Integracyjny system kształcenia

Integracyjny

Integracyjny system kształcenia dzieci niepełnopsrawnych w młodszym wieku szkolnym w województwie opolskim / Mariusz Garbiec. – Opole : Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego, 2015.

Kształcenie integracyjne jest alternatywą dla kształcenia specjalnego. Autor nieniejszej pracy podejmując próbę zdiagnozowania uwarunkowań integracyjnego systemu kształcenia dzieci niepełnopsrawnych w młodszym wieku szkolnym w województwie opolskim, zgromadził materiał badawczy, który usystematyzował i przedstawił w sześciu rozdziałach.

Teoretyczna część pracy, na którą składają się trzy rozdziały przedstawia takie zagadnienia, jak : teoretyczny kontekst procesu integracji, założenia oraz istotę kształcenia integracyjnego w edukacji wczesnoszkolnej. Empiryczna część publikacji prezentuje czynniki determinujące jakość kształcenia integracyjnego w województwie opolskim oraz psychospołeczne funkcjonowanie dzieci niepełnosprawnych w nauczaniu integracyjnym. Mariusz Garbiec wskazuje na szczególne znaczenie idei współnego kształcenia uczniów pełnosprawnych i niepełnopsrawnych w środowisku otwartym, wprowadzając jej założenia teoretyczne i rozwiązania praktyczne.

Książka adresowana jest do szerokiego grona odbiorców – dyrektorów szkół, nauczycieli, decydentów oświatowych, rodziców uczniów pełnosprawnych i niepełnosprawnych, a także studentów, którzy przygotowują się do zawodu nauczyciela.