Plastyka w edukacji wczesnoszkolnej: poradnik dla nauczycieli /Jerzy Tomala. – Wyd. 2. Kraków : „Impuls”, 2024.
Książka jest poradnikiem dla nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej, w której autor – artysta malarz, dzieli się swoimi doświadczeniem i wiedzą na temat sposobów realizowania treści kształcenia przedmiotu „edukacja plastyczna” w klasach I-III w zakresie wynikającym z aktualnej podstawy programowej. Praca składa się z dwóch części. W pierwszej zatytułowanej „Sztuki plastyczne” omówiono wszystkie dyscypliny sztuk plastycznych (rozdz. 1) oraz plastyczne środki wyrazu, czyli język sztuk plastycznych (rozdz. 2), zawsze odnosząc prezentowaną wiedzę do możliwości wykorzystania jej w praktyce szkolnej. Część druga „Metodyka edukacji plastycznej” poświęcona jest zagadnieniom bezpośrednio wiążącym się z praktyką edukacji plastycznej. Przedstawiono w niej takie zagadnienia, jak: cele w edukacji plastycznej, typy zajęć edukacji plastycznej, edukacja plastyczna z ekspresją kierowaną, edukacja plastyczna z ekspresją swobodną, zasady dydaktyki w edukacji plastycznej. Publikacja adresowana jest do nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej.