Nierówności ekonomiczne a szanse edukacyjne i bezpieczeństwo społeczne dzieci i młodzieży / Grażyna Cęcelek. – Warszawa : „Difin”, 2020.
Autorka książki podjęła pracę badawczą na temat pedagogiki konstruktywistycznej i współczesnych procesów edukacyjnych. Opracowanie skupia się na metodach likwidujących bariery w dostępie do nauki dla dzieci z różnych środowisk, także tych niewydolnych wychowawczo i zaburzających prawidłowy proces socjalizacji młodych osób. Badania opierają się na opinii studentów kierunków pedagogicznych i posiadanych przez nich kompetencji społecznych dotyczących powyższych aspektów. Celem opracowania jest sformułowanie pedagogicznych wytycznych dotyczących idei społeczeństwa i optymalizacja procesów zapewniających równy dostęp do edukacji dla wszystkich dzieci, bez względu na ich status społeczny, zamożność rodziny czy okoliczności, w jakich przyszło im nabywać pierwsze doświadczenia i życiowe nauki (czyli często pozostawienie dzieci samych sobie). Praca adresowana jest do pedagogów, jak również szerokiego grona osób zajmujących się bezpieczeństwem społecznym. Powinna także zostać interesująca lekturą dla studentów kierunków pedagogicznych i bezpieczeństwa.