Wychowanie obywatelskie w młodszym wieku szkolnym

Wychowanie obywatelskie w młodszym wieku szkolnym / Emilia Jakubowska. – Kraków : „Impuls”, 2021.

Wychowanie obywatelskie w procesie edukacji wczesnoszkolnej uwzględnia coraz to nowe obszary współczesnego świata. Przykładem jest wprowadzenie do edukacji w młodszym wieku szkolnym w wielu krajach wiedzy na temat zrównoważonego rozwoju i wyzwań, jakie w związku z tym pojawiają się w edukacji dzieci i dorosłych na całym świecie. Rodzice i nauczyciele powinni brać pod uwagę poszerzenie zakresów wspólnych działań wzbogacających obywatelskie doświadczenia dziecka w domu i poza nim, włączać je w różne aktywności, które dostarczają mu doświadczeń tego typu. Monografia składa się z dziewięciu rozdziałów : Wychowanie obywatelskie i pojęcia z nim powiązane (rozdz. 1) ; Wybrane teoretyczne uwarunkowania przebiegu wychowania obywatelskiego (rozdz. 2) ; Rozwój dziecka w młodszym wieku szkolnym (rozdz. 3) ; Metodologiczna koncepcja badań własnych (rozdz. 4) ; Sposoby realizacji wychowania obywatelskiego przez badane nauczycielki w edukacji wczesnoszkolnej (rozdz. 5) ; Wybrane działania wychowawcze badanych rodziców w zakresie wychowania obywatelskiego (rozdz. 6) ; Efekty wychowania obywatelskiego w edukacji wczesnoszkolnej (rozdz. 7) ; Czynniki ułatwiające i utrudniające wychowanie obywatelskie w edukacji wczesnoszkolnej (rozdz. 8). Publikacja adresowana jest do nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej oraz studentów przygotowujących się do pracy z dziećmi w młodszym wieku szkolnym.