Zanim wejdziesz do klasy i zaczniesz zajęcia: edukacja matematyczna w klasach I-III szkoły podstawowej / Krystyna Dąbek ; Regionalny Zespół Placówek Wsparcia Edukacji w Opolu. – Opole : RZPWE, 2017.
Niniejszy poradnik porządkuje wiedzę nauczycieli klas I-III na temat skutecznego planowania zajęć z wykorzystaniem aktywizujących metod nauczania w oparciu o założenia podstawy programowej i planu pracy z dokładnym dookreśleniem celów jakie zamierza osiągnąć. Książka przygotowana została przez Krystynę Dąbek – nauczyciela konsultanta Regionalnego Zespołu Placówek Wsparcia Edukacji w Opolu. Na pracę składają się następujące rozdziały: Koncepcje realizacji kształcenia zintegrowanego (1) ; Cele i zadania edukacji zintegrowanej (2) ; Podstawa programowa a program nauczania (3) ; Cele kształcenia matematycznego w edukacji wczesnoszkolnej (4) ; Treści nauczania edukacji matematycznej (5) ; Zadania i sytuacje zadaniowe w nauczaniu matematyki (6) ; Aktywność poznawcza (7) ; Aktywność matematyczna (8) ; Myślenie matematyczne dziecka (9) ; Planowanie pracy dydaktycznej w edukacji matematycznej uczniów klas młodszych (10). Przewodnik adresowany jest do nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej rozpoczynających pracę w szkole, poszukujących nowoczesnego i innowacyjnego podejścia do edukacji najmłodszych. Każdy refleksyjny nauczyciel znajdzie w niej podpowiedź – jak pracować z uczniem, aby praca była efektywna oraz jak z satysfakcją prowadzić zajęcia.