Przyszłość edukacji – szkoła przyszłości / Mirosław J. Szymański. – Warszawa : „Difin”, 2024.
Pierwsza publikacja z serii Studia z Pedagogiki Szkoły, w której autor przedstawia specyfikę przyszłości i jej znaczenie dla dalszego rozwoju społeczeństwa i edukacji. Wyodrębnia elementy zmiany społecznej, które wpłyną na jakościową zmianę edukacji przyszłości. Praca składa się z ośmiu rozdziałów : Znaczenie przyszłości (1) ; Zmiana społeczna jako wyznacznik przyszłości (2) ; Zmiana edukacyjna i jej podłoże społeczne (3) ; Jaka edukacja jest potrzebna w przyszłości? (4) ; Kompetencje XXI wieku (5) ; O przyszłości szkoły (6) ; Nauczyciel w szkole przyszłości (7) ; Jak urzeczywistnić edukację dla przyszłości? (8). Książka adresowana jest do osób przygotowujących się do pracy w szkole lub innych instytucji edukacyjnych oraz kadry pedagogicznej szkół – dyrektorów, nauczycieli, pedagogów, psychologów szkolnych, zorientowanej na pogłębienie zrozumienia procesów i zjawisk sprzyjającej efektywnej działalności szkół i edukacji szkolnej. Może również okazać się przydatna władzom oświatowym różnego szczebla w prowadzeniu polityki oświatowej.