STEAM-owa szkoła / Marlena Plebańska, Aleksandra Szyller. Warzszawa : „Difin”, 2024.
Niniejsza książka ma na celu zgłębienie koncepcji STEAM w kontekście edukacji, analizę jego korzyści oraz zaprezentowanie konkretnych strategii i narzędzi, które mogą być stosowane w szkołach na różnych poziomach nauczania. Poprzez interdyscyplinarną perspektywę ukazuje, jak łączenie nauki ścisłej ze sztuką może pobudzić kreatywność, rozwijać umiejętności praktyczne i przygotować uczniów do wyzwań XXI wieku. Praca składa się z sześciu rozdziałów : Czym jest STEAM? (rozdz. 1) ; STEAM-owa szkoła, czyli jaka? (rozdz. 2) ; STEAM-owa lekcja (rozdz. 3) ; STEAM-owe przestrzenie edukacyjne (rozdz. 4) ; Narzędzia stosowane na zajęciach STEAM (rozdz. 5) ; Koncepcje zajęć STEAM (rozdz. 6). Wprowadzenie STEAM do szkół stawia przed dyrektorami, nauczycielami i uczniami nowe wyzwania, a także otwiera drzwi do nieograniczonych możliwości rozwoju i odkrywania. Publikacja stanowi doskonałe kompendium wiedzy o podejściu edukacyjnym STEAM, adresowana jest do nauczycieli pragnących wdrażać tą metodę w edukacji na poziomie szkoły podstawowej.