Miejsce biblioteki pedagogicznej w zmieniającej się przestrzeni edukacji i informacji / pod red. nauk. Agnieszki Fludy-Krokos, Wandy Dudek, Anny Piotrowskiej. – Kraków : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, 2014.
Biblioteki pedagogiczne od blisko stu lat stanowią ważny element polskiego systemu oświatowego. Jako placowki specjalistyczne wspierają pracę instytucji oświatowych, nauczycieli, a także studentów i uczniów oraz wszystkich poszukujących informacji, pragnących podnosić swoje kwalifikacje w procesie uczenia się przez całe życie.
Pedagogiczna Biblioteka Wojewódzka w Krakowie we współpracy z Instytutem Informacji Naukowej i Bibliotekoznawstwa Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie w publikacji z serii Forum Bibliotek Pedagogicznych przedstawia zmiany, jakie zachodzą w tego typu placówkach, przekształcających się w centra informacji edukacyjnej.
W pierwszym tomie wydawnictwa zamieszczono czternaście tekstów poświęconych współczesnym bibliotekom pedagogicznym – ich roli i miejscu w obecnym systemie edukacji i bibliotekarstwa.
Praca została podzielona na dwie części. Pierwsza z nich zatytułowana „Nauka” ujmuje teksty poruszające zagadnienia pedagogiki informacyjnej, promocji działalności bibliotek, kultury czytania, biblioterapii, biblioteki pedagogicznej jako tematu w czasopismach bibliotekarskich, oferty edukacyjnej tych placówek na stronach WWW oraz ich roli we wspomaganiu pracy nauczcieli, bibliotek szkolnych i szkół, a także w przestrzeni regionalnej i lokalnej, w których funkcjonują.
W części drugiej – „Praktyka” czynni nauczyciele bibliotekarze prezentują dokonania swoich placówek w Skawinie, Nowym Sączu, Gorlicach, Kaliszu i Wrocławiu.
Książka stała się pzrestrzenią wymiany doświadczeń bibliotekarzy, dyskusji teoretyków i praktyków nad przeszłością, teraźniejszością oraz przyszłością bibliotek pedagogicznych w Polsce.