Nauczyciel wspomagający w szkole, przedszkolu, ośrodku

Nauczyciel wspomagający w szkole, przedszkolu, ośrodku /[autorzy: Małgorzata Celuch, Marzenna Czarnocka]. Warszawa: Wiedza i Praktyka, 2024. 

Rola nauczyciela wspomagającego w kształtowaniu edukacji włączającej jest nieoceniona. Dzięki wsparciu tych specjalistów dzieci i młodzież z niepełnosprawnościami mogą w pełni uczestniczyć  w życiu szkolnym. Stanowią oni kluczowe ogniwo w systemie edukacyjnym, łącząc w sobie kompetencje pedagoga specjalnego, psychologa, wychowawcy i nauczyciela. Praca składa się z siedmiu części: Nauczyciel wspomagający w teorii – pojęcia, obowiązki (1) ; Nauczyciel wspomagający a inne organy (2) ; Dokumentacja nauczyciela wspomagającego (3) ; Zatrudnienie i wynagrodzenie nauczyciela wspomagającego (4) ; Organizacja kształcenia specjalnego (5) ; Pytania i odpowiedzi (6) ; Podstawa prawna (7). Informacje zawarte w książce uwzględniają stan prawny na styczeń 2024 r.  Niniejsza publikacja skupia się na zdefiniowaniu roli nauczyciela wspomagającego. Omówiono w niej jednocześnie zasady i podstawy prawne ich zatrudnienia, współpracy z innymi nauczycielami, rodzicami. Szczególną uwagę poświęcono zadaniom i obowiązkom nauczycieli wspomagających. Z uwagi na potrzeby nauczycieli, którzy dopiero rozpoczynają pracę na stanowisku nauczyciela wspomagającego, w publikacji omówiono również zasady organizacji kształcenia specjalnego. Ostatnia część książki zawiera odpowiedzi na kluczowe pytania dotyczące ich pracy i organizacji edukacji włączającej.

Udostepnij:

Projekty i programy

Współpraca

Przewiń do góry Skip to content