Nowości czerwca

Zachęcamy do zapoznania się z naszymi czerwcowymi nowościami. Wszystkie pozycje są dostępne w wypożyczalni głównej PBW w Opolu. Zapraszamy do zamawiania książek.

 

Budowanie pewności siebie : podejście skoncentrowane na współczuciu / Mary Welford ; przekł. Anna Sawicka-Chrapkowicz. – Sopot : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2021.

Żyjemy w świecie, który nieustannie nakłania nas do osądzania i oceniania samych siebie. W świecie, w którym dominuje pogląd, że uszczęśliwić nas mogą jedynie sukces, osiągnięcia i działanie. Książka odpowiada na pytanie: Jak zbudować pewność siebie, która pozostanie niezależna od zewnętrznych okoliczności? Jej autorka zachęca do rozwijania samowspółczucia, które stanie się fundamentem pewności siebie. Pomaga zrozumieć  funkcjonowanie systemu emocjonalnego człowieka. Dowodzi, iż pewność zbudowana na samowspółczuciu jest trwała. Niezależnie od tego, co dzieje się dookoła, dzięki niej czujemy się silni i odporni. Wiemy, że skutecznie poradzimy sobie ze wszystkim, co przyniesie życie. Poradnik dla każdego kto dba o swój rozwój, poczucie bezpieczeństwa i budowanie pewności siebie. M 220827 (Opole)


Lekcje wychowawcze dla nastolatków /Anna Maria Świątek. – Rzeszów :  „Fosze”,© cop. 2020. 

Książka powstała z myślą o szkolnych lekcjach wychowawczych, ale można z niej korzystać również w innych okolicznościach. Skłania do lektury w dowolnej kolejności rozdziałów, zależnie od potrzeb. To propozycja tematów dialogu z młodzieżą, która potrzebuje rozmowy o dobru i złu, o wartościach, celu i sensie życia, wyborach. Lekcje wychowawcze mogą ułatwić edukacyjne dyskusje o postawach w kontekście szkolnych i pozaszkolnych wydarzeń. Do refleksji zachęca zbiór 130 nowel wspomaganych pytaniami o podstawy istnienia, na które warto poszukać odpowiedzi. Publikacja adresowana jest do szerokiego grona nauczycieli wychowawców, a także rodziców, a przede wszystkim uczniów.
M 220863 – M 220864 (Opole)

 


Pedagog w klasie : scenariusze zajęć na różne okazje. Cz. 2, Nowe scenariusze i karty pracy – do wykorzystania również w pracy zdalnej / aut. Anna Kiełczewska et al. – Warszawa : Wydawnictwo Wiedza i Praktyka, cop. 2021.  

Publikacja prezentuje zbiór 30 oryginalnych scenariuszy do wykorzystania na zajęciach w klasie z uczniami klas I-VIII, w tym także do realizacji w trakcie nauczania zdalnego. Materiały zgrupowano w trzech obszernych działach : Kreatywność czy sumienność – co nam da więcej? ; Mój gniew jest OK. Każda emocja jest dobra ; Każdy z nas jest inny. Empatia, akceptacja, tolerancja od najmłodszych lat. Proponowane scenariusze ułatwią pedagogom przeprowadzić zajęcia na temat kreatywnego myślenia, radzenia sobie z emocjami oraz tolerancji, akceptacji i empatii. Książka zawiera również karty pracy, gotowe ankiety i formularze dla uczniów, dzięki którym pedagog otrzymuje komplet narzędzi do przeprowadzenia interesujących i wartościowych zajęć. Praca adresowana jest do szerokiego grona nauczycieli wychowawców szkół podstawowych. C 220803/II, M 220879/ II (Opole)


Szkoła na miarę ucznia z dysleksją / Teresa Wejner-Jaworska. – Warszawa : Difin SA, 2020. 

Monografia zawiera duży zasób wiedzy teoretycznej na temat dysleksji oraz praktyczne propozycje, dobre praktyki dotyczące dostosowania wymagań edukacyjnych do uczniów z dysleksją rozwojową na poziomach wszystkich etapów edukacyjnych. Ukazuje pracę nauczycieli oraz jej efekty przynoszące realne korzyści dla ucznia w obszarze samooceny oraz relacjach nauczyciel–uczeń. Autorka publikacji na podstawie przeprowadzonych badań  w województwie łódzkim, przedstawia ocenę oraz oczekiwania rodziców wobec szkół oraz przybliża obraz uczniów z dysleksją rozwojową, ukazując ich samoocenę, relacje z rówieśnikami i marzenia. Używane wielokrotnie w monografii określenie szkoły jako przyjaznej oznacza postawę określoną otwartością, życzliwością, która może realizować się poprzez różne działania praktyczne. Wiedza na temat dysleksji wraz z przyjaznością i chęcią działania pozwala znaleźć odpowiednie rozwiązania, nawet w trudnych finansowo i organizacyjnie warunkach każdej placówki oświatowej. Ta inspirująca książka adresowana jest do wizytatorów, dyrektorów szkół, nauczycieli, terapeutów, rodziców dzieci z dysleksją oraz osób z dysleksją.
C 220809, M 220904 (Opole)


Trening umiejętności społecznych dzieci i młodzieży : przewodnik dla terapeutów / Joanna Węglarz, Dorota Bentkowska. – Wyd. 2. Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2020.  

Praca przybliża metodę pracy, jaką jest TUS (Trening Umiejętności Społecznych). Jej celem jest skuteczne przygotowanie czytelników do prowadzenia tego rodzaju treningów zarówno indywidualnie, jak i grupowo. Publikacja stanowi swojego rodzaju drogowskaz, który podpowiada specjalistom, jak przygotować się do prowadzenia zajęć, na co zwrócić uwagę i na czym się skupić oraz jak poradzić sobie z sytuacjami trudnymi. Książka składa się z dwóch części – wprowadzenia teoretycznego oraz blisko 100 ćwiczeń praktycznych do wykorzystania podczas treningów.  Adresowana jest  do terapeutów, specjalistów pracujących z dziećmi  i  młodzieżą w  wieku szkolnym.
C 220813 (Opole)