Trudne sytuacje w klasie szkolnej

Trudne sytuacje w klasie szkolnej : identyfikacja, propozycje rozwiązań /Aneta Paszkiewicz. Warszawa : „Difin”, 2019.

Publikacja ma na celu wskazanie trudności, jakie mogą pojawić się w klasy szkolnej oraz sposobów działań, jakie mogą podjąć nauczyciele w celu ich wyeliminowania. Omówiono w niej zagadnienia związane m. in. z: niezdyscyplinowaną, niezgraną, skonfliktowaną klasą, agresją i przemocą w klasie, niską motywacją do nauki, niepowodzeniami w nauce, wagarami, mobbingiem elektronicznym, drugorocznością oraz uczniami różniącymi się kulturowo i językowo. W książce pedagodzy znajdą wiele wskazówek, w jaki sposób polepszyć atmosferę panującą w klasie szkolnej, eliminować pojawiające się w niej trudności. Praca adresowana jest do wychowawców, nauczycieli, studentów pedagogiki i psychologii, osób, którym zależy na dobrym funkcjonowaniu grupy społecznej, jaką jest klasa szkolna.