Rozwój dziecka w wieku przedszkolnym

Rozwój dziecka w wieku przedszkolnym –
zestawienie bibliograficzne w wyborze za lata 2000-2010

 

Zestawienie bibliograficzne „Rozwój dziecka w wieku przedszkolnym”opracowano w oparciu o elektroniczne bazy danych Pedagogicznej Biblioteki Wojewódzkiej w Opolu – katalog centralny książek i bazę bibliograficzną „Omnibus”. Zestawienie obejmuje 222 pozycje, numerowane łącznie wydawnictwa zwarte i artykuły z czasopism z lat 2000-2010. Materiał uszeregowano alfabetycznie, przy wszystkich książkach umieszczono sygnatury informujące o dostępności pozycji
w PBW w Opolu lub Filiach.

Książki:

  1. ABC czterolatka : rozkład materiału / Anna Łada-Grodzicka .
    Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 2004. – 47,[1] s. : il. ; 24 cm

    Sygn. Opole C 008926″B”

  2. A ja wcale nie oszukuję! : o kłamstwie i prawdzie / Heike Baum ; przekł. z niem., Magdalena Jałowiec. – Kielce : “Jedność”, 2005. – 48 s. : il., rys. ;   22×17. – ( Wychowanie Emocjonalne Dzieci : w wieku od 3 do 7 lat )

    Sygn. Opole M 191948

  3. Ale ja nie chcę! : o radzeniu sobie z frustracją, zniecierpliwieniem i przekorą / Heike Baum ; przekł. z niem., Agnieszka Skwara. – Kielce : “Jedność”, 2005. – 48 s. : il., rys. ;   22×17. – ( Wychowanie Emocjonalne Dzieci : w wieku od 3 do 7 lat )

    Sygn. Opole M 191958

  4. Badania przesiewowe do wykrywania zaburzeń mowy u dzieci dwu-, cztero- i sześcioletnich / Danuta Emiluta-Rozya , Danuta Emiluta Rozya , Halina Mierzejewska , Paulina Atys. –
    Warszawa : Akademia Pedagogiki Specjalnej im. M. Grzegorzewskiej, 2004. – 29 s. ; 13×18

    Sygn. Opole M 189051-3

  5. Baw się i ucz przedszkolaku / Penny Warner ; Penny Warner ; Aleksandra Werner-Spodenkiewicz. – Warszawa : “Liber”, 2006. –  168 s.: il.rys. ; 21 cm

    Sygn. Kędzierzyn – Koźle M 60976

  6. Bliźnięta – i co dalej? : krótki, ale praktyczny poradnik dla przyszłych rodziców bliźniąt oparty na doświadczeniach dwóch lat z bliźniakami, setkach nieprzespanych nocy i milionach zmienionych pieluszek / Joanna Tkacz. – Kraków : “Impuls”, 2004. – 88,[1] s. ; 25 cm

    Sygn. Opole M 187625

  7. Ciekawość świata : o pamięci i twórczości małego dziecka / Kamila Jankowiak-Siuda, Marta Komorowska. – Gdańsk : “Harmonia”, 2010. – 113, [3] s. : il. ;   24 cm

    Sygn.  Kędzierzyn – Koźle M 61474 ; Opole M 202638

  8. Co warto przedszkolakom o środowisku naturalnym opowiedzieć ? : scenariusze zajęć dla sześciolatków / Małgorzata Grodzińska-Jurczak , Katarzyna Nieszporek , Marta Tarabuła-Fiertak. – Kraków : “Zielone Brygady”, 2005. – 48 s. ; 30 cm. – ( Biblioteka “Zielonych Brygad” ; nr 41

    Sygn. Opole C 190006, M 190057-60

  9. “Czarodziejski pyłek” czyli Metafora i bajka we wspomaganiu rozwoju małego dziecka : przykładowe bajki o charakterze terapeutycznym […] / Agnieszka Jaszczyk , Beata Kochaniak. – Kraków : “Impuls”, 2006. – 73,[1] s. : rys. ; 24 cm

    Sygn. Opole M 195252, M 196450

  10. Czy dzieci muszą mieć wszystko? : drogi wyjścia ze spirali konsumpcji : poradnika dla rodziców i wychowawców / Andrea Braun ; przekł. [z niem.], Ryszard Zajączkowski. –
    Kielce : “Jedność”, 2004. – 88 s. : il., rys. ;  22 cm

    Sygn. Opole M 191979

  11. Czy Twoje dziecko jest przygotowane na spotkanie ze szkołą ? / Jaroslava Budikova, Patricie Krusinova , Pavla Kuncova ; tł. z czes., Izabela Mroczek. – Gliwice : “Helion”, 2006. – 208 s. : fot.,rys. ;   21 cm

    Sygn. Opole M 193313

  12. Czy moje dziecko jest zdolne? / Alicja Borowska. – Kielce : Wydawnictwo Pedagogiczne ZNP, cop. 2009. – 103 s. : il. ;   21 cm

    Sygn. Strzelce Opolskie M 045975

  13. Czy wiatr śpi, kiedy nie wieje? : co się kryje za pytaniami dzieci : poradnik dla rodziców i wychowawców / Armin Krenz ; tł.[z niem.], Magdalena Jałowiec. – Kielce : “Jedność”, 2004. – 132 s. : il., wykr. ; 22 cm

    Sygn. Opole M 191981

  14. Diagnoza całościowa w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej : wybrane problemy i rozwiązania / Stanisława Włoch, Agnieszka Włoch. – Warszawa : Wydawnictwo Akademickie “Żak”, 2009. – 217 s. ; 21 cm

    Sygn. Brzeg C 050751, M 050695, M 050752, M 050834, M 050941 ; Głubczyce C 043717, M 043672 ; Grodków C 042320 ; Kędzierzyn – Koźle C 61261 ; Kluczbork C 052393 ; Krapkowice C 038364, M 038118 -19 ; Namysłów C 039316, M 039315, M 039463 ; Nysa C 065477 ; Olesno M 035117 ; Opole C 201930, M 201951, M 201952, M 202408 ; Prudnik M 036049 ; Strzelce Opolskie C 045746, M 045976

  15. Diagnoza psychologiczna dzieci w wieku przedszkolnym / red. Zofia Dołęga ; aut., Zofia Dołęga ; aut., Patrycja Stawiarska. – Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, 2005. — 222,[2] s. ; 24 cm. – ( Podręczniki i Skrypty Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach ; nr 51 )

    Sygn. Opole C 192286, M 192352

  16. Doradca nauczyciela sześciolatków : materiały metodyczne dla nauczycieli opracowane w wyniku projektu “Badanie gotowości szkolnej sześciolatków” zrealizowanego w Centrum Metodycznym Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego. Skala Gotowości Szkolnej / (aut.) Anna Frydrychowicz. Konteksty gotowości szkolnej / Renata Michalak, Elżbieta Misiorna. Zabawa i nauka w grupie / (aut.) Ewa Kozłowska. Osiąganie samodzielności / (aut.) Katarzyna Szczepkowska-Szczęśniak. Umiejętności społeczne dzieci / Anna Grządkowska, Magdalena Pietrzak-Kurzac, Patrycja Rusiak. Rozwój i ocena umiejętności czytania dzieci sześcioletnich / Grażyna Krasowicz-Kupis. Rozwoj i ocena umiejętności matematycznych dzieci sześcioletnich / Urszula Oszwa / aut., Anna Frydrychowicz .
    Warszawa : Centrum Metodyczne Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej, cop.2006. — 7 z.(62,4,[2]; 48; 52; 68; 52; 48; 40 s.) : il. ;   27 cm +  CD-ROM

    Sygn. Głubczyce C 043053 ; Grodków M 042493 ; Kędzierzyn – Koźle M 60521 ; Kluczbork M 051771 ; Krapkowice  M 037679 ; Namysłów  M 039587 ; Opole M Magazyn M 197780

  17. Droga do samodzielności : jak wspomagać rozwój dzieci i młodzieży z ograniczeniami sprawności / Anna Izabela Brzezińska [et al.]. – Gdańsk : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2009. – 248 s. : il. ;   21 cm

    Sygn. Namysłów M 039780 ; Opole M 201954 ; Prudnik M 036446

  18. Dzieci nadpobudliwe psychoruchowo w wieku przedszkolnym : program terapii i wspomagania rozwoju oraz scenariusze zajęć / Renata Wiącek. – Wyd. 5.
    Kraków : Oficyna Wydawnicza “Impuls”, 2010. — 93, [1] s. il.;   24 cm

    Sygn. Głubczyce M 044026 ; Kędzierzyn – Koźle M 61634 ; Krapkowice M 038315

  19. Dzieci, pogódźcie sie wreszcie! : dlaczego rodzeństwo nie może żyć tylko w zgodzie : poradnik dla rodziców / Gerlinde Unverzagt ; przekł. z niem. Magdalena Jałowiec. – Kielce : “Jedność”, 2005. – 132 s. ; 22 cm

    Sygn. Opole M 191989

  20. Dzieci są gośćmi, którzy pytają o drogę : poradnik dla rodziców / Jirina Preko , Christel Schweizer ; tł.[z niem.], Magdalena Jałowiec. – Kielce : “Jedność”, 2001. – 133 s. ; 21 cm

    Sygn. Głubczyce 042087 ; Grodków M 041506 ; Kędzierzyn – Koźle M 58891 ; Namysłów M 038311 ; Nysa M 061121 ; Opole M 186488 ; Prudnik M 034161

  21. Dzieci stają się przyjaciółmi przyrody : edukacja ekologiczna w przedszkolu i szkole podstawowej / Hedwig Wilken ; przekł. z niem., Edyta Panek. – Kielce : “Jedność”, 2004. – 156 s. : il., fot. ;   19×18.  – ( Zabawy, Pomysły i Projekty )

    Sygn. Kluczbork C 051308 ; Opole M 191990

  22. Dziecięce wyobrażenia świata :  zbiór studiów / Barbara Boniecka. –
    Lublin : Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 2010. – 292 s. ; 24 cm

    Sygn. Grodków M 042625 ; Kluczbork M 052454 ; Namysłów M 039467 ;  Nysa 
    M 065744 ; Olesno M 035140 ; Opole  M 0202744

  23. Dziecko : od niemowlaka do przedszkolaka / Carol Cooper ; tł. z ang., Joanna Białko ; tł. z ang., Wojciech Nowicki. – Bielsko-Biała : “Pascal”, 2001. – 240 s. : fot., rys. ; 24 cm

    Sygn. Opole M 184896

  24. Dźwięki mowy : program kształtowania świadomości fonologicznej dla dzieci przedszkolnych i szkolnych : praca zbiorowa / pod red. Alicji Maurer ; [aut. ćwiczeń Elżbieta Bierońska et al. ; rys. Agata Fuks]. – Wyd. 4. – Kraków : “Impuls”, 2009. – 231, [2] s. : il. ; 30 cm

    Sygn. Namysłów M 039788

  25. Edukacja dzieci sześcioletnich w Polsce / red. Danuta Waloszek ; Uniwersytet Zielonogórski. – Zielona Góra : Oficyna Wydawnicza Uniwersytetu Zielonogórskiego, 2005. – 278,[1] s. ; 24 cm

    Sygn. Opole M 195280

  26. Edukacja dzieci w wieku przedszkolnym w zakresie pierwszej pomocy przedmedycznej / Pelagia Szybka. – Kraków : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, 2009. – 195, [1] s. : il. kolor. ; 21 cm. – (Prace Monograficzne – Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; nr 545)

    Sygn. Opole M 202746

  27. Edukacja ekonomiczna dzieci : z badań nad rozumieniem wartości pieniądza i obliczeniami pieniężnymi / Małgorzata Kupisiewicz. – Warszawa : Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej, 2004. – 319 s., [1] k. tabl. złoż. ; 24 cm

    Sygn. Opole C 192337

  28. Edukacja przedszkolna a integracja społeczna / Danuta Al-Khamisy .
    Warszawa : Wydawnictwo Akademickie “Żak”, 2006. – 397,[1] s. ; 21 cm

    Sygn. Kędzierzyn – Koźle C 60413,  M 61576 ; Nysa C 065659 ; Olesno M 034756 ; Opole C 194534, M 194772, M 194773 ; Prudnik M 035712 ; Strzelce Opolskie C 045172

  29. Edukacja społeczno-przyrodnicza dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym : podręcznik dla studentów / Alina Budniak. – Kraków : “Impuls”, 2009. — 306 s. : il. ;   23 cm

    Sygn. Kluczbork M 052394 ; Nysa C 065661, M 065662

  30. Emocjonalny i fizyczny rozwój twojego dziecka przez pierwsze lata życia : punkty zwrotne / T. Berry Brazelton ; przekł. Joanna Cielecka-Kuszyk. –  Tyt. oryg.: Touchpoints.
    Warszawa : “Amber”, 2003. – 326, [2] s. : fot. ;   24 cm. – ( Ciąża i Dziecko )

    Sygn. Opole M 204302

  31. Grupa bez przemocy : 162 zabawy i ćwiczenia dla dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym, uczące empatii i współpracy / Charles A. Smith ; il. Nancy L. Downing ; [tł. Joanna Sabbo-Gołębiowska]. – Kielce : Wydawnictwo Jedność, cop. 2009. – 208 s. : il. ;   29 cm. – (“Jedność” dla Dzieci”)

    Sygn. Namysłów M 039728 ; Olesno M 035220

  32. Integracja sensoryczna na co dzień / Maria Borkowska, Kinga Wagh. –
    Warszawa : Wydawnictwo Lekarskie PZWL, cop. 2010. – 119 s. : il. kolor. ;   21 cm +  1 dysk optyczny (CD)

    Sygn. Głubczyce M 043958 ; Krapkowice M 038408

  33. Ja chcę być po prostu ważny : co dzieci chcą nam powiedzieć przez swoje zachowanie : poradnik dla rodziców i wychowawców / Christina Buchner ; tł.[z niem.], Ewa Piasta.
    Kielce : “Jedność”, 2005. – 120 s. ; 22 cm

    Sygn. Opole M 192030

  34. Jak dzieci uczą się wartości : poradnik dla rodziców / Elke Leger ; tł.[z niem.], Magdalena Jałowiec. – Kielce : “Jedność”, 2005. – 120 s. ; 22 cm

    Sygn. Kędzierzyn – Koźle M 60756 ; Opole M 192031

  35. Jak kształtuje się u dzieci rozumienie wartości pieniądza : metody diagnostyczne, ich cechy psychomotoryczne oraz wskazówki do interpretacji wyników badań / Małgorzata Kupisiewicz. – Warszawa : Akademia Pedagogiki Specjalnej im. M. Grzegorzewskiej, 2004. – 51 s., [1] k. tabl. złoż. : il., fot., wykr. ; 24 cm

    Sygn. Opole M 192389

  36. Jak pomóc małemu dziecku z wadą słuchu : poradnik dla rodziców, opiekunów i terapeutów pracujących z małym dzieckiem niesłyszącym / Iwona Sosnowska-Wieczorek ; Regionalny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli “WOM”. – Katowice : Regionalny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli “WOM”, 2002. – 54 s. : il., rys. ; 30 cm

    Sygn. Opole M 186672

  37. Jarmark logopedyczny : wybór zabaw wspomagających mowę przedszkolaków / Mariola Malkiewicz. – Gdańsk : “Harmonia”, 2007. – 169, [6] s. ; 21 cm

    Sygn. Głubczyce 043187 ; Opole C 198121

  38. Jestem częścią świata : program wychowania przedszkolnego wspomagający rozwój aktywności twórczej dzieci / Krystyna Nowak-Grobelska , Beata Pilecka. –
    Białe Błota-Bydgoszcz : “Kartex”, 2000. – 44 s. ; 30 cm

    Sygn. Opole C 008000″B”

  39. Każde dziecko ma swoje dobre strony : jak rozwijać naturalne zdolności dziecka : poradnik dla rodziców i wychowawców / Christine Kaniak-Urban ; tł.[z niem.], Magdalena Jałowiec.
    Kielce : “Jedność”, 2002. – 170 s. : il., faks., fot., wykr. ;   22 cm

    Sygn. Opole M 192037

  40. Kiedy dzieci są agresywne : jak możemy je rozumieć i pomóc? : poradnik dla rodziców i wychowawców / Arnd Stein ; [tł. Magdalena Jałowiec]. -Kielce : “Jedność”, 2002. – 150 s. : il. ; 21 cm

    Sygn. Kędzierzyn – Koźle M 59335

  41. Kinezjologia edukacyjna / Elżbieta Dzionek. – Kraków : “Impuls”, 2006. – 55 s. : rys. ;   24 cm

    Sygn. Grodków M 041919, Kędzierzyn – Koźle M 60322, Namysłów M 038816, Olesno M 034713, Opole M 193937, Prudnik M 035274;  Strzelce Opolskie C 044557 ;  M 044556

  42. Kolorowy świat : program wychowania i kształcenia oraz wspomagania rozwoju dzieci w wieku przedszkolnym / Iwona Wąsik, Lucyna Klimkowska. – Gdańsk : “Harmonia”, 2010. – 32 s. : il., tab. ;  21 cm

    Sygn. Namysłów M 039471

  43. Konspekty zajęć rytmiczno-muzycznych dla grupy 3-4-latków na cały rok szkolny. Cz.1 / Marzena Staniek. – Kraków : “Impuls”, 2007. – 123,[1] s. : il., nuty ; 24 cm

    Sygn. Grodków M 042172/I ; Grodków M 042412/I ; Opole C 197032/I, M 197105/I

  44. Kształtowanie twórczych postaw dzieci pięcio-sześcioletnich : scenariusze zajęć / Elżbieta Dzionek , Małgorzata Gmosińska . – Wyd.3. – Kraków : “Impuls”, 2004. – 53, [2] s. : rys. ;   21 cm

    Sygn. Opole M 189126

  45. Małe dzieci – duże uczucia : dzieci odkrywają w zabawie swoje emocje / Heike Baum ; przekł. z niem., Magdalena Jałowiec. – Kielce : “Jedność”, 2005. – 140 s. : il., rys. ; 21×16

    Sygn. Opole M 192065

  46. Małe dziecko w Polsce : raport o sytuacji edukacji elementarnej / red. Tomasz Szlendak.
    Warszawa : Fundacja Rozwoju Dzieci, cop. 2006. – 189 s. : fot ;   25 cm

    Sygn. Krapkowice M 037668 ; Nysa C 063814 ; Olesno M 035079 ; Opole M 196356 ; Prudnik M 036130 ; Strzelce Opolskie M 045552

  47. Mamo, on mnie ciągle denerwuje! : o zazdrości i kłótniach między rodzeństwem / Heike Baum ; przekł. z niem., Magdalena Jałowiec. – Kielce : “Jedność”, 2005. – 48 s. : il., rys. ;   22×17. – ( Wychowanie Emocjonalne Dzieci : w wieku od 3 do 7 lat )

    Sygn. Opole  M 192066

  48. Mądre dziecko : kształtowanie umysłu dziecka od najmłodszych lat / Pam Schiller ; tł.[z ang.], Robert Waliś. – Warszawa : “Liber”, 2005. – 185 s. ; 21 cm

    Sygn. Opole M 194855

  49. Moje dziecko idzie do przedszkola : poradnik dla rodziców / Johanna Friedl ; [tł. Magdalena Jałowiec]. – Kielce : “Jedność”, 2001. – 144 s. : il. ; 21 cm

    Sygn. Kędzierzyn – Koźle M 59385 ; Namysłów M 039539

  50. Moje dziecko w przedszkolu : poradnik dla rodziców / pod red. Anety Jegier. – Gdańsk : “Harmonia”, 2009. – 262 s. : il. kolor. ; 21 cm. – (Księga Pytań i Odpowiedzi)

    Sygn. Kędzierzyn – Koźle M 61141 ; Olesno M 035231

  51. Najważniejsze lata czyli Jak rozumieć rysunki małych dzieci : rozwój osobowości dziecka w wieku od 2 do 6 lat na podstawie jego rysunków / Anna Kalbarczyk. – Wyd. 3. Kraków : Oficyna Wydawnicza “Impuls”, 2010. – 91, [4] s. : il. (gł. kolor.) ;   24 cm

    Sygn. Kędzierzyn – Koźle  M 61650

  52. Odkrywanie zdolności dziecka : koncepcja wielorakich inteligencji w praktyce przedszkolnej i wczesnoszkolnej / Iwona Czaja-Chudyba. – Kraków : Wydawnictwo Naukowe Akademii Pedagogicznej, 2005. – 205,[4] s. : il., rys., wykr. ;   24 cm. – ( Prace Monograficzne / Akademia Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, ISSN 0239-6025 ; nr 417 )

    Sygn. Brzeg M 049266 ; Namysłów M 038892 ; Opole M 193983

  53. Opowieści dla duszy dziecięcej / Linde von Keyserlingk ; przekł.[z niem.], Magdalena Jałowiec. – Kielce : “Jedność”, 2002. – 121 s. ; 21 cm

    Sygn. Głubczyce M 042090  ; Grodków M 041509 ; Namysłów M 038309 ; Opole M 186490, M 192111 ; Prudnik M 034159

  54. Pedagogika przedszkolna : metamorfoza statusu i przedmiotu badań / Danuta Waloszek. –
    Kraków : Wydawnictwo Naukowe Akademii Pedagogicznej, 2006. – 400, [2] s. ; 24 cm. – ( Prace Monograficzne / Akademia Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, ISSN 0239-6025 ; nr 449 )

    Sygn. Brzeg C 050097 ; Głubczyce M 043690 ; Grodków M 042073 ;  Kędzierzyn – Koźle C 60707 ;  Namysłów C 038965 ; Olesno M 034966 ; Opole M 197141-45 ; Strzelce Opolskie C 045278

  55. Pedagogika przedszkolna : nowa podstawa programowa / Anna Klim-Klimaszewska. –
    Warszawa : Instytut Wydawniczy Erica, 2010. – 376 s. ; 23 cm

    Sygn. Brzeg C 050782, M 050952 ;  Grodków C 042430, M 042584 ; Krapkowice M 038176, M 038177 ; Nysa C 065759 ; Opole C 202828, M 202916-20 ; Prudnik M 036176

  56. Podręcznik gier i zabaw na świeżym powietrzu / [teksty Maria Chiara Bettazzi ; il. Elisa Modugno ; przekł. z jęz. wł. Edyta Tkaczyk-Borówka]. – Kielce : “Jedność”, cop. 2003. – s. 2-125 : il. kolor. ;   20 cm. – ( “Jedność” dla Dzieci )

    Sygn. Kędzierzyn – Koźle M 60890

  57. Pokaż dziecku świat symboli : inspiracje wychowawcze / Anna Tkaczyk. – Kraków : “Rubikon”, cop. 2007. – 93 s. : il. ;  23 cm

    Sygn. Opole M 198541

  58. Prawie pękam ze złości! : o radzeniu sobie z agresją i gniewem / Heike Baum ; przekł. z niem., Magdalena Jałowiec. – Kielce : “Jedność”, 2005. – 46 s. : il., rys. ;   22×17. – ( Wychowanie Emocjonalne Dzieci : w wieku od 3 do 7 lat )

    Sygn. Opole M 192152

  59. Profil osiągnięć ucznia : przewodnik dla nauczycieli i terapeutów z placówek specjalnych / Jacek Kielin. – Wyd. 2. – Gdańsk ; Sopot : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2009. – 79 s. ; 24 cm

    Sygn. Głubczyce C 043971

  60. Profil rozwoju kompetencji fonologicznej dzieci w wieku przedszkolnym / Małgorzata Lipowska. – Kraków : “Impuls”, 2001. – 134,[1] s. : wykr. ;   24 cm

    Sygn. Opole C 183185

  61. Program pracy z dzieckiem z objawami nadpobudliwości psychoruchowej (ADHD) w przedszkolu lub szkole / Anna Marczak. – Warszawa : “Fraszka Edukacyjna”, 2006. – 35, [1] s. ; 24 cm. – (Dla Nauczyciela Przedszkola)

    Sygn. Kluczbork M 052145 ; Opole M 198995, M 198996

  62. Program psychostymulacji dzieci w wieku przedszkolnym z deficytami i zaburzeniami rozwoju : ćwiczenia i zabawy do wykorzystania w pracy dydaktyczno-terapeutycznej dla nauczycieli i terapeutów pracujących z dziećmi o specyficznych potrzebach edukacyjnych / Anna Franczyk, Katarzyna Krajewska. – Wyd. 6. –
    Kraków : Oficyna Wydawnicza “Impuls”, 2010. – 166, [1] s. ; 21 cm

    Sygn. Głubczyce M 043935 ; Krapkowice  C 038298 , M 038225

  63. Program w edukacji dzieci : geneza, istota, kryteria / Danuta Waloszek.
    Warszawa : Wydawnictwo Akademickie “Żak”, 2005. – 196,[1] s. ; 21 cm

    Sygn. Głubczyce M 044036 ; Kędzierzyn – Koźle M 60712 ; Opole C 190839, M 190574, M 193100-101, 201831

  64. Przemoc wobec dziecka w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym / Rita Grochocińska. —  Przemoc wobec dziecka — Wyd. 1 dodr. – Gdańsk : Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, 2000. – 135 s., 9 s. tabl. kolor. : il. ; 21 cm

    Sygn. Kędzierzyn – Koźle M 57722 ; Krapkowice M 035900 ; Nysa C 060079

  65. Przystosowanie psychospołeczne dziecka do przedszkola / Jadwiga Lubowiecka.
    Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, cop. 2000. – 154, [6] s. : il. ; 24 cm. – ( Literatura Pedagogiczna )

    Sygn. Kędzierzyn – Koźle M 57571 ; Namysłów C 037930

     

  66. Rozwijanie umiejętności komunikacyjnych dziecka w wieku przedszkolnym : wybrane konteksty / Magdalena Grochowalska. – Kraków : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, 2009. – 127, [3] s. : il. ;   21 cm.  – (Prace Monograficzne / Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie : ISSN 0239-6025, nr 540)

    Sygn. Opole M 203780, M 203781

  67. Rozwój aktywności twórczej dzieci w sferze języka / Joanna Laskowska . – Wyd. 2.
    Kraków : “Impuls”, 2008. – 119 s. ; 24 cm

    Sygn. Opole M 201836

  68. Rozwój dziecka w przedszkolu : stymulujące wartości wybranych systemów edukacyjnych / Iwona Sikorska.
    Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, cop. 2010. — 186, [1] s., [6] s. tabl. : il. (w tym kolor.) ;   24 cm

    Sygn. Opole M 203872

  69. Ruch rozwijający dla dzieci / Weronika Sherborne ; z jęz. ang. przeł. Marcin Bogdanowicz ; red. nauk. Bożena Kisiel, Marta Bogdanowicz. – Wyd. 2. – Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2003. – 129, [3] s. ; 25 cm

    Sygn. Kędzierzyn – Koźle M 58657, M 59126

  70. Słowniczek przedszkolaka : czy znasz to słowo ? / Ewa Spałek , Maria Bilińska. – Kraków : “Impuls”, 2002. – 51,[1] s. : rys. ; 30 cm

    Sygn. Opole M 185713

  71. Smyk się bawi, smyk się śmieje, smyk się uczy i mądrzeje : scenariusze zabaw i zajęć oraz wskazówki metodyczne do książeczek dla sześciolatków. Cz.1 / Teresa Fiutowska. –
    Warszawa : “Adam”, 2004. – 169,[2] s. : nuty, rys. ; 29 cm

    Sygn. Opole C 189159/I, M 189704/I

  72. Smyki słuchają klasyki : przedstawienia dla dzieci / Katarzyna Bayer, Adam Wacławski.
    Poznań : Wydawnictwo Akord – Śpiewające Brzdące, 2009. – 64, [2] s. : il. kolor. ;  23 cm +  2 dyski optyczne (CD)

    Sygn.  Namysłów C 039514

  73. Spróbujmy inaczej : metody aktywizujące w wychowaniu przedszkolnym / Ryta Folejewska, Irena Zarzycka. – Warszawa : Wydawnictwa Szkolne
    i Pedagogiczne, cop.2005. – 80 s. ; 24 cm.  – ( Wesoła Szkoła Sześciolatka )

    Sygn. Opole M 190081

  74. Strategia wspierania strukturyzacji wiedzy dziecka w sytuacjach edukacyjnych / Bożena Muchacka, Iwona Czaja-Chudyba. – Kraków : “Impuls”, 2007. – 210 s.: il. ; 24 cm

    Sygn. Namysłów M 039845 ; Opole M 198560

  75. 33 [trzydzieści trzy] odprężające opowiadania dla dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym : z elementami treningu autogenicznego / Gabriele Hermanns ; [tł. Magdalena Jałowiec ; il. Ines Rarisch]. – Trzydzieści trzy odprężające opowiadania dla dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. – Kielce : “Jedność”, 2005. – 120 s. : il. ; 20 cm

    Sygn. Kluczbork M 051280

  76. 365 [Trzysta sześćdziesiąt pięć dni] dni twórczej zabawy : dla dzieci dwuletnich i starszych / Shella Ellison, Judith Gray ; tł. Piotr Szymor. –  Wyd. 2. –
    Warszawa : “W.A.B.”, cop. 2010. – [10], 365, [8] s. : il. ;   20 cm

    Sygn. Kędzierzyn – Koźle M 61307  ;  Namysłów M 039719

  77. Umiejętności manualne dzieci w wieku 5-7 lat / Beata Grabowska. – Kraków : “Petrus”, cop. 2008. – 153,[2] s., [7] s. tabl.kolor. : il., fot., rys., wykr. ; 20 cm

    Sygn. Opole M 199975

  78. W co się bawić z dziećmi? / Marta Bogdanowicz . – Wyd.2. – Gdańsk : “Harmonia”, 2005. – 128 s. : il., nuty, rys. ;  24 cm

    Sygn. Opole M 192235-6

  79. Wczesna edukacja dziecka : stan obecny, perspektywy, potrzeby / red. Józefa Bałachowicz, Anna Kowalska ; Wyższa Szkoła Pedagogiczna TWP w Warszawie. – Warszawa : WSP TWP, 2006. – 142 s : rys., wykr. ; 24 cm

    Sygn. Opole M 194492, M 194493

  80. Wczesna interwencja i wspomaganie rozwoju małego dziecka/ red. nauk. Beata Cytowska, Barbara Winczura. – Wyd. 2. – Kraków : “Impuls”, 2008. – 462 s. ; 24 cm

    Sygn. Namysłów C 039135

  81. Witamy w przedszkolu : wspomaganie procesu adaptacji dziecka do środowiska przedszkolnego / Anna Klim-Klimaszewska. – Warszawa : Instytut Wydawniczy Erica, 2010. – 286, [2] s. ; 24 cm

    Sygn. Brzeg 051039 ; Grodków M 042609 ; Olesno M 035322, M 035395 ; Opole M 203886 ; Prudnik M 036363 ;  Strzelce Opolskie M 045966, M 046009

  82. Wspomaganie płynności i mowy dziecka : profilaktyka, diagnoza i terapia jąkania wczesnodziecięcego / Dorota Kamińska. – Kraków : “Impuls”, 2006. – 84 s. ; 24 cm

    Sygn. Grodków M 041997 ; Krapkowice M 037326 ; Namysłów M 039354 ; Opole C 192959

  83. Wspomaganie rozwoju umysłowego trzylatków i dzieci starszych wolniej rozwijających się : książka dla rodziców, terapeutów i nauczycielek przedszkola / Edyta Gruszczyk-Kolczyńska , Ewa Zielińska. – Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, cop.2000. – 243,[1] s. : rys. ;  24 cm

    Sygn. Opole M 181338

  84. Wspomaganie rozwoju umysłowego oraz edukacja matematyczna dzieci w ostatnim roku wychowania przedszkolnego i w pierwszym roku szkolnej edukacji : praca zbiorowa / pod red. Edyty Gruszczyk-Kolczyńskiej ; [aut. Edyta Gruszczyk-Kolczyńska et al.]. –
    Warszawa : “Edukacja Polska,” cop. 2009. – 478 s. : il. ; 24 cm

    Sygn. Opole M 202353

  85. Wybrane problemy edukacji dzieci w przedszkolu i szkole [ : praca zbiorowa] / red. Sabina Guz, Jolanta Andrzejewska ; aut. Tomasz Karski. – Lublin : Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 2005. – 312, [1] s. : il., fot. ; 24 cm

    Sygn. Brzeg M 049932  ; Opole C 191931, M 192254,  M 202252-4 ; Prudnik M 035827

  86. Wychowanie dziecka / Krzysztof Zajdel.- Gdańsk : “Harmonia”, 2010. – 167 s. ; 21 cm. – ( Księga Pytań i Odpowiedzi )

    Sygn. Nysa M 065780 ; Opole M 202695

  87. Wychowanie słuchowo-werbalne dzieci z wadą słuchu w wieku przedszkolnym / Ewa Kulczycka. – Warszawa : Akademia Pedagogiki Specjalnej im. M.Grzegorzewskiej, 2004. – 155 s. : il. ;   24 cm

    Sygn. Opole C 192334, M 199879

  88. Wychowanie w duchu wartości : : wchodzenie w świat 3-7 lat : program edukacyjny / Diane Tillman , Diana Hsu ; współpr., Ache Dominique ; tł.[z ang.], Roman Zawadzki. –
    Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, cop. 2004. – 191 s. : il., nuty ;  24 cm

    Sygn. Opole C 188227 ; Strzelce Opolskie M 044004

  89. Z nim się nie bawię! : o odrzuceniu i wykluczeniu z grupy / Heike Baum ; przekł. z jęz. niem. Agnieszka Kalińska. – Kielce : “Jedność”, 2005. – 48 s. : il. ;   22 cm. – (Wychowanie Emocjonalne : podstawowe informacje, wskazówki praktyczne, pomysły zabaw)

    Sygn. Kędzierzyn – Koźle M 60733

  1. Z zabawą i bajką w świecie sześciolatka / Lucyna Bzowska. – Wyd. 3. –
    Kraków : “Impuls”, 2010. – 237, [1] s. : rys. ;  24 cm

    Sygn. Grodków M 042615 ;  Kędzierzyn – Koźle M 61677

  2. Zabawy badawcze w edukacji przedszkolnej / Bożena Muchacka. – Kraków : Wydawnictwo Naukowe Akademii Pedagogicznej, 2001. – 140 s., [9] s. tabl : rys ; 21 cm

    Sygn. Kędzierzyn – Koźle M 57937 ; Strzelce Opolskie M 042412

  3. Zabawy i ćwiczenia na cały rok : propozycje do pracy z dziećmi młodszymi o specjalnych potrzebach edukacyjnych / Anna Franczyk , Katarzyna Krajewska . – Wyd.3. – Kraków : “Impuls”, 2005. – 146 s. : rys. ;   24 cm

    Sygn. Opole M 189955, M 192260-1

  4. Zabawy logopedyczne na cztery pory roku : scenariusze do zajęć grupowych dla dzieci w wieku przedszkolnym / Dorota Krupa, Jolanta Pszczółka. – Wyd. 2.
    Kraków : “Impuls” 2010. – 110, [1] s. : il. ;  24 cm

    Sygn. Grodków M 042480 ;  Krapkowice M 038214 ; Namysłów M 039523 ; Prudnik M 036370

  5. Zabawy relaksujące dla przedszkolaków / D. Chauvel , Ch. Noret ; tł. Marcin Zieliński. –
    Warszawa : “Cyklady”, 2000. – 138 s. ; rys. ; 24 cm

    Sygn. Kędzierzyn – Koźle M 57237,  M 57971 ; Strzelce Opolskie M 042296, M 042406

  6. Zabawy z Malwinką : ćwiczenia przygotowujące do nauki pisania. Cz. 2 / Małgorzata Kwaśniewska, Mirosława Opalińska. – Kielce : Wydawnictwo Pedagogiczne ZNP, cop. 2006. – 40 s. : il. ;   24 cm

    Sygn. Opole M 201227/II, M 201336/II, M 201337/II, M 201339

  7. Zrozumieć przedszkolaka / Jo Douglas ; przeł. z ang., Marek Czekański .
    Warszawa : “Świat Książki”, cop.2006. – 191 s. ; 21 cm

    Sygn. Opole C 192970, M 193170, M 193171

 

Artykuły z czasopism:

 

  1. “A potem żyli długo i szczęśliwie…” Jak baśnie pomagają w wychowaniu seksualnym dzieci / Mirosław Huszcz, Małgorzata Cichoń-Piasecka. – Bibliogr. //  Wychowanie w Przedszkolu. – 2003, nr 6, s. 323-326

  2. Adaptacja dzieci w przedszkolu / Hanna Piwowarska-Krukowska //  Wychowanie w Przedszkolu. – 2007, nr 5, s. 47-50

  3. Agresja i lękliwość w wieku przedszkolnym / Agata Celmer . – Bibliogr. //  Wychowanie na co Dzień. – 2008, nr 12, dod. “Wkładka Metodyczna”, s. I-VI

  4. Agresja w przedszkolu i nie tylko. Cz. 1 / Magdalena Kochańska //  Bliżej Przedszkola. – 2009, nr 7-8, s. 28-32

  5. Aktywność i współpraca dzieci / Jarosław Bąbka //  Wychowanie w Przedszkolu. – 2006, nr 2, s. 15-20

  6. Aktywność plastyczna jako metoda remediacji poznawczej / Maja Stańko. – Bibliogr. //  Wychowanie w Przedszkolu. – 2006, nr 6, s. 18-22
    *   Metoda ta jest przykładem wykorzystania działań plastycznych do efektywnego wspierania i kształtowania rozwoju pojęciowego obrazu świata dziecka.

  7. Biblioteka dla najmłodszych / Jolanta Jabłońska //  Wychowanie w Przedszkolu. – 2011, nr 1, s. 36-37

  8. Biblioterapia w przeciwdziałaniu przemocy rówieśniczej / Elżbieta Szefler //  Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2010, nr 8, s. 35-47

  9. Bilingwalna edukacja dzieci / Małgorzata Falkiewicz-Szult //  Wychowanie w Przedszkolu. – 2009, nr 6, s. 5-10

  10. Bezpieczny przedszkolak / Wiesława Gromotowicz-Celińska //  Wychowanie w Przedszkolu. – 2008, nr 10, s. 53-55

  11. Czy warto czytać dzieciom? / Jadwiga Dziadkiewicz //  Bliżej Przedszkola. – Nr 82-83, z. 1 (2008), s. 50-51

  12. “Czym skorupka za młodu…”. Wpływ środowiska przyrodniczego na rozwój dziecka / Ewa Bochno //  Wychowanie w Przedszkolu. – 2001, nr 5, s. 283-285

  13. Czynniki warunkujące osiągnięcie dojrzałości szkolnej / Dagmara Salamon //  Wszystko dla Szkoły. – 2006, nr 4-5, s. 19-24
    *   Przykłady ćwiczeń stymulujące rozwój dziecka

  14. Diagnoza przedszkolna / Katarzyna Stępniak //  Wychowanie w Przedszkolu. – 2010, nr 2, s. 23-28

  15. Diagnoza przedszkolna / Elżbieta Koźniewska //  Dyrektor Szkoły. – 2009, nr 8, dod. “Niezbędnik Dyrektora Szkoły”, s. 5-11

  16. Dojrzałość przedszkolna / Renata Góralczyk //  Bliżej Przedszkola. – 2009, nr 6, s. 34-35

  17. Dojrzały emocjonalnie siedmiolatek / Bożenna Przybylak //  Praca Socjalna. – 2004, nr 7, s. 2-5

  18. Drogę trzeba zobaczyć, nim się na nią wstąpi : o planowaniu dydaktycznym zajęć z języków obcych dla dzieci / Marta Kotarba-Kańczugowska //  Języki Obce w Szkole. – 2010, nr 4, s. 21-29

  19. Dyslalia czy opóźniony rozwój mowy – o trudnościach w określaniu i klasyfikowaniu zaburzeń mowy w okresie przedszkolnym / Kinga Kuszak. – Bibliogr. //  Szkoła Specjalna. – 2007, nr 3, s. 206-211

  20. Dziecko i świat mediów elektronicznych / Jadwiga Izdebska //  Wychowanie w Przedszkolu. – 2009, nr 3, s. 5-8

  21. Dziecko jest po to, aby się bawić… / Marek Zagumny //  Edukacja i Dialog. – 2003, nr 7, s. 52-57

  22. Dziecko u progu edukacji przedszkolnej / Iwona Konopka, Lidia Pielaszek //  Dyrektor Szkoły. – 2010, nr 6, dod. “Przed Szkołą”, s. 7-12

  23. Dziecko w nowym środowisku / Anna Petkow //  Bliżej Przedszkola. – 2007, nr 9, s. 61-63

  24. Edukacja zdrowotna w przedszkolu – “zdrowy przedszkolak” / Ewelina Flatow, Anna Durda //  Lider. – 2009, nr 2, s. 7-10

  25. Empatia w przedszkolu / Mariola Konik //  Bliżej Przedszkola. – 2009, nr 1, s. 42-44

  26. Gdy wolniej się rozwija… / Anna Świderek //  Bliżej Przedszkola. – 2009, nr 1, s. 32-33

  27. Jak rozpoznać zespół Aspergera? / Marta Korendo //  Bliżej Przedszkola. – 2010, nr 4, s. 62-63

  28. Fit, czyli w dobrej formie kultura fizyczna u przedszkolaka / Agnieszka Pasternak //  Bliżej Przedszkola. – 2010, nr 12, s. 20-23

  29. Funkcjonowanie dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych w przedszkolu i szkole / Elżbieta Ciesiołkiewicz, Anna Maciejewska, Mirosława Matczak //  Przegląd Edukacyjny. – 2007, nr 3, s. 19-21

  30. Gotowość do nauki czytania i pisania dzieci wiejskich / Joanna Sikorska //  Wychowanie na co Dzień. – 2006, nr 4-5, s. 29-32

  31. Inteligencja emocjonalna dziecka / Renata Wypych //  Bliżej Przedszkola. – 2008, nr 12, s. 64-65

  32. Jak diagnozować inteligencję językową dziecka? / Joanna Juszczak-Guca. – Bibliogr. //  Bliżej Przedszkola. – 2006, nr 10, s. 47-49

  33. Jak przebiega proces uczenia się dzieci (część II) / Edyta Gruszczyk-Kolczyńska, Ewa Zielińska //  Wychowanie w Przedszkolu. – 2003, nr 2, s. 82-89

  34. Jak rozwijać wyobraźnię przestrzenną dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym? / Jolanta Makarewicz //  Przedszkolak i Uczeń. – 2000, nr 2, s. 8-9

  35. Jak stymulować rozwój dziecka / Iwona Sikorska //  Psychologia w Szkole. – 2007, nr 3, s. 81-87

  36. Jak stymulować rozwój mowy dziecka w wieku przedszkolnym? / Eliza Adamczyk-Sykut //  Bliżej Przedszkola. – 2006, nr 7-8 (nr specjalny), z. 1, s. 14-15

  37. Jak stymulować rozwój “pokolenia komputerowego”? / Jagoda Cieszyńska-Rożek //  Bliżej Przedszkola. – 2010, nr 9, s. 88-93

  38. Jak zapewnić dziecku pomyślny start w przedszkolu? / Małgorzata Piotrowska //  Bliżej Przedszkola. – Nr 82-83, z 1 (2008), s. 54-55

  39. Kiedy i jak mówić dzieciom o uczuciach? / Bronisława Michalska. – Bibliogr. //  Wychowanie w Przedszkolu. – 2001, nr 1, s. 30-32

  40. Kocham dziecko – jak mogę nauczyć je dobrych uczuć? / Bożena Janiszewska //  Bliżej Przedszkola. – 2007, nr 6, s. 17-25

  41. Kolorowa biblioteka : scenariusz lekcji bibliotecznej dla przedszkolaków (grupa 4-5 latków) / Hanna Diduszko //  Poradnik Bibliotekarza. – 2009, nr 9, s. 39-40

  42. Komputer – zabawka czy narzędzie rozwoju? / Agnieszka Olczak, Rafał Olczak //  Bliżej Przedszkola. – 2010, nr 3, s. 42-45

  43. Komunikacja interpersonalna dzieci / Lucyna Latinek //  Bliżej Przedszkola. – 2008, nr 10, s. 57-59

  44. Koncentracja przedszkolaka i ucznia / Maryla Lasok //  Bliżej Przedszkola. – 2009, nr 10, s. 42-43

  45. Kształtowanie poczucia podmiotowości dzieci w wieku przedszkolnym / Małgorzata Falkiewicz-Szult. – Bibliogr. //  Wychowanie na co Dzień. – 2004, nr 4-5, s. 28-32

  46. Kształtowanie się norm u dzieci / Bożena Janiszewska //  Bliżej Przedszkola. – 2009, nr 6, s. 52-53

  47. Kształtowanie typów i cech osobowości dzieci w wieku przedszkolnym / Iwona Paruszewska //  Edukacja i Dialog. – 2005, nr 1, s. 48-55

  48. Lata przedszkolne w cyklu życia ludzkiego / Sławomir Jabłoński //  Remedium. – 2003, nr 7-8, s. 6-7

  49. Małe dziecko w Polsce – raport o sytuacji edukacji elementarnej. Cz. 1 //  Remedium. – 2008, nr 7-8, s. 1-4

  50. Małe dziecko – wielka zmiana / Irena Dzierzgowska //  Dyrektor Szkoły. – 2006, nr 6, s. 20-24

  51. Mandala w pracy z dziećmi / Anna Kluska //  Wychowanie w Przedszkolu. – 2007, nr 5, s. 40-42

  52. Metoda Dobrego Startu : założenia, inspiracje, warianty / Marta Bogdanowicz //  Bliżej Przedszkola. – 2010, nr 9, s. 30-33

  53. Między miłością a zagrożeniem / Beata Szurowska //  Wychowanie w Przedszkolu. – 2004, nr 1, s. 20-23

  54. Motywy interakcji konfliktowych dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym / Małgorzata Cywińska . – Bibliogr. //  Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2008, nr 9, s. 11-17

  55. Mówi, bo myśli, myśli, bo mówi / Hanna Olechnowicz //  Wychowanie w Przedszkolu. – 2000, nr 10, s. 587-591

  56. Muzyka pozytywnie wpływa na rozwój przedszkolaków //  Gazeta Szkolna. – 2007, nr 30, s. 30

  57. Najlepsza dieta przedszkolaka / Anna Kłosińska //  Bliżej Przedszkola. – 2008, nr 12, s. 38-39

  58. Nasze dziecko mówi. Mowa jako narzędzie działania dziecka / Józef Porayski-Pomsta //  Wychowanie w Przedszkolu. – 2002, nr 3, s. 146-151

  59. Nasze dziecko mówi : o niektórych właściwościach rozmów i opowiadań dziecięcych / Józef Porayski-Pomsta //  Wychowanie w Przedszkolu. – 2002, nr 7, s. 399-403

  60. Nauka czytania dzieci przedszkolnych / Marianna Liberadzka //  Wychowawca. – 2009, nr 4, s.29

  61. Niebieska buzia i zielone włosy mamy / Aneta Łosiewicz //  Edukacja i Dialog. – 2007, nr 2, s. 54-59
    *   Badania rysunku dzieci w wieku przedszkolnym

  62. O kompetencji językowej przedszkolaków / Grażyna Rura . – Bibliogr. //  Wychowanie w Przedszkolu. – 2009, nr 1, s. 14-17

  63. O prawidłowościach rozwoju motoryczności / Dorota Trzcińska. – Rys. – Bibliogr. //  Wychowanie w Przedszkolu. – 2001, nr 1, s. 23-26

  64. O roli zabawek w procesie rozwoju umysłowego dzieci / Edyta Gruszczyk-Kolczyńska, Ewa Zielińska //  Wychowanie w przedszkolu. – 2003, nr 5, s. 269-277

  65. O rozwoju dziecka w perspektywie psychoanalitycznej / Magdalena Bil //  Bliżej Przedszkola. – 2007, nr 11, s. 20-24

  66. O stymulowaniu aktywności poznawczej / Bożena Muchacka //  Wychowanie w Przedszkolu. – 2000, nr 7, s. 387-390
    *   Badania nad aktywnością poznawczą dzieci sześcioletnich

  67. O wspomaganiu rozwoju umysłowego pięciolatków / Edyta Gruszczyk-Kolczyńska //  Wychowanie w Przedszkolu. – 2002, nr 7, s. 391-398

  68. Obcy w przedszkolu / Paulina Krachało //  Bliżej Przedszkola. – 2009, nr 5, s. 34-35

  69. Ogród – miejsce integracji / Agnieszka Gawłowska //  Wychowanie w Przedszkolu. – 2009, nr 9, s. 14-16

  70. Oswoić emocje / Ewa Skwarka //  Wychowanie w Przedszkolu. – 2010, nr 3, s. 30-34

  71. Pierwsze kroki w przedszkolu / Justyna Dąbrowska //  Remedium. – 2009, nr 11, s. 6-7

  72. Poczucie własnej wartości u dzieci. Cz. 2 / Iwona Majewska-Opiełka //  Bliżej Przedszkola. – 2009, nr 11, s. 30-32

  73. Portret psychologiczny dzieci w wieku przedszkolnym. Cz.1 / Irena Obuchowska //  Remedium. – 2009, nr 7-8, s. 4-5

  74. Pozytywny wpływ nauki języka obcego na rozwój dziecka / Magdalena Jałowiec-Sawicka //  Języki Obce w Szkole. – 2006, nr 3, s. 15-19

  75. Praca ze zdolnym przedszkolakiem / Beata Pruszkiewicz //  Przegląd Edukacyjny. – 2007, nr 5, s. 8-10

  76. Pragmalingwistyczne aspekty rozwoju mowy / Józef Porayski-Pomsta //  Poradnik Językowy. – 2002, z. 7, s.36-44
    *   Aktywizacja i rozwój mowy dziecka

  77. Prawa i obowiązki dziecka w wieku przedszkolnym / Krystyna Woźniak . – Bibliogr. //  Bliżej Przedszkola. – 2008, nr 10, s. 55-56

  78. Problemy opieki logopedycznej nad dziećmi w wieku przedszkolnym / Ewa Słodownik-Rycaj //  Kwartalnik Pedagogiczny. – 2005, nr 3, s. 115-131

  79. Profil rozwoju samodzielności dzieci w wieku przedszkolnym / Kinga Kuszak . – Bibliogr. //  Kwartalnik Pedagogiczny. – 2007, nr 3, s. 102-113

  80. Profilaktyka agresji w wieku przedszkolnym / Beata Tomasik //  Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2005, nr 2, s. 27-28

  81. Przedszkolak i bajki telewizyjne / Iwona Samborska //  Wychowanie w Przedszkolu. – 2003, nr 5, s. 265-268
    *   Rola bajki telewizyjnej w kształtowaniu zachowań współczesnego dziecka.

  82. Przedszkolaki i seksualność / Marta Jósewicz //  Wychowanie w Przedszkolu. – 2007, nr 9, s. 20-25

  83. Przedszkolak uczniem – problem progu szkolnego / Ewa Brańska //  Dyrektor Szkoły. – 2010, nr 11, s. 52-54

  84. Przedszkole drogą do sukcesu / Marianna Styczyńska //  Dyrektor Szkoły. – 2009, nr 2, s. 50-53

  85. Przemiana kompetencji czytelniczych dzieci pod wpływem mediów elektronicznych / Maria Kielar-Turska, Anna Kołodziejczyk . – Bibliogr. //  Wychowanie w Przedszkolu. – 2008, nr 4, s. 5-12

  86. Psychopedagogiczna obserwacja rozwoju dzieci / Irena Walaszek //  Wychowanie na co Dzień. – 2000, nr 9, s.15-16

  87. Religijność dziecka przedszkolnego w aspekcie wychowawczym / Małgorzata Tatala. – Bibliogr. //  Wychowanie na co Dzień. – 2000, nr 6, s. 33

  88. Rola przedszkola i szkoły w adaptacji dziecka / Jadwiga Lubowiecka //  Dyrektor Szkoły. – 2010, nr 12, dod. “Przed Szkołą”, s. 6-10

  89. Rozwijanie kompetencji twórczych i zdolności dzieci w grupie przedszkolnej / Jolanta Łysakowska //  Bliżej Przedszkola. – 2008, nr 9, s. 56-60

  90. Rozwijanie samoświadomości i poczucia własnej wartości / Ewa Skwarka //  Wychowanie w Przedszkolu. – 2010, nr 2, s. 31-35

  91. Rozwój dzieci a ich aktywność. Cz. 2 / Małgorzata Karwowska-Struczyk //  Wychowanie w Przedszkolu. – 2000, nr 5, s. 263-268

  92. Rozwój dziecka w wieku przedszkolnym : gotowość do podjęcia nauki w szkole / Halina Zadworna, Krystyna Pożoga //  Modelowe Nauczanie. – 2005, nr 112, s. 7-8

  93. Rozwój i kształcenie dziecka przedszkolnego / Beata Bonna. – Bibliogr. //  Wychowanie na co Dzień. – 2003, nr 1-2, s. 8-11

  94. Rozwój umiejętności pisania u dzieci w wieku przedszkolnym / Bożena Lajdanowicz //  Ergo. – 2006, nr 3, s. 30-33

  95. Rozwój zdolności przez zabawę / Małgorzata Grzegorczyk //  Edukacja i Dialog. – 2004, nr 10, s. 39-42

  96. “Stracholandia” – próba eliminowania lęków dziecięcych / Dorota Jasica. – Fot. //  Wychowanie w Przedszkolu. – 2001, nr 1, s. 35-37

  97. Strategie nauczania wspierające rozwój psychiczny dziecka / Andrzej Twardowski //  Wychowanie w Przedszkolu. – 2004, nr 4, s. 3-9

  98. Stymulująca rola zabawek / Danuta Kwiecień //  Bliżej Przedszkola. – 2009, nr 7-8, s. 32-33

  99. Sukces czy porażka? / Joanna Rynek //  Wychowanie w Przedszkolu. – 2006, nr 6, s. 32-36

  100. Szanse przedszkolaków na pomyślność / Elżbieta Putkiewicz, Małgorzata Żytko //  Edukacja i Dialog. – 2003, nr 7, s. 4-9

  101. To warto zobaczyć / Ewa Szuman //  Wychowanie w Przedszkolu. – 2006, nr 8, s. 56-58
    *   Wpływ tradycji na rozwój dziecka.

  102. Trudności w rozwoju dziecka w okresie przedszkolnym / Daniela Becelewska //  Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2009, nr 9, s. 46-51

  103. Uczyć i cieszyć nauką od najmłodszych lat / Anna Paplińska //  Ruch Pedagogiczny. – 2009, nr 2, s. 103-108

  104. W czym jestem dobry? Rodzicu, spójrz na dziecko inaczej / Wiesława Dudek //  Bliżej Przedszkola. – 2008, nr 9, s. 68-69

  105. W trosce o zdrowie dziecka nie tylko w przedszkolu / Barbara Niedźwiedzka //  Lider. – 2004, nr 3, s. 11-12

  106. Wczesny start w nauczaniu języków obcych / Helena Wojcieszyńska //  Bliżej Przedszkola. – 2007, nr 5, s. 27-28

  107. Wiek przedszkolny – zagrożenia rozwoju / Błażej Smykowski. – Bibliogr. //  Remedium. – 2003, nr 7-8, s. 8-9

  108. Wpływ Metody Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne na rozwój społeczny dzieci z wadą słuchu w wieku przedszkolnym / Marta Matasek //  Szkoła Specjalna. – 2010, nr 2, s. 132-138

  109. Wpływ programów telewizyjnych na rozwój mowy dzieci sześcioletnich / Krystyna Małysiak //  Bliżej Przedszkola. – 2006, nr 7-8 (nr specjalny), z. 2, s. 26-27

  110. Wpływ relacji z rówieśnikami na rozwój dziecka / Andrzej Twardowski //  Wychowanie w Przedszkolu. – 2009, nr 10, s. 4-12

  111. Wpływ muzyki na rozwój społeczno-emocjonalny dzieci / Elżbieta Sobków. – Bibliogr. //  Bliżej Przedszkola. – 2006, nr 4, s. 58-59

  112. Wspomaganie rozwoju dziecka / Krystyna Lubomirska //  Wychowanie w Przedszkolu. – 2008, nr 1, s. 5-9

  113. Wspomaganie rozwoju dziecka przedszkolnego / Marianna Styczyńska. – Bibliogr. //  Dyrektor Szkoły. – 2007, nr 10, s. 46-48

  114. Wspomaganie rozwoju mowy dziecka / Małgorzata Gumińska //  Życie Szkoły. – 2010, nr 8, s. 18-24

  115. Wspomaganie rozwoju mowy muzyką, ruchem i rytmem / Urszula Mirosz //  Wychowanie w Przedszkolu. – 2003, nr 7, s.405-407
    *   Ćwiczenia z dziećmi pięcio i sześcioletnimi

  116. Wspomaganie rozwoju psychomotorycznego trzy- i czterolatków / Marta Bogdanowicz, Dorota Kalka, Marta Łockiewicz //  Wychowanie w Przedszkolu. – 2006, nr 8, s. 14-19

  117. Wstyd dziecięcy – jak go poznać i pomóc / Małgorzata Kozłowska //  Bliżej Przedszkola. – 2008, nr 4, s. 62-63

  118. Wychowanie fizyczne w przedszkolu / Teresa Zygmunt //  Lider. – 2002, nr 3, s. 12-13

  119. Zabawa jako medium dziecięcej codzienności – etnografia w przedszkolu / Jolanta Zwiernik //  Problemy Wczesnej Edukacji. – 2009, nr 2, s. 109-122

  120. Zabawy badawcze pięciolatków / Jolanta Ambrożuk //  Wychowanie w Przedszkolu. – 2007, nr 5, s. 32-33

  121. Zabawy i ćwiczenia wspierające rozwój dziecka / Izabela Gelleta-Mac //  Wychowanie w Przedszkolu. – 2008, nr 1, s. 28-29

  122. Zaburzenia mowy u dzieci w wieku przedszkolnym / Joanna Juszczak-Guca . – Bibliogr. //  Bliżej Przedszkola. – 2007, nr 11, s. 38-39

  123. Zaburzenia psychiczne u dzieci w wieku przedszkolnym. Autyzm. Zespół Aspergera //  Wychowanie w Przedszkolu. – 2009, nr 5, s. 16-20

  124. Zajęcia z trzylatkami / Lidia Połomska //  Wychowanie w Przedszkolu. – 2003, nr 7, s. 410-413

  125. Znaczenie edukacji przedszkolnej w rozwoju dzieci w świetle badań / Małgorzata Żytko. – Bibliogr. //  Meritum. – 2009, nr 1, s. 15-19

  126. Żywienie a odporność przedszkolaków / Magdalena Makarewicz-Wujec //  Wychowanie w Przedszkolu. – 2010, nr 1, s. 48-51

     

Oprac. Joanna Popów-Bogdoł

PBW w Opolu

Filia w Strzelcach Opolskich

Udostepnij:

Projekty i programy

Współpraca

Przewiń do góry