Q edukacji cyfrowej /

Q edukacji cyfrowej / Marlena Plebańska, Aleksandra Szyller, Małgorzata Sieńczewska. Warszawa : „Difin”, 2020.

Niniejsza praca zawiera kompleksowa analizę wykorzystania technologii cyfrowych w szkołach na wszystkich poziomach edukacyjnych oraz wypracowanie na jej podstawie rekomendacji w zakresie metod, form oraz narzędzi pracy niezbędnych w procesach dydaktycznych realizowanych z wykorzystaniem technologii cyfrowych. Publikacja opiera się na wynikach największego polskiego badania Polska Szkoła w Dobie Cyfryzacji. Książka odnosi się do całego środowiska szkolnego, obejmującego uczniów, nauczycieli, rodziców, kadrę zarządzającą. Autorzy przedstawiają takie zagadnienia, jak : znaczenie cyfryzacji we współczesnym świecie ; pedagogiczne i psychologiczne podstawy edukacji XXI wieku ; infrastruktura polskich placówek edukacyjnych ; sprzęt i narzędzia cyfrowe w szkole ; wykorzystanie zasobów cyfrowych w szkole oraz kompetencje cyfrowe nauczycieli. Ciekawa lektura dla szerokiego grona pedagogów.