Bibliografia w wyborze za lata 1991– 2019 została sporządzona na podstawie elektronicznych baz danych Pedagogicznej Biblioteki Wojewódzkiej w Opolu oraz baz Biblioteki Narodowej. Bibliografia liczy 136 opisów bibliograficznych książek i artykułów, w obrębie których zastosowano układ alfabetyczny i numerację ciągłą. Książki dostępne w PBW w Opolu i/lub filiach oznaczone są sygnaturą z symbolem (M – magazyn, C – czytelnia).
WYDAWNICTWA ZWARTE
1. Arteterapia : wykorzystanie technik plastycznych w pracy z uczniem przejawiającym zaburzenia zachowania / Anna Kordzińska-Grabowska. – Warszawa : Verlag Dashöfer, cop. 2012.
M 207702 M 207703 (Opole)
2. Dar uczenia się : sprawdzona nowa metoda korekcji AAD, problemów z matematyką i pisaniem odręcznym / Ronald D. Davis, Aldon M. Braun. – Poznań : ,,Zysk i S-ka”, 2006.
C 050603 (Brzeg), M 60680 (Kędzierzyn-Koźle) , C 063937 (Nysa), C 193209 M 194749 M 207100 M 209825 (Opole)
3. Dostosowanie wymagań edukacyjnych do indywidualnych potrzeb rozwojowych i możliwości psychofizycznych uczniów : realizowanych w ramach prowadzonych zajęć edukacyjnych z podziałem na poszczególne edukacje oraz na zajęciach specjalistycznych : II etap edukacyjny / Renata Naprawa, Alicja Tanajewska, Cecylia Mach, Krystyna Szczepańska. – Wyd. 2 zm. – Gdańsk : „Harmonia”, 2018.
M 218655 M 218656 (Opole)
4. Dydaktyka szkolna dla kandydatów na nauczycieli / Franciszek Bereźnicki. – Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2015.
M 054425 M 054426 M 054427 (Brzeg), M 64119 M 64120 M 64121 (Kędzierzyn-Koźle), M 054113 M 054114 M 054115 (Kluczbork), M 068257 M 068258 (Nysa), M 214008 M214009 M 214010 M 214011 (Opole)
5. Dzieci z trudnościami adaptacyjnymi w młodszym wieku : aspekty rozwojowe i edukacyjne w kontekście specyfiki różnic kulturowych / pod redakcją Emilii Śmiechowskiej-Petrovskij. – Warszawa : Wydawnictwo Naukowe UKSW, 2016.
M 054428 M 054429 M 054430 (Brzeg), M 64122 M 64123 M 64124 (Kędzierzyn-Koźle), M 054116 M 054117 M 054118 (Kluczbork), C 068261 M 068259 M 068260 (Nysa), M 215480 M 215481 M 215482 M 215483 (Opole)
6. Horyzonty rozwoju edukacji w dialogu i perspektywie / red. nauk.: Anna Karpińska, Katarzyna Borawska-Kalbarczyk. – Warszawa : Difin, cop. 2011.
M 62123 (Kędzierzyn-Koźle)
7.Jak pokonywać problemy behawioralne i emocjonalne u dzieci i młodzieży / Roy Howarth , Pam Fisher ; tł.[z ang.] Rafał Lisowski. – Warszawa : „Liber”, 2005.
M 60988 (Kędzierzyn- Koźle), M 192390 (Opole)
8. Jak radzić sobie ze stresem : wskazówki dla nauczycieli / Bill Rogers ; przekł. Sylwia Pikiel. – Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2014.
M 065108 (Kędzierzyn-Koźle), M 212749 (Opole)
9. Jak reagować na agresję uczniów? : skuteczne techniki radzenia sobie z problemem / Monika Zielińska. – Wyd. 3.- Gdańsk : Harmonia Universalis, 2018.
M 65109 (Kędzierzyn-Koźle), M 054795 (Brzeg)
10. Kod zachowania : przewodnik : strategie, narzędzia i interwencje wspierające uczniów przejawiających zachowania lękowe lub opozycyjne / Jessica Minahan ; [tłumaczenie Ewa Niezgoda, Magdalena Kołodziejczyk, Hanna Toczewska]. – Tyt. oryg.: Behavior Code Companion Strategies. – Warszawa : Fraszka Edukacyjna, 2016.
M 64753 (Kędzierzyn-Koźle), M 215821 M 215822 M 215823 (Opole)
11. Kompetencje diagnostyczne i terapeutyczne nauczyciela / pod red. nauk. Danuty Wosik-Kawali, Teresy Zubrzyckiej-Maciąg. – Kraków : „Impuls”, 2011.
C 066265 (Nysa), C 206156 M 206215 M 206216 M 206980 (Opole)
12. Kształtowanie umiejętności społecznych u dzieci z trudnościami wychowawczymi : ponad 160 gotowych do wykorzystania lekcji oraz arkuszy ćwiczeń pomagających rozwijać umiejętności społeczne dzieci w klasie szkolnej i poza nią / Darlene Mannix ; [przekł. Klaudia Krzymińska]. – Gdańsk: CTB Wydawnictwo, cop. 2014.
M 219574 (Opole)
13. Nasze dzieci różne są… : jak im pomóc, by osiągnęły sukces / [red. Bronisława Ogonowski] ; Miejski Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Opolu. – Opole : MODN, 2011.
C 207289 M 212274 M 212275 (Opole)
14. Nauczyciel a uczeń z ADHD / Wanda Baranowska. – Kraków : „Impuls”, 2010.
M 61651 (Kędzierzyn-Koźle), M 203602 (Opole)
15. Nauczycielem być… : jak zapanować nad trudnymi zachowaniami uczniów i porozumieć się z klasą / Ewa Góralczyk. – Warszawa : „Fraszka Edukacyjna”, 2006.
16. Narcystyczna szkoła : o psychologicznej rzeczywistości szkoły / Jarosław Jagieła. – Kraków : „Rubikon”, 2007
M 197292 M 197293 (Opole)
17. Opór wobec szkoły : dorastanie w perspektywie paradygmatu oporu : studium socjopedagogiczne / Ewa Bilińska-Suchanek. – Wyd. 3. – Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2011.
M 61825 (Kędzierzyn-Koźle), C 206106 M 206123 (Opole)
18. Pedagogika praktyczna : zarys problematyki, zdrowy rozsądek, wyniki badań / Andrzej Jankowski. – Warszawa : ,,Fraszka Edukacyjna”, 2002
M 049345 (Brzeg), M 59908 (Kędzierzyn-Koźle), C 051414 (Kluczbork), C 062950 ( Nysa),
C 184354 M 190504 M 209461(Opole)
19. Praca z uczniem z dysfunkcjami / Katarzyna Sikora. – Katowice : ZNP-OUPiS, 2004.
C 61798 (Nysa)
20. Praca z uczniem zdolnym i słabym na matematyce / Katarzyna Makowska. – Kielce : Wydawnictwo Pedagogiczne ZNP, cop. 2010.
M 64373 M 64434 (Kędzierzyn-Koźle), M 215877 M 215878 M 215879 (Opole)
21. Problemy i wyzwania wychowawcze XXI wieku : metody pracy z uczniem m.in. agresywnym, uzależnionym od gier czy zażywającym środki odurzające / autorki: Magdalena Goetz, Anna Katarzyna Kiełczewska, Małgorzata Łoskot, Jolanta Rucka, Małgorzata Stachowiak. – Metody pracy z uczniem m.in. agresywnym, uzależnionym od gier czy zażywającym środki odurzające. – Poznań : Forum Media Polska, cop. 2018.
M 220452 M 220453 (Opole)
22. Problemy uczniów niedostosowanych społecznie : analiza historii życia pensjonariuszy Młodzieżowego Ośrodka Wychowawczego / Aneta Paszkiewicz. – Warszawa : „Difin”, 2012.
M 207686 M 212768 (Opole)
23. Problemy z zachowaniem dzieci i młodzieży / Monika Biała. – Warszawa : „Fraszka Edukacyjna”, 2006.
M 049841 (Brzeg), M 60838 (Kędzierzyn-Koźle), M 052144 (Kluczbork), C 196879 (Opole)
24. Profilaktyka w szkole dla młodzieży niedostosowanej społecznie : elementy programu i scenariusze zajęć dla uczniów klas VI szkół podstawowych, gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych / Joanna Moczydłowska, Izabela Pełszyńska. – Rzeszów : „Fosze”, [2004].
M 60839 (Kędzierzyn-Koźle), C 189730 M 216494 (Opole)
25. Środowisko rodzinne i szkolne wobec zespołu ADHD u dzieci w młodszym wieku szkolnym / Katarzyna Herda-Płonka. – Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2012.
C 207755 (Opole)
26. Trudny uczeń w szkole : krótki przewodnik psychologiczny / Jarosław Jagieła. – Kraków : „Rubikon”, 2005.
M 191110 (Opole)
27. Uczeń trudny : jak skłonić go do nauki / Barbara L. McCombs, James E. Pope ; tł.[z ang.] Andrzej Janowski. – Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1997
M 047875 (Brzeg), M 179211 M 179604 M 209343 M 219196 (Opole)
28. Uczeń z dysleksją w szkole : poradnik nie tylko dla polonistów / Marta Bogdanowicz, Anna Adryjanek. – Gdynia : ,,Operon”, 2004.
M 61744 M 61745 C 61746 (Nysa)
29.Uczeń z rodziny dysfunkcyjnej : przewodnik dla wychowawców i nauczycieli / Anna Maria Seweryńska. – Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, cop. 2004.
C 049403 (Brzeg), M 59647 (Kędzierzyn-Koźle), C 186762 M 208546 (Opole)
30. Uczniowie w szkole : rzecz o zachowaniu : praktyczny przewodnik do skutecznego nauczania / Bill Rogers. – Warszawa : Fraszka Edukacyjna, 2005.
M 050587 (Brzeg), M 052156 (Kluczbork), M 063404 (Nysa), M 192229 (Opole)
31. Zaburzenia rozwoju umiejętności arytmetycznych : problem diagnozy i terapii / Urszula Oszwa. – Wyd. 2. – Kraków : „Impuls”, 2006.
M 60374 (Kędzierzyn-Koźle), C 51690 (Kluczbork)
ARTYKUŁY Z CZASOPISM
32. Alternatywa 2001 : program pomocy dzieciom ulicy // Opieka Wychowanie Terapia. – 2001, nr 4, dod., s. 4-6
33. Bariery szkolnej kariery / Ewa Kozak // Edukacja i Dialog. – 2004, nr 9, s. 11-16 (Przyczyny niepowodzeń szkolnych)
34. Bezrobocie rodziców a osiągnięcia szkolne ich dzieci / Mirosław Szymański // Edukacja. -1996, nr 4, s. 85-101
35. Co zrobić, aby moje dziecko nie miało trudności w szkole? / Mariola Jankowska // Życie Szkoły. – 1999, nr 4, s. 259-263
36. Czy dziecko z tego wyrośnie…/ Bożena Połeć // Życie Szkoły. – 2006, nr 9, s. 24-28
37. Czy poniosłam porażkę pedagogiczną? /Ewa Adamczyk // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2002, nr 1, s. 47-48
38. Ćwiczenia ortograficzne dla dzieci mających specyficzne trudności w uczeniu się propozycja metodyczna / Marzanna Pietruszka-Łój // Język Polski w Szkole IV-VI. – 2001/2002, nr 1, s. 51-58
39. Diagnozowanie trudności w nauce / Łucja Strużyk // Życie Szkoły. – 2002, nr 10, s. 610-613
40. Dla kogo trudna matematyka? /Mirosława Dziugieł // Życie Szkoły. – 2003, nr 7, s. 407-409
41. Dlaczego dialog jest trudny? : próba pedagogiczno-psychologicznej diagnozy / Marian Śnieżyński, Magdalena Nowakowska // Wychowanie na Co Dzień. – 2009, nr 7/8, s. 9-12.
42. Dobry czy trudny uczeń Elżbieta Kocur-Kojder // Gazeta Szkolna : aktualności. – 2001, nr 24, s. 17
43. Drugoroczność – problem czy wyzwanie? / Zofia Grabowska // Opieka Wychowanie Terapia. – 2001, nr 2, s. 35-39
44. Dysfunkcje w szkole / Maria Kowalewska // Wychowawca. – 2003, nr 9, s. 8
45. Dzieci obszarów ryzyka / Agata Jóźwiak // Edukacja i Dialog. – 2005, nr 7, s. 3-6
46. Dzieci, którym trudno się uczyć / Dorota Choroś // Nowa Szkoła. – 2005, nr 7, s. 43-44
47. Dziecko z trudnościami w czytaniu i pisaniu : leniwe, niezdolne czy …dyslektyczne? / Danuta Mazur // Życie Szkoły. – 1999, nr 4, s. 257-259
48. Dziecko z trudnościami w nauce : czy można mu pomóc? / Wioletta Barczak // Życie Szkoły. – 2001, nr 4, s.206-210, bibliogr.
49. Dziecko z trudnościami w uczeniu się / Bożena Dittfeld // Nowa Szkoła. – 2006, nr 2, s. 47-51 bibliogr.
50. Egzamin równych szans / Monika Domon // Język Polski w Gimnazjum. – 2001/2002, nr 2, s. 86-90
51 .Głoski, sylaby, zdania – jakie to trudne! / Anna Szkolak // Edukacja i Dialog. – 2007, nr 2, s. 46-49
52. Indywidualna praca z dzieckiem / Krzysztof Błaszczak // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2002, nr 4, s. 48-49
53. Jak pomóc dzieciom, którym trudno się uczyć? / Elżbieta Wójtowicz // Życie Szkoły. – 1998, nr 3, s. 183-18
54. Jak pomóc dziecku / Hanna Krauze-Sikorska, Kinga Kuszak // Życie Szkoły. – 2007, nr 3, s. 5-10
55. Jak pracowałam z trudnymi dziećmi / Ewa Jaurkiewicz // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 1998, nr 4, s. 37-38
56. Kiedy szukać pomocy? / Maria Czeszak-Godula // Edukacja i Dialog. – 2004, nr 6, s. 45-47
57. Komputer w pracy z dzieckiem z niepowodzeniami w nauce / Jolanta Karbowniczek // Nauczanie Początkowe. – 2002/2003, nr 3, s. 14-18
58. Kontrakt jako technika rozwiązywania problemów wychowawczych w szkole / Tomasz Biernat // Wszystko dla Szkoły. – 2000, nr 5, s. 10-12
59. Między niebem a ziemią – o różnych spojrzeniach na egzamin maturalny z języka polskiego i sposobach pracy z uczniem słabym / Wioletta Poturała // Język Polski w Liceum. – 2006/2007, nr 2, s. 94-99
60. Modele wyjaśniania przyczyn trudności w nauce oraz uzasadnienia możliwości przeciwdziałania im /Alicja Maurer // Psychologia Wychowawcza. – 1991, nr 5, s. 420-434
61. Nadpobudliwość psychoruchowa a trudności szkolne / Celestyna Grzywniak // Życie Szkoły. – 2000, nr 6, s. 334-338
62. Nauczyciel a uczeń ,,trudny” czyli co lub kto przeszkadza w lekcji / Grażyna Lenarcik // Wszystko dla Szkoły. – 1998, nr 6, s. 16
63. Nauka z utrudnieniami / Stanisław Turowski // Edukacja i Dialog. – 2004, nr 1, s. 5-6
64. Nie taki trudny, czyli uczeń trudny na lekcji języka angielskiego (zasady i metody pracy z takim uczniem) Izabela Uściłko // The Teacher. – 2007, nr 3, s. 41-47.
65. Niepowodzenia szkolne – pedagogiczne wyzwanie dla Europy / Czesław Kulisiewicz // Edukacja. – 1995, nr 1, s. 7-17
66. Niepowodzenia szkolne w opinii wychowanków domu dziecka / Renata Szczepanik // Opieka Wychowanie Terapia. – 2000, nr 3, s. 36-42
67. Niepowodzenia szkolne wychowanków domu dziecka / Róża Pawłowska // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 1994, nr 9, s. 30-31
68. Nieprawidłowości mowy / Jadwiga Doniec // Życie Szkoły. – 2005, nr 1, s. 36-38
69. Niespotykanie trudny partner Małgorzata Święcicka // Psychologia w Szkole. – 2004, nr 1, s. 85-92
70. O kradzieżach wśród uczniów / Jan Tatarowicz // Nowa Szkoła. – 2000, nr 4, s. 33-37
71. O niepowodzeniach szkolnych / Andrzej Zagajewski // Nowa Szkoła. – 1994, nr 6, s. 337-340
72. Opis i analiza przypadku klasy z niską motywacją do nauki / Maria Walkiewicz // Nowa Szkoła. – 2003, nr 1, s. 45 – 48
73. Opis i analiza przypadku pedagogicznego: niepowodzenia szkolne ucznia zagrożonego patologią społeczną / Jolanta Mańka // Język Polski w Szkole IV-VI. – 2005/ 2006, nr 4, s. 95-100
74. Organizacja pracy umysłowej ucznia: trudności w nauce: konspekt zajęć bibliotecznych / Maria Skup // Biblioteka w Szkole. – 1999, nr 6, s. 10
75. Ortografia i czytanie ze zrozumieniem – rozpoznanie i rozwiązanie problemu edukacyjnego / Maria Walkiewicz // Nowa Szkoła. – 2003, nr 2, s. 48-49, bibliogr.
76. Polska – Niemcy – trudności w wychowaniu są podobne / Ludwik Malinowski // Nowa Szkoła. – 2000, nr 1, s. 53-55
77. Pomaga nam komputer / Renata Szafran // Życie Szkoły. – 2003, nr 7, s. 398-402
78. Pomagamy polubić szkołę / Emilia Kasprzak, Jolanta Ksiądzyna // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2001, nr 9, s. 38-40
79. Porażkę zamienić w sukces / Ewa Brodacka-Adamowicz // Edukacja i Dialog. – 2000, nr 1, s. 37-41
80. Powodzenia i niepowodzenia szkolne / Agnieszka Domagała-Kręcioch // Wychowawca. – 2003, nr 2, s. 5-70
81. Powodzenia i niepowodzenia szkolne w kontekście badań / Kazimierz Danek // Wychowanie na co Dzień. – 1998, nr 4-5, s. 15-19
82. Powodzenia i niepowodzenia w nauce / Zbigniew Piłat // Życie Szkoły. – 1998, nr 10, s. 610-612
83. Poznać zalety i niedostatki / Magdalena Krawczonek // Edukacja i Dialog. – 2003, nr 9, s. 65-66.
84. Praca biblioteczna z uczniem trudnym. Opis i analiza rozpoznania i rozwiązania problemu wychowawczego / Jadwiga Chmielewska // Biblioteka w Szkole. – 2004, nr 3, s. 16-17
85. Praca z opóźnionymi w nauce / Halina Sucharowa, Regina Rożeńska // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 1991, nr1, s. 29-32
86. Praca z trudnymi zachowaniami / Katarzyna Sawicka // Remedium. – 2006, nr 7/8, s. 54-55
87. Problematyczne zachowania uczniów / Marek Dziewięcki // Wychowawca. – 2003, nr 9, s. 7
88. Problemy z nauką i szkołą / Martyna Kicińska, Ewa Klause-Jaworska // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2001, nr 7, s. 39-46
89. Problemy z nauką i szkołą : rapor6t z badań / Martyna Kicińska, Ewa Klause-Jaworska // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2003, nr 3, s. 24-29
90. Profilaktyka niepowodzeń szkolnych / Janusz Lankiewicz // Edukacja i Dialog. – 1994, nr 2, s. 19-23
91. Program wspierania zaniedbanych uczniów / Aneta Borkowska // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2001, nr 10, s. 24-29
92. Program zajęć terapeutycznych dla dzieci ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się / Renata Majewska // Wszystko dla Szkoły. – 2004, nr 10, s. 7-8
93. Przezwyciężenie niepowodzeń szkolnych / Krystyna Handke // Wychowawca. – 2003, nr 2, s. 14-15
94. Przyczyny niepowodzeń szkolnych / Renata Błanik // Życie Szkoły. – 1999, nr 1, s. 11-12
95. Psychiczne i środowiskowe przyczyny niepowodzeń szkolnych wychowanków / Bożena Matyjas // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 1991, nr 5, s. 211-215
96. Rozpoznanie i rozwiązywanie indywidualnych problemów uczniów / Barbara Staniecka // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2005, nr 3, s. 36-42
97. Rozpoznawanie trudności w nauce /Maria Pietniun // Życie Szkoły. – 1991, nr 6, s. 359-365
98. Samoocena uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się / Agata Otocka-Chrustny // Nowa Szkoła. – 2004, nr 6, s. 42-46
99. Słuchać i przysłuchiwać się / Paweł Czerwiński // Edukacja i Dialog. – 2004, nr 7, s. 29-33
100. Specjalne potrzeby edukacyjne uczniów / Agnieszka Olechowska // Edukacja i Dialog. – 2004, nr 4, s. 28-30
101. Strategia wsparcia ucznia z trudnościami w nauce w Szkole TAK / Joanna Kisiel-Walska, Beata Tabisz-Przybyła // Modelowe Nauczanie. – 2004, nr 6, s. 55-60
102. Stygmatyzowanie uczniów starszych klas szkoły podstawowej / Wojciech Poznaniak // Kwartalnik Pedagogiczny. – 1991, nr 2, s. 81-85
103. Sygnały, których nie wolno lekceważyć / Regina Ratajczak // Edukacja i Dialog. – 1996, nr 1, s. 49-51
104. Syndrom Nieadekwatnych Osiągnięć Szkolnych – Stare czy nowe zjawisko pedagogiczne / Dorota Ekiert-Grabowska // Życie Szkoły. – 1994, nr 3, s. 131-136
105. Syndrom Nieadekwatnych Osiągnięć Szkolnych / Beata Dyrda // Nowa Szkoła. – 1994, nr 6, s. 340-344
106. Szkolna interwencja / Beata Banasiak // Szkoła : miesięcznik dyrektora. – 2015, nr 11, s. 56-58.
107. Szkoła wobec niepowodzeń szkolnych / Halina Czajkowska-Kilianek, Józef Kilianek // Nowa Szkoła. – 1995, nr 9, s. 13-17
108. Trudności uczniów w pisaniu i czytaniu / Mariola Jankowska // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2001, s. 19-23
109. Trudności w czytaniu i pisaniu / Barbara Bieleń // Wychowanie w Przedszkolu. – 2002, nr 1, s. 44-46
110. Trudności w nauce jako podstawowa przyczyna niepowodzeń szkolnych / Genowefa Pańtak // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 1991, nr 2, s. 70-78
111. Trudności w nauce wychowanków domów dziecka / Arleta Zysko // Edukacja i Dialog. – 2004, nr 1, s. 15-19
112. Trudności w uczeniu się: zaburzenia spostrzeżeń wzrokowych (rozmowa z rodzicami) / Ewa Jaworska // Życie Szkoły. – 2001, nr 5, s. 289-290
113. Trudności z nauką czytania i pisania / Danuta Kukułka // Życie Szkoły. – 2001, nr 9, s. 556-561
114. Trudny uczeń – działanie krok po kroku / Mariusz Rzeszotek // Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne. – 2019, nr 5, s. 39-41
115. Trudny uczeń / Magdalena Krawczonek // Wychowawca. – 2003, nr 2, s. 8-9
116. Trudny uczeń i trudni rodzice / Paulina Dubiel // Wszystko dla Szkoły. – 2012, nr 4, s. 4-8
117. Trudny uczeń / Małgorzata Pieniek // Gazeta Szkolna : aktualności. – 2002, nr 37, s. 13
118. Trudny uczeń w szkole / Jarosław Jagieła // Psychologia w Szkole. – 2005, nr 3, s. 51-58.
119. Trudny uczeń wyzwaniem reformowanej szkoły / Małgorzata Łoskot // Głos Pedagogiczny. – 2009, nr 13, s. 25-27.
120. Trudny uczeń, czyli czego jeszcze nie zrobiłam, by zniknął przymiotnik na początku tego zdania / Małgorzata Pieniek // Biblioteka w Szkole. – 2002, nr 3, s. 4-5
121. Trudny uczeń, każdy inaczej / Małgorzata Taraszkiewicz // Gazeta Szkolna : aktualności. – 2000, nr 2, s.16
122. ,,Twoje niepowodzenia mnie irytują”: o przeciwdziałaniu niepowodzeniom szkolnym we Francji / Anna Rurka // Wychowanie w Przedszkolu. – 2002, nr 10, s. 592-595
123. Uczeń trudny – jak skłonić go do nauki? / Ewa Gałązka // Wychowawca. – 2017, nr 9, s. 21
124. Uczeń trudny – skuteczne metody interwencji / Hanna Warecka //Wychowanie na Co Dzień. – 2011, nr 10/11. s. I-IV
125. Uczeń z trudnościami – problem czy wychowanie? / Małgorzata Iwanowska, // Nowa Szkoła. – 2004, nr 4, s. 32-34
126. Uczeń z trudnościami w gimnazjum / Małgorzata Iwanowska // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2004, nr 5, s. 26-28
127. Uczniowie trudni w półinternacie / Inocenty Marek // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 1992, nr 5/6, s. 238-240
128. W jaki sposób dobierać zadania edukacyjne zbieżne z potrzebami ucznia? / Agnieszka Molska // Życie Szkoły. – 1999, nr 4, s. 253-256
129. Walka z niepowodzeniami szkolnymi w państwach Unii Europejskiej / Joanna Kwiatkowska // Życie Szkoły. – 2005, s. 277-279
130. Warsztaty: praca z uczniem trudnym / Joanna Witt // Edukacja i Dialog. – 2005, nr 3, s. 23-26
131. Wiem i muszę pomóc / Leokadia Wiatrowska // Życie Szkoły. – 2007, nr 3, s. 11
132. Zaburzenia dynamiki procesów nerwowych jedną z przyczyn trudności wychowawczych i niepowodzeń szkolnych / Alicja Górecka // Nauczanie Początkowe. – 2000/2001, nr 4, s. 50 – 60
133. Zaburzenia mowy przyczyną trudności / Renata Szyszka // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2001, nr 10, s. 29-30
134. Zaburzenia psychoruchowe rozwoju dziecka a powstawanie niepowodzeń szkolnych / Beata Marzęda-Przybysz // Życie Szkoły. – 1999, nr 7, s. 487-490
135. Zaburzenia rozwoju i ich wpływ na niepowodzenia szkolne / Ewa Górna // Życie Szkoły. – 2003, nr 6, s. 333-337
136. Zapobieganie trudnościom w nauce domowej / Marianna Szpiter // Życie Szkoły. -1994, nr 9, s. 515-521
Oprac. Małgorzata Łomnicka
RZPWE PBW Filia w Nysie
Aktualizacja: 22. 06. 2020 r.