Rozwój dziecka w wieku przedszkolnym –
zestawienie bibliograficzne w wyborze za lata 2000-2010
Zestawienie bibliograficzne „Rozwój dziecka w wieku przedszkolnym”opracowano w oparciu o elektroniczne bazy danych Pedagogicznej Biblioteki Wojewódzkiej w Opolu – katalog centralny książek i bazę bibliograficzną „Omnibus”. Zestawienie obejmuje 222 pozycje, numerowane łącznie wydawnictwa zwarte i artykuły z czasopism z lat 2000-2010. Materiał uszeregowano alfabetycznie, przy wszystkich książkach umieszczono sygnatury informujące o dostępności pozycji
w PBW w Opolu lub Filiach.
Książki:
-
ABC czterolatka : rozkład materiału / Anna Łada-Grodzicka .
Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 2004. – 47,[1] s. : il. ; 24 cmSygn. Opole C 008926″B”
-
A ja wcale nie oszukuję! : o kłamstwie i prawdzie / Heike Baum ; przekł. z niem., Magdalena Jałowiec. – Kielce : “Jedność”, 2005. – 48 s. : il., rys. ; 22×17. – ( Wychowanie Emocjonalne Dzieci : w wieku od 3 do 7 lat )
Sygn. Opole M 191948
-
Ale ja nie chcę! : o radzeniu sobie z frustracją, zniecierpliwieniem i przekorą / Heike Baum ; przekł. z niem., Agnieszka Skwara. – Kielce : “Jedność”, 2005. – 48 s. : il., rys. ; 22×17. – ( Wychowanie Emocjonalne Dzieci : w wieku od 3 do 7 lat )
Sygn. Opole M 191958
-
Badania przesiewowe do wykrywania zaburzeń mowy u dzieci dwu-, cztero- i sześcioletnich / Danuta Emiluta-Rozya , Danuta Emiluta Rozya , Halina Mierzejewska , Paulina Atys. –
Warszawa : Akademia Pedagogiki Specjalnej im. M. Grzegorzewskiej, 2004. – 29 s. ; 13×18Sygn. Opole M 189051-3
-
Baw się i ucz przedszkolaku / Penny Warner ; Penny Warner ; Aleksandra Werner-Spodenkiewicz. – Warszawa : “Liber”, 2006. – 168 s.: il.rys. ; 21 cm
Sygn. Kędzierzyn – Koźle M 60976
-
Bliźnięta – i co dalej? : krótki, ale praktyczny poradnik dla przyszłych rodziców bliźniąt oparty na doświadczeniach dwóch lat z bliźniakami, setkach nieprzespanych nocy i milionach zmienionych pieluszek / Joanna Tkacz. – Kraków : “Impuls”, 2004. – 88,[1] s. ; 25 cm
Sygn. Opole M 187625
-
Ciekawość świata : o pamięci i twórczości małego dziecka / Kamila Jankowiak-Siuda, Marta Komorowska. – Gdańsk : “Harmonia”, 2010. – 113, [3] s. : il. ; 24 cm
Sygn. Kędzierzyn – Koźle M 61474 ; Opole M 202638
-
Co warto przedszkolakom o środowisku naturalnym opowiedzieć ? : scenariusze zajęć dla sześciolatków / Małgorzata Grodzińska-Jurczak , Katarzyna Nieszporek , Marta Tarabuła-Fiertak. – Kraków : “Zielone Brygady”, 2005. – 48 s. ; 30 cm. – ( Biblioteka “Zielonych Brygad” ; nr 41
Sygn. Opole C 190006, M 190057-60
-
“Czarodziejski pyłek” czyli Metafora i bajka we wspomaganiu rozwoju małego dziecka : przykładowe bajki o charakterze terapeutycznym […] / Agnieszka Jaszczyk , Beata Kochaniak. – Kraków : “Impuls”, 2006. – 73,[1] s. : rys. ; 24 cm
Sygn. Opole M 195252, M 196450
-
Czy dzieci muszą mieć wszystko? : drogi wyjścia ze spirali konsumpcji : poradnika dla rodziców i wychowawców / Andrea Braun ; przekł. [z niem.], Ryszard Zajączkowski. –
Kielce : “Jedność”, 2004. – 88 s. : il., rys. ; 22 cmSygn. Opole M 191979
-
Czy Twoje dziecko jest przygotowane na spotkanie ze szkołą ? / Jaroslava Budikova, Patricie Krusinova , Pavla Kuncova ; tł. z czes., Izabela Mroczek. – Gliwice : “Helion”, 2006. – 208 s. : fot.,rys. ; 21 cm
Sygn. Opole M 193313
-
Czy moje dziecko jest zdolne? / Alicja Borowska. – Kielce : Wydawnictwo Pedagogiczne ZNP, cop. 2009. – 103 s. : il. ; 21 cm
Sygn. Strzelce Opolskie M 045975
-
Czy wiatr śpi, kiedy nie wieje? : co się kryje za pytaniami dzieci : poradnik dla rodziców i wychowawców / Armin Krenz ; tł.[z niem.], Magdalena Jałowiec. – Kielce : “Jedność”, 2004. – 132 s. : il., wykr. ; 22 cm
Sygn. Opole M 191981
-
Diagnoza całościowa w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej : wybrane problemy i rozwiązania / Stanisława Włoch, Agnieszka Włoch. – Warszawa : Wydawnictwo Akademickie “Żak”, 2009. – 217 s. ; 21 cm
Sygn. Brzeg C 050751, M 050695, M 050752, M 050834, M 050941 ; Głubczyce C 043717, M 043672 ; Grodków C 042320 ; Kędzierzyn – Koźle C 61261 ; Kluczbork C 052393 ; Krapkowice C 038364, M 038118 -19 ; Namysłów C 039316, M 039315, M 039463 ; Nysa C 065477 ; Olesno M 035117 ; Opole C 201930, M 201951, M 201952, M 202408 ; Prudnik M 036049 ; Strzelce Opolskie C 045746, M 045976
-
Diagnoza psychologiczna dzieci w wieku przedszkolnym / red. Zofia Dołęga ; aut., Zofia Dołęga ; aut., Patrycja Stawiarska. – Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, 2005. — 222,[2] s. ; 24 cm. – ( Podręczniki i Skrypty Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach ; nr 51 )
Sygn. Opole C 192286, M 192352
-
Doradca nauczyciela sześciolatków : materiały metodyczne dla nauczycieli opracowane w wyniku projektu “Badanie gotowości szkolnej sześciolatków” zrealizowanego w Centrum Metodycznym Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego. Skala Gotowości Szkolnej / (aut.) Anna Frydrychowicz. Konteksty gotowości szkolnej / Renata Michalak, Elżbieta Misiorna. Zabawa i nauka w grupie / (aut.) Ewa Kozłowska. Osiąganie samodzielności / (aut.) Katarzyna Szczepkowska-Szczęśniak. Umiejętności społeczne dzieci / Anna Grządkowska, Magdalena Pietrzak-Kurzac, Patrycja Rusiak. Rozwój i ocena umiejętności czytania dzieci sześcioletnich / Grażyna Krasowicz-Kupis. Rozwoj i ocena umiejętności matematycznych dzieci sześcioletnich / Urszula Oszwa / aut., Anna Frydrychowicz .
Warszawa : Centrum Metodyczne Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej, cop.2006. — 7 z.(62,4,[2]; 48; 52; 68; 52; 48; 40 s.) : il. ; 27 cm + CD-ROMSygn. Głubczyce C 043053 ; Grodków M 042493 ; Kędzierzyn – Koźle M 60521 ; Kluczbork M 051771 ; Krapkowice M 037679 ; Namysłów M 039587 ; Opole M Magazyn M 197780
-
Droga do samodzielności : jak wspomagać rozwój dzieci i młodzieży z ograniczeniami sprawności / Anna Izabela Brzezińska [et al.]. – Gdańsk : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2009. – 248 s. : il. ; 21 cm
Sygn. Namysłów M 039780 ; Opole M 201954 ; Prudnik M 036446
-
Dzieci nadpobudliwe psychoruchowo w wieku przedszkolnym : program terapii i wspomagania rozwoju oraz scenariusze zajęć / Renata Wiącek. – Wyd. 5.
Kraków : Oficyna Wydawnicza “Impuls”, 2010. — 93, [1] s. il.; 24 cmSygn. Głubczyce M 044026 ; Kędzierzyn – Koźle M 61634 ; Krapkowice M 038315
-
Dzieci, pogódźcie sie wreszcie! : dlaczego rodzeństwo nie może żyć tylko w zgodzie : poradnik dla rodziców / Gerlinde Unverzagt ; przekł. z niem. Magdalena Jałowiec. – Kielce : “Jedność”, 2005. – 132 s. ; 22 cm
Sygn. Opole M 191989
-
Dzieci są gośćmi, którzy pytają o drogę : poradnik dla rodziców / Jirina Preko , Christel Schweizer ; tł.[z niem.], Magdalena Jałowiec. – Kielce : “Jedność”, 2001. – 133 s. ; 21 cm
Sygn. Głubczyce 042087 ; Grodków M 041506 ; Kędzierzyn – Koźle M 58891 ; Namysłów M 038311 ; Nysa M 061121 ; Opole M 186488 ; Prudnik M 034161
-
Dzieci stają się przyjaciółmi przyrody : edukacja ekologiczna w przedszkolu i szkole podstawowej / Hedwig Wilken ; przekł. z niem., Edyta Panek. – Kielce : “Jedność”, 2004. – 156 s. : il., fot. ; 19×18. – ( Zabawy, Pomysły i Projekty )
Sygn. Kluczbork C 051308 ; Opole M 191990
-
Dziecięce wyobrażenia świata : zbiór studiów / Barbara Boniecka. –
Lublin : Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 2010. – 292 s. ; 24 cmSygn. Grodków M 042625 ; Kluczbork M 052454 ; Namysłów M 039467 ; Nysa
M 065744 ; Olesno M 035140 ; Opole M 0202744 -
Dziecko : od niemowlaka do przedszkolaka / Carol Cooper ; tł. z ang., Joanna Białko ; tł. z ang., Wojciech Nowicki. – Bielsko-Biała : “Pascal”, 2001. – 240 s. : fot., rys. ; 24 cm
Sygn. Opole M 184896
-
Dźwięki mowy : program kształtowania świadomości fonologicznej dla dzieci przedszkolnych i szkolnych : praca zbiorowa / pod red. Alicji Maurer ; [aut. ćwiczeń Elżbieta Bierońska et al. ; rys. Agata Fuks]. – Wyd. 4. – Kraków : “Impuls”, 2009. – 231, [2] s. : il. ; 30 cm
Sygn. Namysłów M 039788
-
Edukacja dzieci sześcioletnich w Polsce / red. Danuta Waloszek ; Uniwersytet Zielonogórski. – Zielona Góra : Oficyna Wydawnicza Uniwersytetu Zielonogórskiego, 2005. – 278,[1] s. ; 24 cm
Sygn. Opole M 195280
-
Edukacja dzieci w wieku przedszkolnym w zakresie pierwszej pomocy przedmedycznej / Pelagia Szybka. – Kraków : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, 2009. – 195, [1] s. : il. kolor. ; 21 cm. – (Prace Monograficzne – Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; nr 545)
Sygn. Opole M 202746
-
Edukacja ekonomiczna dzieci : z badań nad rozumieniem wartości pieniądza i obliczeniami pieniężnymi / Małgorzata Kupisiewicz. – Warszawa : Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej, 2004. – 319 s., [1] k. tabl. złoż. ; 24 cm
Sygn. Opole C 192337
-
Edukacja przedszkolna a integracja społeczna / Danuta Al-Khamisy .
Warszawa : Wydawnictwo Akademickie “Żak”, 2006. – 397,[1] s. ; 21 cmSygn. Kędzierzyn – Koźle C 60413, M 61576 ; Nysa C 065659 ; Olesno M 034756 ; Opole C 194534, M 194772, M 194773 ; Prudnik M 035712 ; Strzelce Opolskie C 045172
-
Edukacja społeczno-przyrodnicza dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym : podręcznik dla studentów / Alina Budniak. – Kraków : “Impuls”, 2009. — 306 s. : il. ; 23 cm
Sygn. Kluczbork M 052394 ; Nysa C 065661, M 065662
-
Emocjonalny i fizyczny rozwój twojego dziecka przez pierwsze lata życia : punkty zwrotne / T. Berry Brazelton ; przekł. Joanna Cielecka-Kuszyk. – Tyt. oryg.: Touchpoints.
Warszawa : “Amber”, 2003. – 326, [2] s. : fot. ; 24 cm. – ( Ciąża i Dziecko )Sygn. Opole M 204302
-
Grupa bez przemocy : 162 zabawy i ćwiczenia dla dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym, uczące empatii i współpracy / Charles A. Smith ; il. Nancy L. Downing ; [tł. Joanna Sabbo-Gołębiowska]. – Kielce : Wydawnictwo Jedność, cop. 2009. – 208 s. : il. ; 29 cm. – (“Jedność” dla Dzieci”)
Sygn. Namysłów M 039728 ; Olesno M 035220
-
Integracja sensoryczna na co dzień / Maria Borkowska, Kinga Wagh. –
Warszawa : Wydawnictwo Lekarskie PZWL, cop. 2010. – 119 s. : il. kolor. ; 21 cm + 1 dysk optyczny (CD)Sygn. Głubczyce M 043958 ; Krapkowice M 038408
-
Ja chcę być po prostu ważny : co dzieci chcą nam powiedzieć przez swoje zachowanie : poradnik dla rodziców i wychowawców / Christina Buchner ; tł.[z niem.], Ewa Piasta.
Kielce : “Jedność”, 2005. – 120 s. ; 22 cmSygn. Opole M 192030
-
Jak dzieci uczą się wartości : poradnik dla rodziców / Elke Leger ; tł.[z niem.], Magdalena Jałowiec. – Kielce : “Jedność”, 2005. – 120 s. ; 22 cm
Sygn. Kędzierzyn – Koźle M 60756 ; Opole M 192031
-
Jak kształtuje się u dzieci rozumienie wartości pieniądza : metody diagnostyczne, ich cechy psychomotoryczne oraz wskazówki do interpretacji wyników badań / Małgorzata Kupisiewicz. – Warszawa : Akademia Pedagogiki Specjalnej im. M. Grzegorzewskiej, 2004. – 51 s., [1] k. tabl. złoż. : il., fot., wykr. ; 24 cm
Sygn. Opole M 192389
-
Jak pomóc małemu dziecku z wadą słuchu : poradnik dla rodziców, opiekunów i terapeutów pracujących z małym dzieckiem niesłyszącym / Iwona Sosnowska-Wieczorek ; Regionalny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli “WOM”. – Katowice : Regionalny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli “WOM”, 2002. – 54 s. : il., rys. ; 30 cm
Sygn. Opole M 186672
-
Jarmark logopedyczny : wybór zabaw wspomagających mowę przedszkolaków / Mariola Malkiewicz. – Gdańsk : “Harmonia”, 2007. – 169, [6] s. ; 21 cm
Sygn. Głubczyce 043187 ; Opole C 198121
-
Jestem częścią świata : program wychowania przedszkolnego wspomagający rozwój aktywności twórczej dzieci / Krystyna Nowak-Grobelska , Beata Pilecka. –
Białe Błota-Bydgoszcz : “Kartex”, 2000. – 44 s. ; 30 cmSygn. Opole C 008000″B”
-
Każde dziecko ma swoje dobre strony : jak rozwijać naturalne zdolności dziecka : poradnik dla rodziców i wychowawców / Christine Kaniak-Urban ; tł.[z niem.], Magdalena Jałowiec.
Kielce : “Jedność”, 2002. – 170 s. : il., faks., fot., wykr. ; 22 cmSygn. Opole M 192037
-
Kiedy dzieci są agresywne : jak możemy je rozumieć i pomóc? : poradnik dla rodziców i wychowawców / Arnd Stein ; [tł. Magdalena Jałowiec]. -Kielce : “Jedność”, 2002. – 150 s. : il. ; 21 cm
Sygn. Kędzierzyn – Koźle M 59335
-
Kinezjologia edukacyjna / Elżbieta Dzionek. – Kraków : “Impuls”, 2006. – 55 s. : rys. ; 24 cm
Sygn. Grodków M 041919, Kędzierzyn – Koźle M 60322, Namysłów M 038816, Olesno M 034713, Opole M 193937, Prudnik M 035274; Strzelce Opolskie C 044557 ; M 044556
-
Kolorowy świat : program wychowania i kształcenia oraz wspomagania rozwoju dzieci w wieku przedszkolnym / Iwona Wąsik, Lucyna Klimkowska. – Gdańsk : “Harmonia”, 2010. – 32 s. : il., tab. ; 21 cm
Sygn. Namysłów M 039471
-
Konspekty zajęć rytmiczno-muzycznych dla grupy 3-4-latków na cały rok szkolny. Cz.1 / Marzena Staniek. – Kraków : “Impuls”, 2007. – 123,[1] s. : il., nuty ; 24 cm
Sygn. Grodków M 042172/I ; Grodków M 042412/I ; Opole C 197032/I, M 197105/I
-
Kształtowanie twórczych postaw dzieci pięcio-sześcioletnich : scenariusze zajęć / Elżbieta Dzionek , Małgorzata Gmosińska . – Wyd.3. – Kraków : “Impuls”, 2004. – 53, [2] s. : rys. ; 21 cm
Sygn. Opole M 189126
-
Małe dzieci – duże uczucia : dzieci odkrywają w zabawie swoje emocje / Heike Baum ; przekł. z niem., Magdalena Jałowiec. – Kielce : “Jedność”, 2005. – 140 s. : il., rys. ; 21×16
Sygn. Opole M 192065
-
Małe dziecko w Polsce : raport o sytuacji edukacji elementarnej / red. Tomasz Szlendak.
Warszawa : Fundacja Rozwoju Dzieci, cop. 2006. – 189 s. : fot ; 25 cmSygn. Krapkowice M 037668 ; Nysa C 063814 ; Olesno M 035079 ; Opole M 196356 ; Prudnik M 036130 ; Strzelce Opolskie M 045552
-
Mamo, on mnie ciągle denerwuje! : o zazdrości i kłótniach między rodzeństwem / Heike Baum ; przekł. z niem., Magdalena Jałowiec. – Kielce : “Jedność”, 2005. – 48 s. : il., rys. ; 22×17. – ( Wychowanie Emocjonalne Dzieci : w wieku od 3 do 7 lat )
Sygn. Opole M 192066
-
Mądre dziecko : kształtowanie umysłu dziecka od najmłodszych lat / Pam Schiller ; tł.[z ang.], Robert Waliś. – Warszawa : “Liber”, 2005. – 185 s. ; 21 cm
Sygn. Opole M 194855
-
Moje dziecko idzie do przedszkola : poradnik dla rodziców / Johanna Friedl ; [tł. Magdalena Jałowiec]. – Kielce : “Jedność”, 2001. – 144 s. : il. ; 21 cm
Sygn. Kędzierzyn – Koźle M 59385 ; Namysłów M 039539
-
Moje dziecko w przedszkolu : poradnik dla rodziców / pod red. Anety Jegier. – Gdańsk : “Harmonia”, 2009. – 262 s. : il. kolor. ; 21 cm. – (Księga Pytań i Odpowiedzi)
Sygn. Kędzierzyn – Koźle M 61141 ; Olesno M 035231
-
Najważniejsze lata czyli Jak rozumieć rysunki małych dzieci : rozwój osobowości dziecka w wieku od 2 do 6 lat na podstawie jego rysunków / Anna Kalbarczyk. – Wyd. 3. Kraków : Oficyna Wydawnicza “Impuls”, 2010. – 91, [4] s. : il. (gł. kolor.) ; 24 cm
Sygn. Kędzierzyn – Koźle M 61650
-
Odkrywanie zdolności dziecka : koncepcja wielorakich inteligencji w praktyce przedszkolnej i wczesnoszkolnej / Iwona Czaja-Chudyba. – Kraków : Wydawnictwo Naukowe Akademii Pedagogicznej, 2005. – 205,[4] s. : il., rys., wykr. ; 24 cm. – ( Prace Monograficzne / Akademia Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, ISSN 0239-6025 ; nr 417 )
Sygn. Brzeg M 049266 ; Namysłów M 038892 ; Opole M 193983
-
Opowieści dla duszy dziecięcej / Linde von Keyserlingk ; przekł.[z niem.], Magdalena Jałowiec. – Kielce : “Jedność”, 2002. – 121 s. ; 21 cm
Sygn. Głubczyce M 042090 ; Grodków M 041509 ; Namysłów M 038309 ; Opole M 186490, M 192111 ; Prudnik M 034159
-
Pedagogika przedszkolna : metamorfoza statusu i przedmiotu badań / Danuta Waloszek. –
Kraków : Wydawnictwo Naukowe Akademii Pedagogicznej, 2006. – 400, [2] s. ; 24 cm. – ( Prace Monograficzne / Akademia Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, ISSN 0239-6025 ; nr 449 )Sygn. Brzeg C 050097 ; Głubczyce M 043690 ; Grodków M 042073 ; Kędzierzyn – Koźle C 60707 ; Namysłów C 038965 ; Olesno M 034966 ; Opole M 197141-45 ; Strzelce Opolskie C 045278
-
Pedagogika przedszkolna : nowa podstawa programowa / Anna Klim-Klimaszewska. –
Warszawa : Instytut Wydawniczy Erica, 2010. – 376 s. ; 23 cmSygn. Brzeg C 050782, M 050952 ; Grodków C 042430, M 042584 ; Krapkowice M 038176, M 038177 ; Nysa C 065759 ; Opole C 202828, M 202916-20 ; Prudnik M 036176
-
Podręcznik gier i zabaw na świeżym powietrzu / [teksty Maria Chiara Bettazzi ; il. Elisa Modugno ; przekł. z jęz. wł. Edyta Tkaczyk-Borówka]. – Kielce : “Jedność”, cop. 2003. – s. 2-125 : il. kolor. ; 20 cm. – ( “Jedność” dla Dzieci )
Sygn. Kędzierzyn – Koźle M 60890
-
Pokaż dziecku świat symboli : inspiracje wychowawcze / Anna Tkaczyk. – Kraków : “Rubikon”, cop. 2007. – 93 s. : il. ; 23 cm
Sygn. Opole M 198541
-
Prawie pękam ze złości! : o radzeniu sobie z agresją i gniewem / Heike Baum ; przekł. z niem., Magdalena Jałowiec. – Kielce : “Jedność”, 2005. – 46 s. : il., rys. ; 22×17. – ( Wychowanie Emocjonalne Dzieci : w wieku od 3 do 7 lat )
Sygn. Opole M 192152
-
Profil osiągnięć ucznia : przewodnik dla nauczycieli i terapeutów z placówek specjalnych / Jacek Kielin. – Wyd. 2. – Gdańsk ; Sopot : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2009. – 79 s. ; 24 cm
Sygn. Głubczyce C 043971
-
Profil rozwoju kompetencji fonologicznej dzieci w wieku przedszkolnym / Małgorzata Lipowska. – Kraków : “Impuls”, 2001. – 134,[1] s. : wykr. ; 24 cm
Sygn. Opole C 183185
-
Program pracy z dzieckiem z objawami nadpobudliwości psychoruchowej (ADHD) w przedszkolu lub szkole / Anna Marczak. – Warszawa : “Fraszka Edukacyjna”, 2006. – 35, [1] s. ; 24 cm. – (Dla Nauczyciela Przedszkola)
Sygn. Kluczbork M 052145 ; Opole M 198995, M 198996
-
Program psychostymulacji dzieci w wieku przedszkolnym z deficytami i zaburzeniami rozwoju : ćwiczenia i zabawy do wykorzystania w pracy dydaktyczno-terapeutycznej dla nauczycieli i terapeutów pracujących z dziećmi o specyficznych potrzebach edukacyjnych / Anna Franczyk, Katarzyna Krajewska. – Wyd. 6. –
Kraków : Oficyna Wydawnicza “Impuls”, 2010. – 166, [1] s. ; 21 cmSygn. Głubczyce M 043935 ; Krapkowice C 038298 , M 038225
-
Program w edukacji dzieci : geneza, istota, kryteria / Danuta Waloszek.
Warszawa : Wydawnictwo Akademickie “Żak”, 2005. – 196,[1] s. ; 21 cmSygn. Głubczyce M 044036 ; Kędzierzyn – Koźle M 60712 ; Opole C 190839, M 190574, M 193100-101, 201831
-
Przemoc wobec dziecka w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym / Rita Grochocińska. — Przemoc wobec dziecka — Wyd. 1 dodr. – Gdańsk : Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, 2000. – 135 s., 9 s. tabl. kolor. : il. ; 21 cm
Sygn. Kędzierzyn – Koźle M 57722 ; Krapkowice M 035900 ; Nysa C 060079
-
Przystosowanie psychospołeczne dziecka do przedszkola / Jadwiga Lubowiecka.
Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, cop. 2000. – 154, [6] s. : il. ; 24 cm. – ( Literatura Pedagogiczna )Sygn. Kędzierzyn – Koźle M 57571 ; Namysłów C 037930
-
Rozwijanie umiejętności komunikacyjnych dziecka w wieku przedszkolnym : wybrane konteksty / Magdalena Grochowalska. – Kraków : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, 2009. – 127, [3] s. : il. ; 21 cm. – (Prace Monograficzne / Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie : ISSN 0239-6025, nr 540)
Sygn. Opole M 203780, M 203781
-
Rozwój aktywności twórczej dzieci w sferze języka / Joanna Laskowska . – Wyd. 2.
Kraków : “Impuls”, 2008. – 119 s. ; 24 cmSygn. Opole M 201836
-
Rozwój dziecka w przedszkolu : stymulujące wartości wybranych systemów edukacyjnych / Iwona Sikorska.
Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, cop. 2010. — 186, [1] s., [6] s. tabl. : il. (w tym kolor.) ; 24 cmSygn. Opole M 203872
-
Ruch rozwijający dla dzieci / Weronika Sherborne ; z jęz. ang. przeł. Marcin Bogdanowicz ; red. nauk. Bożena Kisiel, Marta Bogdanowicz. – Wyd. 2. – Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2003. – 129, [3] s. ; 25 cm
Sygn. Kędzierzyn – Koźle M 58657, M 59126
-
Słowniczek przedszkolaka : czy znasz to słowo ? / Ewa Spałek , Maria Bilińska. – Kraków : “Impuls”, 2002. – 51,[1] s. : rys. ; 30 cm
Sygn. Opole M 185713
-
Smyk się bawi, smyk się śmieje, smyk się uczy i mądrzeje : scenariusze zabaw i zajęć oraz wskazówki metodyczne do książeczek dla sześciolatków. Cz.1 / Teresa Fiutowska. –
Warszawa : “Adam”, 2004. – 169,[2] s. : nuty, rys. ; 29 cmSygn. Opole C 189159/I, M 189704/I
-
Smyki słuchają klasyki : przedstawienia dla dzieci / Katarzyna Bayer, Adam Wacławski.
Poznań : Wydawnictwo Akord – Śpiewające Brzdące, 2009. – 64, [2] s. : il. kolor. ; 23 cm + 2 dyski optyczne (CD)Sygn. Namysłów C 039514
-
Spróbujmy inaczej : metody aktywizujące w wychowaniu przedszkolnym / Ryta Folejewska, Irena Zarzycka. – Warszawa : Wydawnictwa Szkolne
i Pedagogiczne, cop.2005. – 80 s. ; 24 cm. – ( Wesoła Szkoła Sześciolatka )Sygn. Opole M 190081
-
Strategia wspierania strukturyzacji wiedzy dziecka w sytuacjach edukacyjnych / Bożena Muchacka, Iwona Czaja-Chudyba. – Kraków : “Impuls”, 2007. – 210 s.: il. ; 24 cm
Sygn. Namysłów M 039845 ; Opole M 198560
-
33 [trzydzieści trzy] odprężające opowiadania dla dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym : z elementami treningu autogenicznego / Gabriele Hermanns ; [tł. Magdalena Jałowiec ; il. Ines Rarisch]. – Trzydzieści trzy odprężające opowiadania dla dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. – Kielce : “Jedność”, 2005. – 120 s. : il. ; 20 cm
Sygn. Kluczbork M 051280
-
365 [Trzysta sześćdziesiąt pięć dni] dni twórczej zabawy : dla dzieci dwuletnich i starszych / Shella Ellison, Judith Gray ; tł. Piotr Szymor. – Wyd. 2. –
Warszawa : “W.A.B.”, cop. 2010. – [10], 365, [8] s. : il. ; 20 cmSygn. Kędzierzyn – Koźle M 61307 ; Namysłów M 039719
-
Umiejętności manualne dzieci w wieku 5-7 lat / Beata Grabowska. – Kraków : “Petrus”, cop. 2008. – 153,[2] s., [7] s. tabl.kolor. : il., fot., rys., wykr. ; 20 cm
Sygn. Opole M 199975
-
W co się bawić z dziećmi? / Marta Bogdanowicz . – Wyd.2. – Gdańsk : “Harmonia”, 2005. – 128 s. : il., nuty, rys. ; 24 cm
Sygn. Opole M 192235-6
-
Wczesna edukacja dziecka : stan obecny, perspektywy, potrzeby / red. Józefa Bałachowicz, Anna Kowalska ; Wyższa Szkoła Pedagogiczna TWP w Warszawie. – Warszawa : WSP TWP, 2006. – 142 s : rys., wykr. ; 24 cm
Sygn. Opole M 194492, M 194493
-
Wczesna interwencja i wspomaganie rozwoju małego dziecka/ red. nauk. Beata Cytowska, Barbara Winczura. – Wyd. 2. – Kraków : “Impuls”, 2008. – 462 s. ; 24 cm
Sygn. Namysłów C 039135
-
Witamy w przedszkolu : wspomaganie procesu adaptacji dziecka do środowiska przedszkolnego / Anna Klim-Klimaszewska. – Warszawa : Instytut Wydawniczy Erica, 2010. – 286, [2] s. ; 24 cm
Sygn. Brzeg 051039 ; Grodków M 042609 ; Olesno M 035322, M 035395 ; Opole M 203886 ; Prudnik M 036363 ; Strzelce Opolskie M 045966, M 046009
-
Wspomaganie płynności i mowy dziecka : profilaktyka, diagnoza i terapia jąkania wczesnodziecięcego / Dorota Kamińska. – Kraków : “Impuls”, 2006. – 84 s. ; 24 cm
Sygn. Grodków M 041997 ; Krapkowice M 037326 ; Namysłów M 039354 ; Opole C 192959
-
Wspomaganie rozwoju umysłowego trzylatków i dzieci starszych wolniej rozwijających się : książka dla rodziców, terapeutów i nauczycielek przedszkola / Edyta Gruszczyk-Kolczyńska , Ewa Zielińska. – Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, cop.2000. – 243,[1] s. : rys. ; 24 cm
Sygn. Opole M 181338
-
Wspomaganie rozwoju umysłowego oraz edukacja matematyczna dzieci w ostatnim roku wychowania przedszkolnego i w pierwszym roku szkolnej edukacji : praca zbiorowa / pod red. Edyty Gruszczyk-Kolczyńskiej ; [aut. Edyta Gruszczyk-Kolczyńska et al.]. –
Warszawa : “Edukacja Polska,” cop. 2009. – 478 s. : il. ; 24 cmSygn. Opole M 202353
-
Wybrane problemy edukacji dzieci w przedszkolu i szkole [ : praca zbiorowa] / red. Sabina Guz, Jolanta Andrzejewska ; aut. Tomasz Karski. – Lublin : Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 2005. – 312, [1] s. : il., fot. ; 24 cm
Sygn. Brzeg M 049932 ; Opole C 191931, M 192254, M 202252-4 ; Prudnik M 035827
-
Wychowanie dziecka / Krzysztof Zajdel.- Gdańsk : “Harmonia”, 2010. – 167 s. ; 21 cm. – ( Księga Pytań i Odpowiedzi )
Sygn. Nysa M 065780 ; Opole M 202695
-
Wychowanie słuchowo-werbalne dzieci z wadą słuchu w wieku przedszkolnym / Ewa Kulczycka. – Warszawa : Akademia Pedagogiki Specjalnej im. M.Grzegorzewskiej, 2004. – 155 s. : il. ; 24 cm
Sygn. Opole C 192334, M 199879
-
Wychowanie w duchu wartości : : wchodzenie w świat 3-7 lat : program edukacyjny / Diane Tillman , Diana Hsu ; współpr., Ache Dominique ; tł.[z ang.], Roman Zawadzki. –
Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, cop. 2004. – 191 s. : il., nuty ; 24 cmSygn. Opole C 188227 ; Strzelce Opolskie M 044004
-
Z nim się nie bawię! : o odrzuceniu i wykluczeniu z grupy / Heike Baum ; przekł. z jęz. niem. Agnieszka Kalińska. – Kielce : “Jedność”, 2005. – 48 s. : il. ; 22 cm. – (Wychowanie Emocjonalne : podstawowe informacje, wskazówki praktyczne, pomysły zabaw)
Sygn. Kędzierzyn – Koźle M 60733
-
Z zabawą i bajką w świecie sześciolatka / Lucyna Bzowska. – Wyd. 3. –
Kraków : “Impuls”, 2010. – 237, [1] s. : rys. ; 24 cmSygn. Grodków M 042615 ; Kędzierzyn – Koźle M 61677
-
Zabawy badawcze w edukacji przedszkolnej / Bożena Muchacka. – Kraków : Wydawnictwo Naukowe Akademii Pedagogicznej, 2001. – 140 s., [9] s. tabl : rys ; 21 cm
Sygn. Kędzierzyn – Koźle M 57937 ; Strzelce Opolskie M 042412
-
Zabawy i ćwiczenia na cały rok : propozycje do pracy z dziećmi młodszymi o specjalnych potrzebach edukacyjnych / Anna Franczyk , Katarzyna Krajewska . – Wyd.3. – Kraków : “Impuls”, 2005. – 146 s. : rys. ; 24 cm
Sygn. Opole M 189955, M 192260-1
-
Zabawy logopedyczne na cztery pory roku : scenariusze do zajęć grupowych dla dzieci w wieku przedszkolnym / Dorota Krupa, Jolanta Pszczółka. – Wyd. 2.
Kraków : “Impuls” 2010. – 110, [1] s. : il. ; 24 cmSygn. Grodków M 042480 ; Krapkowice M 038214 ; Namysłów M 039523 ; Prudnik M 036370
-
Zabawy relaksujące dla przedszkolaków / D. Chauvel , Ch. Noret ; tł. Marcin Zieliński. –
Warszawa : “Cyklady”, 2000. – 138 s. ; rys. ; 24 cmSygn. Kędzierzyn – Koźle M 57237, M 57971 ; Strzelce Opolskie M 042296, M 042406
-
Zabawy z Malwinką : ćwiczenia przygotowujące do nauki pisania. Cz. 2 / Małgorzata Kwaśniewska, Mirosława Opalińska. – Kielce : Wydawnictwo Pedagogiczne ZNP, cop. 2006. – 40 s. : il. ; 24 cm
Sygn. Opole M 201227/II, M 201336/II, M 201337/II, M 201339
-
Zrozumieć przedszkolaka / Jo Douglas ; przeł. z ang., Marek Czekański .
Warszawa : “Świat Książki”, cop.2006. – 191 s. ; 21 cmSygn. Opole C 192970, M 193170, M 193171
Artykuły z czasopism:
-
“A potem żyli długo i szczęśliwie…” Jak baśnie pomagają w wychowaniu seksualnym dzieci / Mirosław Huszcz, Małgorzata Cichoń-Piasecka. – Bibliogr. // Wychowanie w Przedszkolu. – 2003, nr 6, s. 323-326
-
Adaptacja dzieci w przedszkolu / Hanna Piwowarska-Krukowska // Wychowanie w Przedszkolu. – 2007, nr 5, s. 47-50
-
Agresja i lękliwość w wieku przedszkolnym / Agata Celmer . – Bibliogr. // Wychowanie na co Dzień. – 2008, nr 12, dod. “Wkładka Metodyczna”, s. I-VI
-
Agresja w przedszkolu i nie tylko. Cz. 1 / Magdalena Kochańska // Bliżej Przedszkola. – 2009, nr 7-8, s. 28-32
-
Aktywność i współpraca dzieci / Jarosław Bąbka // Wychowanie w Przedszkolu. – 2006, nr 2, s. 15-20
-
Aktywność plastyczna jako metoda remediacji poznawczej / Maja Stańko. – Bibliogr. // Wychowanie w Przedszkolu. – 2006, nr 6, s. 18-22
* Metoda ta jest przykładem wykorzystania działań plastycznych do efektywnego wspierania i kształtowania rozwoju pojęciowego obrazu świata dziecka. -
Biblioteka dla najmłodszych / Jolanta Jabłońska // Wychowanie w Przedszkolu. – 2011, nr 1, s. 36-37
-
Biblioterapia w przeciwdziałaniu przemocy rówieśniczej / Elżbieta Szefler // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2010, nr 8, s. 35-47
-
Bilingwalna edukacja dzieci / Małgorzata Falkiewicz-Szult // Wychowanie w Przedszkolu. – 2009, nr 6, s. 5-10
-
Bezpieczny przedszkolak / Wiesława Gromotowicz-Celińska // Wychowanie w Przedszkolu. – 2008, nr 10, s. 53-55
-
Czy warto czytać dzieciom? / Jadwiga Dziadkiewicz // Bliżej Przedszkola. – Nr 82-83, z. 1 (2008), s. 50-51
-
“Czym skorupka za młodu…”. Wpływ środowiska przyrodniczego na rozwój dziecka / Ewa Bochno // Wychowanie w Przedszkolu. – 2001, nr 5, s. 283-285
-
Czynniki warunkujące osiągnięcie dojrzałości szkolnej / Dagmara Salamon // Wszystko dla Szkoły. – 2006, nr 4-5, s. 19-24
* Przykłady ćwiczeń stymulujące rozwój dziecka -
Diagnoza przedszkolna / Katarzyna Stępniak // Wychowanie w Przedszkolu. – 2010, nr 2, s. 23-28
-
Diagnoza przedszkolna / Elżbieta Koźniewska // Dyrektor Szkoły. – 2009, nr 8, dod. “Niezbędnik Dyrektora Szkoły”, s. 5-11
-
Dojrzałość przedszkolna / Renata Góralczyk // Bliżej Przedszkola. – 2009, nr 6, s. 34-35
-
Dojrzały emocjonalnie siedmiolatek / Bożenna Przybylak // Praca Socjalna. – 2004, nr 7, s. 2-5
-
Drogę trzeba zobaczyć, nim się na nią wstąpi : o planowaniu dydaktycznym zajęć z języków obcych dla dzieci / Marta Kotarba-Kańczugowska // Języki Obce w Szkole. – 2010, nr 4, s. 21-29
-
Dyslalia czy opóźniony rozwój mowy – o trudnościach w określaniu i klasyfikowaniu zaburzeń mowy w okresie przedszkolnym / Kinga Kuszak. – Bibliogr. // Szkoła Specjalna. – 2007, nr 3, s. 206-211
-
Dziecko i świat mediów elektronicznych / Jadwiga Izdebska // Wychowanie w Przedszkolu. – 2009, nr 3, s. 5-8
-
Dziecko jest po to, aby się bawić… / Marek Zagumny // Edukacja i Dialog. – 2003, nr 7, s. 52-57
-
Dziecko u progu edukacji przedszkolnej / Iwona Konopka, Lidia Pielaszek // Dyrektor Szkoły. – 2010, nr 6, dod. “Przed Szkołą”, s. 7-12
-
Dziecko w nowym środowisku / Anna Petkow // Bliżej Przedszkola. – 2007, nr 9, s. 61-63
-
Edukacja zdrowotna w przedszkolu – “zdrowy przedszkolak” / Ewelina Flatow, Anna Durda // Lider. – 2009, nr 2, s. 7-10
-
Empatia w przedszkolu / Mariola Konik // Bliżej Przedszkola. – 2009, nr 1, s. 42-44
-
Gdy wolniej się rozwija… / Anna Świderek // Bliżej Przedszkola. – 2009, nr 1, s. 32-33
-
Jak rozpoznać zespół Aspergera? / Marta Korendo // Bliżej Przedszkola. – 2010, nr 4, s. 62-63
-
Fit, czyli w dobrej formie kultura fizyczna u przedszkolaka / Agnieszka Pasternak // Bliżej Przedszkola. – 2010, nr 12, s. 20-23
-
Funkcjonowanie dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych w przedszkolu i szkole / Elżbieta Ciesiołkiewicz, Anna Maciejewska, Mirosława Matczak // Przegląd Edukacyjny. – 2007, nr 3, s. 19-21
-
Gotowość do nauki czytania i pisania dzieci wiejskich / Joanna Sikorska // Wychowanie na co Dzień. – 2006, nr 4-5, s. 29-32
-
Inteligencja emocjonalna dziecka / Renata Wypych // Bliżej Przedszkola. – 2008, nr 12, s. 64-65
-
Jak diagnozować inteligencję językową dziecka? / Joanna Juszczak-Guca. – Bibliogr. // Bliżej Przedszkola. – 2006, nr 10, s. 47-49
-
Jak przebiega proces uczenia się dzieci (część II) / Edyta Gruszczyk-Kolczyńska, Ewa Zielińska // Wychowanie w Przedszkolu. – 2003, nr 2, s. 82-89
-
Jak rozwijać wyobraźnię przestrzenną dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym? / Jolanta Makarewicz // Przedszkolak i Uczeń. – 2000, nr 2, s. 8-9
-
Jak stymulować rozwój dziecka / Iwona Sikorska // Psychologia w Szkole. – 2007, nr 3, s. 81-87
-
Jak stymulować rozwój mowy dziecka w wieku przedszkolnym? / Eliza Adamczyk-Sykut // Bliżej Przedszkola. – 2006, nr 7-8 (nr specjalny), z. 1, s. 14-15
-
Jak stymulować rozwój “pokolenia komputerowego”? / Jagoda Cieszyńska-Rożek // Bliżej Przedszkola. – 2010, nr 9, s. 88-93
-
Jak zapewnić dziecku pomyślny start w przedszkolu? / Małgorzata Piotrowska // Bliżej Przedszkola. – Nr 82-83, z 1 (2008), s. 54-55
-
Kiedy i jak mówić dzieciom o uczuciach? / Bronisława Michalska. – Bibliogr. // Wychowanie w Przedszkolu. – 2001, nr 1, s. 30-32
-
Kocham dziecko – jak mogę nauczyć je dobrych uczuć? / Bożena Janiszewska // Bliżej Przedszkola. – 2007, nr 6, s. 17-25
-
Kolorowa biblioteka : scenariusz lekcji bibliotecznej dla przedszkolaków (grupa 4-5 latków) / Hanna Diduszko // Poradnik Bibliotekarza. – 2009, nr 9, s. 39-40
-
Komputer – zabawka czy narzędzie rozwoju? / Agnieszka Olczak, Rafał Olczak // Bliżej Przedszkola. – 2010, nr 3, s. 42-45
-
Komunikacja interpersonalna dzieci / Lucyna Latinek // Bliżej Przedszkola. – 2008, nr 10, s. 57-59
-
Koncentracja przedszkolaka i ucznia / Maryla Lasok // Bliżej Przedszkola. – 2009, nr 10, s. 42-43
-
Kształtowanie poczucia podmiotowości dzieci w wieku przedszkolnym / Małgorzata Falkiewicz-Szult. – Bibliogr. // Wychowanie na co Dzień. – 2004, nr 4-5, s. 28-32
-
Kształtowanie się norm u dzieci / Bożena Janiszewska // Bliżej Przedszkola. – 2009, nr 6, s. 52-53
-
Kształtowanie typów i cech osobowości dzieci w wieku przedszkolnym / Iwona Paruszewska // Edukacja i Dialog. – 2005, nr 1, s. 48-55
-
Lata przedszkolne w cyklu życia ludzkiego / Sławomir Jabłoński // Remedium. – 2003, nr 7-8, s. 6-7
-
Małe dziecko w Polsce – raport o sytuacji edukacji elementarnej. Cz. 1 // Remedium. – 2008, nr 7-8, s. 1-4
-
Małe dziecko – wielka zmiana / Irena Dzierzgowska // Dyrektor Szkoły. – 2006, nr 6, s. 20-24
-
Mandala w pracy z dziećmi / Anna Kluska // Wychowanie w Przedszkolu. – 2007, nr 5, s. 40-42
-
Metoda Dobrego Startu : założenia, inspiracje, warianty / Marta Bogdanowicz // Bliżej Przedszkola. – 2010, nr 9, s. 30-33
-
Między miłością a zagrożeniem / Beata Szurowska // Wychowanie w Przedszkolu. – 2004, nr 1, s. 20-23
-
Motywy interakcji konfliktowych dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym / Małgorzata Cywińska . – Bibliogr. // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2008, nr 9, s. 11-17
-
Mówi, bo myśli, myśli, bo mówi / Hanna Olechnowicz // Wychowanie w Przedszkolu. – 2000, nr 10, s. 587-591
-
Muzyka pozytywnie wpływa na rozwój przedszkolaków // Gazeta Szkolna. – 2007, nr 30, s. 30
-
Najlepsza dieta przedszkolaka / Anna Kłosińska // Bliżej Przedszkola. – 2008, nr 12, s. 38-39
-
Nasze dziecko mówi. Mowa jako narzędzie działania dziecka / Józef Porayski-Pomsta // Wychowanie w Przedszkolu. – 2002, nr 3, s. 146-151
-
Nasze dziecko mówi : o niektórych właściwościach rozmów i opowiadań dziecięcych / Józef Porayski-Pomsta // Wychowanie w Przedszkolu. – 2002, nr 7, s. 399-403
-
Nauka czytania dzieci przedszkolnych / Marianna Liberadzka // Wychowawca. – 2009, nr 4, s.29
-
Niebieska buzia i zielone włosy mamy / Aneta Łosiewicz // Edukacja i Dialog. – 2007, nr 2, s. 54-59
* Badania rysunku dzieci w wieku przedszkolnym -
O kompetencji językowej przedszkolaków / Grażyna Rura . – Bibliogr. // Wychowanie w Przedszkolu. – 2009, nr 1, s. 14-17
-
O prawidłowościach rozwoju motoryczności / Dorota Trzcińska. – Rys. – Bibliogr. // Wychowanie w Przedszkolu. – 2001, nr 1, s. 23-26
-
O roli zabawek w procesie rozwoju umysłowego dzieci / Edyta Gruszczyk-Kolczyńska, Ewa Zielińska // Wychowanie w przedszkolu. – 2003, nr 5, s. 269-277
-
O rozwoju dziecka w perspektywie psychoanalitycznej / Magdalena Bil // Bliżej Przedszkola. – 2007, nr 11, s. 20-24
-
O stymulowaniu aktywności poznawczej / Bożena Muchacka // Wychowanie w Przedszkolu. – 2000, nr 7, s. 387-390
* Badania nad aktywnością poznawczą dzieci sześcioletnich -
O wspomaganiu rozwoju umysłowego pięciolatków / Edyta Gruszczyk-Kolczyńska // Wychowanie w Przedszkolu. – 2002, nr 7, s. 391-398
-
Obcy w przedszkolu / Paulina Krachało // Bliżej Przedszkola. – 2009, nr 5, s. 34-35
-
Ogród – miejsce integracji / Agnieszka Gawłowska // Wychowanie w Przedszkolu. – 2009, nr 9, s. 14-16
-
Oswoić emocje / Ewa Skwarka // Wychowanie w Przedszkolu. – 2010, nr 3, s. 30-34
-
Pierwsze kroki w przedszkolu / Justyna Dąbrowska // Remedium. – 2009, nr 11, s. 6-7
-
Poczucie własnej wartości u dzieci. Cz. 2 / Iwona Majewska-Opiełka // Bliżej Przedszkola. – 2009, nr 11, s. 30-32
-
Portret psychologiczny dzieci w wieku przedszkolnym. Cz.1 / Irena Obuchowska // Remedium. – 2009, nr 7-8, s. 4-5
-
Pozytywny wpływ nauki języka obcego na rozwój dziecka / Magdalena Jałowiec-Sawicka // Języki Obce w Szkole. – 2006, nr 3, s. 15-19
-
Praca ze zdolnym przedszkolakiem / Beata Pruszkiewicz // Przegląd Edukacyjny. – 2007, nr 5, s. 8-10
-
Pragmalingwistyczne aspekty rozwoju mowy / Józef Porayski-Pomsta // Poradnik Językowy. – 2002, z. 7, s.36-44
* Aktywizacja i rozwój mowy dziecka -
Prawa i obowiązki dziecka w wieku przedszkolnym / Krystyna Woźniak . – Bibliogr. // Bliżej Przedszkola. – 2008, nr 10, s. 55-56
-
Problemy opieki logopedycznej nad dziećmi w wieku przedszkolnym / Ewa Słodownik-Rycaj // Kwartalnik Pedagogiczny. – 2005, nr 3, s. 115-131
-
Profil rozwoju samodzielności dzieci w wieku przedszkolnym / Kinga Kuszak . – Bibliogr. // Kwartalnik Pedagogiczny. – 2007, nr 3, s. 102-113
-
Profilaktyka agresji w wieku przedszkolnym / Beata Tomasik // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2005, nr 2, s. 27-28
-
Przedszkolak i bajki telewizyjne / Iwona Samborska // Wychowanie w Przedszkolu. – 2003, nr 5, s. 265-268
* Rola bajki telewizyjnej w kształtowaniu zachowań współczesnego dziecka. -
Przedszkolaki i seksualność / Marta Jósewicz // Wychowanie w Przedszkolu. – 2007, nr 9, s. 20-25
-
Przedszkolak uczniem – problem progu szkolnego / Ewa Brańska // Dyrektor Szkoły. – 2010, nr 11, s. 52-54
-
Przedszkole drogą do sukcesu / Marianna Styczyńska // Dyrektor Szkoły. – 2009, nr 2, s. 50-53
-
Przemiana kompetencji czytelniczych dzieci pod wpływem mediów elektronicznych / Maria Kielar-Turska, Anna Kołodziejczyk . – Bibliogr. // Wychowanie w Przedszkolu. – 2008, nr 4, s. 5-12
-
Psychopedagogiczna obserwacja rozwoju dzieci / Irena Walaszek // Wychowanie na co Dzień. – 2000, nr 9, s.15-16
-
Religijność dziecka przedszkolnego w aspekcie wychowawczym / Małgorzata Tatala. – Bibliogr. // Wychowanie na co Dzień. – 2000, nr 6, s. 33
-
Rola przedszkola i szkoły w adaptacji dziecka / Jadwiga Lubowiecka // Dyrektor Szkoły. – 2010, nr 12, dod. “Przed Szkołą”, s. 6-10
-
Rozwijanie kompetencji twórczych i zdolności dzieci w grupie przedszkolnej / Jolanta Łysakowska // Bliżej Przedszkola. – 2008, nr 9, s. 56-60
-
Rozwijanie samoświadomości i poczucia własnej wartości / Ewa Skwarka // Wychowanie w Przedszkolu. – 2010, nr 2, s. 31-35
-
Rozwój dzieci a ich aktywność. Cz. 2 / Małgorzata Karwowska-Struczyk // Wychowanie w Przedszkolu. – 2000, nr 5, s. 263-268
-
Rozwój dziecka w wieku przedszkolnym : gotowość do podjęcia nauki w szkole / Halina Zadworna, Krystyna Pożoga // Modelowe Nauczanie. – 2005, nr 112, s. 7-8
-
Rozwój i kształcenie dziecka przedszkolnego / Beata Bonna. – Bibliogr. // Wychowanie na co Dzień. – 2003, nr 1-2, s. 8-11
-
Rozwój umiejętności pisania u dzieci w wieku przedszkolnym / Bożena Lajdanowicz // Ergo. – 2006, nr 3, s. 30-33
-
Rozwój zdolności przez zabawę / Małgorzata Grzegorczyk // Edukacja i Dialog. – 2004, nr 10, s. 39-42
-
“Stracholandia” – próba eliminowania lęków dziecięcych / Dorota Jasica. – Fot. // Wychowanie w Przedszkolu. – 2001, nr 1, s. 35-37
-
Strategie nauczania wspierające rozwój psychiczny dziecka / Andrzej Twardowski // Wychowanie w Przedszkolu. – 2004, nr 4, s. 3-9
-
Stymulująca rola zabawek / Danuta Kwiecień // Bliżej Przedszkola. – 2009, nr 7-8, s. 32-33
-
Sukces czy porażka? / Joanna Rynek // Wychowanie w Przedszkolu. – 2006, nr 6, s. 32-36
-
Szanse przedszkolaków na pomyślność / Elżbieta Putkiewicz, Małgorzata Żytko // Edukacja i Dialog. – 2003, nr 7, s. 4-9
-
To warto zobaczyć / Ewa Szuman // Wychowanie w Przedszkolu. – 2006, nr 8, s. 56-58
* Wpływ tradycji na rozwój dziecka. -
Trudności w rozwoju dziecka w okresie przedszkolnym / Daniela Becelewska // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2009, nr 9, s. 46-51
-
Uczyć i cieszyć nauką od najmłodszych lat / Anna Paplińska // Ruch Pedagogiczny. – 2009, nr 2, s. 103-108
-
W czym jestem dobry? Rodzicu, spójrz na dziecko inaczej / Wiesława Dudek // Bliżej Przedszkola. – 2008, nr 9, s. 68-69
-
W trosce o zdrowie dziecka nie tylko w przedszkolu / Barbara Niedźwiedzka // Lider. – 2004, nr 3, s. 11-12
-
Wczesny start w nauczaniu języków obcych / Helena Wojcieszyńska // Bliżej Przedszkola. – 2007, nr 5, s. 27-28
-
Wiek przedszkolny – zagrożenia rozwoju / Błażej Smykowski. – Bibliogr. // Remedium. – 2003, nr 7-8, s. 8-9
-
Wpływ Metody Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne na rozwój społeczny dzieci z wadą słuchu w wieku przedszkolnym / Marta Matasek // Szkoła Specjalna. – 2010, nr 2, s. 132-138
-
Wpływ programów telewizyjnych na rozwój mowy dzieci sześcioletnich / Krystyna Małysiak // Bliżej Przedszkola. – 2006, nr 7-8 (nr specjalny), z. 2, s. 26-27
-
Wpływ relacji z rówieśnikami na rozwój dziecka / Andrzej Twardowski // Wychowanie w Przedszkolu. – 2009, nr 10, s. 4-12
-
Wpływ muzyki na rozwój społeczno-emocjonalny dzieci / Elżbieta Sobków. – Bibliogr. // Bliżej Przedszkola. – 2006, nr 4, s. 58-59
-
Wspomaganie rozwoju dziecka / Krystyna Lubomirska // Wychowanie w Przedszkolu. – 2008, nr 1, s. 5-9
-
Wspomaganie rozwoju dziecka przedszkolnego / Marianna Styczyńska. – Bibliogr. // Dyrektor Szkoły. – 2007, nr 10, s. 46-48
-
Wspomaganie rozwoju mowy dziecka / Małgorzata Gumińska // Życie Szkoły. – 2010, nr 8, s. 18-24
-
Wspomaganie rozwoju mowy muzyką, ruchem i rytmem / Urszula Mirosz // Wychowanie w Przedszkolu. – 2003, nr 7, s.405-407
* Ćwiczenia z dziećmi pięcio i sześcioletnimi -
Wspomaganie rozwoju psychomotorycznego trzy- i czterolatków / Marta Bogdanowicz, Dorota Kalka, Marta Łockiewicz // Wychowanie w Przedszkolu. – 2006, nr 8, s. 14-19
-
Wstyd dziecięcy – jak go poznać i pomóc / Małgorzata Kozłowska // Bliżej Przedszkola. – 2008, nr 4, s. 62-63
-
Wychowanie fizyczne w przedszkolu / Teresa Zygmunt // Lider. – 2002, nr 3, s. 12-13
-
Zabawa jako medium dziecięcej codzienności – etnografia w przedszkolu / Jolanta Zwiernik // Problemy Wczesnej Edukacji. – 2009, nr 2, s. 109-122
-
Zabawy badawcze pięciolatków / Jolanta Ambrożuk // Wychowanie w Przedszkolu. – 2007, nr 5, s. 32-33
-
Zabawy i ćwiczenia wspierające rozwój dziecka / Izabela Gelleta-Mac // Wychowanie w Przedszkolu. – 2008, nr 1, s. 28-29
-
Zaburzenia mowy u dzieci w wieku przedszkolnym / Joanna Juszczak-Guca . – Bibliogr. // Bliżej Przedszkola. – 2007, nr 11, s. 38-39
-
Zaburzenia psychiczne u dzieci w wieku przedszkolnym. Autyzm. Zespół Aspergera // Wychowanie w Przedszkolu. – 2009, nr 5, s. 16-20
-
Zajęcia z trzylatkami / Lidia Połomska // Wychowanie w Przedszkolu. – 2003, nr 7, s. 410-413
-
Znaczenie edukacji przedszkolnej w rozwoju dzieci w świetle badań / Małgorzata Żytko. – Bibliogr. // Meritum. – 2009, nr 1, s. 15-19
-
Żywienie a odporność przedszkolaków / Magdalena Makarewicz-Wujec // Wychowanie w Przedszkolu. – 2010, nr 1, s. 48-51
Oprac. Joanna Popów-Bogdoł
PBW w Opolu
Filia w Strzelcach Opolskich