Metoda projektów : klasy 1-3

Metoda projekt

Metoda projektów dla szkół podstawowych : klasy 1-3 / Agnieszka Mikina. – Poznań : Oficyna MM Wydawnictwo Prawnicze, 2014.

„Projekt to pogłębione badanie tematu o dużej wartości poznawczej. Projekt realizuje zazwyczaj niewielka grupa dzieci wyodrębniona z klasy, czasami cała klasa, a czasem pojedyncze dziecko. Zasadniczą cechą projektu jest jego charakter badawczy, przy czym działania badawcze ukierunkowane są celowo tak, aby znaleźć odpowiedzi dotyczące tematu, postawione przez dzieci lub nauczyciela lub pojawiające się podczas wspólnej pracy nauczyciela z dziećmi”. (L. G. Katz)

Niniejsza publikacja stanowi wartościowe kompendium wiedzy na temat metody projektów – jednej z najbardziej efektywnych metod pracy nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej. Książka zwiera zbiór przykładowych projektów edukacyjnych, zabaw integracyjnych, ćwiczeń wspomagających rozwój umiejętności twórczych uczniów (20 kart pracy oraz płytę CD z ich wersjami elektronicznymi), a także przewodnik dla nauczycieli z pasją.

Na pracę składają się następujące rozdziały : Metoda projektów – fascynująca przygoda dydaktyczna (rozdz.1) ; O początkach metody projektów (rozdz. 2) ; Metoda projektów a podstawa programowa (rozdz. 3) ; Przygotowanie uczniów do pracy w grupie (rozdz. 4) ; Twórcze rozwiązywanie problemów (rozdz. 5) ; Uczenie się przez doświadczenie (rozdz. 6) ; Fazy projektu, czyli jak krok po kroku zrealizować z uczniami projekt edukacyjny (rozdz. 7) ; Dokumentacja nauczyciela prowadzącego projekt edukacyjny (rozdz. 8). Metoda projektów inspiruje, rozwija kompetencje i wpiera efektywność pedagogów.

Książka adresowana jest przede wszystkim do nauczycieli nauczania początkowego, ale może być też inspirującą pomocą dla wszystkich pedagogów zainteresowanych metodą projektów.