geografia w chmurze / Anna Grzybowska // Meritum. – 2015, nr 4, s. 56-60
121. Innowacyjne metody kształcenia w edukacji ustawicznej na odległość. Platforma Moodle / Marek Walencik, Barbara Dwilewicz. – Bibliogr. // Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2018, nr 4, s. 80-89
122. Jak chmurą internetową wspomóc swoje uczenie się? / Małgorzata Rostkowska // Meritum. – 2015, nr 4, s. 22-26
123. Jak wykorzystywać otwarte zasoby edukacyjne? / Lidia Pokrzycka // Nowa Szkoła. -2016, nr 7,s. 46-49
124. Jaki nauczyciel w e-szkole? / Emilia Musiał // Nowa Szkoła. – 2015, nr 5, s. 15-24
125. Kizoa – multimedialne pokazy zdjęć i kolaże / Ewa Palka // Język Polski w Gimnazjum. – 2018/2019, nr 3, s. 40-81
126. Kodowanie w chmurze / Grażyna Chmielewska // Meritum. – 2015, nr 4, s. 79-86
127. Kształcenie ustawiczne jako wymóg konieczny współczesnej rzeczywistości / Grażyna Cęcelek // Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2012, nr 2, s. 83-91
128. Kształcenie zdalne w edukacji / Wioletta Skrzypek, Karolina Czerwiec // Konspekt. – 2017, nr 3, s. 43-48
129. Kurs e-learning dla projektantów informacji o zawodach / Ewelina Sikora // Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2019, nr 2, s. 201-208
130. Kursy online w polskich bibliotekach akademickich / Ewa Jadwiga Kurkowska // Przegląd Biblioteczny. – 2014, z. 2, s. 208-224
131. Lekcja historii online / Małgorzata Michałek // Meritum. – 2016, nr 3, s. 20-25
132. Między tradycją a e-learningiem : jak wprowadzać edukację mieszaną? / Krzysztof Trojan // Geografia w Szkole. – 2014, nr 6, s. 10-13
* Scenariusz lekcji realizujący metodę blended learningu. Temat lekcji: Cechy gleb i ich przydatność rolnicza
133. Miejsce i rola podręczników elektronicznych w nowym systemie kształcenia / Hanna Gulińska // Nowa Szkoła. – 2013, nr 10, s. 21-30
134. Mistrz i uczeń w e-Sieci / Agata Aszklar, Joanna Urbańska // Kwartalnik Edukacyjny. – 2016, nr 4, s. 35-45
135. Moodle – platforma e-learningowa dla każdego / Lidia Pokrzycka // Nowa Szkoła. – 2017, nr 7, s. 37-40
136. Multimedialni imigranci – research dobrych praktyk / Tomasz Ordza // Biologia w Szkole z Przyrodą. – 2017, nr 2, s. 61-64
137. Nauczanie i uczenie się z wykorzystaniem elektronicznych książeczek / Ewa Palka // Język Polski w Gimnazjum. – 2017/2018, nr 4, s. 79-81
138. Nauczanie na odległość, e-learning – ważnym wyzwaniem edukacyjnym w społeczeństwie informacyjnym : bibliografia w wyborze / Elżbieta Trojan // Modelowe Nauczanie. – 2012, nr 1-2, s. 106-112
139. Nauczanie na odległość jako nowoczesna forma oddziaływań edukacyjnych / Magdalena Maria Kępa // Studia Międzynarodowe Wyższej Szkoły Handlowej w Radomiu. – T. 5 (2017), s. 115-130
140 .Nauczyciel w cyfrowej aurze / Mariusz Malinowski // Dyrektor Szkoły. – 2013, nr 3, s. 78-84
141. Naukowiec, Nauczyciel i Uczeń w Krainie Innowacyjności EDUSCIENCE. Cz. 1 / Małgorzata Jas // Edukacja i Dialog. – 2012, nr 5-6, s. 39-43
142. Niepowodzenia edukacyjne w kształceniu zdalnym / Maciej Słomczyński, Dorota Sidor // E-Mentor. – 2012, nr 5, s. 47-54
143. „Nowe nowe media” w pracy socjalnej / Sergo Kuruliszwili // Praca Socjalna. – 2019, nr 2, s. 27-42
144. Nowe w szkole, nowe na lekcjach, nowe w bibliotece / Mariusz Domański // Edukacja i Dialog. – 2017, nr 3/4, s. 15-20
* Nowe technologie i cyfrowe zasoby w dzisiejszej szkole
145. Nowe trendy w edukacji – BYOD / Mirosława Bogacz // Biblioteka w Szkole. – 2018, nr 11, dod. „Biblioteka – Centrum Informacji”, nr 4, s. 7-9
146. Nowoczesne e-rozwiązania dla edukacji w „chmurze” / Mirosław Pinek // Nowe Horyzonty Edukacji. – 2013, nr 3, s. 23-26
147. Nowoczesne technologie a społeczeństwo / Janusz S. Wierzbicki // Meritum. – 2019, nr 4, s. 66-80
* Technologia w życiu współczesnego człowieka
148. Otwarte zasoby edukacyjne i e-książka warunkiem nowoczesnej i skutecznej edukacji / Mirosława Grabowska // Modelowe Nauczanie. – 2014, nr 2-3, s. 71-74
149. Pedagogika 2.0 : o potrzebie kształcenia specjalistów z zakresu e-learningu / Natalia Walter // Neodidagmata. – [T.] 35 (2013), s. 145-150
150. Pierwszy krok w chmurach / Wojciech Wandrot // Nowe Horyzonty Edukacji. – 2012, nr 1, s. 60-63
151. Platforma e-learningowa jako narzędzie rozwoju kompetencji cyfrowych osób z niepełnosprawnością : efekty realizacji projektu „E-learning na rzecz niewidomych i niedowidzących” / Magdalena Stempska // Niepełnosprawność. – 2015, nr 2, s. 129-134
152. Platforma e-learningowa w procesie kształtowania i sprawdzania umiejętności informatycznych / Tomasz Frankowski // Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2015, nr 4, s. 203-210
153. Platforma Edmodo : zdalne nauczanie w praktyce / Lidia Pokrzycka // Nowa Szkoła. – 2017, nr 3, s. 41-44
154. Praca nauczycieli oraz uczniów na platformie w wirtualnej przestrzeni z wykorzystaniem platformy e-learningowej oraz lekcji e-learning / Marlena Plebańska // Rola Informatyki w Naukach Ekonomicznych i Społecznych : zeszyty naukowe. – 2012, t. 1, s. 467-479
155. Projekt EDUSCIENCE oczami jego twórców i realizatorów / Agata Goździk, Leszke Lotkowski, Tomasz Juńczyk ; rozm. przepr. Wojciech Piotrowski // Edukacja i Dialog. – 2015, nr 1/2, s. 68-73
156. Projektowanie ćwiczeń i kursu blended-learningowego / Anna Dymel // Języki Obce w Szkole. – 2010, nr 5, s. 40-47
157. Promocja nieuświadomiona, czyli warto zaglądać do „chmury” / Ewa Kędracka-Feldman // Meritum. – 2014, nr 4, s. 26-34
158. Przyszłość szkoły w Europie – Horizon Report Europe > 2014 Schools Edition / Agnieszka Borowiecka // Meritum. – 2015, nr 4, s. 15-21
159. Rola nauczyciela przedmiotów przyrodniczych w kształceniu zdalnym / Beata Jancarz-Łanczkowska, Katarzyna Potyrała. – Bibliogr. // Edukacja Biologiczna i Środowiskowa. – 2011, nr 4, s. 62-67
* Zawiera konspekt lekcji biologii dla szkoły ponadgimnazjalnej: Procesy biochemiczne w organizmach roślinnych (fotosynteza, oddychanie wewnątrzkomórkowe)
160. Rozwój technologii e-learningu / Agnieszka Molga, Marek Wójtowicz // : Edukacja, Technika, Informatyka : teoretyczne i praktyczne problemy edukacji technicznej i zawodowej. – 2015, nr 4, s. 105-110
161. Rynek usług e-learningowych w Polsce. Analiza zawartości wybranych witryn internetowych / Jolanta Szulc // Praktyka i Teoria Informacji Naukowej i Technicznej. – 2010, nr 2, s. 44-57
162. Samokształcenie i technologie informacyjne : zmienność form i trudność klasyfikacji / Sergo Kuruliszwili. – Bibliogr. // Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2019, nr 1, s. 39-50
163. Samodoskonalenie z pomocą TIK / Dorota Janczak // Dyrektor Szkoły. – 2016, nr 10, s. 48-51
164. „Strategia Wolnych i Otwartych Implementacji” w formowaniu kompetencji InfoTechnicznych : pogłębiona diagnoza jakości kształcenia informatyczno-technicznego w polskiej szkole / Karolina Bartołd-Michalak // Meritum. – 2012, nr 4, s. 32-35
165. System wsparcia i uczenia się pozaformalnego i nieformalnego dla osób o niskich kwalifikacjach / Zbigniew Kramek, Katarzyna Sławińska. – Bibliogr. // Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2011, nr 3, s. 73-80
166. Sytuacja edukacyjna w nauczaniu online / Michał Ostrowicki // Edukacja i Dialog. – 2011, nr 5-6, s. 26-31
167. Szanse, cele i możliwości edukacji ekologicznej nauczycieli z wykorzystaniem mediów i webGIS / Joanna Angiel, Paulina Pokojska, Wojciech Pokojski. – Bibliogr. // Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2017, nr 2, s. 52-62
168. Technologia szansą dla personalizacji kształcenia / Maciej M. Sysło // Meritum. – 2013, nr 4, s. 2-13
169. Technologie informatyczne w doskonaleniu kwalifikacji zawodowych / Zbigniew Kramek, Jolanta Religa. – Bibliogr. // Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2011, nr 4, s. 90-99
170. TIK nie gryzie / Marcin Zaród // Dyrektor Szkoły. – 2014, nr 1, s. 54-58
171. Transfer wiedzy z wykorzystaniem „webinarium” / Katarzyna Tubilewicz // Przedsiębiorstwo we Współczesnej Gospodarce : teoria i praktyka. – 2012, nr 3, s. 51-61
172. Tutor w cyberświecie – lampa i lustro / Adrianna Sarnat-Ciastko // Podstawy Edukacji. – T. 10 (2017), s. 99-108
173. Tworzenie materiałów dydaktycznych w nauczaniu zdalnym / Anna Szeląg // Biblioteka w Szkole. – 2011, nr 7-8, dod. „Biblioteka – Centrum Informacji” nr 3, s. 3-8
174. Tworzymy i uczymy się w chmurze – wspieranie ćwiczenia wypowiedzi łączącej tekst z grafiką / Izabela Rudnicka // Meritum. – 2015, nr 4, s. 33-39
175. Uczenie się języków obcych w formie e-learningu : analiza porównawcza warunków uczenia się osób wybierających naukę na dwóch rodzajach platform / Małgorzata Petlic // Ogrody Nauk i Sztuk : debiuty … – T. 9 (2019), s. 290-300
176. Uczenie się języków obcych z pomocą TIK / Dorota Janczak // Dyrektor Szkoły. – 2016, nr 12, s. 48-51
177. Uczenie przy pomocy chmury / Ewa Ostarek // Życie Szkoły. – 2018, nr 9, s. 36-41
178. Uczeń, Nauczyciel i Szkoła w środowisku technologii / Maciej Sysło // Nowe Horyzonty Edukacji. – 2015, nr 2, s. 26-35
179. Uczeń w cyfrowej szkole / Aleksander Piecuch // Nowe Horyzonty Edukacji. – 2014, nr 1, s. 20-25
180. W jaki sposób platforma edukacyjna może usprawnić proces nauki i nauczania oraz zmniejszyć nakłady pracy nauczyciela / Colin Rose // Edukacja i Dialog. – 2014, nr 1/2, s. 6-13
181. WCAG 2.0 w e-learningu – wymagania dla równości / Olga Pawłowska . – Bibliogr. // Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2015, nr 1, s. 93-102
182. Webinaria w szkole / Sylwia Polcyn-Matuszewska // Remedium. – 2017, nr 4, s. 30-31
183. Webinarium : wykorzystanie środowiska wirtualnego w doskonaleniu zawodowym nauczycieli bibliotekarzy / Aldona Zawałkiewicz // Biblioteka w Szkole. – 2015, nr 7-8, dod. „Biblioteka – Centrum Informacji”, nr 3, s. 6-9
184. Wprowadzenie do e-learningu / Marlena Plebańska // Zeszyty Naukowe – Almamer Szkoła Wyższa. – 2014, z. 1, s. 347-357
185. Wybrane aspekty edukacji interaktywnej / Sebastian Wasiołka. – Bibliogr. // Edukacja i Dialog. – 2012, nr 9-10, s. 32-37
186. Wybrane aspekty zastosowania e-learningu w bibliotece / Anna N. Gruca // Poradnik Bibliotekarza. – 2010, nr 3, s. 10-13
187. Wykorzystanie e-learningu w kształceniu zawodowym / Janusz Berek // IT w Edukacji. – 2015, nr 1, s. 62-64
188. Wykorzystanie e-learningowej platformy Moodle w procesie edukacyjnym / Walentyna Szewc // Fizyka w Szkole. – 2017, nr 3, s. 32-39
189. Wykorzystanie Internetu w nowoczesnym nauczaniu (e-learning) / Anna Krzysztofek // Rola Informatyki w Naukach Ekonomicznych i Społecznych : zeszyty naukowe. – 2012, t. 1, s. 417-430
190. Wykorzystanie TIK na lekcjach / Marcin Zaród // Dyrektor Szkoły. – 2015, nr 3, s. 43-47
* Zawiera przykłady zastosowania technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) na lekcjach
191. Wymarzyliśmy ten projekt edukacyjny / Anna Hryniewicz ; rozm. przepr. Marcin Susmanek // Edukacja i Dialog. – 2015, nr 9/10, s. 32-35
* O projekcie dukacyjnym EDUSCIENCE
191. Z prac nad wdrazaniem kształcenia na odległość / Anna Koludo, Dorota Wojtuś // Dyrektor Szkoły. – 2013, nr 1, s. 23-26
192. Zaawansowane możliwości wdrożenia platform e-learning / Marlena Plebańska // Rola Informatyki w Naukach Ekonomicznych i Społecznych : zeszyty naukowe. – 2014, [z.] 1, s. 9-20
193. Zasoby otwarte – prawdy i fikcje : środowiska wirtualne zamiast e-podręczników / Maciej M. Sysło // Meritum. – 2012, nr 4, s. 2-7
194. Zastosowanie metodologii „pigułek wiedzy” i technologii Augmented Reality w szkoleniu nauczycieli w zakresie wykorzystania TIK w nauczaniu / Magdalena Rozmus [et al.] . – Bibliogr. // Edukacja Ustawiczna Dorosłych. – 2019, nr 1, s. 175-188
* Pigułki wiedzy to w założeniu krótkie, zwarte materiały szkoleniowe, które w prosty i przejrzysty sposób dostarczają wiedzę z danego, wąsko określonego tematu. Mogą występować w różnych formach, np. w postaci wideo, audio czy dokumentu tekstowego
195. Zastosowanie platformy edukacyjnej Moodle na lekcjach języka obcego / Marzena Żylińska // Meritum. – 2010, nr 1, s. 66-70
Oprac. Iwona Kowalska
Wydział Informacji, Bibliografii i Udostępniania Zbiorów
PBW w Opolu
Zobacz też https://pedagogiczna.pl/wykorzystanie-tik-na-zajeciach-edukacyjnych-bezpieczny-internet/