Jak modelować zachowania uczniów i zarządzać klasą? / Paul Dix ; przekł. Sylwia Pikiel. – Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2013. – 213 s.
Niniejszy poradnik stanowi nie tylko całościowy kurs kontrolowania zachowania, ale także sprawdzone metody doskonalenia stylu pracy i zachowań zarówno nauczycieli, jak i uczniów. Praca składa się z czterech części : Kontrolowanie zachowania uczniów w klasie (1) ; Zaawansowane strategie kontrolowania zachowań (2) ; Współpraca z innymi (3) ; Szczególne sytuacje (4).
Paul Dix, autor publikacji, doświadczony nauczyciel – objaśnia : jak zachować własny styl nauczania, stosując umiejętności i strategie chroniące godność zarówno nauczyciela, jak i ucznia. Praca zawiera wskazówki, jak nawiązać kontakt z uczniami i stworzyć dobry klimat pracy. W szczególności pedagodzy dowiedzą się : jak kształtować pożądane zachowania uczniów, jak się zachowywać, by stworzyć w klasie klimat współpracy i zaufania, jak motywować uczniów, jak być konsekwentnym wobec uczniów, jak radzić sobie w sytuacjach ekstremalnych, jak współpracować z rodzicami i innymi osobami zaangażowanymi w proces nauczania.
Książka adresowana jest do szerokiego grona nauczycieli-wychowawców pracujących na różnych szczeblach edukacyjnych, którzy powinni wykorzystać prezentowane opracowanie jako przewodnik po procesie samokształcenia : rozwinąć posiadane umiejętności, pogłębić zaufanie we własne kompetencje przygotować własne materiały, stworzyć plan działań, poznać elastyczne strategie i zrozumieć, dlaczego jego zachowanie jest tak ważne.