Skip to content
Szanowni Państwo, respektując przepisy prawa i mając na względzie szczególną dbałość o Twoje prawo do prywatności, z dniem 25 maja wprowadzamy zmiany w Polityce prywatności oraz publikujemy informacje dotyczące przetwarzanych danych i przysługujących Tobie praw Obowiązek informacyjny.

Wirtualne istoty : nowa era cyfrowej egzystencji 

Wirtualne istoty : nowa era cyfrowej egzystencji  /Izabela Grybowicz. – Warszawa : Wydawnictwo Naukowe i Edukacyjne SBP, 2024. 

Jedna z nielicznych publikacji w Polsce, która kompleksowo przedstawia fenomen istot wirtualnych, analizując i badając ich wpływ na nasze społeczeństwo. Jej głównym celem jest zaprezentowanie zjawiska istot wirtualnych, omówienie go w jak najszerszej perspektywie oraz ocena poziomu wiedzy i świadomości Polaków na ten temat.  Książka składa się z pięciu rozdziałów : Tożsamość w cyberprzestrzeni (rozdz. 1) ; Virtual beings – próba konceptualizacji (rozdz. 2) ; Potencjał virtual beings (rozdz. 3) ; Rola mediów społecznościowych w tworzeniu i funkcjonowaniu istot wirtualnych (rozdz. 4) ; Poziom wiedzy i świadomości Polaków na temat zjawiska istot wirtualnych − wyniki autorskich badań ankietowych (rozdz. 5). Publikacja zgłębia temat, oferując szczegółową analizę zjawiska istot wirtualnych – od awatarów po wirtualnych influencerów – które przenikają granice między człowiekiem a technologią, tworząc nowe formy cyfrowej egzystencji. Przybliża definicje, historię zjawiska oraz technologie umożliwiające tworzenie istot wirtualnych, a także bada ich różnorodne zastosowania w dziedzinach takich jak marketing, moda, rozrywka, ochrona zdrowia i edukacja. Dodatkowo zawiera unikalne wyniki badań ankietowych, które odpowiadają na pytanie, jaki jest poziom wiedzy i świadomości Polaków na temat zjawiska istot wirtualnych, rzucając światło na podejście naszego społeczeństwa do tego nowatorskiego zagadnienia. Książka stanowi cenne źródło wiedzy dla każdego, kto interesuje się nowymi technologiami i ich społecznymi konsekwencjami.

Udostepnij:

Projekty i programy

Współpraca

Przewiń do góry