Skip to content
Szanowni Państwo, respektując przepisy prawa i mając na względzie szczególną dbałość o Twoje prawo do prywatności, z dniem 25 maja wprowadzamy zmiany w Polityce prywatności oraz publikujemy informacje dotyczące przetwarzanych danych i przysługujących Tobie praw Obowiązek informacyjny.

Nauczycielski obraz ucznia u progu edukacji przedmiotowej

Nauczycielski obraz ucznia u progu edukacji przedmiotowej  /Monika Kupiec. – Warszawa : Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej,© 2021.

Zaniedbany badawczo problem adaptacji ucznia na drugim etapie edukacji warty jest zainteresowania z dwóch powodów: doświadczanych od zawsze trudności uczniów u progu nauki w klasie czwartej oraz obniżenia wieku części uczniów. Intencją rozważań zawartych w książce jest zdefiniowanie pojawiających się pojęć, odnoszących się zarówno do ucznia, jak i jego nauczyciela. Autorka nazywa i opisuje od nowa, czym jest adaptacja ucznia u progu edukacji przedmiotowej, co ma z nią wspólnego spełnianie nauczycielskich oczekiwań, z czego wynikają i na czym polegają trudności ucznia w ich spełnianiu, jakie oczekiwania mają nauczyciele wobec ucznia na początku czwartej klasy, a jakie są ich oczekiwania wobec samych siebie. Tytułowy nauczycielski obraz ucznia powstał w wyniku ponownego nałożenia warstw – obrazu na obraz,  kiedy dokonano próby połączenia ujawnionych, opisanych i nazwanych kategorii. Rozważania zamykają wnioski dla praktyki edukacyjnej. Praca adresowana jest do nauczycieli  różnych przedmiotów uczniów rozpoczynających drugi etap edukacyjny.

Udostepnij:

ZASOBY CYFROWE

Współpraca

Przewiń do góry