Uczę się pokonywać zły humor : zarządzanie stresem : [gra edukacyjna]. – Szczecin : Dante, 2021. – 1 pudełko ; 19 x 13,5 x 5cm
Niniejsza gra edukacyjna przeznaczona jest dla małych dzieci – od drugiego roku życia. Ukazała się w serii Life Skills, promującej osobiste i społeczne umiejętności, które każde dziecko powinno rozwijać, by cieszyć się dobrej jakości życiem i kształtować swój potencjał w taki sposób, by stać się lepszą i bardziej szczęśliwą osobą. Każda gra z tej linii jako cel obiera rozwój i trening przede wszystkim jednej życiowej umiejętności, pozwalając dziecku na zmierzenie się z wyzwaniami rozwojowymi w sposób pozytywny. Wszystkie dzieci miewają napady złości i trudności w opanowywaniu towarzyszącym temu emocjom. Gra „Uczę się pokonywać zły humor” pomaga nauczyć dzieci jak radzić sobie z napadem złego humoru, zarządzać stresem przez zabawę i dzielić się doświadczeniami. Zawartość gry to 20 kart, stanowiących propozycję zabawnych i śmiesznych rozwiązań, które pomogą dziecku w opanowaniu złego humoru. Znalazło się tu 6 kart z aktywnościami, które przedstawiają takie ważne zagadnienia, jak: radzenie sobie ze złością i zaproszenie do rozmowy, samokontrola, refleksja na temat uczuć, relaks w samotności, reedukacja napięcia fizycznego, radzenie sobie z kryzysem poprzez skuteczną komunikację. Na kolejnych 12 kartach znajdują się sympatyczne historyjki do przeczytania razem z dzieckiem : Żółwik Ania (4 karty), nakłaniające do użycia techniki żółwika ; Sara ma zły humor (4 karty) – stanowiące zaproszenie dla dziecka, by podzieliło się ewentualnymi trudnościami w bezpiecznym i dającym poczucie pewności kontekście ; historia Łukasz jest zdenerwowany (4 karty) sugeruje, by wspólnie zastanowić się nad zmianami w rodzinie. Karty z postaciami (2 karty) przedstawiają postaci, z którymi dziecko może nawiązać więź emocjonalną. W gry w linii Life Skils dzieci mogą grać same, jak i z rodziną. Wówczas gra staje się elementem wspólnego spędzania czasu. Prezentowana gra pozwala dzieciom lepiej poznać samych siebie, swoje emocje, łatwiej nawiązywać kontakty z innymi ludźmi i radzić sobie ze stresem. Gra może stanowić ważny i profesjonalny środek dydaktyczny dla rodziców, wychowawców, nauczycieli, pedagogów, psychologów i wszystkich specjalistów zajmujących się dziećmi.