Monitorowanie realizacji podstawy programowej na poszczególnych etapach edukacyjnych : przedszkole, szkoła podstawowa, gimnazjum, szkoła ponadgimnazjalna : liceum, technikum, zasadnicza szkoła zawodowa / [Lucyna Gromiec]. Wyd. 2. – Warszawa : Oświata Grupa Wydawnicza – Wydawnictwo Wiedza i Praktyka, 2016. – 139 s. : il. ; 24 cm.+ płyta CD
Celem monitorowania jest śledzenie realizacji podstawy programowej, wczesne wykrywanie nieprawidłowości i podejmowanie działań korygujących, dzięki którym niweluje się ryzyko jej niezrealizowania (co można poprawić, co warto zmienić).
60 narzędzi zawartych w tej publikacji pomoże ocenić stopień realizacji planu dydaktycznego i na czas podjąć działania naprawcze i wspomagające, by ostatecznie podstawa programowa została w pełni zrealizowana.
Poznanie zasad monitorowania powinno stać się inspiracją do tworzenia skutecznych narzędzi systematycznej oceny jakości i efektywności pracy dydaktycznej.