Niezwykłe dzieci, nieobce języki: o indywidualizacji w kształceniu językowym

Niezwykłe dzieci, nieobce języki : o indywidualizacji w kształceniu językowym /Katarzyna Karpińska-Szaj. – Kraków : „Impuls”, 2022. 

Książka podejmuje ważną problematykę dotyczącą najistotniejszych aspektów uczenia się i nauczania języków obcych, a szczególnie potrzeb dzieci z deficytami języka, mowy i komunikacji. […]  Autorka prezentuje nowoczesne, oparte na najnowszych badaniach, a zarazem praktycznie przydatne rozwiązania, łączące naukę języka pierwszego z nauką języka obcego i nadające się do natychmiastowego zastosowania w szkolnej nauce języka obcego, jaka odbywa się w toku inkluzyjnego podejścia do pracy z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Publikacja składa się z trzech części :  Specjalne potrzeby edukacyjne w nauce języka obcego (1) ; Zasada indywidualizacji (2) ; Indywidualizacja w badaniach i praktyce (3). Autorka publikacji podkreśla, że o powodzeniu badań glottodydaktycznych, tak bardzo osadzonych w rzeczywistości edukacyjnej, decydują przede wszystkim  otwartość na nowe wyzwania, entuzjazm i wola współpracy.  Książce towarzyszy materiał filmowy ilustrujący praktyczne aspekty szkolnej nauki języka dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Praca adresowana jest do nauczycieli języków obcych, zainteresowanych indywidualizacją w kształceniu językowym uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych.