Zestawienie bibliograficzne „Pedagogika specjalna” zostało sporządzone na podstawie elektronicznych baz danych Pedagogicznej Biblioteki Wojewódzkiej w Opolu i obejmuje swym zakresem lata 2008 – 2010. Składa się ze 132 opisów uporządkowanych alfabetycznie według tytułów publikacji z podziałem na książki i artykuły z czasopism. Przy pozycjach zwartych podano sygnaturę : M – wypożyczane na zewnątrz lub C – dostępne w Czytelni.
KSIĄŻKI
1. Agresja w szkole : diagnoza i profilaktyka / Maria Libiszowska-Żółtkowska, Krystyna Ostrowska. – Warszawa : „Difin”, 2008. – 271 s. : il. ; 23 cm.
M 198945 – M 198947 , C 198937
2. Alternatywne i wspomagające metody komunikacji / red. nauk. Jacek J. Błeszczyński. – Kraków : „Impuls”, 2008. – 470 s. : il., fot., rys. ; 24 cm.
M 201718
3. Autyzm w ujęciu psycholingwistycznym : terapia dyskursywna a teoria umysłu / Małgorzata Młynarska.- Wrocław : Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, 2008. – 386 s. : il. kolor., fot., rys., wykr. ; 24 cm.
M 199528
4. Bajki rymowane w biblioterapii / Agnieszka Łaba. – Kraków : „Impuls”, 2008. – 116, [1] s. : il. ; 24 cm.
M 200310, M 200311
5. Co robić, żeby dziecko sprawniej czytało i pisało, a dorosły przetrwał : opracowanie dla terapeutów i rodziców / Joanna Baran. – Gdańsk : „Harmonia”, 2009. – 67 s. : il. ; 21 cm.
M 201366, M 202055
6. Czas na dialog ! : materiały z I Ogólnopolskiej Konferencji Nauczycieli Szkolnictwa Specjalnego, Kraków, 13-14 grudnia 2008 / red. Nela Grzegorczyk-Dłuciak. – Kraków : „Impuls”, 2009. – 230,[1] s. ; 24 cm.
M 201665
7. Diagnoza w resocjalizacji : obszary problemowe i modele rozwiązań w ujęciu psychopedagogicznym / Ewa Wysocka. – Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2008. – 342, [1] s. : il. ; 24 cm.
M 199777 – M 199780, C 199755
8. Dzieci ulicy – profilaktyka zagrożeń / Anna Kurzeja. – Kraków : „Impuls”, 2008. – 131 s. ; 24 cm.
M 201005, M 201006
9. Dziecko przed sądem : wymiar sprawiedliwości wobec przestępczości młodszych nieletnich / Witold Klaus. – Warszawa : Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, 2009. – 414,[2] s. : wykr. ; 21 cm.
M 202412, C 202359
10. Dziecko z astmą w szkole i przedszkolu : informacje dla pedagogów i opiekunów / [aut.] Witold Bartosiewicz [et al.] ; red. Marek Kulus. – Warszawa : Centrum Metodyczne Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej, 2009. – 24 s. ; 15 x 21 cm.
M 202062 – M 202063 , C 202045
11. Dziecko z padaczką w szkole i przedszkolu : informacje dla pedagogów i opiekunów / Sergiusz Jóźwiak. – Warszawa : Centrum Metodyczne Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej, 2009. – 26, [1] s. ; 15×21 cm.
M 202068, M 202069, C 202048
12. Echa ekspresji : kulturoterapia w andragogice specjalnej / Beata Borowska-Beszta. – Kraków : „Impuls”, 2008. – 150 s. : il. kolor., wykr. ; 24 cm.
M 200668, C 200371
13. Efektywność resocjalizacji skazanych w opinii studentów pedagogiki w zależności od ich orientacji kryminologicznej / Roman Bielicki. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2009. – 211 s. ; 24 cm.
M 202416, M 202415
14. Efektywność terapii pedagogicznej dzieci z trudnościami w uczeniu się / Marzena Kowaluk. – Lublin : Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 2009. – 192 s. ; 24 cm.
M 201010, C 200944
15. Historyczne dyskursy nad pedagogiką specjalną – w ujęciu pedagogicznym / red. nauk. Jacek J. Błeszyński, Ditta Baczała i Józef Binnebesel. – Łódź : Wydawnictwo Naukowe Wyższej Szkoły Edukacji Zdrowotnej, cop. 2008. – 360 s. ; 23 cm.
M 201670
16. Indywidualne programy edukacyjno-terapeutyczne : dla I etapu nauczania uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym : [klasy 1-3] / Renata Naprawa, Kornela Maternicka, Alicja Tanajewska.- Gdańsk : „Harmonia” 2008. – 119, [1] s. ; 24 cm.
C 009417 „B”
17. Indywidualne programy edukacyjno-terapeutyczne : dla II etapu nauczania uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym : [klasy IV-VI] / Renata Naprawa, Kornela Maternicka, Alicja Tanajewska. – Gdańsk : „Harmonia”, 2008. – 104 s. ; 24 cm.
C 009418 „B”
18. Indywidualne programy edukacyjno-terapeutyczne : dla III etapu nauczania uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym (gimnazjum) / Renata Naprawa, Alicja Tanajewska. – Gdańsk : „Harmonia”, 2008. – 93, [1] s. ; 24 cm.
C 009419 „B”
19. Instytucje wsparcia dziecka i rodziny : zagadnienia podstawowe / Beata Krajewska. – Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2009. – 132 s. ; 24 cm.
M 201603, C 201582
20. Język migowy w terapii / Bogdan Szczepankowski, Dorota Koncewicz. – Łódź : Wyższa Szkoła Pedagogiczna : Edukacyjna Grupa Projektowa , 2008. – 247 s. : il., fot. ; 24 cm.
M 199200
21. Katecheza osób szczególnej troski : stan aktualny i propozycje na przyszłość / red. ks. Andrzej Kiciński ; aut. Józef Stala i in. – Kraków : WAM, 2008. – 330 s. ; 21 cm.
M 199543
22. Kompetencje pedagoga specjalnego : aktualne wyzwania teorii i praktyki / red. Zofia Palak, Anna Bujnowska. – Lublin : Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 2008. – 262, [1] s. : il. ; 24 cm.
M 198515, M 198514
23. Kompetencje pedagoga w kontekście teorii i praktyki edukacji specjalnej / red. Piotr Majewicz i Adam Mikrut.- Gliwice ; Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2008. – 192 s.: il. ; 24 cm.
M 199640, C 199580
24. Kryminologia i kara kryminalna : wybrane zagadnienia / red. nauk. Anetta Jaworska – Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2008. – 268 s. ; 24 cm.
M 199205
25. Kształcenie specjalne w systemie oświaty : vademecum dla organu prowadzącego, dyrektora szkoły, nauczycieli i rodziców / Teresa Serafin. – Warszawa : Wolters Kluwer , 2009. – 330, [1] s. ; 21 cm.
C 201517
26. Kultura fizyczna osób z niepełnosprawnością / red. nauk Stanisław Kowalik. – Gdańsk : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2009. – 614 s. : il. ; 24 cm.
M 202322
27. Kwestionariusz diagnozy i narzędzia badawcze w terapii pedagogicznej / Joanna Tomczak, Renata Ziętara. – Kraków : „Impuls”, 2008. – 76, [3] s. : il. kolor., rys. ; 30 cm.
C 201714
28. Materiały metodyczne do podręcznika Pedagogika, tom 1- 3 / red. nauk. Beata Owczarska. – Gdańsk : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2010. – 562 s. : il., tab. ; 25 cm.
Sygn.: M 202324 – M 202328, C 202304
29. Metoda fonogestów w Stanach Zjednoczonych i w Polsce : wspomaganie rozwoju językowego dzieci i młodzieży z uszkodzonym słuchem / red. i tł. Ewa Domagała-Zyśk ; Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II. Katedra Pedagogiki Specjalnej. – Lublin : Wydawnictwo KUL, 2009. – 320 s. : il. ; 24 cm.
M 201034
30. Metody twórczej resocjalizacji : teoria i praktyka wychowawcza / Marek Konopczyński. – Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN , 2008 – 430 s. : il. ; 21 cm.
M 201734
31. Moje „ja” i szkoła integracyjna : zjawiska ukrytego programu w nauczaniu uczniów niepełnosprawnych / Andrzej Lis-Kujawski. – Kraków : „Impuls”, 2008. – 253, [1] s. : il. ; 24 cm.
M 201039, C 200952
32. Nauczyciele wobec wyzwań współczesności : doświadczenia – badania – koncepcje / red. Ewa Przygońska i Iwona Chmielewska. – Łódź : Wydawnictwo Wyższej Szkoły Humanistyczno-Ekonomicznej, 2009. – 260 s. ; 21 cm.
C 201415
33. „Niepełnosprawni w systemie oświaty i na rynku pracy” : II debata z cyklu Edukacja bez barier, Warszawa, 27-28 września 2007 r. : materiały pokonferencyjne / Zarząd Główny Związku Nauczycielstwa Polskiego. – Kielce : Wydawnictwo Pedagogiczne ZNP : [2008]. – 99 s. : il. ; 21 cm.
M 199488
34. Niepełnosprawność i świat społeczny : szkice metodologiczne / Jolanta Rzeźnicka-Krupa. – Kraków : „Impuls”, 2009. – 258 s. ; 24 cm.
M 201676
35. Od niechęci do akceptacji : o wychowaniu dzieci do tolerancji wobec osób niepełnosprawnych / Iwona Rudek. – Kraków : „Impuls”, 2008. – 228, [2] s. : il. ; 24 cm.
M 201828
36. Patologie społeczne / Irena Pospiszyl.- Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2008. – 362, [1] s. ; 24 cm.
M 198632, M 198631, C 198584
37. Pedagog specjalny w procesie edukacji, rehabilitacji i resocjalizacji / red. Zofia Palak. – Lublin : Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 2008. – 274 s. : il., rys., wykr. ; 25 cm.
C 199154
38. Pedagogiczne działania nauczycieli szkół specjalnych na I etapie edukacji / Grażyna Tkaczyk. – Lublin : Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 2008. – 131 s. : 24 cm.
C 199509
39. Pedagogika specjalna : podręcznik akademicki. T.1 / Deborah Deutsch Smith ; red. nauk. Anna Firkowska-Mankiewicz, Grzegorz Szumski ; [tł. z ang. Tomasz Hołówka et al.].- Warszawa : Wydawnictwo APS ; Wydawnictwo Naukowe PWN, 2008. – 404 s. : rys., tab. ; 24 cm.
M 200483/I – M 200485/I , M 200573/I – M 200578/I, C 200378/I
40. Pedagogika specjalna : podręcznik akademicki. T. 2 / Deborah Deutsch Smith ; red. nauk. Anna Firkowska-Mankiewicz, Grzegorz Szumski ; [tł. z ang. Justyna Agata Korbel, Zuzanna Saba Litwińska, Mieczysław Eligiusz Litwiński].- Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN ; Wydawnictwo APS, 2008. – 404 s. : il., rys., wykr. ; 24 cm
M 200483/II – M 200485/II , M 200573/II – M 200578/II , C 200378/II
41. Pedagogika trudności w uczeniu się / Rolf Werning, Birgit Lütje-Klose ; przekł.[z niem.] Magdalena Wojdak-Piątkowska. – Gdańsk : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2009. – 216 s. : rys. ; 24 cm
M 201975, M 201976, C 201938
42. Podstawy metodologii badań w pedagogice / red. nauk. Stanisław Palka. – Sopot : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2010. – 480, [9] s. : ryc., tab. ; 24 cm
C 202307
43. Profilaktyka społeczna i resocjalizacja / red. Jerzy Kwaśniewski ; Instytut Profilaktyki Społecznej i Resocjalizacji Uniwersytetu Warszawskiego. – Warszawa : Instytut Profilaktyki Społecznej i Resocjalizacji. Uniwersytet Warszawski, 2008. – 154 s. ; 21 cm
C 200249
44. Program kształcenia zintegrowanego dla I etapu edukacyjnego sześcioletniej szkoły podstawowej specjalnej dla uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim / Aleksandra Feder, Anna Nieścierowicz. – Gdańsk : „Harmonia”, 2009. – 44 s. ; 24 cm.
C 009422 „B”
45. Program zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnej w szkole masowej lub szkole podstawowej specjalnej dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim : dla klas IIII / Renata Naprawa, Alicja Tanajewska, Ewa Korzeniewska. – Gdańsk : „Harmonia”, 2009. – 116 s. ; 24 cm.
C 009421 „B”
46. Przestępczość nieletnich / red. Bożena Gulla i Małgorzata Wysocka-Pleczyk .- Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2009. – 244, [1] s. : wykr. ; 24 cm.
M 201692, M 201693
47. Przestępstwa seksualne : geneza, postacie, resocjalizacja oraz zabezpieczenia przed powrotnością / Kazimierz Pospiszyl.- Warszawa : Wydawnictwo APS ; Wydawnictwo Naukowe PWN, 2008. – 224 s. ; 21 cm.
M 199235
48. Przewodnicy w świecie ciszy : poradnik dla rodziców dzieci z wadą słuchu / Joanna Domeradzka-Kowalkowska. – Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2008. – 70 s. : rys. ; 24 cm.
M 199965
49. Psychologia dysleksji / Grażyna Krasowicz-Kupis.- Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2009. – 359 s. : il., faks., rys., wykr. ; 21 cm.
M 201056, M 201057, M 200040, C 199985
50. Psychologia resocjalizacyjna : w kierunku nowej specjalności psychologii / Krystyna Ostrowska. – Warszawa : Fraszka Edukacyjna, 2008. – 291, [1] s. : il. ; 24 cm.
M 200176, M 200177, C 200093
51. Renesans wartości w edukacji / red. Mariola Wojciechowska. – Kielce : Wszechnica Świętokrzyska, 2009. – 194 s. ; 25 cm.
M 200810
52. Resocjalizacja : teoria i praktyka pedagogiczna. T.1 / red. nauk. Bronisław Urban ; red. nauk. Jan M. Stanik.- Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2008. – 430 s. ; 24 cm.
M 201749/I
53. Resocjalizacja : teoria i praktyka pedagogiczna. T.2 / red. nauk. Bronisław Urban ; red. nauk. Jan M. Stanik. – Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2008. – 269, [1] s. : ; il. ; 24 cm.
M 201749/II
54. Resocjalizacyjne programy penitencjarne realizowane przez służbę więzienną w Polsce / red. nauk. Monika Marczak. – Kraków : „Impuls”, 2009. – 360 s. ; 24 cm.
M 201061, C 200960
55. Sens i bezsens resocjalizacji penitencjarnej – casus polski : (studium penitencjarno-pedagogiczne) / Henryk Machel.- Kraków : „Impuls”, 2008. – 282 s. : il. ; 24 cm.
M 201878
56. Socjoterapia wychowanków pogotowia opiekuńczego / red. Małgorzata Ganczarska ; aut. Anna Kołodziejska [i in.].- Opole : Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego, 2008. – 207 s. ; 24 cm.
M 200051, M 200052, M 200830
57. Sukcesy i porażki poprawiania niepoprawnych / red. Irena Pospiszyl. – Kielce : Wszechnica Świętokrzyska, 2009. – 267 s. ; 24 cm.
M 201865
58. Szczęśliwy świat tworzenia czyli arteterapia : materiały metodyczne do pracy z dziećmi, młodzieżą oraz osobami dorosłymi, w szkołach podstawowych i gimnazjach, w placówkach szkolno-wychowawczych szkolnictwa specjalnego, w świetlicach szkolnych i terapeutycznych, na koloniach, obozach, wycieczkach / Alina Arciszewska-Binnebesel.- Toruń : „Bea”, 2008. – Teka (32 s. ; 38 k. tabl. luz. w tym złoż.) : il. ; 30 cm.
M 201501
59. Szkoła w nurcie koncepcji, badań i doświadczeń / zespół red. Mirosława Żurawska, Agnieszka Łukasik ; [aut. tekstów Apanel Danuta et al.]. – Toruń : Wydawnictwo Adam Marszałek, cop. 2008. – 231 s. : il. ; 21 cm.
M 201987, C 201941
60. Teoretyczne podstawy biblioterapii / Wiktor Czernianin. – Wrocław : „Atut”, 2008. – 142, [1] s. ; 24 cm.
C 200384
61. Terapia jąkania u dzieci w młodszym wieku szkolnym : podręcznik dla logopedów / Carl W. Dell ; przekł. z jęz. ang. Lucyna Jankowska-Szafarska. – Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2008. – 148 s. ; 24 cm.
M 199421 – M 199423, C 199323
62. Terapia muzyką w pracy z dziećmi niepełnosprawnymi : historia, metoda i praktyka / Paul Nordoff, Clive Robbins ; przekł. z jęz. ang. Agnieszka Bryndal, Elżbieta Masiak. – Kraków : „Impuls”, 2008. – 210 s. : il., fot. ; 24 cm + płyta DVD.
M 199424 – M 199426, C 199324
63. Terapia w resocjalizacji. Cz. 1, Ujęcie teoretyczne / red. Andrzej Rejzner, Paweł Szczepaniak. – Warszawa: „Żak”, 2009. – 309 s.; 21 cm.
M 202244/I, M 202245/I
64. Terapia w resocjalizacji. Cz. 2, Ujęcie praktyczne / red. Andrzej Rejzner, Paweł Szczepaniak.- Warszawa : „Żak”, cop. 2009. – 300 s. : il. ; 21 cm.
M 202244/II, M 202245/II
65. Terapia w resocjalizacji. Cz. 3, Środowisko społeczne a problem przestępczości nieletnich : dane statystyczne z lat 1994-2006 / Andrzej Rejzner, Justyna Jóźwiak. – Warszawa : „Żak”, 2009. – 202, [1] s. : mapy, tab., wykr. ; 21 cm.
M 202244/III, M 202245/III
66. Terapia zajęciowa / Ewa Baum.- Warszawa : „Fraszka Edukacyjna”, 2008. – 92 s. : il. ; 24 cm.
C 200250
67. Uczeń niepełnosprawny i jego nauczyciel w przestrzeni szkoły / red. Zenon Gajdzica, Jerzy Rottermund, Anna Klinik ; aut. Anna Gajdzica [i in.]. – Kraków : „Impuls”, 2008. – 149,[3] s. ; 24 cm.
M 199122
68. W poszukiwaniu alternatywnych form i metod resocjalizacji skazanych : praca zbiorowa / red. Hanna Malicka-Gorzelańczyk i Paweł Prusak ; Kujawsko-Pomorska Szkoła Wyższa w Bydgoszczy. – Bydgoszcz : Wydawnictwo Kujawsko-Pomorskiej Szkoły Wyższej, 2008. – 135, [1] s. : il. ; 24 cm.
C 199164
69. Współczesne dylematy pedagogiczne : media w społeczeństwie informacyjnym, sekty i nowe ruchy religijne / red. Ilona Fajfer-Kruczek, Łukasz Tomczyk.- Cieszyn : Koło Naukowe Pedagogów Uniwersytet Śląski, cop. 2009. – 111 s. : rys., tab. ; 24 cm.
M 202084
70. Współpraca szkoły z rodziną w zaspokajaniu potrzeb rozwojowych dzieci z lekkim upośledzeniem umysłowym : działania stosowane i postulowane / Dorota Smykowska. – Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2008. – 359 s. : il., wykr. ; 24 cm
C 199518, M 199572, M 199573
71. Wybrane zagadnienia z pedagogiki specjalnej / Aleksandra Zawiślak. – Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2009. – 148 s. : il. ; 24 cm.
M 202040 – M 202042
72. Wymowa dzieci niesłyszących : analiza audytywna i akustyczna / Anita Trochymiuk ; Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej. Zakład Logopedii i Językoznawstwa Stosowanego. – Lublin : Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 2008. – 263 s. : il., rys., wykr. ; 24 cm.
M 199738
73. Zaburzenia artykulacji : teoria i praktyka / Anna Sołtys -Chmielowicz. – Kraków : „Impuls”, 2008. – 199 s. ; 24 cm.
C 199610
74. Zwalczanie patologii społecznych w systemie penitencjarnym Polski i USA / Kazimierz Pierzchała, Czesław Cekiera. – Toruń : Wydawnictwo Adam Marszałek, 2008. – 225, [1] s. : il. ; 21 cm.
M 200515
ARTYKUŁY Z CZASOPISM
75. Agresja dzieci i młodzieży. Przejawy, przyczyny, przeciwdziałanie. Bibliografia / J.R. // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2009, nr 3, s. 60-64
76. Bezdomność czy wyizolowanie społeczne? / Renata Małgorzata Ilnicka // Praca Socjalna. – 2009, nr 5, s. 3-20
77. Cztery kolory, elementy stymulacji polisensorycznej (program zajęć rewalidacyjno-wychowawczych dla dzieci głęboko niepełnosprawnych umysłowo) / Paulina Bartnik, Beata Drobek-Ziemińska // Rewalidacja. – 2009, nr 1, s. 54-64
78. Czy społeczna integracja dzieci głuchych i słyszących jest możliwa? Pedagogiczne aspekty interakcji rówieśników / Agata Łukaszewicz-Orzechowska // Kwartalnik Pedagogiczny. – 2008, nr 3, s. 101-112
79. Dotyk dla zdrowia / Agnieszka Janiec // Bliżej Przedszkola. – 2009, nr 3 , 48-49
80. Dwa wymiary bezradności społecznej jako wskaźniki (utraty) jakości życia osób z lekkim upośledzeniem umysłowym / Zenon Gajdzica – Bibliogr. // Chowanna. – T. 1 (2008), s. 83-95
81. Dylematy nauczycieli. O skutkach wspólnej nauki dzieci niepełnosprawnych z dziećmi sprawnymi / Janusz Erenc – Wykr. – Bibliogr. // Szkoła Specjalna. – 2008, nr 5, s. 346-359
82. Dziecko 5-letnie ze zdiagnozowanym zespołem Aspergera (opis przypadku) / Beata Grzelczak // Rewalidacja. – 2008, nr 2, s. 22-32
83. Edukacja dziecka z zaburzeniami uwagi / Marzena Dżuman // Meritum. – 2009, nr 2, s. 39-43
84. Indywidualne techniki pracy z dorosłą głuchoniemą uczennicą analfabetką / Barbara Augustyniak-Lauks // Szkoła Specjalna. – 2009, nr 3, s. 195-203
85. Inne spojrzenie / Ewa Miłoszewska // Głos Nauczycielski. – 2009, nr 20, s. 8
86. Jak usprawniać wzrok ucznia niedowidzącego ze sprężonymi zaburzeniami rozwoju / Barbara Grzyb, Joanna Rymiszewska // Rewalidacja. – 2009, nr 2, s. 50-66
87. Jak wspierać ucznia słabo widzącego w szkole masowej / Urszula Nadolna // Życie Szkoły. – 2010, nr 1, s. 28-30
88. Jak zmniejszyć spożycie alkoholu wśród młodzieży? Cz. 2 /oprac. Anna Czerwińska // Remedium. – 2009, nr 5, s. 13-15
89. Kierunki pracy terapeutycznej z autystyczną Zosią. Charakterystyka dziecka / Krystyna Królikowska // Rewalidacja. – 2009, nr 1, s. 29-34
90. Kierunki zmian w teorii i praktyce resocjalizacyjnej / Marek Konopczyński // Pedagogika Społeczna. – 2009, nr 2, s. 7-19
91. Kontakty skazanych ze światem zewnętrznym jako środek resocjalizacji więźniów / Katarzyna Front // Pedagogika Społeczna. – 2009, nr 2, s. 101-114
92. Łączenie muzykoterapii z elementami logopedii w terapii dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym / Małgorzata Modelska // Rewalidacja. – 2009, nr 2, s. 34-38
93. Malowane słowem, gestem i oddechem…, czyli koloroterapia na zajęciach terapeutyczno-rewalidacyjnych / Krystyna Moczia, Joanna Godawa // Chowanna. – T. 1 (2009), s. 97-107
94. Mała refleksja krytyczna nad stanem pedagogiki resocjalizacyjnej / Lesław Pytka // Pedagogika Społeczna. – 2009, nr 2, s. 20-40
95. Maria Grzegorzewska – człowiek i dzieło / Ewa Tomasik // Przegląd Historyczno-Oświatowy. – 2009, nr 1-2, s. 224-230
96. Miejsce i funkcje pedagoga specjalnego jako „innego” we wspólnym nurcie kształcenia pełno- i niepełnosprawnych / Elżbieta M. Minczakiewicz . – Bibliogr. // Szkoła Specjalna. – 2008, nr 5, s. 369-377
97. Muzykoterapia dzieci i młodzieży z głęboką, złożoną niepełnosprawnością / Małgorzata Modelska // Rewalidacja. – 2009, nr 2, s. 29-34
98. Na jednego złego / Marcin Kołodziejczyk // Polityka. – 2009, nr 40, s. 28-30
99. Nasze podróże po Europie / Dorota Barszcz, Anna Mielecka // Rewalidacja. – 2009, nr 1, s. 64-73
100. Nietypowe zainteresowania Mateusza (program pracy z autystycznym chłopcem) / Edyta Kunicka // Rewalidacja. – 2009, nr 1, s. 16-28
101. O czym należy pamiętać konstruując program wspomagania rozwoju dziecka / Maria Piszczek // Rewalidacja. – 2009, nr 2, s. 6-18
102. O wartościach terapeutycznych w praktyce wychowawczej pedagoga specjalnego / Katarzyna Gabryś // Chowanna. – T. 1 (2009), s. 33-42
103. Podajmy sobie ręce / Lucyna Bończak // Gazeta Brzeska. – 2001, nr 47, s. 4
104. Praca oddziału integracyjnego w klasie VI / Wiesława Myszura // Wszystko dla Szkoły. – 2009, nr 6, s. 13-14
105. Praca terapeutyczna z chłopcem autystycznym / Joanna Krzos // Rewalidacja. – 2009, nr 2, s. 77-84
106. Problemy resocjalizacji w systemie oświaty / Anna Czerwińska // Remedium. – 2009, nr 1, s. 1-3
107. Propozycje zabaw i ćwiczeń wspierających rozwój mowy u małego dziecka / Joanna Mikulska // Rewalidacja. – 2009, nr 2, s. 19-29
108. Prototypowa kategoryzacja osób z niepełnosprawnością / Stanisław Byra // Człowiek, Niepełnosprawność, Społeczeństwo. – 2009, nr 1, s. 61-76
109. Próba oceny instytucjonalnych oddziaływań resocjalizacyjnych wobec nieletnich / Justyna Siemionow // Opieka Wychowanie Terapia. – 2009, nr 1-2, s. 43-45
110. Przemoc seksualna jako forma realizacji rówieśniczej w subkulturze / Jacek Tyc // Opieka Wychowanie Terapia. – 2009, nr 1-2, s. 8-14
111. Rola pedagoga w procesie wychowania dziecka / Małgorzata Wolska-Długosz, Paulina Forma // Nauczanie Początkowe. – 2008/2009, nr 3, s. 37-45
112. Rozkwit pedagogiki resocjalizacyjnej w Polsce / Lesław Pytka // Opieka Wychowanie Terapia. – 2008, nr 3-4, s. 18-27
113. Specyfika emocjonalności męskiej – źródła i konsekwencje / Jerzy Mellibruda // Niebieska Linia. – 2009, nr 5, s. 3-5
114. Studium przypadku dziecka jąkającego się z wadą rozszczepową twarzy / Agnieszka Wątorek // Rewalidacja. – 2008, nr 2, s. 67-79
115. Styl kierowania wychowawczego pedagogów resocjalizacyjnych / Anna Karłyk-Ćwik // Wychowanie na co Dzień. – 2009, nr 4-5, s. 32-36
116. Środki wychowawcze stosowane w resocjalizacji / Joanna Waleczek, Iwona Otręba // Lider. – 2009, nr 2, s. 12-13
117. Terapia integracji sensorycznej we wspomaganiu rozwoju dziecka o obniżonych możliwościach intelektualnych / Magdalena Charbicka, Maria Raszewska // Przegląd Edukacyjny. – 2009, nr 5, s. 7-10
118. Terapia pedagogiczna – wprowadzenie / Adam Stankowski // Chowanna. – T. 1 (2009), s. 9-32
119. To jest po prostu chore… : raport NIK-u o poprawczakach / Romuald Tejszerski // Gazeta Szkolna. – 2009, nr 39, s. 10-11
120. Twórczość dziecka przewlekle chorego jako źródło wiedzy o samym sobie i droga spełnienia / Łucja Lassota // Edukacja. – 2008, nr 4, s. 98-101
121. Twórczość dzieci niepełnosprawnych jako forma rewalidacji / Ewa Herzyk, Maria Herzyk // Rewalidacja. – 2009, nr 1, s. 85-113
122. Tyflografika / Elżbieta Więckowska . – Bibliogr. // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2009, nr 1, s. 53-65
123. Uczenie się jest zdobywaniem wiedzy poprzez bycie aktywnym / Ewa Wawrowska // Rewalidacja. – 2009, nr 2, s. 39-50
124. Uwarunkowania osiągnięć szkolnych dzieci autystycznych / Katarzyna Patyk // Rewalidacja. – 2009, nr 2, s. 66-77
125. Walory praktyczności alternatywnej terapii dźwiękiem w zakładach karnych / Anetta Jaworska // Pedagogika Społeczna. – 2009, nr 2, s. 71-87
126. Wczesna interwencja i wspomaganie rozwoju / Bożena Gryta // Bliżej Przedszkola. – 2009, nr 5, s. 56-57
127. Wczesne wspomaganie rozwoju mowy dziecka z zespołem Downa – studium przypadku / Anna Skoczylas // Rewalidacja. – 2009, nr 1, s. 40-45
128. Wielostronne nauczanie i uczenie się u podstaw skutecznej terapii pedagogicznej / Jadwiga Jastrząb // Wychowanie na co Dzień. – 2009, nr 3, dod. „Wkładka Metodyczna”, s. I-V
129. Wpływ rozumienia pojęć przez dzieci niewidome na nauczanie języków obcych / Katarzyna Jaworska-Biskup . – Bibliogr. // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2009, nr 1, s. 25-34
130. Wstępna diagnoza nieprzystosowania społecznego w okresie adolescencji / Małgorzata Kiedrowska // Wychowanie na co Dzień. – 2009, nr 1-2, s. 26-29
131. Wykorzystanie zooterapii w terapii pedagogicznej na przykładzie terapii z udziałem psa / Anna Kurzeja, Joanna Godawa // Chowanna. – T. 1 (2009), s. 85-96
132. Z dziejów opieki i kształcenia upośledzonych umysłowo / Jacek Kulbaka . – Bibliogr. // Człowiek, Niepełnosprawność, Społeczeństwo. – 2009, nr 1, s. 37-59
oprac. Anna Kluz
PBW w Opolu
Wydział Gromadzenia, Selekcji i Kontroli Zbiorów