Nauczanie języków obcych w przedszkolu metodą narracyjną: teoria i praktyka / Katarzyna Sowa-Bacia. – Toruń: Wydawnictwo Adam Marszałek, 2021.
Metoda, w ramach której dzieciom opowiada się lub czyta historyjki czy bajki w języku obcym, wizualizując jednocześnie ich treść, to metoda narracyjna. Niniejsza monografia przybliża założenia teoretyczne właśnie tej metody (rozdz. 1), ukazuje jak w praktyce wygląda nauczanie języków obcych metodą narracyjną na etapie przedszkolnym (rozdz. 2), prezentuje techniki pomiaru sprawności językowych w metodzie narracyjnej (rozdz. 3), przedstawia badania empiryczne poświęcone efektywności metody narracyjnej w nauczaniu języków obcych dzieci na etapie przedszkolnym (rozdz. 4). Książka pomaga w obaleniu powszechnie panującej opinii, że aby uczyć języka obcego w przedszkolu, nie trzeba legitymować się obszerną wiedzą z zakresu metodyki nauczania języka obcego na etapie przedszkolnym. Publikacja stanowi zachętę oraz inspirację dla wszystkich osób, które zajmują się nauczaniem języków obcych na etapie przedszkolnym, a więc nauczycieli czy lektorów, lub które będą trudniły się tym zajęciem w przyszłości, a więc studentów kierunków filologicznych o specjalności nauczycielskiej.