Otwarte zasoby edukacyjne w perspektywie pedagogicznej

Cyberprzestrzeń – człowiek – edukacja. T. 5, Otwarte zasoby edukacyjne w perspektywie pedagogicznej /pod red. Macieja Tanasia i Sylwii Galanciak. – Kraków : „Impuls”, 2020.

Tematyka niniejszego tomu z serii Cyberprzestrzeń – człowiek – edukacja, jest aktualna i ważna poznawczo. Otwarte zasoby edukacyjne to idea wpisująca się w podwaliny Internetu. Jej rola jest nie do przecenienia, dlatego tak istotne jest włączenie w dyskurs nauk pedagogicznych. Autorzy poddają  dyskusji m.in. zagadnienia: sprostania wyzwaniom współczesnej edukacji podczas rewolucji cyfrowej oraz potrzeb rozwijania kreatywności i innowacyjności, nabywania nowych kompetencji, szczególnie kompetencji cyfrowych, społecznych, komunikacyjnych i międzykulturowych ;  sieciowego dostępu do cyfrowych otwartych zasobów edukacyjnych w kontekście przygotowania nauczycieli do rozwijania kultury medialnej ; uwarunkowań alfabetyzacji funkcjonalnej  ; dydaktycznych i wychowawczych aspektów otwartej przestrzeni edukacyjnej na różnych poziomach edukacji formalnej i pozaformalnej, a także sfery niepewności, ograniczeń, szans i zagrożeń. Książka adresowana jest do pracowników naukowo-dydaktycznych, studentów różnych środowisk akademickich oraz badaczy