Jak budować poczucie własnej wartości u dzieci i młodzieży

Niniejsza bibliografia  “Jak budować poczucie własnej wartości u dzieci i młodzieży” została opracowana na podstawie baz danych Pedagogicznej Biblioteki Wojewódzkiej w Opolu i Biblioteki Narodowej w Warszawie.  Po aktualizacji zawiera 174 opisy bibliograficzne. Materiał uporządkowano alfabetycznie według tytułów publikacji, wyróżniając wydawnictwa zwarte i artykuły z czasopism. Wydawnictwa zwarte znajdujące się w zbiorach Pedagogicznej Biblioteki Wojewódzkiej i jej filii uzupełnione zostały sygnaturami.

Wydawnictwa zwarte :

1. A może nie ma się czego bać? : jak zmienić lęk w ciekawość / Leszek Melibruda, Dagny Kurdwanowska. – Warszawa : Edipresse Polska, 2018. – 310, [2] s. ; 20 cm

2. Alternatywy w edukacji / pod red. nauk. Bogusława Śliwerskiego i Andrzeja Rozmusa. Kraków ; Rzeszów : „Impuls” ; Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania, 2018. – 320 s. : il., wykr. ;24 cm.

M 054930 (Brzeg), M 64857 (Kędzierzyn-Koźle), M 069011 (Nysa), M 217952 – M 217953 (Opole)

3. Asertywność : klucz do dobrych relacji i poczucia własnej wartości /Adriana Klos. – Warszawa : „Difin”, 2017. – 187 s. : il. ; 22 cm.

M 064733 (Kędzierzyn-Koźle), M 068395 (Nysa), M 216249-216250 (Opole)

4. Atlas efektywnego uczenia dla nauczycieli szkół podstawowych / Małgorzata Taraszkiewicz, Zuzanna Taraszkiewicz. – Warszawa : Wiedza i Praktyka, cop. 2019. – 124 s. : il. kolor. ; 28 cm + 1 dysk optyczny (CD-ROM).

C 219437, M 219575 – M 219576 (Opole)

5. Bajkowe spotkania : program zajęć wychowawczo-profilaktycznych dla uczniów szkoły podstawowej /Joanna[!] Bąk, Elżbieta Wiewióra-Pyka. [Wyd. 2]. Kraków : „Rubikon”, 2009. – 106 s. ; 23 cm

M 067449 (Nysa), C 212620, M 212626 (Opole)

6. Chcę być kimś! czyli Jak osiągnąć cele w czasach, gdy wszyscy dookoła mają wywalone. [2] /Michał Zawadka ; grafika Katarzyna Buk. Warszawa : Mind & Dream, 2017. – 287, [1] s. : il., rys. ; 21 cm.

M 216789/ I (Opole), EP 216779/I (Opole)

7. Edukacja i uczenie się :16 największych mitów /Jeffrey D. Holmes ; przekł. Ewa Czerniawska. – Warszawa : PWN, 2019. – 233, [2] s. ; 24 cm.

M 219475 – M 219477 (Opole)

8. Egzaminy bez spiny : wiesz więcej i potrafisz więcej niż ci się wydaje / Elżbieta Zubrzycka. – Sopot : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2019. – 138, [6] s. : il. ; 24 cm.

M 218287 – M 218288 (Opole)

9. Filip, lis i magia słów / Elżbieta Zubrzycka ; il. Klara Wincenty. – Sopot : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne Elżbieta Zubrzycka, 2018. – 122, [3] s. : il. kolor. ; 21×21 cm.

M 055638 (Kluczbork)

10. Gorzka czekolada : nowe opowiadania o ważnych sprawach. T. 2 / Paweł Beręsewicz, Katarzyna Majgier, Katarzyna Ryrych, Kazimierz Szymeczko, Katarzyna Terechowicz ; ilustracje Anita Głowińska. – Warszawa : Prószyński Media : Fundacja „ABCXXI – Cała Polska czyta Dzieciom”, 2019. – 431, [1] s. : il. ; 21 cm.

11. Gry i zabawy interakcyjne dla dzieci i młodzieży. Cz. 4 / Klaus W. Vopel ; [przekł. z niem. Rita Malcher]. – [Wyd. 2]. – Kielce : “Jedność”, 2009. – 166, [2] s. : rys. ; 24 cm.

C 050703/IV (Brzeg), M 053322 /IV (Kluczbork), C 065667/IV (Nysa), M 210491/IV, M 211224/IV (Opole)

12. Istota poczucia własnej wartości / proste i skuteczne koncepcje kształtujące i wzmacniające poczucie własnej wartości u dorosłych i dzieci / Roger W. Sparks ; [przekł. Tadeusz Niwiński]. – Wyd. 2 popr. – Łódź : Ravi, 1994. – 73, [2] s. : il. ; 21 cm.

13. Jak budować poczucie własnej wartości w swoim dziecku? /James C. Dobson ; przekł. i red. Andrzej Gandecki. Lublin : „Pojednanie”, 1993. – 155,[1] s. ; 21 cm.

M 046383 (Brzeg), M 054257 (Kędzierzyn-Koźle), M 055721 – 055722 (Nysa)

14. Jak motywować uczniów do nauki : z polskimi przykładami z kursu internetowego “Szkoły Uczącej Się” programu Centrum Edukacji Obywatelskiej i Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności / Merrill Harmin ; [przekład Agata Tomaszewska]. – Wyd. 4. – Warszawa : CEO ; Civitas, 2018. – 180 s. : il. ; 24 cm.

M 217976, M 216425 (Opole)

15. Jak nauczyć uczniów szacunku do samych siebie / Denis Lawrence ; [tł. Marta Klimek-Lewandowska i Dominika Lewandowska]. – Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne :”Fraszka Edukacyjna”, 2008. – 186 s. ; 24 cm.

M 052654 (Kluczbork)

16. Jak rozwinąć u dzieci poczucie własnej wartości : zbiór gier i zabaw grupowych wzmacniających samoocenę dzieci od lat pięciu do jedenastu / Deborah M. Plummer ; [tł. Ewa Niezgoda]. – Warszawa : “Fraszka Edukacyjna”, 2010. – 154, [1] s. : il. ; 24 cm.

M 207915 (Opole)

17. Jak wychowywać dziecko? :próba odpowiedzi na odwieczne pytanie /Maria Molicka. – Poznań : Media Rodzina , cop. 2020. – 261, [1] s. ;21 cm.

M 221295 (Opole)

18. Jak zwiększyć poczucie własnej wartości? : trening / Glenn R. Schiraldi ; [tł. Anna Żak]. – Gliwice :”Helion”, cop. 2007. – 266 s. : il. ; 23 cm.

M 207137 (Opole)

19. Jak zbudować poczucie własnej wartości / Dorota Gromnicka. – Warszawa : Edgard, 2013. – 244 s. : il. ; 21  cm

M 211546 (Opole)

20. “Jestem niepowtarzalny” : program socjoterapeutyczny z elementami zabawy dla dzieci nieśmiałych w młodszym wieku szkolnym / Marta Witkowska, Ilona Olesińska // W: Socjoterapia w pracy z dziećmi i młodzieżą : programy zajęć / pod red. nauk. Ewy Grudziewskiej. – Warszawa : „Difin”, 2015. – S. 3-125.

M 064832 (Kędzierzyn-Koźle), M 054890?I (Kluczbork), C 068181 (Nysa), M 214087-M 214088, M 218864 (Opole)

21. “Jestem wartościowym człowiekiem” : autorski program socjoterapeutyczny dotyczący budowania poczucia własnej wartości u dzieci w wieku 11-12 lat / Anna Łuszczak // W: Socjoterapia w pracy z dziećmi i młodzieżą : programy zajęć. Cz. 2 / pod redakcją naukową Ewy Grudziewskiej – Warszawa : Difin, 2016. – S. 85-124.

M 064833 (Kędzierzyn-Koźle), M 054806/ II (Kluczbork), M 214326 – M 214327 (Opole)

22. “Każdy z nas jest niepowtarzalny” : rozwijanie poczucia własnej wartości u dzieci w wieku szkolnym, autorski program zajęć socjoterapeutycznych / Monika Baran // W: Socjoterapia w pracy z dziećmi i młodzieżą : programy zajęć / pod redakcją naukową Ewy Grudziewskiej. – Warszawa : “Difin”, 2015. – S. 126-151.

M 064832 (Kędzierzyn-Koźle), M 054890/I (Kluczbork), C 068181 (Nysa), M 214087-M 214088, M 218864 (Opole)

23. Korygowanie samooceny uczniów gimnazjum / Danuta Wosik-Kawala. – Lublin : Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 2007. – 210 s. ; 24 cm

C 196498, M 196540 – M 196541 (Opole)

24. Lustereczko, powiedz przecie… rewolucja w myśleniu o własnym wyglądzie / Linda Papadopoulos ; przekł.[z ang.] Małgorzata Cierpisz. – Kraków : „Znak”, 2005. – 256, [4] s. : il. ; 21 cm.

M 064017 (Nysa)

25. Mów, słuchaj i zrozum : zadbaj o poczucie własnej wartości swojego dziecka / Petra Krantz Lindgren ; [tłumaczeni: Karolina Augustyniak]. – Warszawa : Wydawnictwo Mamania – Grupa Wydawnicza Relacja, cop. 2017. – 179, [1] s. ; 21 cm.

26. Nowe scenariusze zajęć dla nauczycieli pedagogów i rodziców /Agnieszka Kozdroń. – Warszawa : „Difin” , 2019. – 206 s. ; 23 cm.

C 219427, M 219506 – M 219507 (Opole)

27. Nowe wychowanie seksualne /Agnieszka Stein. – Warszawa : Wydawnictwo Mamania – Grupa Wydawnicza Relacja, cop. 2018. – 364, [1] s. ; 24 cm.

M 218317 (Opole)

28. Niska samoocena u dzieci : praktyczny poradnik dla specjalistów i rodziców /Margot Sunderland ; przekł. Anna Sawicka-Chrapkowicz ; il. Nicky Armstrong. – Sopot : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2019. – 144 s. : il. ; 21 cm.

M 219605 – M 219606 (Opole)

29. Opowieści dla dzieci, które chcą uwierzyć w siebie :  35 historii o tym, jak pielęgnować poczucie własnej wartości / Álex Rovira, Francesc Miralles ; ilustracje Raquel Díaz Reguera ; przełożyła Katarzyna Kozioł-Galvis. – Warszawa : Wydawnictwo Czarna Owca, cop. © 2020. – 175, [1] s. : il. kolor. ; 25 cm.

30. Poczucie własnej skuteczności we współpracy z grupą : eksperyment pedagogiczny w przestrzeni akademickiej / Izabella Maria Łukasik. – Lublin : Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 2013. – 317, [1] s. : il. kolor. ; 24 cm.

M 212818 (Opole)

31. Poczucie własnej wartości / Gael Lindenfield ; przekł. z ang. Ewa Różalska. – Łódź :”Ravi”, 1995. – 201, [1] s. : rys. ; 21 cm.

M 212818 (Opole)

32. Poczucie własnej wartości dla Bystrzaków / S. Renee Smith, Vivian Harte ; [tł. Joanna Sugiero]. – Wyd. 4. – Gliwice : Wydawnictwo Helion, cop. 2017. – 348 s. : il. ; 23 cm.

33. Poczucie własnej wartości : jak sobie radzić z dzieckiem w wieku 0-7 lat? / Paola Santagostino ; przekł. Olga Płaszczewska. – Kraków : eSPe, 2004. – 146 s. ; 18 cm.

34. Poczucie tożsamości i własnej wartości / Maria Sokołowska // W: Edukacja zdrowotna : podręcznik akademicki / Barbara Woynarowska. – Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2007. – S. 434-443.

C 049948 (Brzeg), M 050005- M 050006 (Brzeg), M 060804 (Kędzierzyn-Koźle), M 051949 (Kluczbork), M 064288 – 64289, M 066906 (Nysa), C 197662, M 197678 – M 197683, M 209819 (Opole)

35. Poczucie własnej wartości dla bystrzaków / S. Renee Smith, Vivian Harte ; [tłumaczenie Joanna Sugiero]. – Wyd. 4. – Gliwice : Wydawnictwo Helion, 2017. – 348 s. : il. ; 23 cm

36. Poczucie własnej wartości : droga do rozwoju / Dorota Gromnicka. – Wyd. 1 popr. – Warszawa : Edgard, 2020. – 246 s. : il. ; 21 cm.

37. Poczucie własnej wartości : jak pokochać siebie / Sharon Wegscheider-Cruse ; przekł. Aldona Możdżyńska. – Wyd. 4 w jęz. pol. – Gdańsk : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2016. – 194 s. ; 21 cm.

M 059913, M 064766 (Kędzierzyn-Koźle), C 051895 (Kluczbork), M 068764 (Nysa), M 208143, M 217396 (Opole)

38. Poczucie własnej wartości i godności u dziecka w procesie wychowania i kształcenia / Irena Pufal-Struzik // W: Edukacja elementarna w zreformowanym systemie szkolnym. T. 1 / red. nauk. i oprac. Zdzisław Ratajek, Małgorzata Kwaśniewska. – Kielce : Wydawnictwo Akademii Świętokrzyskiej, 2004. –S. 51-56.

39. Poczucie własnej wartości i skuteczności a zachowania agresywne u dzieci w wieku 10-12 lat / Agnieszka Gutowska-Wyka, Magdalena Zadworna-Cieślak // W: Nauczyciele wobec wyzwań współczesności : doświadczenia, badania, koncepcje / red. Ewa Przygońska i Iwona Chmielewska. – Łódź : Wyższa Szkoła Humanistyczno-Ekonomiczna, 2009. – S. 131-142.

C 201415 (Opole)

40. Poczucie własnej wartości u młodzieży / Halina Misiewicz. – Warszawa : Instytut Wydawniczy Związków Zawodowych, 1983. – 140, [4] s. ; 19 cm.

41. Przemoc : podręcznik przetrwania dla nastolatków : szkoła, internet, rówieśnicy / Aija Mayrock ; przekład: Jowita Maksymowicz-Hamann. – Warszawa : Wydawnictwo Mamania, cop. 2020. – 158, [2] strony : ilustracje ; 20 cm.

42. Rozwijanie poczucia własnej wartości u dzieci w młodszym wieku szkolnym / Teresa Lewandowska-Kidoń, Danuta Wosik-Kawala. – Kraków : „Impuls”, 2009. – 100 s. : il. ; 24 cm.

M 214324 – M 214325 (Opole)

43. Rusz głową : jak wspierać rozwój dziecka, zachęcać do nauki i pomagać mu budować poczucie własnej wartości / Lucia Pelamatti ; przekł. Jacek Partyka. – Kraków : eSPe, 2007. – 183, [2] s. ; 20 cm.

44. Sztuka doceniania siebie : jak zyskać poczucie własnej wartości i pewność siebie / Heinz-Peter Röhr ; przekł. Anna Grysińska. – Kraków : Wydawnictwo eSPe, 2014. – 239, [1] s. ; 20 cm.

45. Sztuka skutecznego proszenia : jak umiejętnie narzekać, aby osiągnąć cel, poprawić relacje z ludźmi i wzmocnić poczucie własnej wartości / Guy Winch ; przekład Elżbieta Kowalewska. – Warszawa : Muza, 2018. – 349, [3] s. ; 21 cm.

46. Sukces życiowy w społeczeństwie konsumpcyjnym /  red. nauk. Tomasz Łączek. – Warszawa : „Difin”, 2020. – 307 s. : il. ; 23 cm.

47. Totem : jak zbudować poczucie własnej wartości? : instrukcja obsługi / Jarosław Gibas. – Gliwice : „Helion”, 2020. – 231, [3] s. : il. ; 21 cm

48. Uczniowie o sobie : budowanie obrazu samego siebie w codzienności szkolnej / Anita Famuła-Jurczak // W: Przestrzeń edukacyjna : dylematy, doświadczenia i oczekiwania społeczne / pod red. nauk. Mirosława Kowalskiego, Agnieszki Pawlak, Anity Famuły-Jurczak. – Kraków : Impuls, 2010. – S. 169

M 061390, M 061658 (Kędzierzyn-Koźle), M 065949 (Nysa), C 203209, M 203253 – M 203256, M 205218 (Opole)

49. Wielka księga wartości : opowiadania o szczerości, tolerancji i innych ważnych sprawach / Teresa Blanch, Anna Gasol ; ilustracje Valenti Gubianas ; przeł. Marta Szafrańska-Brandt. Warszawa : „Nasza Księgarnia”, 2018. – 139, [5] s. : il. kolor. ; 28 cm.

M 054912 (Brzeg), M 068950 (Nysa), M 217904 (Opole)

50. Wspomaganie rozwoju dzieci i młodzieży jako zadanie pedagoga i psychologa w szkole /Justyna Mróz // W : Wokół roli i zadań pedagoga i psychologa w szkole / pod red. Jolanty Szczurkowskiej i Agnieszki Mazur. – Kielce : Wydawnictwo Pedagogiczne ZNP, 2013. – S. 97-118

M 054023 (Brzeg), C 210642, M 210760 – M 210761 (Opole)

51. Wybrane obszary diagnozy, profilaktyki, terapii w teorii i praktyce pedagogicznej =Diagnosis, prevention and therapy in pedagogical theory and practice : selected areas / red. nauk. Elżbieta Stokowska-Zagdan, Małgorzata Przybysz-Zaremba, Joanna Stepaniuk.Diagnosis, prevention and therapy in pedagogical theory and practice : selected areas – Wydanie I. – Warszawa : „Difin”, 2020.- 325 s. : il. ;23 cm.

M 055356 (Brzeg), M 65180 KK, M 058649 (Kluczbork), M 220919- M 220920 (Opole)

52. Wychowanie do osobistego rozwoju : pomysły na lekcje rozwijające kompetencje miękkie i umiejętności osobiste wśród dzieci i młodzieży. Cz. 1 / Katarzyna Skolimowska, Marzena Kud. – Warszawa : Difin, 2017. – 222 s. :il. kolor. ; 22 cm.

M 055597/I (Kluczbork), M 068951/I (Nysa), M 217937 – M 217938/ I (Opole)

53. Za zasłoną złości / Elżbieta Zubrzycka. – Sopot : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2018. – 156, [2] s. : il. kolor. ; 24 cm.

M 054918 (Brzeg), C 217974 (Opole)

54. Zadbaj o swoje wewnętrzne dziecko : wsparcie dla DDA i DDD / Charles L. Whitfield ; przekład Anna Opara. – Łódź : Wydawnictwo Feeria, 2021. – 244, [3] strony : ilustracje ; 21 cm.

55. Zanim zrozumiem / Magdalena Wala. – Bielsko-Biała : Wydawnictwo Pascal, 2021. – 382, [2] s. ; 20 cm

56. Zdobądź pewność siebie i poczucie własnej wartości / Joseph Murphy ; przeł. Jerzy Moderski. – Wyd. 1 (dodr.). – Poznań : Dom Wydawniczy Rebis, 2018. – 287, [2] s. ; 21 cm.

Artykuły z czasopism :

57. Biblioterapeutyczne wspomaganie ucznia z dysleksją : (scenariusze zajęć) /Mirosława Wójtowicz // Biblioterapeuta. – 2010, nr 2, s. 19-26

58. Budowanie autorytetu w grupie /Aleksandra Denst-Sadura // Głos Nauczycielski. – 2012, nr 36, s. 16

59. Budowanie poczucia własnej wartości /Aneta Kwaśny // Bliżej Przedszkola. – 2010, nr 3, s. 40-41

60. Budowanie poczucia własnej wartości u dzieci / Renata Wrona // Przedszkolne ABC. – 2016, nr 8, s. 32-34

61. Budowanie w dziecku poczucia własnej wartości. Dziecko w młodszym wieku szkolnym // Sygnał. – 2016, nr 11, s. 39-42

62. Budowanie wiary w siebie… : czy to jest chrześcijańskie? / Alina Dziewięcka // Katecheta. – 2007, nr 7/8, s. 52-57

63. Budowniczowie charakteru : o roli rodziców w kształtowaniu poczucia własnej wartości u dzieci /Marta Drozd // Bliżej Przedszkola. – 2014, nr 5, s. 22-24

64.  Budujemy pewność siebie! / Magdalena Goetz // Głos Pedagogiczny. – 2014, grudzień, s. 12-15

65. By kochać innych, trzeba poznać siebie / Kinga Lachowicz-Tabaczek // Psychologia w Szkole. – 2009, nr 4, s. 76-85

66. “Chcę być sobą, więc muszę wiedzieć kim jestem” /Joanna Maria Laskowska // Arteterapia. – 2009, nr 3, s. 5-7

67. Co stoi na przeszkodzie? Scenariusz warsztatów biblioterapeutycznych wzmacniających wiarę uczestników we własne możliwości i motywujących ich do osiągania wyznaczonych przez siebie celów /Monika Maziarz // Biblioterapeuta. – 2017, nr 2, s. 10-14

68. Co zabieram ze sobą? : warsztat 9 : ja i moje emocje – ewaluacja i podsumowanie / Marta Florkiewicz-Borkowska // Głos Nauczycielski. – 2017, nr 35, s. 15

69. Cztery filary poczucia własnej wartości / Stanisław Bobula // Remedium. – 2015, nr 11, s. 11-13

70. Czy ja także jestem Ksawerym? Scenariusz zajęć o uświadomieniu swojej wartości w oparciu o utwór Agnieszki Osieckiej / Małgorzata Wiśniewska-Olejnik //  Polonistyka. – 2019, nr 3, s. 20-23

71. Ćwiczenia z pewności siebie i dobrego o sobie mniemania  /oprac. Katarzyna Kamińska-Holc. – (Narzędziownia) //.Głos Pedagogiczny. – 2020, nr 115, s. 37-43

72. Do siebie i innych – zajęcia z szacunku / Iwona Piotrowska // Bliżej Przedszkola. – 2012, nr 3, s. 60-62

73. Dobre myślenie o sobie : scenariusz zajęć świetlicowych / Beata Krasówka // Świetlica w Szkole. – 2009, nr 1, s. 28

74. Dobrze jest myśleć dobrze o sobie! : scenariusz zajęć z elementami biblioterapii wzmacniający poczucie własnej wartości / Roksana Kociołek // Biblioteka w Szkole. – 2018, nr 10, dodatek “Biblioterapia w Szkole”, s. 6-7

75. Dylematy dotyczące stosowania pochwał i nagród /Jerzy Rządzki // Meritum. – 2017, nr 2, s. 26-32

76. Frant z Czubkiem : warsztaty baśnioterapii : zajęcia o poczuciu własnej wartości. Na podstawie tekstu Charles’a Perraulta / Katarzyna John // Biblioteka w Szkole. – 2011, nr 1, s. 18-19

77. Gdy słowo boli : brak poczucia wartości a agresja w okresie dorastania / Ewa Bilińska-Suchanek // Edukacja . – 2005, nr 2, s. 5-14

78. I tak mi się nie uda… : jak pomóc uczniowi z niską samooceną / Magdalena Goetz // Głos Pedagogiczny. – 2016, marzec, s. 45-48

79. Ja i inni: wyrażamy emocje – scenariusz zajęć dla dzieci pięcio,- sześcioletnich /Kamila Jastrzębska // Bliżej Przedszkola. – 2012, nr 7-8, s. 22-23

80. Ja po prostu mam cel! : o tym dlaczego warto dążyć do celu / Lidia Ippoldt // Biblioteka w Szkole. – 2017, nr 10 s, dod. Biblioterapia w Szkole

81. Jak budować poczucie wartości we własnym dziecku /Mieczysław Wojciechowski // Remedium. – 2017, nr 7-8, s. 58-59

82. Jak celebrować sukcesy dziecka? / Aleksandra Kram, Marta Molińska.// Remedium. – 2015, nr 12, s. 1-4

83. Jak kształtować w polskiej szkole poczucie własnej wartości? / Renata Gut // Edukacja i Dialog. – 2008, nr 6, s. 13-15

84. Jak nie dać sobie podciąć skrzydeł? /Joanna Niedziela ; rozm. przper. Aleksandra Siewko // Cogito. – 2016, nr 4, s. 12-13

85. Jak nie straszyć dziecka strachem? / Ewa Sękowska-Molga // Charaktery. – 2020/2021, nr 12-1, s. 32-37

86. Jak pomagać rodzicom doceniać dziecko? / Blanka Poćwiardowska. // Wychowanie na co Dzień. – 2012, nr 10/11, Wkładka Metodyczna, s. VI-X.

87. Jak wzmocnić pewność siebie /Agnieszka Iwaszkiewicz ; rozm. przepr. Agnieszka Jucewicz // Charaktery. – 2018, nr 5, s. 16-25

88. Jestem ważny, bo jestem :jak budować poczucie wartości u swojego dziecka? /Joanna Flis // Charaktery. – 2021, nr 6, s. 58-62

89. Jestem wyjątkowy… W świecie bohaterów książki Maxa Lucado : scenariusz zajęć biblioterapeutycznych / Katarzyna Podgórska // Biblioteka w Szkole. – 2020, nr 4-5-6, s. 58-59

90. Jesteś świetny, ale… /Adriana Klos // Charaktery. – 2012, nr 6, s. 80-83

91. Jesteś wyjątkowy – rozwijaj się! : scenariusz zajęć wychowawczych. – (Teczka nauczyciela) //  Sygnał. – 2019, nr 6, s. 30-32

92. Jestem wartościowym człowiekiem : wzmacnianie poczucia własnej wartości / Katarzyna Depczyńska // Wszystko dla Szkoły. – 2002, nr 4, s. 14-16

93. Konsekwencje psychologiczne anoreksji: poczucie własnej wartości, strategie radzenia sobie ze stresem oraz ekspresja złości /Anna Brytek. // Psychoterapia2006, nr 1, s. 25-38

94. Kryzys tożsamości i samoocena a uzależnienia behawioralne / Karolina Van Laere // Remedium. – 2013, nr 9, dod. W Kręgu Uzależnień Behawioralnych, s. 1-3

95. Kształtowanie poczucia własnej wartości : scenariusze zajęć świetlicowych na wakacje lub zajęć integracyjnych dla młodzieży / Teresa Słowikowska // Wychowawca. – 2016, nr 7/8, s. 46-47

96. Ktoś niezwykły – to ja! / Aleksandra Godlewska // Życie Szkoły. – 2012, nr 6, s. 32-33

97. Liczy się tylko zewnętrzność? : scenariusz zajęć z elementami biblioterapii /Monika Simonjetz // Biblioteka w Szkole. – 2019, nr 3, s. 14-15

98. Mam prawo odnaleźć własne imię :scenariusz zajęć biblioterapii /Joanna Maria Laskowska // Arteterapia. – 2009, nr 4, s. 16-18

99. Mam tę (super)moc! /Gabriela Olszewska // Biblioteka w Szkole. – 2020, nr 10, dod. „Biblioterapia w szkole”, s. 22-23

100. Moja samoocena to siła żywiołu. Warsztaty z zakresu psychoedukacji /Izabela Czaja-Antoszek // Sygnał. – 2018, nr 4, s. 26-28

101. „Moje atuty : odkrywam i wykorzystuję” : scenariusz zajęć z elementami bajkoterapii / Dorota Bełtkiewicz // Biblioteka w Szkole. – 2017, nr 10, dod. „Biblioterapia w Szkole”, s. 5

102. Narcyz : dramat udanego dziecka / Iwona Jędrusik // Remedium. – 2014, nr 1, s. 5-7

103. Narzędzia do diagnozy i rozwijania poczucia własnej wartości /Małgorzata Łuba. – (Akademia Rozwoju) // Biologia w Szkole z Przyrodą. – 2017, nr 4, s. 32-40

104. Negatywny obraz siebie : praca z uczniem o niskim poczuciu własnej wartości / Magdalena Żyła // Głos Pedagogiczny. – 2012, styczeń, s. 54-56

105. Nie wątpić w siebie / Małgorzata Łuba // Głos Pedagogiczny. – 2013, październik, s. 55-57

106. O chłopcu, który myślał, że jest zły… . Cz. 4 / Aleksandra Karasowska // Remedium. – 2012, nr 5, s. 8-9

107. O poczuciu własnej wartości nas i naszych dzieci /Iwona Majewska-Opielka // Bliżej Przedszkola. – 2010, nr 12, s. 81-83

108. O pułapkach komplementów i zaletach uważności. Cz. 1 / Jerzy Rządzki.// Remedium. – 2016, nr 1, s. 4-5

109. O pułapkach komplementów i zaletach uważności. Cz. 2 / Jerzy Rządzki.// Remedium. – 2016, nr 2, s. 4-6

110. O rozwijaniu i utrwalaniu poczucia własnej wartości uczniów / Janina Osewska //Dyrektor Szkoły. – 2012, nr 10, s. 59-61

111.  Orientacja defensywna ucznia / Waldemar Kozłowski // Edukacja. – 2007, nr 2, s. 18-32.

112. Otoczenie i „ja” / Katarzyna Moskal // Psychologia w Szkole. – 2014, nr 4, s. 102-105

113. Pięć sposobów budowania własnej wartości : podstawowy warunek rozwijania inteligencji emocjonalnej i radzenia sobie z wyzwaniami / Katarzyna Lotkowska // Bliżej Przedszkola. – 2012, nr 2, s. 64-65

114. Po pierwsze: akceptacja! /Janina Janowska // Psychologia w Szkole. – 2008, nr 3, s. 21-28

115.  Poczucie wartości / Tomasz Tokarz // Sygnał. – 2016, nr 11, s. 7-10

116. Poczucie własnej wartości / Jan Fazlagić // Dyrektor Szkoły. – 2011, nr 12, dod. “Niezbędnik Dyrektora”, s. 69-82

117. Poczucie własnej wartości / Monika Kielańska // Edukacja i Dialog. – 2000, nr 10, s. 30-35

118. Poczucie własnej wartości / Barbara Wojewódzka // Świat Problemów. – 2017, nr 12, s. 17-19

119. Poczucie własnej wartości – ćwiczenia / Małgorzata Łuba // Głos Pedagogiczny. – 2013, nr 52, s. 28-36

120. Poczucie własnej wartości u dzieci. Cz. 1, 2, 3 /I wona Majewska-Opiełka // Bliżej Przedszkola. – 2009, nr 10, s. 32-36 ; nr nr 11, s. 30-32 ; nr 12, s. 30-32

130. Poczuć własną wartość / Magdalena Sofulak-Skibińska, Ina Pohorecka // Psychologia w Szkole. – 2008, nr 2, s. 145-146

134. Poczuć swoją wartość /Małgorzata Łuba. – (Akademia Rozwoju) // Biologia w Szkole z Przyrodą. – 2017, nr 4, s. 25-31

135. Poczuć swoją wartość / Małgorzata Łuba // Wychowanie w Przedszkolu. – 2017, nr 4, s. 29-34

136. Podłoga ważniejsza od ucznia, czyli o ukrytym programie szkoły / Dorota Pankowska // Psychologia w Szkole. – 2008, nr 3, s. 29-38  (Jak szkoła może wpływać na poczucie własnej wartości uczniów: przestrzeń szkoły, przymus, władza nauczycieli, ocenianie, tłok, ukryty program nauczycieli, „nie jesteś ważny”)

137. Pomyśl może, że więcej coś znaczysz… / Kinga Lachowicz-Tabaczek // Charaktery. – 2011, nr 1, s. 17-25

138. Poprawka z samooceny / Katarzyna Droga // Głos Pedagogiczny. – 2010, październik, s. 30-33

139. Poskromić wewnętrznego krytyka / Magdalena Goetz // Głos Pedagogiczny. – 2019, nr 108, s. 20-37

140. Pozytywne wzmocnienie, czyli jak budować w uczniach poczucie własnej wartości i pewność siebie / Katarzyna Kamińska-Holc //  Głos Pedagogiczny. – 2020, nr 115, s. 23-27

141. Pozytywny wizerunek ucznia z dysleksją : scenariusz zajęć z elementami biblioterapii / Mirosława Wójtowicz // Biblioteka w Szkole2020, nr 10, dod. “Biblioterapia w szkole”, s. 40-43

142. Profilaktyczna samoocena /Małgorzata Łuba // Świat Problemów. – 2018, nr 8, s. 21-24

143. Program zajęć biblioterapeutycznych „Zrozumieć świat dziecka”. Cz. 2 / Barbara Górnik //  Biblioterapeuta. – 2020, nr 2, s. 68-87

144. PWW… jak poczucie własnej wartości / Aleksandra Bałoniak // Katecheta. – 2009, nr 7/8, s. 48-53

145. Przykłady ćwiczeń budujących pozytywną samoocenę uczniów i wzmacniających poczucie ich własnej wartości. – (Narzędziownia) // Głos Pedagogiczny. – 2015, nr 68, s. 36-38

146. Rola komunikatu „ja” w umacnianiu poczucia własnej wartości / Anna Rożnowska // Edukacja. – 2005, nr 2, s. 63-67

147. Rola nauczyciela w kształtowaniu samooceny i poczucia własnej wartości / Joanna Waleczek, Iwona Otręba // Lider. – 2009, nr 6, s. 26-27

148. Rola poczucia własnej wartości w życiu człowieka / Anna Rożnowska // Edukacja. – 2004, nr 1, s. 11-20

149. Rozwijanie samoświadomości i poczucia własnej wartości /Ewa Skwarka // Wychowanie w Przedszkolu. – 2010, nr 2, s. 31-35

150. Różnorodność emocji jako podstawa poczucia pełni szczęścia /Maria Jarymowicz, Dorota Jasielska // Czasopismo Psychologiczne. – T. 17, nr 1 (2011), s. 87-95

151. Samoocena i poczucie bezpieczeństwa adolescentów z rodzin pełnych i niepełnych / Angelika Kleszczewska-Albińska, Aleksandra Mandla // / Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2020, nr 3, s. 52-66

152. Samoocena ucznia / Mirella Fragsztajn // Wychowawca. – 2015, nr 1, s. 22-25

153. Samoocena uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się / Agata Otocka-Chrustny // Nowa Szkoła. – 2004, nr 6, s. 42-46.

154. Samoocena w procesie uczenia się / Joanna Obuchowska // Sygnał. – 2018, nr 4, s. 19-22

155. Scenariusze zajęć profilaktycznych dla młodzieży /Karolina Van Laere // Remedium. – 2014, nr 4, s. 14-15

156.  Scenariusze zajęć psychoedukacyjnych : (dla uczniów szkół podstawowych) / Karolina Van Laere // Remedium. – 2014, nr 12, dod. Remedium na Uzależnienia Behawioralne, s. 4-7

157.  Siła nadziei podstawowej i poziom samooceny a wrażliwość na pokrzywdzenie : badanie eksperymentalne /Jerzy Trzebiński, Eufrozyna Gruszecka // Przegląd Psychologiczny. – T. 55, nr 4 (2012), s. 335-346

158. Socjoterapia jako forma pomocy psychologiczno-pedagogicznej dla dzieci i młodzieży :kontekst kultury współczesnej.Cz. 2 /Tomasz Herman // Wychowanie na co Dzień. – 2013, nr 4-5, wkł. “Wkładka Metodyczna”, s. I-IV

159. Sposoby na niską samoocenę ucznia /Aleksandra Kubala-Kulpińska // Głos Pedagogiczny. – 2020, nr 113, s. 28-33

160. Sposoby na niską samoocenę ucznia /Aleksandra Kubala-Kulpińska // Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne. – 2020, nr 1, s. 54-58

161. Szacunek dla samego siebie : dobro finalne czy prymarne ? / Piotr Skuza // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2006, nr 5, s. 13-20, 44

162. Tolerancja – jestem taki sam jak ty, czy może inny? Cz. 1 / Urszula Tobolska // Poradnik Bibliotekarza. – 2019, nr 1, s. 36-39

163. Umiejętności nauczyciela a relacje z uczniem /Jolanta Rafał-Łuniewska // Remedium. – 2017, nr 3, s. 27-29

164. Uszanowanie… dla siebie samego / Krzysztof Jedliński //  Charaktery. – 2020, nr 3, s. 22-23

165. Utracona i odzyskania godność / Maria Król-Fijewska, Piotr Fijewski ; rozm. przepr. Dorota Krzemionka // Charaktery. – 2020, nr 3, s. 14-21

166. Uwierz w siebie : scenariusz inscenizacji z okazji Dnia Kropki / Anna Bomba // Bliżej Przedszkola. – 2021, nr 7/8, s. 24-26

167. Uwierzyć w siebie / Jarosław Cieśla // Psychologia w Szkole. – 2012, nr 4, s. 153-155

168. Wpływ na niewłaściwe zachowania uczniów poprzez zaspokajanie ich potrzeb i wzmacnianie poczucia własnej wartości /Stanisław Bobula // Meritum. – 2017, nr 2, s. 20-25

169. Wpływ rodzica na poczucie własnej wartości dziecka / Maria Kożuchowska // Remedium. – 2019, nr 2, s. 26-27

170. Wpływ rodzica na poczucie własnej wartości dziecka : cd. /Maria Kożuchowska // Remedium. – 2019, nr 3, s. 10-11

171. Zabawy na podniesienie własnej wartości / Małgorzata Szewczyk // Remedium. – 2021, nr 6, strony 16-19

172. Zasiewanie godności /Agnieszka Bleja // Psychologia w Szkole. – 2008, nr 4, s. 63-69

173. Znaczenie pewności siebie /Jan Fazlagić // Dyrektor Szkoły. – 2015, nr 3, s. 22-24

174. Zrozumieć destrukcyjne myślenie /Tomasz Ciećwierz // Remedium. – 2013, nr 1, s. 24-25

 

Oprac. Elżbieta Trojan – Regionalny Zespół Placówek Wsparcia Edukacji. Pedagogiczna Biblioteka Wojewódzka w Opolu

Aktualizacja : 29 października 2021 r.