Techniki socjoterapeutyczne w pracy z dzieckiem agresywnym

Techniki socjoterapeutyczneTechniki socjoterapeutyczne w pracy z dzieckiem agresywnym / Renata Szczepanik, Agnieszka Jaros. – Łódź :Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego ,2016. – 182 s. : il. ; 24 cm.

Podstawowym warunkiem projektowania zajęć socjoterapeutycznych jest diagnoza dziecka oraz wnikliwa analiza warunków jego życia oraz kontekstu zaburzonych zachowań. Na prezntowaną pracę składają się dwie części : „O metodzie socjoterapii” oraz „Socjoterapia dla dzieci z problemem agresji”.

W pierwszej części zamieszczono opis najważniejszych sposobów postępowania diagnostycznego, uwzględniającego indywidualne konteksty życia dziecka i jego problemy. W części drugiej zamieszczono scenariusze zajęć socjoterapeutycznych do pracy z dziećmi agresywnymi, przeznaczone dla dwóch grup wiekowych uczniów (6-9-letnich oraz 10-12-latków). Proponowane bloki zajęć, które dotyczą takich problemów, jak : emocje, gniew, zachowanie, samokontrola, empatia, reagowanie, a inspirowane są wieloletnimi doświadczeniami dydaktycznymi i terapeutycznymi autorek w pracy z dziećmi i młodzieżą,

Publikacja powstała z myślą o potrzebach szerokiego grona pedagogów – nauczycieli, wychowawców, opiekunów, którzy borykają się z rozmaitymi trudnościami w relacjach z podopiecznymi i w socjoterapii szukają inspiracji do swojej pracy wychowawczej.