Platformy edukacyjne

Platformy edukacyjne: administrowanie i zarządzanie / Gocłowska Barbara, Łojewski Zdzisław. – Lublin : Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 2008.

Pozycja książkowa skierowana do nauczycieli wszystkich szczebli kształcenia, zainteresowanych nauczaniem tzw. hybrydowym, czyli połączeniem metod tradycyjnych z metodami on-line. Zawiera 135 stron tekstu, zakończonych Bibliografią.
Książka składa się z czterech części. Są to:
• Metody nauczania w XXI wieku:
Epoka społeczeństwa informacyjnego – perspektywy.
E-learning.
• Nauczanie wspomagane mediami elektronicznymi.
Funkcjonalność platformy Moodle – tworzenie kursu.
Jak rozpocząć pracę? Przyjazne wprowadzenie do platformy edukacyjnej Moodle.
Tworzenie nowego kursu.
• Instalacja platformy Moodle.
Instalacja serwera sieciowego.
Baza danych platformy.
Instalacja oprogramowania platformy.
• Zarządzanie platformą.

Wielką zaletą publikacji jest to, iż umożliwia ona wykorzystanie najnowszych rozwiązań również przez osoby, które są biegłe w dziedzinie informatyki. Daje również możliwość wykorzystania już istniejących kursów, ale także tworzenia nowych, zgodnych z tym, czego najbardziej potrzebują uczniowie.

Pozycja dostępna w Pedagogicznej Bibliotece Wojewódzkiej w Opolu (sygnatura – M 201618) i Filii w Brzegu ( sygnatura – M 050447).

Sporządziła: Ewa Schroeter-Kustra