Zestawienie bibliograficzne “Wczesne nauczanie języków obcych” zawiera 239 pozycji bibliograficznych wydanych w latach 1998-2018. Bibliografię sporządzono na podstawie baz danych Pedagogicznej Biblioteki Wojewódzkiej w Opolu oraz baz Biblioteki Narodowej.
Zestawienie zawiera publikacje dotyczące zagadnień nauczania języka obcego dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Materiał bibliograficzny uporządkowany został alfabetycznie, z podziałem na wydawnictwa zwarte i artykuły w czasopismach. Książki dostępne w PBW w Opolu i/lub filiach oznaczone są sygnaturami.
Książki:
1. Angielski w zabawie : scenariusze gier i zabaw językowych dla młodszych dzieci : [praktyczny przewodnik dla lektorów i rodziców : wersja polsko-angielska] / Aleksandra Zadura-Wnuk. – Poznań : „Wagros”, 2015. – 158 s. : il. ; 21 cm. ISBN 978-83-63685-54-6
M 64351 KK (Kędzierzyn-Koźle), M 214373 M 215732 M 215733 M 215734 M 215735 (Opole)
2. 28 [Dwadzieścia osiem] zabaw muzycznych : piosenki i scenariusze zajęć wspomagające naukę języka angielskiego oraz rozwój koordynacji ruchowo-słuchowej / Barbara Sher [oraz] Aubrey Lande, Bob Wiz, Lois Hickman ; [przekł. i red. Katarzyna Szalewska]. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia – Grupa Wydawnicza Harmonia, 2016. – 99, [1] s. : il. ; 21 cm. – (Biblioteka SI) ISBN 978-83-7134-869-3
M 215391 M 215392 M 215393 (Opole)
3. Dysleksja a nauczanie języków obcych : przewodnik dla nauczycieli i rodziców uczniów z dysleksją / Katarzyna Maria Bogdanowicz. – Gdańsk : „Harmonia”, 2011. – 279 s. : il. ; 24 cm. ISBN 978-83-7134-476-3
M 206872 M 212739 (Opole)
4. Efektywnie i atrakcyjnie czyli o przedszkolnym i wczesnoszkolnym nauczaniu języka angielskiego / Agnieszka Szplit. – Kielce : Wydawnictwo Pedagogiczne ZNP, 2016. – 165 s. : il. (gł. kolor.) ; 24 cm. ISBN ISBN 978-83-7173-324-6
M 054438 M 054439 (Brzeg), M 64133 KK M 64134 KK (Kędzierzyn-Koźle), M 054127 M 054128 (Kluczbork), M 068270 M 068271 (Nysa), M 215499 M 215500 M 215501 M 215502 (Opole)
5. Hello Kids : karty pracy do języka angielskiego dla przedszkolaków / Anna Kosińska. – Warszawa : Wydawnictwo Szkolne PWN, 2017. – 70, [1] s. : il. kolor. ; 29 cm. ISBN 978-83-262-2774-5
M 216027 (Opole)
6. Idea zrównoważonego rozwoju we wczesnej edukacji językowej / Agnieszka Szplit // W : Dydaktyczne „tropy” zrównoważonego rozwoju w edukacji / pod red. nauk. Ewy Szadzińskiej. – Kraków : „Impuls”, 2014. – S. 83-98
M 63109 KK (Kędzierzyn-Koźle), M 212493 M 212492 (Opole)
7. Interakcje werbalne uczniów młodszych w języku obcym : dążenie do sukcesu / Magdalena Dańko // W: Wyznaczniki sukcesu nauczyciela i ucznia w glottodydaktyce / red. Beata Karpeta-Peć, Radosław Kucharczyk, Maciek Smuk, Marta Torenc. – Warszawa : Instytut Germanistyki UW : Instytut Romanistyki UW, 2014 – S. 231-242
8. Jak pomóc dziecku nauczyć się angielskiego / Claire Selby ; [tł. na jęz. pol. Magdalena Pilawska-Miksa]. – Warszawa : Agora, 2011. – 93, [2] s. : il. kolor. ; 21 cm. ISBN 978-83-268-0520-2
M 213179 (Opole)
9. Jak uczyć małe dzieci języków obcych ? / Jan Iluk. – Katowice : „Gnome”, 2002. – 136 s. : il. ; 21 cm. ISBN 83-87819-42-5
M 061507 M 063411 (Nysa), C 186850 M 186882 M 186883 (Opole)
10. Język angielski w nauczaniu zintegrowanym : poradnik / Halina Tyliba. – Kraków : Wydawnictwo Egis, 2006. – 80 s. ; 28 cm.
11. Język angielski w przedszkolu i szkole podstawowej : poradnik / Denise Chauvel, Danièle Champagne, Catherine Chauvel ; [tł. Małgorzata Pamuła ; wersja pol. Anna Walewska]. – Warszawa : Centralny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli, cop. 2005. – 151 s. : il. ; 22 cm.
12. Język francuski : program nauczania w klasach I-III zreformowanej szkoły podstawowej / Anna Krzysztofik ; Ministerstwo Edukacji Narodowej. – Kraków : Wydawnictwo Edukacyjne, 1999. – 16 s. ; 24 cm
C 007269″B” ,M 008366″B” (Opole)
13. Języki obce dla wszystkich dzieci : doświadczenia szkół waldorfskich w nauczaniu najmłodszych / Christoph Jaffke, Magda Maier ; przekład z języka niemieckiego i posłowie Michał Głażewski.- Kraków : „Impuls”, 2011. – 182 s. : il. kolor. ; 25 cm. – (Pedagogika Waldorfska) ISBN 978-83-7308-786-6 ISBN 978-83-7587-635-2
M 64361 KK (Kędzierzyn-Koźle), M 216141 M 216142 M 216143 (Opole)
14. Le francais : poradnik metodyczny dla nauczyciela : scenariusze lekcji : klasa I szkoły podstawowej / Anna Krzysztofik. – Kraków : Wydawnictwo Edukacyjne, 2001. – 129,[1] s. ; 24 cm
C 185492 (Opole)
15. Metodyka nauczania języków obcych w kształceniu zintegrowanym / Małgorzata Pamuła. – Wyd. 1, dodr. – Warszawa : „Fraszka Edukacyjna”, 2009. – 114 s. : il. ; 29 cm. ISBN 978-83-88839-26-9
M 64365 KK (Kędzierzyn-Koźle), M 215998 M 215999 M 216000 M 216001 (Opole)
16. Między nami anglistami czyli nauczanie języka angielskiego poprzez zabawę / Monika Prusińska. – Brzezia Łąka : „Poligraf”, cop. 2017. – 46, [2] s. ; 21 cm. ISBN 978-83-7856-593-2
C 216970 M 217020 (Opole)
17. Mikołajek odnosi zwycięstwo, czyli o sukcesie w nauczaniu języka francuskiego najmłodszych / Karolina Wawrzonek // W : Wyznaczniki sukcesu nauczyciela i ucznia w glottodydaktyce / red. Beata Karpeta-Peć, Radosław Kucharczyk, Maciek Smuk, Marta Torenc. – Warszawa : Instytut Germanistyki UW : Instytut Romanistyki UW, Warszawa, 2014. – S. 243-251.
18. Mini Bingo : poradnik metodyczny / Anna Wieczorek , Grażyna Malenta. – Warszawa : Wydawnictwo Szkolne PWN, 2001. – 59, [1] s. : il., rys. ; 29 cm
M 183648 (Opole)
19. Nauczanie języka angielskiego dzieci : dobre lekcje – ciekawe pomysły / Aleksandra Raźniak, Dorota Wosińska. – Częstochowa : Wydawnictwo Wyższej Szkoły Lingwistycznej, 2010. – 121 s. : il. ; 24 cm.
20. Nauczanie języka niemieckiego jako języka mniejszości narodowej w przedszkolach województwa opolskiego / Eugenia Karcz-Taranowicz. – Bibliogr. // W : Oświata i kultura w wielokulturowym świecie : wielość perspektyw i doświadczeń / pod red. Zenona Jasińskiego, Karola Neischa i Marzanny Pogorzelskiej. – Opole : Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego, 2017. – S. 135-145
C 216826 (Opole)
21. Nauczanie języka obcego dzieci / Maria Pieprzyk // W: Rozwijanie umiejętności językowych i komunikacyjnych dziecka : wybrane aspekty. – Poznań : Wydawnictwo Naukowe UAM, 2016. – S. 375-389.
22. Nauczanie języka obcego w kształceniu wczesnoszkolnym : rozwój świadomości wielokulturowej dziecka / Anna Jaroszewska. – Wrocław : Oficyna Wydawnicza Atut – Wrocławskie Wydawnictwo Oświatowe, 2007. – 458, [1] s. : il. ; 21 cm. – (Dissertationes Inaugurales Selectae ; vol. 36) ISBN 978-83-7432-233-1
23. Nauczanie języków obcych dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym z wykorzystaniem innowacyjnych tablic interaktywnych / Katarzyna Bachniak // W: Co teraz i co później? = What now, what next? / pod red. Edyty Sadowskiej, Wiesława Sztumskiego, Częstochowa 2014. – S. 197-206.
24. Nauczanie języków obcych w edukacji wczesnoszkolnej / Grażyna Erenc-Grygoruk. – Kraków : „Impuls”, 2013. – 319 s. : il. ; 24 cm. ISBN 978-83-7850-044-5
C 210628 M 210683 M 210684 M 210685 (Opole)
25. Program klasy niemieckiej w oparciu o zagadnienia euroregionu Pomerania i szeroko pojęte działania plastyczne w sześcioletnim cyklu kształcenia : klasa I-III – cykl podstawowy, klasa IV-VI – cykl zaawansowany / Leokadia Mirosława Modzelewska, Anna Glita. – Stargard Szczeciński : “COPYLAND-CENTER”, 1999. – 33 s. ; 21 cm
C 006707″B” (Opole)
26. Program nauczania języka angielskiego dla klas I-III szkoły podstawowej / Anna Wieczorek, Ewa Skiba. – Warszawa : Wydawnictwo Szkolne PWN, 1999. – 81,[7] s. : rys. ; 24 cm
MP 006941″B” M 007128″B” M 007984″B” M 007985″B” M 008617″B” C 006662″B” (Opole), C 048252 (Brzeg), M 56564 (Kędzierzyn-Koźle), C 049441 (Kluczbork), C 058731 (Nysa)
27. Program nauczania języka angielskiego : klasy I-III szkoły podstawowej / Ewa Lewandowska, Barbara Maciszewska. – Warszawa : “Longman”, [2000?]. – 54 s. ; 30 cm
C 007365″B” (Opole)
28. Program nauczania języka angielskiego w systemie zintegrowanym : I etap edykacyjny / Katarzyna Nicholas. – Warszawa : Wydawnictwo Szkolne PWN, 2003. – 39,[1] s. ; 24 cm. – (Biblioteczka Programów Szkolnych PWN)
C 008679″B” (Opole)
29. Program nauczania języka niemieckiego : dla klas I-III szkoły podstawowej / Barbara Starczewska, Maria Szot. – Warszawa : Wydawnictwo Szkolne PWN, 1999. – 55,[9] s. : rys. ; 24 cm
M 008082″B” MP 006949″B” M 007126″B” M 007655″B” M 008348″B” C 006663″B” (Opole), C 048255 (Brzeg), M 059782 C 058730 (Nysa), M 56565 (Kędzierzyn-Koźle), C 049430 (Kluczbork)
30. Przedszkolaku, play and learn! : angielskie piosenki z polskimi opisami zabaw / muzyka: Stefan Gąsieniec ; teksty piosenek i opisy zabaw: Maria i Tadeusz Dawidowiczowie, Katarzyna Kozak. – Gdańsk : „Harmonia”, 2017. – 88, [2] s. : il. ; 21 cm. ISBN 978-83-7134-880-8
M 216189 M 216190 (Opole)
31. Rozbudzić geniusza : angielski w indywidualnym wszechstronnym nauczaniu / Agata Hofman. – Gdańsk ; Sopot : Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, 2008. – 193, [2] s. : il. (w tym kolor.) ; 21 cm.
32. Wczesne nauczanie języków obcych : integracja języka obcego z przedmiotami artystycznymi w młodszych klasach szkoły podstawowej / Małgorzata Pamuła. – Kraków : Wydawnictwo Naukowe AP, cop. 2002. – 171,[4] s. : rys. ; 21 cm. – ( Prace Monograficzne / Akademia Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, ISSN 0239-6025 ; nr 341)
C 192333 (Opole)
33. Wczesne rozpoczynanie nauki języków obcych w opiniach teoretyków i praktyków / Aleksandra Sieczych-Kukawska. – Bibliogr. // W : Edukacja małego dziecka. T. 6, Wybrane obszary aktywności / praca zbiorowa pod red. Ewy Ogrodzkiej-Mazur, Urszuli Szuścik, Arkadiusza Wąsińskiego. – Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2013. – S. 109-120
M 64399 KK (Kędzierzyn-Koźle), C 054026/VI (Kluczbork), C 066173/VI (Nysa), M 208806/VI C 205652/VI M 205662/VI (Opole)
34. Wczesnoszkolne nauczanie języków obcych : zarys teorii i praktyki / red. Dorota Sikora-Banasik. – Warszawa : Centralny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli, cop. 2009. – 267 s. : il. ; 24 cm. ISBN 978-83-60814-50-5
M 217355 (Opole)
35. Z problematyki nauczania języków obcych dzieci na poziomie wczesnoszkolnym / Mieczysław Materniak // W: Współczesne wyzwania wobec edukacji elementarnej / red. W. Szlufik, T. Banaszkiewicz, A. Pękala. – Częstochowa : Wydaw. Akademii im. Jana Długosza, 2004. – S. 247-254.
36. Zintegrowana edukacja wczesnoszkolna z językiem angielskim : propozycje rozwiązań metodycznych dla nauczycieli / Jolanta Karbowniczek. – Warszawa : Instytut Wydawniczy Erica, 2012. – 312 s. : il. ; 23 cm. ISBN 978-83-62329-75-5 :
M 63591 (Kędzierzyn-Koźle)
Artykuły w czasopismach:
37. A my się bawimy po francusku : rymowanki, wierszyki i piosenki dla przedszkolaków i młodszych uczniów / Małgorzata Piotrowska-Skrzypek // Języki Obce w Szkole. – 2000, nr 6, s. 127-131
38. Action now! : jak uaktywnić ruchowo uczniów na lekcjach języka angielskiego w klasach I-III szkoły podstawowej / Joanna Kobielska-Kalisz // Języki Obce w Szkole. – 2009, nr 2, s. 43-49
39. Am Gemüsestand : jak rozwijam zainteresowania uczniów na lekcjach języków obcych / Aleksandra Glazer // Języki Obce w Szkole. – 2004, nr 4, s. 85-87
40. Angielski dla dzieci / Anna Wieczorek // Edukacja i Dialog. – 2008, nr 3, s. 33-36
41. Angielski (nie tylko) w przedszkolu / Katarzyna Janiszewska-Gold // Bliżej Przedszkola. – 2014, nr 9, s. 47-51
* Zawiera scenariusze: 1. Elephant – zwierzątka z jesiennych liści; 2. Leaf faces – rysujemy różne minki; 3. Autumn tree – malujemy jesienne drzewa; 4. Aquarium – komponujemy jesienne akwarium
42. Angielski (nie tylko) w przedszkolu / Katarzyna Janiszewska-Gold // Bliżej Przedszkola. – 2014, nr 10, s. 38-41
* Zawiera scenariusze: 5. Bingo – ilustrujemy piosenkę; 6. Caterpillar – plastelinowa gąsienica; 7. Zebra – wyklejanka; 8. Bird – ptaki z odcisków dłoni
43. Autonomia a wczesnoszkolne nauczanie i uczenie się języków obcych / Ewa Andrzejewska // Języki Obce w Szkole. – 2008, nr 6, s. 68-75
44. Autorskie pomysły, czyli jak uczyć języka obcego, by pomóc małym uczniom w ich zmaganiach z wielkim światem / Ewa Dobija // Języki Obce w Szkole. – 2009, nr 3, s. 110-115
45. Bajki dzieciom / Aleksandra Raźniak // Życie Szkoły. – 2007, nr 8, s. 30-36
46. Cele nauczania języka angielskiego w kształceniu zintegrowanym / Izabela Kamocka // Życie Szkoły. – 2006, nr 7, s. 39-41
47. Celowość nauczania języków obcych od bardzo młodego wieku / Dominika Krzemińska // Języki Obce w Szkole. – 2008, nr 5, s. 3-14
48. Co naprawdę motywuje najmłodszych uczniów języka angielskiego? / Anita Buczek-Zawiła // Poliglota. – 2010, nr 2, s. 21-28
49. Communication in London : lekcja w pierwszej klasie / Ewa Dziewierz // Języki Obce w Szkole. – 2009, nr 1, s. 116-118
50. Die Maus und der Elefant / Małgorzata Stefaniak // Języki Obce w Szkole. – 2000, nr 6, s. 102-105
* Bajka na lekcjach języka niemieckiego – konspekt lekcji
51. Dlaczego warto rozpoczynać naukę języka obcego w okresie wczesnoszkolnym? / Ewa Wieszczeczyńska // Języki Obce w Szkole. – 2000, nr 6, s. 6-11
52. Do Francji przez zabawę / Agnieszka Wierzchosławska // Języki Obce w Szkole. – 2018, nr 2, s. 109-110
* Scenariusz zajęć dla przedszkola lub klas I-III szkoły podstawowej
53. Dość tresury! : uczymy języka w przedszkolu i szkole podstawowej, by pomóc małym uczniom w ich zmaganiach z wielkim światem / Joanna Marchewka // Języki Obce w Szkole. – 2009, nr 3, s. 119-122
54. Dryl, rytm i rym, czyli kilka słów o skutecznym nauczaniu języka angielskiego przez działanie / Katarzyna Dołhun // Bliżej Przedszkola. – 2018, nr 6, s. 8-10
55. Dzieci lubią uczyć się języka obcego / Krystyna Dąbek // Życie Szkoły. – 2007, nr 8, s. 37-44
56. 10 [Dziesięć] dobrych rad metodycznych dla nauczycieli uczących języka obcego w klasach I-III / Maria Szot // Języki Obce w Szkole. – 2000, nr 6, s. 26-28
57. Edukacja jak puzzle : o połączeniu nauki języka angielskiego z matematyką i nowymi technologiami / Wojciech Ratajek // Edukacja Wczesnoszkolna. – 2017/2018, nr 4, s. 91-100
58. E-learning i multimedia we wczesnoszkolnym nauczaniu języka angielskiego? / Anna Wieczorek // Edukacja i Dialog. – 2008, nr 1, s. 21-24
59. Elementy wiedzy socjokulturowej w nauczaniu języka niemieckiego na etapie wczesnoszkolnym / Sabina Czajkowska-Prokop, Mirosława Nikodemska // Roczniki Naukowe / Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Angelusa Silesiusa w Wałbrzychu. – [Nr] 12 (2007), s. 131-136
60. English box : angielski w klasach pierwszych / Magdalena Appel // Języki Obce w Szkole. – 2006, nr 4, s. 95-96
61. English for Kids : wykorzystanie elementów sugestopedii w nauczaniu dzieci w wieku wczesnoszkolnym / Irena Kostenbauer // Życie Szkoły. – 2001, nr 7, s. 434-438
62. Es weihnachtet sehr… : adwent i Boże Narodzenie na lekcjach języka niemieckiego w młodszych klasach szkoły podstawowej / Ewa Andrzejewska // Języki Obce w Szkole. – 2000, nr 6, s. 114-120
63. Fenomeny obserwowane podczas nabywania drugiego języka a realizacja kształcenia językowego w przedszkolu / Magdalena Kania // Języki Obce w Szkole. – 2009, nr 1, s. 14-18
64. Frustracja czy satysfakcja? : refleksje młodych nauczycieli na temat nauczania języków obcych dzieci / Grażyna Kiliańska-Przybyło // Poliglota. – 2009, nr 2, s. 60-68
65. Gestern habe ich einen Liebesfilm gesehen… : scenariusz zajęć edukacyjnych z j. niemieckiego w klasie II / Małgorzata Nowak–Daniel // Modelowe Nauczanie. – 2002, nr 1, s. 73-74
66. Gimnastyka językowa : możliwości i korzyści z zajęć ruchowych w nauczaniu języków obcych / Julia Różewska // Kultura Fizyczna. – 2007, nr 7-8, s. 23-25
67. Gotowość do nauki języka obcego dzieci w edukacji wczesnoszkolnej / Jakub Płowens // Remedium. – 2018, nr 12, s. 10-13
68. Green grass / Katarzyna Janiszewska- Gold // Bliżej Przedszkola. – 2015, nr 4, s. 26
* Scenariusz zajęć z języka angielskiego dla przedszkoli, wzbogacające wiedzę na temat przyrody
69. Gry i zabawy z wykorzystaniem zwrotów i wyrażeń w języku angielskim / Elżbieta Jaworska-Sęk // Życie Szkoły. – 2008, nr 5, s. 22-23
70. Historyjki obrazkowe na zajęciach z języka angielskiego / Anna Pryszczepko-Kosińska // Wychowanie w Przedszkolu. – 2017, nr 4, s. 49-52
71. House / Katarzyna- Janiszewska- Gold // Bliżej Przedszkola. – 2015, nr 4, s. 28
* Scenariusz zajęć z języka angielskiego dla przedszkoli
72. Indywidualizacja nauczania języka obcego w grupie zróżnicowanej / Halina Wachowska // Życie Szkoły. – 2017, nr 2, s. 13-16
73. Indywidulizacja procesu nauczania a akwizycja drugiego języka u najmłodszych / Agata Hofman. – Bibliogr. // Języki Obce w Szkole. – 2007, nr 4, s. 45-49
74. Inscenizacja jako inspiracja dla twórczej aktywności dzieci i nauczyciela / Agnieszka Szplit, Agnieszka Ziomkowska
* Wykorzystywanie inscenizacji na lekcjach języka angielskiego w klasach I- III
75. Integracja języka angielskiego z innymi przedmiotami w klasach I-III / Anna Kmieć // Życie Szkoły. – 2006, nr 7, s. 44-47
76. Integracja przedmiotowo-językowa w edukacji przedszkolnej. Projekt “ZOO” / Ewa Karkowska // Języki Obce w Szkole. – 2010, nr 6, s. 152-157
77. Jak aktywizuję uczniów do nauki języka angielskiego : propozycja oceniania dla klas I-III / Anna Hassa // Języki Obce w Szkole. – 2004, nr 2, s. 86-88
78. Jak dobrze zaplanować lekcję języka obcego w klasach I-III szkoły podstawowej / Halina Wachowska // Życie Szkoły. – 2017, nr 3, s. 11-16
* Zawiera arkusze pracy i konspekt lekcji z języka obcego dla klas I-III na temat dni tygodnia
79. Jak dzieci uczą się języków obcych? / Iwona Rybak // Bliżej Przedszkola. – 2015, nr 9, s. 10-12
80. Jak kształtować kompetencje rozumienia ze słuchu u uczniów w klasach 1-3 / Katarzyna Nicholas // Życie Szkoły. – 2017, nr 4, s. 13-16.
81. Jak kształtować ucznia autonomicznego na lekcjach języków obcych w klasach 1-3 szkoły podstawowej, czyli pięć kroków do samodzielności w uczeniu się języka / Dorota Sikora-Banasik // Języki Obce w Szkole. – 2008, nr 6, s. 175-179
82. Jak mieszkają litery albo o modelowaniu relacji między głoską a literą we wczesnym nauczaniu języka niemieckiego jako obcego / Dusza Sebastian // Języki Obce w Szkole. – 2009, nr 1, s. 36-43
83. Jak oceniać znajomość języka niemieckiego w przedszkolach i klasach zerowych? / Joanna Środkowska // Języki Obce w Szkole. – 2005, nr 6, s. 141-144
84. Jak poznajemy język niemiecki? / Małgorzata Frontczak // Wychowanie w Przedszkolu. – 2013, nr 6, s. 57-58
85. Jak uczyć dzieci języków obcych / Dorota Sikora-Banasik // Życie Szkoły. – 2008, nr 5, s. 5-8
86. Jak uczyć dzieci języków obcych? / Ewa Ostarek // Życie Szkoły. – 2017, nr 9, s. 10-16
87. Jak uczyć (i jak nie uczyć) języka angielskiego w przedszkolu / Hanna Wysocka ; rozm. przepr. Dominika Stefanowska // Wychowanie w Przedszkolu. – 2015, nr 8, s. 12-16
88. Jak zachęcać uczniów z klas młodszych do nauki języka angielskiego / Ewa Niemyjska, Bożena Gorbacz // Języki Obce w Szkole. – 2004, nr 2, s. 83-86
89. Jak zorganizowałam międzyszkolny konkurs języka angielskiego dla klas trzecich szkoły podstawowej / Anna Hassa // Języki Obce w Szkole. – 2004, nr 5, s. 156-158
90. Język angielski dla przedszkolaków : w sklepie / Marta Kotarba // Przedszkolne ABC. – 2016, nr 5, s. 20-21
* Scenariusz zajęć z języka angielskiego dla przedszkolaków
91. Język angielski w kształceniu zintegrowanym / Ewa Sikora // Nowy Biuletyn Szkolny. – 2000, nr 10, s. 43-44
92. Język angielski w przedszkolu / Ewa Borkowska // Bliżej Przedszkola. – 2010, nr 3, s. 60-61
93. Język angielski w przedszkolu : specyfika pracy / Joanna Sokołowska // Wychowanie w Przedszkolu. – 2008, nr 3, s, 26-32
94. Język angielski z wykorzystaniem metody TPR / Ewelina Gierłach // Przedszkolne ABC. – 2017, nr 7, s. 26-27
95. Język francuski dla przedszkolaków / Marta Kotarba // Przedszkolne ABC. – 2016, nr 4, s. 18-19
* Scenariusz zajęć dla przedszkolaków
96. Język niemiecki w kształceniu zintegrowanym / Janina Mysiak // Nowe w Szkole. – 2003, nr 6, s. 12, 13, 14, 15
97. Język niemiecki w przedszkolu i pierwszych klasach szkoły podstawowej / Joanna Bytner // Języki Obce w Szkole. – 2009, nr 4, s. 109-115
98. Język niemiecki w zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnej / Małgorzata Rachwalska-Mitas // Edukacja Humanistyczna. – 2002, nr 1-2, s. 202-208
99. Język niemiecki zabawą w przedszkolu / Renata Mueller-Trinczek // Języki Obce w Szkole. – 2004, nr 4, s. 83-84
100. Język obcy bez pisania i czytania / Iwona Rybak // Bliżej Przedszkola. – 2015, nr 12 s. 10-13
101. Język obcy : już w przedszkolu czy za wcześnie? / Magdalena Młynarczyk-Misiura // Bliżej Przedszkola. – 2014, nr 2, s. 12-13
102. Język obcy nowożytny w przedszkolu / Dorota Dziamska // Wychowanie w Przedszkolu. – 2017, nr 8, s. 29-36
103. Język obcy przedszkolom nieobcy… / Anna Abramczyk // Przedszkolne ABC. – 2016, nr 1, s. 14-20
* Metody pracy w edukacji językowej w przedszkolu
104. Język obcy w edukacji wczesnoszkolnej / Sebastian Taboł // Kultura i Edukacja. – 2002, nr 1, s. 101-104
105. Język obcy w przedszkolu / Marta Kotarba-Kańczugowska // Wychowanie w Przedszkolu. – 2014, nr 7, s. 10-12
* Zawiera wykaz umiejętności przedmiotowych, które można włączyć do procesu kształcenia w zakresie wczesnego nauczania języków
106. Język w kontekście, czyli przedszkolak uczy się języka obcego / Marta Kotarba-Kańczugowska // Wychowanie w Przedszkolu. – 2014, nr 8, s. 30-33
107. Język w kontekście, czyli przedszkolak uczy się języka obcego Cz. 2 / Marta Kotarba-Kańczugowska // Wychowanie w Przedszkolu. – 2014, nr 9, s. 32-35
108. Język w kontekście, czyli przedszkolak uczy się języka obcego. Cz. 3 / Marta Kotarba-Kańczugowska // Wychowanie w Przedszkolu. – 2014, nr 10, s. 32-33
109. Języki obce w kształceniu zintegrowanym / Małgorzata Pamuła // Języki Obce w Szkole. – 2000, nr 6, s. 15-18
110. Jump like a kangaroo – nauka przez zabawę / Agnieszka Kostrzewska // Wychowanie w Przedszkolu. – 2016 nr 2, s. 14-15
* Propozycje zabaw kształcących kompetencje językowe u przedszkolaków
111. Każdy przedszkolak doskonale o tym wie, że języków obcych warto uczyć się! / Anita Sobczak, Agnieszka Jankowska // Wychowanie w Przedszkolu. – 2017, nr 2, s. 56-57
* Scenariusz konkursu językowego dla dzieci w starszym wieku przedszkolnym
112. Klik uczy angielskiego : multimedialne zabawy językowe dla dzieci w wieku 4-8 lat / Magdalena Szpotowicz // Języki Obce w Szkole. – 2005, nr 3, s. 182-185
113. “Kolorowy świat mycia zębów po angielsku” / Lidia Groma // Lider. – 2007, nr 5, s. 13
114. Koncepcje nauczania języka obcego w okresie wczesnoszkolnym : krótka charakterystyka / Ewa Wieszczeczyńska // Języki Obce w Szkole. – 2000, nr 6, s. 41-45
115. Konkurs języka niemieckiego dla klas I-III szkół podstawowych / Małgorzata Kilian // Modelowe Nauczanie. – 2004, nr 7, s. 150-154
116. Kontekstualizacja treści piosenki w grach i zabawach językowych na przykładzie języka francuskiego / Tatiana Konderak // Edukacja Elementarna w Teorii i Praktyce. – T. 31, nr 1 (2014), s. 149-154
117. Krzyżówki na lekcjach języka niemieckiego w klasie I i II szkoły podstawowej / Mirosława Wilczyńska // Języki Obce w Szkole. – 2000, nr 6, s. 140-144
118. Kształtowanie indywidualnej różnojęzyczności na wczesnych etapach w opinii nuczycieli wychowania przedszkolnego / Marta Kotarba-Kańczugowska // Kultura i Edukacja. – 2014, nr 3, s. 206-234
119. Lekcja języka angielskiego w przedszkolu / Krystyna Kucaj. – Bibliogr. // Języki Obce w Szkole. – 2010, nr 3, s. 124-130
120. Let’s play together – pobawmy się razem ! : scenariusz zajęć z języka angielskiego dla dzieci z klas I-III / Agnieszka Kostrzewska // Życie Szkoły. – 2015, nr 7, s. 42-43
121. Let’s start! Ku przygodzie z językiem angielskim / Monika Niedźwiedzka // Wychowanie w Przedszkolu. – 2018, nr 7, s. 40-43
122. Little Red Riding Hood / Katarzyna Ciechanowicz-Gajewska, Agnieszka Wawrzyk // Języki Obce w Szkole. – 2004, nr 1, s. 143-145
* Scenariusz przedstawienia dla kl. III szkoły podstawowej
123. Little Red Riding Hood / Teresa Kozłowska // Języki Obce w Szkole. – 2004, nr 3, s. 130-132
* Scenariusz baśni “Czerwony Kapturek” do wykorzystania na lekcji angielskiego
124. Little snowflake / Monika Niedźwiedzka // Wychowanie w Przedszkolu. – 2018, nr 10, s. 55-60
* Zajęcia przedszkolne o tematyce zimowej
125. Magiczna kultura krajów anglojęzycznych / Agnieszka Tańczak // Modelowe Nauczanie. – 2011, nr 3-4, s. 104-110
126. Mambo and his friends / Anna Hassa // Języki Obce w Szkole. – 2006, nr 1, s. 147-148
127. Mapa pogody : scenariusz zajęć z języka angielskiego dla klas II-III / Małgorzata Pilecka // Życie Szkoły. – 2014, nr 7, s. 24-25
128. Metoda „Smart English” – język angielski dla najmłodszych / Aneta Soś // Nauczanie Początkowe. – 2014/2015, nr 3, s. 94-103
129. Metody heurystyczne w uczeniu się języków obcych przez małe dzieci / Krystyna Dąbek. – Bibliogr. // Modelowe Nauczanie. – 2011, nr 3-4, s. 39-42
130. Metody nauczania języka obcego / Izabela Kabzińska // Życie Szkoły. – 2009, nr 1, s. 43-49
131. Między słowami / Bas Kast. // Charaktery. – 2013, nr 8, s. 86-89
* Nauczanie języka obcego od najmłodszych lat
132. “Mon ordinateur” : propozycja lekcji dla klas 3-4 szkoły podstawowej / Teresa Pogwizd // Języki Obce w Szkole. – 2005, nr 3, s. 84-86
133. Mother’s day / Katarzyna Janiszewska- Gold // Bliżej Przedszkola. – 2015, nr 4, s. 29
* Scenariusz zajęć z języka angielskiego dla przedszkoli nawiązujący do Dnia Matki
134. Mountains / Katarzyna Janiszewska-Gold // Bliżej Przedszkola. – 2015, nr 5, s. 28
* Scenariusz zajęć z języka angielskiego dla przedszkoli wzbogacający wiedzę na temat gór
135. Mój pomysł na lekcje języka angielskiego / Krystyna Dąbek // Życie Szkoły. – 2008, nr 5, s. 11-20
136. Nauczanie i uczenie się języków obcych / Mieczysława Materniak // Życie Szkoły. – 2007, nr 8, s. 12-18
137. Nauczanie języka obcego przez sztukę? / Jolanta Sochaczewska-Kuleta // Języki Obce w Szkole. – 2000, nr 6, s. 74-76
138. Nauka języka angielskiego a rozwój kompetencji fonologicznej polskich dzieci w wieku przedszkolnym / Paulina Petrus, Marta Bogdanowicz // Psychologia Rozwojowa. – T. 10, nr 3 (2005), s. 111-121
139. Nauka języka obcego przez muzykę i ruch / Iwona Rybak // Bliżej Przedszkola. – 2016, nr 2, s. 15–17
140. Nauka języka obcego w klasach I-III szkoły podstawowej / Krystyna Dąbek // Modelowe Nauczanie. – 2006, nr 3, s. 25-39
141. Nowa technologia w starej szkole / Agnieszka Szplit // Nauczanie Początkowe. – 2015/2016, nr 3, s. 95-102
* Wykorzystanie technologii komputerowej w edukacji jęzkowej dzieci w młodszym wieku szkolnym
142. O komputerowym wspomaganiu nauczania kształcenia zintegrowanego i języka angielskiego / Ewa Sikora // Modelowe Nauczanie. – 2005, nr 9, s. 84-88
143. O motywacji we wczesnoszkolnym nauczaniu języków obcych słowami dzieci / Anna Jaroszewska // Języki Obce w Szkole. – 2008, nr 1, s. 51-55
144. O nauce języka angielskiego / Katarzyna Miłek // Wychowanie w Przedszkolu. – 2011, nr 9, s. 66-67
145. O nauce języków obcych / Marta Kotarba-Kańczugowska // Wychowanie w Przedszkolu. – 2013, nr 2, s. 12-17
146. Ocena nabytych umiejętności u dzieci w wieku 2-6 lat podczas zajęć języka francuskiego / Aneta Porczyk // Języki Obce w Szkole. – 2005, nr 6, s. 139-141
147. Ocenianie kształtujące w nauczaniu dzieci w klasach I-III / Magdalena Szpotowicz // Języki Obce w Szkole. – 2005, nr 6, s. 60-65
148. Octopus / Katarzyna Janiszewska-Gold // Bliżej Przedszkola. – 2015, nr 5, s. 27
* Scenariusz zajęć z języka angielskiego dla przedszkoli wzbogacający wiedzę na temat zwierząt morskich
149. „Old Mac Donald had a farm” : konspekt zajęć z języka angielskiego w przedszkolu / Renata Kozioł // Modelowe Nauczanie. – 2016, nr 1-2, s. 119-120
150. Pięciolatki : przyszli poligloci / Iwona Rybak // Bliżej Przedszkola. – 2015, nr 6, s. 10-12
* O nauczaniu języka obcego w przedszkolu
151. Piosenki i inne dźwięki, czyli o pobudzaniu talentów u słuchowców / Agnieszka Szplit // Nauczanie Początkowe. – 2016/2017, nr 3, s. 93-103
* Propozycje zabaw językowych dla klas I-III do wykorzystania na lekcjach języka angielskiego
152. Piosenki na lekcji języka niemieckiego z dziećmi / Ewa Szmidt // Języki Obce w Szkole. – 2000, nr 6, s. 87-92
153. Po pierwsze : nie nudzić (się), czyli young learners hits / Ewa Przeździecka // Języki Obce w Szkole. – 2000, nr 6, s. 19-22
154. Pochwała poezji / Ewa Wodzicka-Dondziłło. – Bibliogr. // Edukacja Wczesnoszkolna. – 2018/2019, nr 1, s. 84-92
155. Podążając za dzieckiem / Aleksandra Raźniak // Życie Szkoły. – 2008, nr 2, s. 18-21
* Nauczanie języków obcych dzieci w młodszym wieku szkolnym
156. Podejście polisensoryczne w nauczaniu języków obcych w szkole podstawowej : aspekty teoretyczne i konteksty praktyczne / Sebastian Mrożek // Życie Szkoły. – 2016, nr 10, s. 12-16.
157. Podramatyzujmy w szkole, czyli o małych teatrzykach na lekcjach języka angielskiego / Agnieszka Szplit // Edukacja Wczesnoszkolna. – 2017/2018, nr 3, s. 85-90
158. Pomoce wizualne do nauki języków obcych na poziomie przedszkola i szkoły podstawowej / Teresa Pogwizd, Małgorzata Sakwerda // Języki Obce w Szkole. – 1999, nr 4, s. 377-381
159. Pozytywny wpływ nauki języka obcego na rozwój dziecka / Magdalena Jałowiec-Sawicka // Języki Obce w Szkole. – 2006, nr 3, s. 15-19
160. Prezentacja umiejętności językowych uczniów kształcenia zintegrowanego : przedstawienia na Boże Narodzenie i karnawał / Marzena Maicher // Języki Obce w Szkole. – 2006, nr 5, s. 161-162
161. Program eTwinning w przedszkolu / Iwona Pietrucha // Wychowanie w Przedszkolu. – 2009, nr 10, s. 55-56
162. Przedstawienie teatralne jako przykład realizacji zajęć koła języka angielskiego / Jeremi Zamajski // Języki Obce w Szkole. – 2004, nr 6, s. 272-273
163. Przydatność bajek na lekcjach niemieckiego / Leszek Wróbel // Języki Obce w Szkole. – 2000, nr 6, s. 106-113
164. Przygotowanie do nauczania w klasach dwujęzycznych : język obcy w wieku wczesnoszkolnym / Magdalena Michalak // Języki Obce w Szkole. – 2002, nr 6, s. 46-55
165. Przykłady konspektów lekcji języka niemieckiego w klasie I / Maria Szot // Języki Obce w Szkole. – 2000, nr 6, s. 92-97
166. Przykłady zadań kontrolnych z języka niemieckiego w klasie I / Maria Szot // Języki Obce w Szkole. – 2000, nr 6, s. 145-149
167. Refleksje o nauczaniu języka obcego nowożytnego w klasach początkowych / Beata Oelszlaeger // Kwartalnik Edukacyjny. – 2011, nr 1, s. 48-69
* Język francuski – nauczanie początkowe
168. Rock n’roll des gallinacés, czyli scenariusz z języka francuskiego dla przedszkolaków / Tatiana Konderak // Edukacja Elementarna w Teorii i Praktyce. – T. 31, nr 1 (2014), s. 155-160
169. Rola gier i zabaw w nauczaniu języka angielskiego w klasach I-III / Dorota Szlendak // Wszystko dla Szkoły. – 2003, nr 12, s. 1-2
170. Rola maskotki w nauczaniu języka angielskiego w klasach I-III / Wiesława Cieśla // Wszystko dla Szkoły. – 2002, nr 4, s. 2-4
* Konspekt lekcji: Colours, classroom objects (Kolory, przedmioty w klasie)
171. Rola rymowanek w rozwoju działalności twórczej / Izabela Witkowska // Języki Obce w Szkole. – 2009, nr 4, s. 115-118
172. Rola tekstów narracyjnych we wczesnoszkolnym nauczaniu języków obcych / Joanna Gładysz // Języki Obce w Szkole. – 2011, nr 1, s. 10-14
173. Rozwijanie sprawności receptywnych w przedszkolnym nauczaniu języka obcego / Aleksandra Jaworowska // Języki Obce w Szkole. – 2008, nr 4, s. 59-62
174. Rübchen dla początkujących / Anna Wojciechowicz-Susfał // Języki Obce w Szkole. – 2009/2010, nr 6, s. 171-173
175. Sandcastle / Katarzyna Janiszewska-Gold // Bliżej Przedszkola. – 2015, nr 5, s. 26
* Scenariusz zajęć z języka angielskiego dla przedszkoli
176. Santa Claus Day, czyli mikołajki po angielsku / Izabela Lewis // Życie Szkoły. – 2008, nr 10, s. 16-22
177. Scenariusz inscenizacji polsko-angielskiej dla uczniów klasy pierwszej z okazji Dnia Matki / Mariola Gizelska // Wszystko dla Szkoły. – 2002, nr 4, s. 9-10
178. Scenariusz warsztatów dla rodziców uczniów klas I “Jak pomóc dziecku w nauce języka angielskiego?” / Sylwia Krause // Języki Obce w Szkole. – 2007, nr 3, s. 112-115
179. Scenariusze zajęć z języka angielskiego / Paulina Barańska // Nauczanie Początkowe. – 2014/2015, nr 2, s. 72-77
* Tematy: 1. Walking through the jungle; 2. My toys
180. Shell animals / Katarzyna Janiszewska-Gold // Bliżej Przedszkola. – 2015, nr 5, s. 29
* Scenariusz zajęć z języka z angielskiego dla przedszkoli wzbogacający wiedzę na temat zwierząt morskich
181. Spotkanie z cudzoziemcem : “Europejskie portfolio jezykowe dla klas O-III” / Hanna Rogowska-Olejniczak, Małgorzta Gonkowska // Języki Obce w Szkole. – 2005, nr 4, s. 81-82
182. Stocking full of ideas, czyli pomysły na lekcje świąteczne / Iwona Gołąb // Języki Obce w Szkole. – 2007, nr 5, s. 123-126
183. Storytelling w nauczaniu języków obcych / Natalia Zduńczyk // Przedszkolne ABC. – 2017, nr 3, s. 24
184. Swing with feelings! : metoda Leo English / Anna Lesińska-Gazicka // Bliżej Przedszkola. – 2012, nr 10, s. 52-53
185. 6-letnie [Sześcioletnie] doświadczenia w przygotowaniu programu nauczania języka niemieckiego na etapie zintegrowanej dwujęzycznej edukacji wczesnoszkolnej / Anna Mysiakowska // Nauczanie Początkowe. – 2001/2002, nr 1, s. 5-9
186. Świat jest wielki, a dzieci małe… : kilka słów o wczesnoszkolnym uczeniu języka niemieckiego / Katarzyna Czubała // Języki Obce w Szkole. – 2010, nr 5, s. 110-115
187. Świat magii na lekcjach języka angielskiego / Agnieszka Tańczuk // Życie Szkoły. – 2009, nr 1, s. 22-32
188. Święta, święta, święta : ćwiczenia o tematyce świątecznej / Mariola Oleszkiewicz, Monika Turczyn // Języki Obce w Szkole. – 2009, nr 115-123
189. Tandemowe nauczanie języka angielskiego dzieci w wieku przedszkolnym : zajęcia kandydatek na studia pedagogiczno-filologiczne / Marek Krawiec // Poliglota. – 2008, nr 1, s. 55-65
190. Teksty narracyjne w przedszkolnym nauczaniu języka obcego : doświadczenia / Katarzyna Sowa // Poliglota. – 2010, nr 2, s. 15-19
191. Teksty w nauczaniu dzieci języka niemieckiego – parametry i kryteria oceny / Piotr Iwan // Poliglota. – 2005, nr 1, s. 76-85
192. Teoria i praktyka nauczania języków obcych w przedszkolu / Jan Iluk // Języki Obce w Szkole. – 2008, nr 4, s. 48-59
193. Teoria Jeana Piageta a indywidualizacja procesu nauczania dzieci w wieku przedszkolnym : na przykładzie języka angielskiego jako języka drugiego / Agata Hofman. – Bibliogr. // Języki Obce w Szkole. – 2007, nr 3, s. 46-52
194. This is my… : języki obce w klasach I-III / Dorota Sikora-Banasik // Życie Szkoły. – 2005, nr 3, s. 17-19
195. Two orange lions / Katarzyna Janiszewska-Gold // Bliżej Przedszkola. – 2015, nr 4, s. 27
* Scenariusz zajęć z języka z angielskiego dla przedszkoli, wzbogacający wiedzę na temat zwierząt dzikich i domowych
196. Uczyć i cieszyć nauką od najmłodszych lat / Anna Paplińska // Ruch Pedagogiczny. – 2009, nr 2, s. 103-108
197. Uczyć się wszystkimi zmysłami i kochać / Maria Szot // Języki Obce w Szkole. – 2000, nr 6, s. 23-25
198. Uczyć “śpiewająco” / Patrycja Dobranowska // Języki Obce w Szkole. – 2009, nr 3, s. 115-119
199. Uczymy języka w przedszkolu i w szkole podstawowej, by pomóc małym uczniom w ich zmaganiach z wielkim światem / Małgorzata Tomczyk-Jadach // Języki Obce w Szkole. – 2009, nr 1, s. 102-106
200. Uczymy się nazw zwierząt / Magdalena Appel // Języki Obce w Szkole. – 2007, nr 3, s. 110-111
201. Użycie elementów CLIL we wczesnoszkolnym nauczaniu języka obcego / Agnieszka Otwinowska-Kasztelanic. – Bibliogr. // Języki Obce w Szkole. – 2010, nr 6, s. 71-78
202. W kierunku dwujęzyczności w edukacji wczesnoszkolnej : problemy nauczania czytania w języku obcym na przykładzie języka angielskiego / Monika Kusiak-Pisowacka. – Bibliogr. // Problemy Wczesnej Edukacji. – 2017, nr 1, s. 42-53
203. Walentynki w klasach I-III / Katarzyna Wizgacz // Języki Obce w Szkole. – 2008, nr 1, s. 98-100
204. Wczesna edukacja językowa / Dorota Dębkowska // Języki Obce w Szkole. – 2009, nr 2, s. 82-84
205. Wczesna edukacja językowa / Krystyna Kamińska // Wychowanie w Przedszkolu. – 2008, nr 3, s. 5-9
206. Wczesna nauka języka obcego na przykładzie języka niemieckiego / Teresa Gruszczyk // Języki Obce w Szkole. – 2004, nr 2, s. 179-182
207. Wczesnoszkolne nauczanie języków / Agata Milata-Troińska // Gazeta Szkolna. – 2010, nr 44, s. 6-7
208. We want to play and run, we want to have fun! : scenariusz zajęć z języka angielskiego z elementami wychowania fizycznego dla klas I-II / Agnieszka Kostrzewska // Życie Szkoły. – 2015, nr 8, s. 40-42
209. Weather : pogoda : scenariusz zajęć z języka angielskiego w przedszkolu / Izabela Maksimczuk // Modelowe Nauczanie. – 2016, nr 1-2, s. 118-119
210. Web 2.0 we wczesnej nauce języka obcego / Izabela Jaros // Nauczanie Początkowe. – 2013/2014, nr 3, s. 100-105
211. Wierszyki na zajęciach z języka rosyjskiego w grupie dzieci w wieku przedszkolnym / Olga Makarowska. – Bibliogr. // Języki Obce w Szkole. – 2000, nr 6, s. 132-135
212. Winnie the Witch / Marta Petryszak // Języki Obce w Szkole. – 2006, nr 4, s. 147-150
213. Wir basteln Adventskalender / Aleksandra Glazer // Języki Obce w Szkole. – 2003, nr 5, s. 66-69
214. Wpływ pacynki jako asystenta nauczyciela w nauczaniu języka angielskiego dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym / Anna Raulinajtys // Poliglota. – 2008, nr 2, s. 111-125
215. Wprowadzanie angielskich słówek na zajęciach językowych / Beata Papuda-Dolińska // Przedszkolne ABC. – 2016, nr 8, s. 17-19
216. Wspierające rozwój ucznia – kontrola i ocenianie we wczesnoszkolnym nauczaniu języków obcych / Dorota Sikora-Banasik // Języki Obce w Szkole. – 2005, nr 6, s. 56-59
217. Wspominamy dziś wakacje i czekamy, az znów zakwitną akacje / Monika Majewska [et al.] // Bliżej Przedszkola. – 2015, nr 6, s. 35-40
* Propozycje aktywności pomocne w trakcie planowania pracy wychowawczo-dydaktycznej dla dzieci starszych na wrzesień
218. Wykorzystanie metody zadaniowej w nauczaniu języka angielskiego / Paulina Barańska // Nauczanie Początkowe. – 2013/2014, nr 4, s. 90-99
* Zawiera scenariusze lekcji
219. Wykorzystanie piosenek w nauce języka obcego / Ewa Ostarek // Życie Szkoły. – 2018, nr 6, s. 21-26
220. Wykorzystanie poezji w rozwijaniu kompetencji lingwistycznych języka angielskiego w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym / Agnieszka Bojarczuk-Tüncer. – Bibliogr. // Edukacja Wczesnoszkolna. – 2018/2019, nr 1, s. 78-83
221. Z piosenką łatwiej i weselej / Bożena Skarbek-Cielecka // Języki Obce w Szkole. – 2004, nr 2, s. 81-83
222. Zabawa językiem angielskim / Katarzyna Janiszewska-Gold // Wychowanie w Przedszkolu. – 2014, nr 7, s. 56-57
223. Zabawa językiem angielskim / Katarzyna Janiszewska-Gold // Wychowanie w Przedszkolu. – 2014, nr 8, s. 50-51
224. Zabawy w języku angielskim / Magdalena Pliszka // Przedszkolne ABC. – 2017, nr 4, s. 22-23
* Propozycja zabaw w języku angielskim dla przedszkolaków
225. Zabawy z językiem angielskim / Barbara Czekańska, Izabela Lipińska // Wychowanie w Przedszkolu. – 2009, nr 6, s. 44-47
226. Zabawy z językiem angielskim : kolory / Michał Drab // Wychowanie w Przedszkolu. – 2013, nr 1, s. 54-55
227. Zabawy z językiem angielskim : rodzina / Michał Drab // Wychowanie w Przedszkolu. – 2013, nr 5, s. 62-63
228. Zabawy z językiem angielskim : środki transportu / Michał Drab // Wychowanie w Przedszkolu. – 2013, nr 6, s. 54-55
229. Zabawy z językiem angielskim : ubrania i części ciała / Michał Drab // Wychowanie w Przedszkolu. – 2013, nr 2, s. 56-57
230. Zabawy z językiem angielskim : zabawki / Michał Drab // Wychowanie w Przedszkolu. – 2013, nr 3, s. 56
231. Zabawy z językiem angielskim : zwierzęta / Michał Drab // Wychowanie w Przedszkolu. – 2013, nr 4, s. 56-57
232. Zajęcia języka angielskiego, które zaciekawią każdego! / Anita Sobczak // Wychowanie w Przedszkolu. – 2018, nr 1, s. 41-43
233. Zajęcia środowiskowo-polonistyczno-językowe / Regina Wożniak // Nauczanie Początkowe. – 2001/2002, nr 2, s. 51-55
* Zawiera konspekt lekcji “Pogoda późną jesienią”
234. Zajęcia z dużą grupą przedszkolaków mogą być świetną zabawą! / Magdalena Wójcik-Gugulska // Języki Obce w Szkole. – 2017, nr 2, s. 104-107
235. Zanim powstanie podstawa programowa nauczania języka obcego w kształceniu zintegrowanym / Magdalena Szpotowicz // Języki Obce w Szkole. – 2007, nr 4, s. 59-62
236. Zbiór wierszy i piosenek do wykorzystania na lekcjach języka angielskiego w klasach młodszych / Barbara Mleczko // Języki Obce w Szkole. – 2000, nr 6, s. 121-126
237. Znaczenie metody Helen Doron w stymulacji wczesnego rozwoju dziecka / Ewa Blada // Lider. – 2005, nr 1, s. 16-17
238. YOU CAN WIN – Turniej wiedzy z języka angielskiego dla klasy I szkoły podstawowej / Mariola Jarczyk-Biernacka, Elżbieta Dryja // Języki Obce w Szkole. – 2003, nr 3, s. 128-133
239. Young Masters of English : I Międzynarodowy Konkurs Języka Angielskiego klas III / Anna Hassa // Języki Obce w Szkole. – 2004, nr 5, s. 150-152
Oprac. Anna Zacłona
Wydział Informacji, Bibliografii i Udostępniania Zbiorów
PBW w Opolu