Skip to content
Szanowni Państwo, respektując przepisy prawa i mając na względzie szczególną dbałość o Twoje prawo do prywatności, z dniem 25 maja wprowadzamy zmiany w Polityce prywatności oraz publikujemy informacje dotyczące przetwarzanych danych i przysługujących Tobie praw Obowiązek informacyjny.

Opole – Oferta biblioterapii

Pracowni Biblioterapii PBW w Opolu prowadzone są zajęcia  biblioterapeutyczne  przez Justynę Jurasz. Zgłoszenia na zajęcia prosimy zgłaszać e-mailem lub telefonicznie:  j.jurasz@pedagogiczna.pl, tel. 774536692 wew. 110. Czas trwania zajęć: od 45 min do 90 min.

Oferta zajęć biblioterapeutycznych na rok szkolny 2024/25

Dla grup przedszkolnych i uczniów kl. I-III

  • Strach ma TYLKO wielkie oczy– cykl pięciu zajęć dotyczący różnego rodzaju lęków (przed porzuceniem, odrzuceniem, lęki nocne i inne).
  • Bajki – pomagajki na smutki i przemoknięte butki– Cykl pięciu zajęć poświęcony trzem obszarom: myśli, słów i czynów. Celem warsztatów jest wspomaganie prawidłowego rozwoju psychicznego dziecka, kształtowanie kompetencji społecznych i empatii. W szczególności poświęcone problemom: agresji, złości, kradzieży, zazdrości, wykluczenia.
  • Bajka pomagajka na DOBRY dzień w szkole –zajęcia skierowane do  wszystkich uczniów edukacji wczesnoszkolnej, ze szczególnym uwzględnieniem dzieci z problemami w nauce czytania i pisania. Głównym celem zajęć jest pomoc w przezwyciężaniu niechęci do nauki, braku motywacji i pozytywnego nastawienia. Spotkania służyć będą: kształceniu odporności emocjonalnej, rozwijaniu motywacji do nauki, kształceniu właściwego poziomu umiejętności społecznych, rozwijaniu i doskonaleniu umiejętności czytania, doskonaleniu umiejętności poprawnego mówienia. Podczas  zajęć stosowane są typowo biblioterapeutyczne formy pracy: zajęcia integrujące, relaksujące, aktywizujące, ukierunkowane czytanie wybranych tekstów terapeutycznych, elementy dramy, muzykoterapii i arteterapii.
  • Moje nastroje, czyżby nas dwoje? –  projekt poświęcony emocjom: złości, wstydu, radości, smutku, zazdrości, strachu, miłości.

Dla uczniów kl. IV- VI 

  • Dobre maniery czyli codzienny bon ton – zajęcia dotyczące dobrych manier, kształtowania kultury osobistej i rozwijające kompetencje społeczne.
  • Jestem kimś wyjątkowym, mam swoją wartość – cykl zajęć mających na celu wzmocnienie poczucia własnej wartości (o pozytywnym stosunku do samego siebie, o sukcesie i  magii słów).
  • Co mi w duszy gra? – cykl sześciu zajęć wykorzystujących techniki wizualizacji i relaksacji przeznaczone dla dzieci nadpobudliwych ruchowo (grupa max. 6 dzieci, 90 min.)
  • W świecie wartości –  cykl pięciu do siedmiu spotkań o wartościach:  przyjaźni, życzliwości, miłości,

Dla uczniów klas VII- szkoła średnia

Celem zajęć jest rozbudzenie myślenia o swojej przyszłości zawodowej, w szczególności zwrócenie uwagi uczniów na trafne podejmowanie decyzji oraz aktywne poszukiwanie odpowiedzi na pytanie: kim jestem i km chcę być?

  • Widzenie serce, pomaga czy przeszkadza?  – cykl pięciu spotkań dotyczący postaw, przekonań i czynów we wzmacnianiu kompetencji społecznych
  • Moje miejsce na ziemi – o ważnych decyzjach życiowych – projekt dotyczący rozwoju kompetencji interpersonalnych, społecznych i obywatelskich.
  • Drogowskazy literackie, czyli jak pięknie się różnić i mądrze być podobnym do innych  – cykl od pięciu do dziesięciu zajęć dotyczący wartości: odpowiedzialności, sprawiedliwości, odwadze, empatii, życzliwości, akceptacji.

Pojedyncze tematy: 

  • Challenge: marzenia do spełnienia – zajęcia poświęcone planowania działań w celu osiągniecia sukcesu- marzeń, dotyczą wyboru zawodu, ścieżki rozwoju, sposobu na życie.
  • Recykling słów, recykling mocy– zajęcia z autoterapii, dotyczące wglądu w siebie, w określeniu swoich predyspozycji, talentów, umiejętności, cech, temperamentu i ich roli w budowaniu szczęśliwego życia
  • Jak się nie zaplątać w sieci? – celem spotkania jest  temat zjawiska nadużywania nowoczesnych technologii, rozwijanie umiejętności samoobserwacji problemu nadmiernego korzystania z technologii –szkodliwego dla zdrowia fizycznego i psychicznego, nabywanie kompetencji w zakresie wdrażania zdrowych cyfrowych nawyków.
  • Chill w realu – moje korzyści z bycia offline   celem spotkania jest  rozumienie i umiejętność świadomego kontrolowania czasu spędzonego w sieci, poznanie zależności między zdrowiem fizycznym, psychicznym, a emocjonalnym, a społecznym
  • Pudełko szczęścia- Warsztatowe zajęcia dotyczące wyrażania siebie i własnych emocji, budowania swojego ja i wzmacniania poczucia wartości. Zajęcia z elementami arteterapii (techniki plastyczne).
  • Słowa mają moc – warsztaty z poezjoterapii – Warsztatowe zajęcia tworzenia poezji, wyrażania siebie, swoich emocji i przeżyć za pomocą pracy z wierszem. Zajęcia zawierają elementy arteterapii.

Dla dorosłych

  • Wspomnienia jak ciepły szal, otulają i uczą jak żyć 
  • Relacje na huśtawce – jak uwolnić się od negatywnych wzorców zachowań?
Udostepnij:

ZASOBY CYFROWE

Współpraca

Przewiń do góry