Zestawienie bibliograficzne „Scenariusze i konspekty lekcji języka angielskiego ” zawiera wybór piśmiennictwa z lat 2000-2022 i składa się z 127 opisów bibliograficznych. Bibliografia została sporządzona na podstawie baz danych Pedagogicznej Biblioteki Wojewódzkiej w Opolu i baz Biblioteki Narodowej. Zestawienie składa się z dwóch części: I. Scenariusze lekcji języka angielskiego w szkole podstawowej; II. Scenariusze lekcji języka angielskiego w szkole ponadpodstawowej. Materiał bibliograficzny uporządkowany został alfabetycznie, z podziałem na wydawnictwa zwarte i artykuły w czasopismach. Książki dostępne w PBW w Opolu i/lub filiach oznaczone są sygnaturami.
I. Scenariusze lekcji języka angielskiego w szkole podstawowej
Książki:
1. Amazing animals – we will never see them again / Jolanta Leśniowska // W : Ekologia na każdym przedmiocie : scenariusze zajęć dla szkoły podstawowej i gimnazjum / pod red. Anny Gierek i Elżbiety Gierek ; [zespół aut. Maria Gadomska et al.]. – Kraków : Fundacja Wspierania Inicjatyw Ekologicznych, 2009. – S. 38-40
M 052512 (Kluczbork), M 065591 (Nysa), C 202620 M 209046 (Opole)
2. Angielski w zabawie : scenariusze gier i zabaw językowych dla młodszych dzieci : [praktyczny przewodnik dla lektorów i rodziców : wersja polsko-angielska] / Aleksandra Zadura-Wnuk. – Poznań : “Wagros”, 2015. – 158 s. : il. ; 21 cm. ISBN 978-83-63685-54-6
M 64351 (Kędzierzyn-Koźle), K M 214373 M 215732 M 215733 M 215734 M 215735 (Opole)
3. Bingo! część 4 starter. [1], Książka dla nauczyciela / Ilona Kubrakiewicz, Barbara Ściborowska. – Warszawa : Wydawnictwo Szkolne PWN, 2000. – 128 s. ; 29 cm. ISBN 83-7195-257-0
M 181027/I (Opole)
4. Bingo! część 4 starter. [1], Książka dla nauczyciela / Ilona Kubrakiewicz, Barbara Ściborowska. – Wyd. 2. – Warszawa : Wydawnictwo Szkolne PWN, 2001. – 128 s. ; 29 cm. ISBN 83-7195-257-0
M 185370/I (Opole)
5. Bingo! część 1, Książka dla nauczyciela / Anna Wieczorek. – Wyd. 4. – Warszawa : Wydawnictwo Szkolne PWN, 2002. – 143,[1] s. ; 29 cm. ISBN 83-7195-164-7
M 185372 (Opole)
6. Bingo! część 3, Książka dla nauczyciela / Anna Wieczorek . – Wyd. 2. – Warszawa : Wydawnictwo Szkolne PWN, 2002. – 127,[1] s. : fot., rys. ; 29 cm. ISBN 83-7195-361-5
M 185627 (Opole)
7. Bingo! część 6.[1B], Książka dla nauczyciela / Ewa Dzierżawska , Małgorzata Samsonowicz. – Warszawa : Wydawnictwo Szkolne PWN, 2000. – 132 s. ; 29 cm. ISBN 83-7195-305-4
M 181030/I B M 181048/I B M 185368/I B (Opole)
Brainy : klasa 4 : książka nauczyciela / Nick Beare. – Warszawa : Macmillan Education, 2020. – 143, [1] strona : ilustracje ; 30 cm + 3 CD.
8. Do you segregate waste? / Jolanta Leśniowska // W : Ekologia na każdym przedmiocie : scenariusze zajęć dla szkoły podstawowej i gimnazjum / pod red. Anny Gierek i Elżbiety Gierek ; [zespół aut. Maria Gadomska et al.]. – Kraków : Fundacja Wspierania Inicjatyw Ekologicznych, 2009. – S. 41-42
M 052512 (Kluczbork), M 065591 (Nysa), C 202620 M 209046 (Opole)
9. 28 [Dwadzieścia osiem] zabaw muzycznych : piosenki i scenariusze zajęć wspomagające naukę języka angielskiego oraz rozwój koordynacji ruchowo-słuchowej / Barbara Sher [oraz] Aubrey Lande, Bob Wiz, Lois Hickman ; [przekł. i red. Katarzyna Szalewska]. – Dwadzieścia osiem zabaw muzycznych. – Gdańsk : “Harmonia”, cop. 2015. – 2 płyty CD ; 12 cm. – (Biblioteka SI. ) ISBN 978-83-7134-869-3
PŁ 003001 PŁ 003002 PŁ 003003 (Opole)
10. English world 1 : teacher’s guide / Liz Hocking, Mary Bowen. – Warszawa : Macmillan Education, 2018. – 165 stron : ilustracje ; 31 cm.
11. English world 2 : teacher’s guide / Liz Hocking, Mary Bowen. – Warszawa : Macmillan Education, 2018. – 167 stron : ilustracje ; 31 cm.
12. English world 3 : teacher’s guide / Liz Hocking, Mary Bowen. – Warszawa : Macmillan Education, 2018. – 193 strony : ilustracje ; 31 cm
13. English world 4 : teacher’s guide / Liz Hocking, Mary Bowen. – Warszawa : Macmillan Education, 2018. – 193 strony : ilustracje ; 31 cm.
14. English world 5 : teacher’s guide / Liz Hocking, Mary Bowen. – Warszawa : Macmillan Education, 2018. – 222, [2] strony : ilustracje ; 31 cm.
15. English world 6 : teacher’s guide / Liz Hocking, Mary Bowen. – Warszawa : Macmillan Education, 2018. – 224 strony : ilustracje ; 31 cm.
16. English world 7 : teacher’s guide : A2+ / Liz Hocking. – Warszawa : Macmillan Education, 2018. – 208 stron : ilustracje ; 28 cm.
17. Gdzie i jak żyją zwierzęta? – Where and how do the animals live? / Małgorzata Kochanowska // W : Spotkajmy się w ZOO : propozycje scenariuszy zajęć, projektów i prac / [aut. Joanna Burdzińska-Mika et al. ; red. Małgorzata Szeląg, Aleksandra Tokarek] ; Miejski Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Opolu. – Opole : “Nowik”, 2009. – S. 36-38
C 207296 (Opole)
18. Interaction : Beginner : książka nauczyciela / Barbara Pawłowska , Maria Witak. – Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, cop. 2002. – 131,[1] s. ; 30 cm. – ( WSiP[Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne] Europa ) ISBN 83-02-08286-4
M 183830 (Opole)
19. Interaction : Pre-Intermadiate : książka nauczyciela / Barbara Pawłowska , Maria Witak. – Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, cop. 2002. -120 s. ; 30 cm. – ( WSiP[Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne] Europa ) ISBN 83-02-08289-9
C 184347 (Opole)
20. Magic Words 1 : Przewodnik metodyczny / Ida Godziszewska-Pac. – Kielce : “Mac Edukacja”, cop. 2003. – 126,[25] s. : il., rys. ; 28 cm. ISBN 83-7315-470-1
C 050573 (Kluczbork), M 061156 (Nysa), M 186005 M 187993 M 187994 M 197018 (Opole)
21. Mini Bingo : poradnik metodyczny / Anna Wieczorek , Grażyna Malenta .Warszawa : Wydawnictwo Szkolne PWN, 2001. – 59, [1] s. : il., rys. ; 29 cm. ISBN 83-7195-309-7
M 183648 (Opole)
22. New Bingo! Cz.1, Książka dla nauczyciela / Anna Wieczorek. – Warszawa : Wydawnictwo Szkolne PWN, 2004. – 149,[3] s. : il., rys. ; 29 cm. ISBN 83-7195-738-6
C 188901/I (Opole)
23. Słonie są większe od kotów – Elephants are bigger than cats / Małgorzata Kochanowska // W : Spotkajmy się w ZOO : propozycje scenariuszy zajęć, projektów i prac / [aut. Joanna Burdzińska-Mika et al. ; red. Małgorzata Szeląg, Aleksandra Tokarek] ; Miejski Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Opolu. – Opole : “Nowik”, 2009. – S. 39-41
C 207296 (Opole)
24. Teaching English To Young Learners : Trainers Pack / aut., Magdalena Szpotowicz ; oprac. merytoryczne, Małgorzata Szulc-Kurpaska. – Warszawa : Centralny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli, 2003. – {[VI],42; [21],28; [11], 24; [7] s.} ; 30 cm. ISBN 83-87958-41-7
C 186861 (Opole)
Artykuły w czasopismach:
25. A cup of tea : Jak rozwijam zainteresowania uczniów na lekcjach język obcego / Bożena Dąbrowska // Języki Obce w Szkole. – 2005, nr 1, s. 96-97
* Tradycje i zwyczaje; Arkusz ewaluacyjny: ocena lekcji przez uczniów
26. A może by tak słuchowisko? / Anna Borowska-Szmigiel // Języki Obce w Szkole. – 2005, nr 1, s. 98-100
27. About Great Britain / Joanna Pukacka. – Fot., tab., rys. // Poznaj Świat. – 2001, nr 12, s. 90-91
* Lekcja języka angielskiego dla kl VI. Scenariusz lekcji z “Poznaj Świat”
28. Action now! Jak uaktywnić ruchowo uczniów na lekcjach języka angielskiego w klasach I-III szkoły podstawowej / Joanna Kobielska-Kalisz // Języki Obce w Szkole. – 2009, nr 2, s. 43-49
29. Afryka – kontynent różnorodności, czyli webquest, język angielski i edukacja globalna na geografii / Agata Subczyńska, Zofia Szmidt // Geografia w Szkole. – 2018, nr 1, s. 34-39
30. Angielski z wolontariuszami programu „Erasmus+” : scenariusz lekcji bibliotecznej / Urszula Zielińska // Biblioteka Publiczna. 2019, nr 2, s. 32-33
31. Are dictionaries useful? – Korzystamy ze słownika języka angielskiego “Oxford Power” / Emilia Kosowska-Stępniak, Ewa Osoba // Języki Obce w Szkole. – 2001, nr 4, s. 48-50
* Zawiera konspekt lekcji dla klas V-VI szkoły podstawowej
32. Are picture dictionaries useful? : korzystamy ze słowników obrazkowych języka angielskiego / Ewa Osoba. – Rys. // Języki Obce w Szkole. – 2000, nr 6, s. 98-102
33. Communication in London – lekcja w pierwszej klasie / Ewa Dziewierz // Języki Obce w Szkole. – 2009, nr 1, s. 116-118
34. Czerwony Kapturek. Little Red Riding Hood. Scenariusz lekcji języka angielskiego dla klasy I / Ewa Demczuk, Marzena Witos-Kolber // Języki Obce w Szkole. – 2010, nr 4, s. 102-113
35. Czerwony Kapturek w wersji rymowanej : (scenariusz zajęć dla uczniów szkoły podstawowej) / Izabela Witkowska // Wszystko dla Szkoły. – 2011, nr 5, s. 12-13
36. Ćwiczenia na lekcji języka angielskiego i niemieckiego / Iwona Adamczewska, Grażyna Pasternacka-Ochocka // Języki Obce w Szkole. – 2008, nr 2, s. 120-123
37. Dialog i narracja na lekcjach języka obcego, czyli o programie nauczania języka angielskiego Soft CLIL / Barbara Muszyńska // Języki Obce w Szkole. – 2020, nr 4, s. 55-60
* Scenariusz zajęć dla klasy VIII szkoły podstawowej
38. Dzieci lubią uczyć się języka obcego / Krystyna Dąbek // Życie Szkoły. – 2007, nr 8, s. 37-44
* Scenariusz zajęć
39. “Holidays” – scenariusz przedstawienia dla uczniów klasy VI / Izabela Witkowska // Wszystko dla Szkoły. – 2012, nr 6, s. 6-8
40. How blood gets around the body. Biologia w klasie dwujęzycznej / Ewa Kusz // Języki Obce w Szkole. – 2019, nr 3, s. 93-101
41. Idziemy w nieznane / Alina Matusz // Języki Obce w Szkole. – 2008, nr 2, s. 96-99
42. In Europe in English – edukacja europejska na lekcjach języka angielskiego i informatyki / Beata Jurek-Rech // Języki Obce w Szkole. – 2011, nr 4, s. 59-65
* Scenariusz lekcji – klasa IV szkoły podstawowej
43. It’s Christmas! – Święta Bożego Narodzenia: scenariusz na zajęcia z języka angielskiego dla klas I-III / Agnieszka Kostrzewska // Życie Szkoły. – 2015, nr 12, s. 38-39
44. Jak ciekawie prowadzić zajęcia koła języka angielskiego / Katarzyna Morzyńska. – Rys., tab. // Języki Obce w Szkole. – 2002, nr 2, s. 56-6
* Konspekty zajęć: 1.What is her/his job? ; 2.Fruit and vegetables
45. Jak dobrze zaplanować lekcję języka obcego w klasach I-III szkoły podstawowej / Halina Wachowska // Życie Szkoły. – 2017, nr 3, s. 11-16
* Zawiera arkusze pracy i konspekt lekcji z języka obcego dla klas I-III na temat dni tygodnia
46. Jak urozmaicić lekcje języka obcego? / Małgorzata Kłossek // Języki Obce w Szkole. – 2000, nr 6, s. 80-82
47. Jak zachęcać uczniów z klas młodszych do nauki języka angielskiego / Ewa Niemyjska, Bożena Gorbacz // Języki Obce w Szkole. – 2004, nr 2, s. 83-86
48. Języki otwierają drzwi – do przyjaźni, wiedzy, świata. – Języki drogą ku przyszłości / Karina Szaforz. – Rys. // Języki Obce w Szkole. – 2002, nr 3, s. 61-63
49. Każdy z nas może być dobrym aniołem… : scenariusz autorskiego przedstawienia świątecznego / Sylwia Krause // Języki Obce w Szkole. – 2009, nr 5, s. 159-162
50. Leaves and colours of autumn – liście i kolory jesieni: scenariusz lekcji z języka angielskiego / Agnieszka Kostrzewska // Życie Szkoły. – 2015, nr 9, s. 41-42
51. Lekcje awaryjne / Jolanta Stanek // Języki Obce w Szkole. – 2004, nr 3, s. 66-69
52. Let’s play together – pobawmy się razem ! : scenariusz zajęć z języka angielskiego dla dzieci z klas I-III / Agnieszka Kostrzewska // Życie Szkoły. – 2015, nr 7, s. 42-43
53. Let’s visit Australia! / Katarzyna Morzyńska // Języki Obce w Szkole. – 2004, nr 2, s. 155-159
54. Magiczna kultura krajów anglojęzycznych / Agnieszka Tańczak // Modelowe Nauczanie. – 2011, nr 3-4, s. 104-110
55. Mapa pogody : scenariusz zajęć z języka angielskiego dla klas II-III / Małgorzata Pilecka // Życie Szkoły. – 2014, nr 7, s. 24-25
56. Matematyka i język angielski – próba integracji / Daria Michalczyk . – Fot. // Nauczanie Początkowe. – 2012/2013, nr 2, s. 89-97
* Zawiera propozycję cyklu 2-3 jednostek lekcyjnych integrujących treści matematyczne z edukacją w zakresie języka angielskiego
57. Mój pomysł na lekcje języka angielskiego / Krystyna Dąbek // Życie Szkoły. – 2008, nr 5, s. 11-20
58. Nauka języka obcego w klasach I-III szkoły podstawowej / Krystyna Dąbek // Modelowe Nauczanie. – 2006, nr 3, s. 25-40
* Zawiera scenariusz: Dobro i zło baśni J. Porazińskiej “Szewczyk Dratewka” oraz w życiu codziennym
59. O komputerowym wspomaganiu nauczania kształcenia zintegrowanego i języka angielskiego / Ewa Sikora // Modelowe Nauczanie. – 2005, nr 9, s. 84-88
* Scenariusz zajęć
60. O zastosowaniu rymów na lekcjach języka angielskiego / Magdalena Appel // Języki Obce w Szkole. – 2000, nr 6, s. 136-139
61. Po pierwsze : nie nudzić (się), czyli young learners hits / Ewa Przeździecka // Języki Obce w Szkole. – 2000, nr 6, s. 19-22
62. Poznajemy miasto z aplikacją Quizlet Live / Agata Rakotny // IT w edukacji. – 2016, nr 2, s. 26-28
* Scenariusz lekcji języka angielskiego dla szkół podstawowych w oparciu o aplikację komputerową Quizlet Live
63. Przysłowia polskie – przysłowia angielskie / Edyta Szychowska // Polonistyka. – 2002, nr 568-569
* Propozycja lekcji
64. Przystanek “London City” : zabawa i nauka dla dzieci, rodziców i nauczycieli / Anna Bujak // Biblioteka w Szkole. – 2001, nr 11, s. 16
65. Rola maskotki w nauczaniu języka angielskiego w klasach I-III / Wiesława Cieśla // Wszystko dla Szkoły. – 2002, nr 4, s. 2-4
* Konspekt lekcji: Colours, classroom objects (Kolory, przedmioty w klasie)
66. Santa Claus Day, czyli mikołajki po angielsku / Izabela Lewis // Życie Szkoły. – 2008, nr 10, s. 16-22
67. Save the Animals / Marta Petryszak // Języki Obce w Szkole. – 2005, nr 1, s. 143-145
* Lekcja języka angielskiego w klasie 3 SP
68. Scenariusz inscenizacji polsko-angielskiej dla uczniów klasy pierwszej z okazji Dnia Matki / Mariola Gizelska // Wszystko dla Szkoły. – 2002, nr 4, s. 9-10
69. Scenariusze zajęć z języka angielskiego / Paulina Barańska // Nauczanie Początkowe. – 2014/2015, nr 2, s. 72-77
* Tematy: 1. Walking through the jungle; 2. My toys
70. Strzał w dziesiątkę – czyli 10 prostych sposobów na lekcję zastępczą / Katarzyna Morzyńska // Języki Obce w Szkole. – 2008, nr 2, s. 91-96
71. Świat magii na lekcjach języka angielskiego / Agnieszka Tańczuk // Życie Szkoły. – 2009, nr 1, s. 22-32
72. Trudna sztuka popełniania błędów / Ewa Wodzicka-Dondziłło . – Bibliogr. // Edukacja Wczesnoszkolna. – 2018/2019, nr 3, s. 92-100
* Dot. popełniania błędów w procesie uczenia się języka. Zawiera scenariusz zajęć języka angielskiego: Zwierzęta, opis cech wyglądu, emocje
73. Uczymy się nazw zwierząt / Magdalena Appel // Języki Obce w Szkole. – 2007, nr 3, s. 110-111
74. Utrwalanie słownictwa z aplikacjami Quizlet i Post-it / Monika Kapuśniak // TIK w Edukacji. – 2016, nr 4, s. 28-29
* Scenariusz lekcji języka angielskiego dla szkoły podstawowej z wykorzystaniem aplikacji mobilnych. Temat: Utrwalenie słownictwa w języku angielskim – państwa i narodowości
75. We want to play and run, we want to have fun! scenariusz zajęć z języka angielskiego z elementami wychowania fizycznego dla klas I-II / Agnieszka Kostrzewska // Życie Szkoły. – 2015, nr 8, s. 40-42
76. Wspomnienia z Halloween / Krystyna Klemens // Języki Obce w Szkole. – 2002, nr 4, s. 52-53
* Lekcja angielskiego w szkole podstawowej
77. Wykorzystanie metody zadaniowej w nauczaniu języka angielskiego / Paulina Barańska // Nauczanie Początkowe. – 2013/2014, nr 4, s. 90-99
* Zawiera scenariusze lekcji
78. Z wizytą w teatrze wykorzystanie teorii wielorakich inteligencji / Aleksandra Raźniak, Elżbieta Moskalik // Życie Szkoły. – 2010, nr 9, s. 22-32
79. Zbiór wierszy i piosenek do wykorzystania na lekcjach języka angielskiego w klasach młodszych / Barbara Mleczko // Języki Obce w Szkole. – 2000, nr 6, s. 121-126
80. Zdolności twórcze dzieci i ich rozwijanie w zabawach po angielsku / Agnieszka Szplit // Nauczanie Początkowe. – 2009/2010, nr 3, s. 72-79
II. Scenariusze lekcji języka angielskiego w szkole ponadpodstawowej
Książki:
81. Advance pre-intermediate : język angielski : przewodnik metodyczny i scenariusze lekcji / Monika Badecka-Kozikowska. -Warszawa : Wydawnictwo Szkolne PWN, 2002. – 132 s. ; 30 cm. ISBN 83-7195-539-1
M 184520 M 185374 (Opole)
82. Globetrotter : Beginner : książka nauczyciela dla gimnazjum / Anna Lesińska-Gazicka , Rafał Kowalski. – Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, cop. 2002. – 76 s. ; 30 cm. – ( WSiP[Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne] Europa ) ISBN 83-02-08360-7
M 184346 (Opole)
83. Globetrotter : Pre-Intermediate : książka nauczyciela [gimnazjum] / Anna Lesińska-Gazicka, Rafał Kowalski. – Wyd.2 zm.. – Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, cop.2003. – 104 s. ; 30 cm. ISBN 83-02-09122-7 ISBN 83-02-09123-5(CD)
C 187231 (Opole)
84. Młodzi dziennikarze / Monika Agopsowicz // W : Zrozumieć innych, czyli Jak uczyć o uchodźcach / red. Katarzyna Koszewska ; aut. Monika Agopsowicz. – Warszawa : Wydawnictwa CODN, 2001. – S. 127-128
C 183285 M 183289 (Opole)
85. W świat z klasą : edukacja globalna na zajęciach języka angielskiego : materiały edukacyjne dla nauczycielek i nauczycieli szkół gimnazjalnych / [aut. Bogumił Filipiuk et al.]. – Edukacja globalna na zajęciach języka angielskiego. – Warszawa : Fundacja Centrum Edukacji Obywatelskiej, 2014. – 110, [2] s. : il. ; 30 cm. ISBN 978-83-64602-14-6
M 213593 (Opole)
86. Walking around Opole. Spacerując po Opolu : scenariusz lekcji języka angielskiego w klasie licealnej na poziomie średniozaawansowanym lub wyższym / Rafał Włodarczyk // W : Odkryj Opole w szkole : materiały dydaktyczne / pod red. Stefanii Jagło i Janusza Berdzika. – Opole : Miejski Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Opolu, 2017. – S. 132-133
C 217457 (Opole)
Artykuły w czasopismach:
87. Analiza filmu na podstawie “Pianisty” Romana Polańskiego / Iwona Gabrysiak // Języki Obce w Szkole. – 2003, nr 4, s. 127-134
88. As the proverb goes… / Barbara Będkowska // Języki Obce w Szkole. – 2005, nr 1, s. 137-139
89. Autumn festivals in the south of England / Agnieszka M. Kaszkur // Języki Obce w Szkole. – 2004, nr 4, s. 80-82
* Poziom średniozaawansowany w LO. Konspekt lekcji
90. Boże Narodzenie po angielsku i niemiecku / Renata Broda, Agata Stekla // Języki Obce w Szkole. – 2004, nr 5, s. 94-97
91. Brytyjskie organizacje bankowe i finansowe / Piotr Mamet // Języki Obce w Szkole. – 2002, nr 5, s. 94-99
* Konspekt lekcji
92. Chemia po polski i angielsku / Izabela Osińska, Barbara Górska // Języki Obce w Szkole. – 2004, nr 2, s. 115-117
93. Czy jest możliwa integracja nauczania języka obcego z przedmiotami zawodowymi? / Elżbieta Grygalewicz // Języki Obce w Szkole. – 2005, nr 1, s. 128-134
94. Ćwiczenia konwersacyjne doskonalące umiejętność prowadzenia rozmowy telefonicznej / Ewa Bińczak. – Bibliogr. // Języki Obce w Szkole. – 2002, nr 4, s. 101-104
* Lekcja angielskiego w liceum
95. Escape room – bądź bliżej uczniów. Scenariusz angielskiego “My room” / Paulina Robak // Biblioteka w Szkole. – 2020, nr 2, dod. „Biblioteka – Centrum Informacji”, nr 1, s. 25-27
* Scenariusz zajęć z języka angielskiego
96. Europejska lekcja / Teresa Mastalerz // Języki Obce w Szkole. – 2002, nr 5, s. 113-114
* Konspekt lekcji języka angielskiego w gimnazjum
97. Flora i fauna Kenii wobec działalności człowieka – konspekt lekcji korelacji języka angielskiego i geografii / Monika Strzępek, Anna Litwin // Geografia w Szkole. – 2002, nr 1, s. 17-18
98. Holiday postcards – lekcja języka angielskiego z wykorzystaniem tablicy interaktywnej / Dominika Serowy // Języki Obce w Szkole. – 2011, nr 3, s. 44-45
99. Idziemy w nieznane / Alina Matusz // Języki Obce w Szkole. – 2008, nr 2, s. 96-99
100. Interaktywna nauka artyzmu / Bożena Kraj // IT w Edukacji. – 2016 nr 1, s. 35-37
* Scenariusz lekcji języka angielskiego dla gimnazjum przy użyciu tablicy interaktywnej i aplikacji komputerowych
101. Język angielski dla dyslektyków / Agnieszka Zakrzewska, Barbara Kujawa // Meritum. – 2012, nr 1, s. 76-77
102. Języki otwierają drzwi – do przyjaźni, wiedzy, świata – języki drogą ku przyszłości. My Darlin’ Clementine / Mirosława Dyka-Płonka. – Bibliogr. // Języki Obce w Szkole. – 2002, nr 4, s. 74-91
103. Lekcja biblioteczna w połączeniu z lekcją języka angielskiego / Małgorzata Hamada // Języki Obce w Szkole. – 2004, nr 1, s. 98-100
104. Lekcja internetowa – Food / Iwona Wiśniewska // Języki Obce w Szkole. – 2006, nr 1, s. 87-88
105. Lekcja języka – lekcją praw człowieka. Uprzedzenia i antysemityzm. Holokaust / Marzanna Pogorzelska // Języki Obce w Szkole. – 2009, nr 1, s. 121-124
106. Lekcje języka angielskiego w I klasie gimnazjum / Alina Matusz // Języki Obce w Szkole. – 2002, nr 1, s. 61-65
* Zawiera konspekt lekcji : The USA – general information. Lista stanów i dotychczasowych prezydentów USA
107. Lekko, łatwo i przyjemnie / Anna Bąblewska-Pastuszka // Języki Obce w Szkole. – 2008, nr 2, s. 150-152
* Projekt składający się ze zbioru ćwiczeń dotyczących kultury amerykańskiej, przeprowadzonych w kl. III LO. Podstawą projektu jest piosenka ‘My Darlin’ Clementine’. Etapy projektu: 1.Co oznacza naszywka “Levi’s” na moich dżinsach? – historia mody; 2.Co to była Gorączka Złota? – historia Stanów Zjednoczonych Ameryki Północnej; 3.Dokąd podążali wszyscy marzyciele? – geografia Stanów Zjednoczonych; 4.Jak wyglądało życie w osadach poszukiwaczy złota? – historia społeczna USA; 5.Why are you [la:st] and [ga:n] [for’ever], Clementine? – amerykańska wersja języka angielskiego; 6.Co się stało z biedną Clementine? – tradycje muzyki i legendy ludowej w dziewiętnastowiecznej Ameryce; 7.”Moja droga Clementine”: melodramat Starego Zachodu – literatura amerykańska; 8.Moje levisy i historia Clementine na scenie – moda, historia, geografia, życie codzienne, język amerykański, muzyka ludowa i literatura czasów Gorączki Złota
108. Let’s talk in English – describing strange people: scenariusz lekcji języka angielskiego w klasie II LO / Anna Fijałkowska // Wszystko dla Szkoły. – 2012, nr 6, s. 18
109. Metoda projektu w nauczaniu języka angielskiego / Izabela Kołodziejczyk // Modelowe Nauczanie. – 2005, nr 9, s. 102-109
* Metoda wykorzystana w szkole średniej
110. Na początku był obrazek… – o komiksie : integracja międzyprzedmiotowa w gimnazjum. Propozycja ścieżki edukacyjnej w klasie I o profilu humanistyczno-lingwistycznym / Aleksandra Górna. – Bibliogr. // Języki Obce w Szkole. – 2002, nr 5, s. 72-75
111. Poznajemy inne kraje i ich kulturę : jak rozwijam zainteresowania uczniów na lekcjach języka obcego / Alina Matusz // Języki Obce w Szkole. – 2004, nr 4, s. 96-102
* Konspekty lekcji języka angielskiego w gimnazjum : 1. Wonders of architecture; 2. Romeo and Juliet
112. Poznawanie idiomów na lekcjach języka angielskiego / Ewa Bińczak. – Bibliogr. // Języki Obce w Szkole. – 2002, nr 1, s. 70-73
* Konspekt lekcji w szkole średniej
113. Pozytywne strony lekcji korelowanych / Maria Czechowicz // Języki Obce w Szkole. – 2006, nr 2, s. 125-128
* Scenariusz lekcji języka angielskiego na temat spółek prawa handlowego
114. Projekty edukacyjne w liceum : jak zacząć? / Michał Pastuszczak. – Bibliogr. // Języki Obce w Szkole. – 2021, nr 4, s. 29-35
115. Przysłowia polskie – przysłowia angielskie / Edyta Szychowska // Polonistyka. – 2002, nr 568-569
* Propozycja lekcji
116. Spotkanie z Williamem Szekspirem : konspekt lekcji języka polskiego prowadzonej w języku polskim i angielskim w gimnazjum / Aneta Jeziorna, Sonia Piecha // Modelowe Nauczanie. – 2004, nr 7, s. 123
117. St. Andrew / Teresa Mastalerz // Języki Obce w Szkole. – 2002, nr 4, s. 99-101
* Lekcja kulturowa o patronie Szkocji św. Andrzeju w gimnazjum
118. St. Patrick’s lesson(s) / Teresa Mastalerz // Języki Obce w Szkole. – 2002, nr 1, s, 87-89
* Konspekt lekcji jezyka angielskiego o św. Patryku
119. Stanisław Lem i www.culture.pl : fenomen inspiracji dydaktycznej : język, literatura, technologie, innowacje, muzyka / Bettina Okaryńska // Szkoła Artystyczna : kwartalnik Centrum Edukacji Artystycznej. – 2021, nr 3, s. 87-98
120. Time for a party – Halloween / Marta Wyszkowska // Języki Obce w Szkole. – 2002, nr 4, s. 58-60
* Lekcje języka angielskiego w gimnazjum związane z Halloween
121. Throw the dice and tell a story! : scenariusze i karty pracy / Klaudia Gąsior. – Bibliogr. // Języki Obce w Szkole. – 2019, nr 1, s. 111-126
* Szkoła ponadpodstawowa
122. Uczeń pyta, chatbot odpowiada / Agnieszka Czapla, Mariusz Czapla // IT w Edukacji. – 2015, nr 1, s. 36-37
123. Unia Europejska – chcemy być z nimi! / Anna Cibor. – Bibliogr. // Języki Obce w Szkole. – 2002, nr 5, s. 75-78
124. You must see this film! : scenariusz / Joanna Zielińska // Języki Obce w Szkole. – 2019, nr 1, s. 109-110
* Scenariusz zajęć w szkole ponadpodstawowej
125. Wędrowanie w świecie kultury : o poezji T.S. Eliota / Anna Gorczyńska, Anna Popielewicz // Języki Obce w Szkole. – 2001, nr 3, s. 67-71
* Interdyscyplinarna polsko-angielska lekcja w IV kl. LO.
126. Wprowadzenie do dokumentu Europass – Paszport Językowy // Języki Obce w Szkole. – 2012, nr 1, s. 96-97
127. Zastosowanie narzędzi TOC w języku angielskim, języku polskim i matematyce / Małgorzata Gasik // Meritum. – 2012, nr 1, s. 23-28
Oprac. Iwona Kowalska
Wydział Informacji, Bibliografii i Udostępniania Zbiorów
PBW w Opolu