Wychowanie do lektury 2.0

Wychowanie do lektury 2.0 /Anna Warzocha. – Częstochowa :Wydawnictwo im. Stanisława Podobińskiego Akademii im. Jana Długosza, 2020. – 264, [1] s

Niniejsza książka ma na celu zainspirowanie nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej, a także innych pierwszych pośredników lektury do takiego spojrzenia na proponowany młodszemu uczniowi tekst literacki, które spowoduje, że wychowane w kulturze audiowizualnej dziecko autentycznie zainteresuje się słowem pisanym. Wychowanie do lektury to typ kształcenia literackiego nastawiony w początkowych etapach przede wszystkim na kształtowanie trwałych potrzeb czytelniczych, a w perspektywie na rozszerzenie warunków uczniowskich możliwości przyjmowania wobec tekstów postawy estetycznej. Jest to wychowanie do bycia czytelnikiem. W dzisiejszym, cyfrowym świecie proces nabywania kompetencji czytelniczych powinien być szczególnie starannie przygotowany. Praca składa się z czterech rozdziałów: Współczesny kontekst kulturowo-cywilizacyjny a edukacja szkolna i wczesnoszkolna (rozdz. 1) ; Praktyka literatury w edukacji wczesnoszkolnej (rozdz. 2) ; Audiowizualność literatury (rozdz. 3) ; Wychowanie do lektury – prolegomena. Publikacja adresowana jest do nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej, wychowania przedszkolnego, studentów tychże kierunków, jak i rodziców, opiekunów dzieci.