Integracja sensoryczna

Integracja sensoryczna.
Zestawienie bibliograficzne w wyborze.

Bibliografia pt. „Integracja sensoryczna” gromadzi piśmiennictwo z lat 1997-2020 i obejmuje 270 opisów bibliograficznych. Bibliografia została sporządzona na podstawie elektronicznych baz danych Pedagogicznej Biblioteki Wojewódzkiej w Opolu oraz Katalogu Rozproszonego Bibliotek Polskich (KARO). Materiał bibliograficzny uporządkowano alfabetycznie według tytułów, z podziałem na wydawnictwa zwarte, artykuły w czasopismach oraz materiały w Internecie. Książki dostępne w PBW w Opolu i/lub filiach oznaczone są sygnaturą.

Wydawnictwa zwarte:

1. 101 ćwiczeń, gier i zabaw dla dzieci z autyzmem, zespołem Aspergera i zaburzeniami integracji sensorycznej / Tara Delaney ; [przekł. Emilia Skowrońska]. – Sto jeden ćwiczeń, gier i zabaw dla dzieci z autyzmem, zespołem Aspergera i zaburzeniami integracji sensorycznej. – Gdańsk : Harmonia Universalis – Grupa Wydawnicza Harmonia, 2016. – 198, [1] s. ; 24 cm. – (Biblioteka SI. ). – ISBN 978-83-7744-109-1
M 216242 M 216243 M 216244 (Opole), M 64790 KK (Kędzierzyn-Koźle), M 055109 (Brzeg), (2017, Wyd. 1, dodr. M 054766 M 054767 Kluczbork)

2. 3 minuty ruchu : zabawy ruchowe na krótkie przerwy w przedszkolu i szkole podstawowej / Jutta Bläsius ; [przeł. z jęz. niem. Magdalena Jałowiec-Sawicka]. – Kielce : Wydawnictwo Jedność, cop. 2009. – 108 s. : il. ; 20 cm. – ISBN 978-83-7442-903-0

3. Aktywacja sensoryczna : holistyczna koncepcja wsparcia osób w podeszłym wieku i cierpiących na demencję / Lore Wehner, Ylva Schwinghammer ; przekład Mateusz Jaśkowiak. – Gdańsk : Harmonia Universalis – Grupa Wydawnicza Harmonia, 2017. – 207 s. : il. ; 24 cm. – ISBN 978-83-7744-126-8

4. Animaloterapia : Program Przedszkolnego Klubu Animals “Cztery Łapy” / Anna Franczyk, Katarzyna Krajewska, Joanna Skorupa . – Kraków : Impuls, 2007. – 94, [1] s. : il. ; 24 cm. – ISBN 978-83-7308-841-2
C 197468 M 197488 (Opole)

5. Arteterapia w pracy pedagoga : teoretyczne i praktyczne podstawy terapii przez sztukę / Joanna Gładyszewska-Cylulko. – Wyd. 2. – Kraków : “Impuls”, 2014. – 134 s. ; 24 cm. – ISBN 978-83-7850-624-9
M 054024 (Kluczbork)

6. Autyści : indywidualne i grupowe metody terapii : zajęcia adresowane do rodziców / Maria Piszczek. – Warszawa : ES Dr Stecko, 2014. – 200 s. ; 24 cm. – ISBN 978-83-930483-7-3
M 054562 (Brzeg), M 215740 M 215741 M 215742 M 215743 (Opole)

7. Autyzm i problemy natury sensorycznej / Temple Grandin ; [przekład Juliusz Okuniewski]. – Gdańsk : Harmonia Universalis – Grupa Wydawnicza Harmonia, 2017. – 104 s. : il., fot. ; 24 cm. – 978-83-7744-127-5

8. Co się dzieje z moim dzieckiem? : zaburzenia rozwoju ruchowego i postrzegania : [poradnik] / Sabine Pauli, Andrea Kisch ; z niem. tł. Maria Kaczorowska. – Warszawa : Wydaw. Lekarskie PZWL, cop. 2004. – 186 s. : il. ; 21 cm. – ISBN 83-200-2804-3

9. Codzienne gry i zabawy dla dzieci z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego : 100 zajęć wzmacniających dzieci z problemami sensorycznymi / Barbara Sher ; przekład Katarzyna Bereda-Rosołek. – Sto zajęć wzmacniających dzieci z problemami sensorycznymi. – Gdańsk : “Harmonia Universalis”, 2018. – 279 s. ; 24 cm. – ISBN 978-83-7744-149-7 M 069018 (Nysa), M 217841 M 217842 M 217932 (Opole)

10. Codzienność dziecka z zespołem Aspergera : okiem rodzica i terapeuty / Agnieszka Borkowska, Beata Grotowska. – Gdańsk : “Harmonia”, 2012. – 188 s. : il. ; 21 cm. – ISBN 978-83-7134-575-3
M 213583 (Opole)

11. Czy ręka słyszy oko ? Ocena gotowości szkolnej : testy sprawdzające zdolności motoryczne i koordynację wzrokowo-ruchową / Galina Dolya, Judy Holder ; [tł. Joanna Pecio]. – Gdańsk : Educola Ida Winiarek, cop. 2011. – 47 k. : il. ; 30 cm. – ISBN 978-83-933578-1-9

12. Ćwiczenia i zabawy z zakresu integracji sensorycznej : wzrok / Aleksandra Chachulska. – Warszawa : Dr Josef Raabe Spółka Wydawnicza, Spółka z oo., cop. 2013. – 32 s. ; 21 cm. – ISBN 978-83-7696-812-4

13. Ćwiczenia korekcyjno-terapeutyczne dla dzieci z wykorzystaniem nietypowych przyborów / Maria Kuleczka-Raszewska. – Warszawa : “Difin”, 2019. – 182 s. : il. ; 21 cm. – ISBN 978-83-8085-906-7
M 057203 (Kluczbork)

14. Diagnoza i terapia w pracy logopedy i nauczyciela terapeuty : konteksty teoretyczne i praktyka / pod red. nauk. Ewy Jeżewskiej-Krasnodębskiej i Barbary Skałbani. – Kraków: “Impuls”, 2017. – 299 s. : il. ; 24 cm. – ISBN 978-83-8095-296-6
M 64796 KK (Kędzierzyn-Koźle), M 054725 (Brzeg), M 217661 M 217662 (Opole)

15. Diagnoza interdyscyplinarna : wybrane problemy / pod redakcją naukową Joanny Skibskiej. – Wyd. 2. – Kraków : Oficyna Wydawnicza “Impuls”, 2017. – 372 s. : il. ; 24 cm. – ISBN 978-83-8095-320-8
M 64797 KK (Kędzierzyn-Koźle), M 216963 (Opole)

16. Diagnoza neuropsychologiczna : współczesne wyzwania i perspektywy rozwoju / redakcja naukowa Ewa Zawadzka, Łucja Domańska. – Warszawa : “Difin”, 2017. – 164 s. : il. ; 24 cm. – ISBN 978-83-8085-422-2
M 64868 KK (Kędzierzyn-Koźle), M 055125 (Brzeg), M 218447 C 218387 (Opole)

17. Dogoterapia we wspomaganiu nauki i usprawnianiu techniki czytania / Beata Kulisiewicz. – Wyd. 1, dodr. – Kraków : Oficyna Wydawnicza “Impuls”, 2011. – 102, [7] s. : il. ; 24 cm. – ISBN 978-83-7587-017-6
C 205877 M 205899 M 205900 (Opole)

18. Doskonały projekt : książka o autyzmie / Tracy Packiam Alloway ; ilustrowała Ana Sanfelippo ; [tłumaczenie Ewa Kleszcz]. – Warszawa : Zielona Sowa ; cop. 2019. – 24 s. : il. ; 20 cm. – ISBN 978-83-8154-406-1

19. Dysfunkcje integracji sensorycznej a sprawność językowa dzieci w młodszym wieku szkolnym / Daria Jodzis. – Gdańsk : Harmonia Universalis, 2013. – 192 s. : il. ; 24 cm. – ISBN 978-83-7744-043-8

20. Dyspraksja : rozwojowe zaburzenie koordynacji / Amanda Kirby ; z jęz. ang. przeł. Zuzanna Ostafin. – Wyd. 2. – Warszawa : Fundacja “Szkoła Niezwykła”, 2010. – 240 s. : il. ; 21 cm. – ISBN 978-83-930207-2-0
M 211282 (Opole)

21. Dzieci w świecie doznań : jak pomóc dzieciom z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego? / Lucy Jane Miller ; przedm. Carol Stock Kranowitz ; przekł. Agnieszka Pałynyczko-Ćwiklińska. – Gdańsk : “Harmonia Universalis”, 2016. – 528 s. : il. ; 24 cm. – (Biblioteka SI. ). – ISBN 978-83-7744-105-3
M 054282 M 054283 (Kluczbork), M 216522 M 216523 (Opole)

22. Dzieci z zaburzeniami integracji sensorycznej : zaburzenia rozwojowo-sensoryczne oraz edukacyjne występujące w ramach autyzmu, ADHD, trudności szkolnych oraz zaburzeń dwubiegunowych / Polly Godwin Emmons, Liz McKendry Anderson ; tł. z ang. Robert Waliś. -Warszawa : K. E. Liber, 2007. – 202 s. ; 21 cm. – ( Biblioteka Rodzica i Pedagoga ). – ISBN 978-83-60215-42-5
C 050131 (Brzeg), M 60981 (Kędzierzyn-Koźle), M 064934 (Nysa), M 197083 M 197084 (Opole)

23. Dzieci z zaburzeniami łączonymi : ADHD, trudności w nauce, zespół Aspergera, Zespół Touretta, depresja dwubiegunowa i inne zaburzenia / Martin Kutscher, Tony Attwood, Robert R. Wolff ; tł. [z ang.] Robert Waliś. – Warszawa : Liber, 2007. – 252 s. ; 21 cm. – ISBN 978-83-60215-43-2
C 050259 (Brzeg), M 60684 (Kędzierzyn-Koźle), C 064705 (Nysa), M 197085 M 197086 M 212440 M 212441 M 036377 (Opole)

24. Dziecięce odkrywanie tekstu literackiego : kinestetyczne interpretacje liryki / Katarzyna Krasoń. -Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, 2005. – 367, [1] s., [12] s. tabl. kolor. : il. ; 24 cm. – ISBN 83-226-1433-0
C 192289 M 192358 M 206298 M 209592 (Opole)

25. Dziecko a integracja sensoryczna / A. Jean Ayres ; przekład Juliusz Okuniewski. – Gdańsk : “Harmonia Universalis”, 2015. – 231 s. : il. ; 30 cm. – (Biblioteka IS ). – ISBN 978-83-7744-067-4
M 214015 M 214016 (Opole)

26. Dziecko a integracja sensoryczna / A. Jean Ayres ; przekł. Juliusz Okuniewski. – Wyd. 3. – Gdańsk : “Harmonia Universalis”, 2018. – 231 s. : il. ; 30 cm. – ISBN 978-83-7744-067-4
M 068932 (Nysa), M 217850 M 217851 (Opole)

27. Dziecko o specjalnych potrzebach w kręgu interdyscyplinarnej terapii / pod red. Doroty Kohut ; Ośrodek Edukacyjno-Rehabilitacyjno-Wychowawczy w Ustroniu. – Kraków : “Impuls”, 2013. – 358 s. : il. ; 25 cm. – ISBN 978-83-7850-474-0
M 211445 M 211446 (Opole)

28. Dziecko z niepełnosprawnością ruchową : jak wspomagać rozwój psychoruchowy / red. nauk. Maria Borkowska ; [aut. Maria Borkowska et. al]. – Warszawa : Wydawnictwo Lekarskie PZWL, cop. 2012. – 296 s. ; 21 cm. – ISBN 978-83-200-4111-8

29. Dziecko z zespołem Aspergera / Magdalena Charbicka. – Warszawa : “Difin”, 2015. – 143 s. : il. ; 23 cm. (Engram ). – ISBN 978-83-7930-655-8
M 054434 M 054435 (Brzeg), M 64128 M 64129 (Kędzierzyn-Koźle), M 054122, M 054123 (Kluczbork), M 068265 M 068266 (Nysa), M 215490 M 215491 M 215492 M 215493 (Opole)

30. Edukacja przez ruch : fale, spirale, jodełki, zygzaki / Dorota Dziamska. – Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, cop. 2005. – 53 s. : rys. ; 20 cm. – ISBN 83-02-09517-6
M 189965 (Opole)

31. Edukacja przez ruch : kropki, kreski, owale, wiązki / Dorota Dziamska. – Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, cop. 2005. – 48 s. : rys. ; 20 cm. – ISBN 83-02-09311-4
M 189567 (Opole)

32. Edukacja przez ruch : kropki, kreski, owale, wiązki / Dorota Dziamska. – Wyd. 4. Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 2010. 47, [1] s. : il. kolor. ; 20 x 22 cm. – ISBN 978-83-02-09311-1

33. Edukacja sensomotoryczna niemowląt / Małgorzata Matyja, Anna Gogola ; Śląska Księgarnia Kultury Fizycznej SKKF Kubik. – Katowice : Śląska Księgarnia Kultury Fizycznej, 2011. – 173 s. : il. ; 24 cm.

34. Efekty dydaktyczne samoregulowanego uczenia się motorycznego / Halina Guła-Kubiszewska. -Wrocław : Wydawnictwo Akademii Wychowania Fizycznego, 2007. – 230 s. : il. ; 24 cm. – ISBN 978-83-89156-66-2

35. Efektywność terapii integracji sensorycznej w usprawnianiu rozwoju ruchowego i kształtowaniu gotowości szkolnej dzieci 5-6-letnich / Jacek Szmalec. – Warszawa: “Difin”, 2019. – 245 s. : il. ; 23 cm. – ISBN 978-83-8085-944-9
219920 (Opole)

36. Elementy integracji sensorycznej / Marta Szybkowska. – Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne w przedszkolu : elementy integracji sensorycznej. – Warszawa : PWN Wydawnictwo Szkolne, 2017. – 71, [1] s., [9] k. tabl. : il. ; 29 cm. ISBN 978-83-262-2719-6
M 068934 (Nysa), M 217382 (Opole)

37. Gimnastyka mózgu : podręcznik dla uczestników kursu gimnastyki mózgu / Paul E. Dennison, Gail Dennison ; [tł. z j. ang.]. – Warszawa : Międzynarodowy Instytut Neurokinezjologii Rozwoju Ruchowego i Integracji Odruchów, 2003. – 59 s. : il. ; 30 cm

38. Gry i zabawy we wczesnej interwencji : ćwiczenia dla dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu i przetwarzania sensorycznego / Barbara Sher ; przekł. Emilia Bochenek. – Gdańsk : Harmonia Universalis , 2013. – 208 s. : il. ; 24 cm. – (Biblioteka SI ). – ISBN 978-83-7744-038-4
M 211302 M 212194 M 212195 (Opole), ( 2014, Wyd. 2 M 63984 (Kędzierzyn-Koźle)

39. Hipoteria dzieci ze spektrum autyzmu / Monika Czerw . – Bibliogr. // [W :] Autyzm wyzwaniem XXI wieku / pod red. Danuty Marzec, Jolanty Miękiny. – Częstochowa : Wydawnictwo Akademii im. Jana Długosza w Częstochowie, 2017. – S. 95-105
M 218251 (Opole)

40. Hortiterapia : skuteczna metoda eliminacji zaburzeń i rozwijania integracji sensorycznej u dzieci w wieku przedszkolnym / Alina Jakubowska. – Poznań : Forum Media Polska, cop. 2019. – 32 s. : il. ; 30 cm. – ISBN 978-83-260-3204-2 (Zeszyt 1 i 2), 978-83-260-3206-6 (Zeszyt 2)

41. Integracja odruchów narodzin i poporodowych : koncepcja neuro-sensomotorycznej integracji układu ruchowego pierwotnego u dzieci i dorosłych / Swietłana Masgutowa ; Międzynarodowy Instytut dr Swietłany Masgutowej Rozwoju Ruchowego i Integracji Odruchów. – Warszawa : Międzynarodowy Instytut dr Swietłany Masgutowej Rozwoju Ruchowego i Integracji Odruchów, 2008. – 33 [i.e. 34] k. : il. ; 30 cm. – ISBN 978-83-60761-11-3

42. Integracja percepcyjno-motoryczna : teoria-diagnoza-terapia / Marta Bogdanowicz. – Wyd. 3. Warszawa : Centrum Metodyczne Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej, 2000. – 216 s. ; 23 cm. – ISBN 83-86954-19-1
C 060801 (Nysa), M 180556 C 176950 (1997, wyd. 2 rozsz. i zm. Opole)

43. Integracja sensoryczna : odpowiedzi na pytania zadawane przez nauczycieli : formularze, listy kontrolne i praktyczne narzędzia dla nauczycieli i rodziców / Jane Koomar [et al.] ; przekł. Katarzyna Bereda-Rosołek. – Gdańsk : Harmonia Universalis, 2014. – 70 s : il. ; 30cm. – ISBN 978-83-7744-089-6

44. Integracja sensoryczna : odpowiedzi na pytania zadawane przez nauczycieli : formularze, listy kontrolne i praktyczne narzędzia dla nauczycieli i rodziców / Jane Koomar [et al.] ; przekł. Katarzyna Bereda-Rosołek. – Wyd. 2, dodr. – Gdańsk : Harmonia Universalis, 2019. – ISBN 978-83-7744-089-6

45. Integracja sensoryczna : skuteczne strategie w terapii dzieci i nastolatków / Lindsey Biel ; tłumaczenie Joanna Gołąb. – Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2015. – 319, [1] s. ; 23 cm. – (Psychiatria i Psychoterapia ). – ISBN 978-83-233-3891-8
M 214045 M 214046 M 214404 M 214405 (Opole)

46. Integracja sensoryczna: teoria, diagnoza, terapia / Zbigniew Przyrowski. – Wyd. 2 popr. – Warszawa: Empis, 2019. – 332 s., il. – ISBN 978-83-934784-0-8

47. Integracja sensoryczna : wprowadzenie do teorii, diagnozy i terapii / Zbigniew Przyrowski. – Warszawa : Empis, [2012]. – 258 s. : il. kolor. ; 24 cm. – ISBN 978-83-934784-0-8

48. Integracja sensoryczna a neuronauka : od narodzin do starości / Violet. F. Maas ; [tł. Liliana Klimont et al.]. – Warszawa : Fundacja Innowacja ; Wyższa Szkoła Społeczno-Ekonomiczna, 2007. – 288 s. ; 21 cm. – ISBN 83-86169-52-4

49. Integracja sensoryczna a zaburzenia uczenia się / A. Jean Ayres ; przekład Juliusz Okuniewski. – Gdańsk : Harmonia Universalis, 2018. – 387 s. ; 24 cm. – ISBN 978-83-7744-160-2
M 069037 (Nysa), M 218232 M 218233 C 218191 (Opole)

50. Integracja sensoryczna na co dzień / Maria Borkowska ; Kinga Wagh. – Warszawa : Wydawnictwo Lekarskie PZWL, cop. 2010. – 119 s. : il. ; 21 cm. – ISBN 978-83-200-4112-5
M 054291 (Kluczbork), M 213966 M 216118 M 216119 (Opole), M 068408 (Nysa), (2017, wyd. 1, 7 dodr. M 054291 Kluczbork, M 068408 Nysa, M 216118 M 216119 Opole)

51. Integracja sensoryczna przez cały rok / Magdalena Charbicka. – Warszawa : Difin, 2017. – 159 s.: fot., rys.; 23 cm. – ISBN 978-83-8085-444-4
M 054782 (Kluczbork), M 217215 M 217216 (Opole)

52. Integracja sensoryczna w autyzmie / Bożenna Odowska-Szlachcic. – Gdańsk : Harmonia Universalis, 2018. – 296 s. : il. kolor. ; 24 cm. – ISBN 978-83-7744-169-5
M 64883 KK (Kędzierzyn-Koźle), M 069038 (Nysa), C 218192 M 218234 (Opole)

53. Integracja sensoryczna w dialogu : naucz się rozumieć swoje dziecko i pomóż mu w odzyskaniu równowagi / Ulla Kiesling ; przekład Emilia Skowrońska. – Gdańsk : Harmonia Universalis – Grupa Wydawnicza Harmonia, 2017. – 248 s. : il., fot., wykr. ; 24 cm. – ISBN 978-83-7744-142-8

54. Integracja sensoryczna w dialogu z psychomotoryką : teoria i praktyka wspomagania roz-woju poprzez ruch / Jolanta Majewska, Andrzej Majewski, Anna Parakiewicz, Marzenna Za-orska ; [tłumaczenie rozdziałów autorstwa Jolanty i Andrzeja Majewskich z języka niemieckiego Anna Grysińska]. – Toruń : Wydawnictwo Edukacyjne “Akapit”, 2016. – 292 s. : il., fot. ; 24 cm. – ISBN 978-83-63955-39-7
M 215808 M 215809 M 215810 (Opole)

55. Integracja sensoryczna w przedszkolu : praktyczne zabawy i ćwiczenia do pracy z dziećmi / [aut.] Justyna Kapuścińska-Kozakiewicz, Krystyna Jacków-Sowa, Marta Baj-Lieder, Natalia Martenka, Joanna Fronczak. – Poznań : Forum Media Polska, cop. 2019. – 60 s. ; 21 cm. – 978-83-260-3447-3

56. Integracja sensoryczna w rozwoju dziecka : podstawy neurofizjologiczne / Maria Borkowska. – Gdańsk : Harmonia Uniwersalis, 2018. – 219 s. : il. ; 29 cm. – ISBN 978-83-7744-166-4
M 218732, M 218733 (Opole)

57. Interdyscyplinarne konteksty wczesnej interwencji, wczesnego wspomagania rozwoju dziec-ka / pod redakcją Joannny Głodkowskiej, Iwony Koniecznej, Radosława Piotrowicza, Grażyny Walczak. – Warszawa : Wydawnictwo Akademia Pedagogiki Specjalnej, 2017. – 473, [1] s. : il. ; 24 cm. – ISBN 978-83-64953-99-6

58. Interwencje sensoryczno-motoryczne : jak za pomocą ruchu poprawić ogólne funkcjonowa-nie ciała / Cara Koscinsky ; przekład Anna Sawicka-Chrapkowicz. – Gdańsk : Harmonia Universalis – Grupa Wydawnicza Harmonia, 2019. – 130 s. : il., fot., tab., wykr. ; 24 cm. – ISBN 978-83-7744-174-9

59. Jak ocenić dojrzałość dziecka do nauki ? : Rozwojowe Testy Przesiewowe INPP oraz Program Ćwiczeń Integrujących INPP dla szkół / Sally Goddard Blythe ; il. Luca Papp ; tł. Magdalena Macińska. – Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2013. – 132 s. : il. ; 24 cm. – ISBN 978-83-01-17202-2
C 210882 M 210907 M 210908 (Opole)

60. Jak ocenić dojrzałość dziecka do nauki? : rozwojowe testy przesiewowe INPP oraz program ćwiczeń integrujących INPP dla szkół / Sally Goddard Blythe ; il. Luca Papp ; tł. Magdalena Macińska. – Wyd. 2., popr. – Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2015. – 130 s. : il. ; 25 cm. – ISBN 978-83-01-18104-8
M 213952) (Opole)

61. Jak uczyć dzieci z autyzmem czytania umysłu : praktyczny poradnik dla nauczycieli i rodziców / Patricia Howlin, Simon Baron-Cohen, Julie Hadwig ; [tł. z jęz. ang. Magdalena Karwala]. – Kraków : Wydawnictwo Jak, 2010. – 300 s. : il. ; 24 cm. – ISBN 978-83-929749-4-9
M 64360 M 64404 M 64405 (Kędzierzyn-Koźle), M 215814 M 215815 M 215816 (Opole)

62. Jak wspierać rozwój przedszkolaka? / Monika Sobkowiak. – Warszawa : Edgard, 2019. – 239 s. ; 21 cm. – ISBN 978-83-66237-94-0
M 220144 (Opole)

63. Jak wychować sensorycznego bystrzaka : pomóż dziecku z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego : poradnik dla rodziców / Lindsey Biel, Nancy Peske ; przekład Agnieszka Pałynyczko-Ćwiklińska. – Gdańsk : Harmonia Universalis, 2017. – 504 s. ; 24 cm. – ISBN 978-83-7744-145-9
M 64886 KK (Kędzierzyn-Koźle)

64. Język, umysł, ciało : zaburzenia komunikacji językowej o różnym podłożu / redakcja naukowa Ewa Boksa, Agnieszka Rosińska-Mamej, Joanna Senderska. – Kielce : KTN, 2017. – 221 s. ; 24 cm. – ISBN 978-83-60777-62-6

65. Każde dziecko z niepełnosprawnością będzie dorosłym i seniorem : monografia / [red. Józef Patkiewicz] ; Polskie Towarzystwo Walki z Kalectwem. Oddział Wojewódzki we Wrocławiu. – Wrocław : Polskie Towarzystwo Walki z Kalectwem. Oddział Wojewódzki we Wrocławiu, 2015. – 1 dysk optyczny (CD-ROM) : kolor ; 12 cm. – ISBN 978-83-928977-5-0

66. Kinezjologia edukacyjna w pracy z dzieckiem z niepełnosprawnością intelektualną / Magdalena Wójcik. – Lublin : Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 2017. – 253 s. : il., wykr. ; 24 cm. – ISBN 978-83-227-9027-4

67. Kliniczna obserwacja : podręcznik / Zbigniew Przyrowski. – Warszawa : Empis, cop. 2015. – 66 s. : il. kolor. ; 30 cm + karta obserwacji (8 s., 30 cm). – ISBN 978-83-934784-1-5

68. Koncentracja : skuteczny trening skupiania uwagi / Agnieszka Forzpańczyk. – Warszawa : Edgard, 2015. – 254 s. : il. ; 24 cm + płyta (CD-ROM). – (Samo Sedno ). – ISBN 978-83-7788-526-0
M 214524 (Opole)

69. Kręć się, biegaj, baw się z nami : zestaw krat do terapii integracji sensorycznej / Marta Baj-Lieder, Agnieszka Borowska-Kociemba. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2016. – Teka (br., [32] k. tabl.) : il. ; 22 cm. – ISBN 978-83-7134-809-9

70. Kwestionariusz Rozwoju Sensomotorycznego / Zbigniew Przyrowski. – Warszawa : Wydawnictwo Empis, 2009. – 44 s. : il.; 30 cm + [6] s. tabl. luz.

71. Kynoterapia w integracji odruchów : metody i techniki neurokinezjologiczne w pracy z deficytami rozwoju psychoruchowego / Hanna Wojciechowska, Swietłana Masgutowa-Hawryluk ; Międzynarodowy Instytut dr Swietłany Masgutowej, Fundacja Kynoterapeutyczna “Właśnie Tak!”. – Warszawa ; Bydgoszcz : Międzynarodowy Instytut dr Swietłany Masgutowej, 2006. – 132 s. : il. ; 25 cm. – ISBN 83-89370-41-7 ; ISBN 83-89370-46-8

72. Mam dziecko z zespołem Aspergera : poradnik dla rodziców / Grzegorz Całek, Halina Łuszczak, Halina Jankowska. – Warszawa : Polskie Towarzystwo Zespołu Aspergera, 2014. –110 s. : il. ; 23 cm. – ISBN 978-83-940445-0-3
M 63618 KK (Kędzierzyn-Koźle), M 053423 (Kluczbork), M 067644 (Nysa), M 054712 (Brzeg), M 213565 (Opole)

73. Masaż i inne techniki manualne stosowane u dzieci w zaburzeniach sensorycznych / Ewa Bartelmus ; [recenzenci dr hab. Rafał Gnat prof. nadzw. AWF w Katowicach, dr n.kf. Anna Gogola AWF w Katowicach]. – Katowice : Elamed Media Group, 2019. – 172, [4] strony : fotografie ; 24 cm. – ISBN 978-83-65883-18-6

74. Mądrze się bawię, dobrze się uczę : przygotowanie dzieci niepełnosprawnych ruchowo do szkoły / Aneta Jegier. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2007. – 101, [3] s. : il. ; 24 cm. – ISBN 978-83-7134-258-5
M 050220 (Brzeg), M 62052 (Kędzierzyn-Koźle), C 197987 M 202059 (Opole)

75. Metoda integracji sensorycznej we wspomaganiu rozwoju mowy u dzieci z uszkodzeniami ośrodkowego układu nerwowego / Bożenna Odowska-Szlachcic. – Gdańsk : “Harmonia”, 2010. – 156 s. : il. ; 21 cm. – ISBN 978-83-7134-402-2
M 62053 (Kędzierzyn-Koźle), C 052479 (Kluczbork), C 065673 (Nysa), M 202708 M 202765 (Opole)

76. Metoda integracji sensorycznej we wspomaganiu rozwoju mowy u dzieci z uszkodzeniami ośrodkowego układu nerwowego / Bożenna Odowska-Szlachcic. – Wyd. 3. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2013. – 156 s. : il. (głównie kolor) ; 21 cm. – ISBN 978-83-7134-402-2

77. Metody terapii logopedycznej / redakcja naukowa Aneta Domagała, Urszula Mirecka. – Lublin : Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 2018. – 1094 s. : il. (w tym kolor.) ; 25 cm. – ISBN 978-83-227-9131-8
M 64895 KK (Kędzierzyn-Koźle), M 218088 M 218087 M 219037 (Opole)

78. Neurobiologiczne podstawy integracji sensorycznej – ujęcie interdyscyplinarne : [Pierwsze Międzynarodowe Sympozjum, Warszawa, listopad, 2010] / pod red. nauk. Marty Wiśniewskiej ; Polskie Stowarzyszenie Terapeutów Integracji Sensorycznej. – Kraków : “Impuls”, 2010 . – 79 s. : il. (w tym kolor.) ; 24 cm. – ISBN 978-83-7587-535-5

79. Neurofizjologiczne metody usprawniania dzieci z zaburzeniami rozwoju / red. Ludwika Sadowska. – Wrocław : Wydawnictwo Akademii Wychowania Fizycznego, 2004. – 266 s. : ryc. ; 24 cm. – ISBN 83-89156-24-5

80. Neurokinezjologiczna terapia taktylna TM dr Swietłany Masgutowej : metoda pracy z dziećmi i dorosłymi z wyzwaniami w psychoruchowym rozwoju / Swietłana Masgutowa ; współaut. Jolanta Kowal, Grażyna Mazur, Denis Masgutow. – [Warszawa] : Międzynarodowy Instytut Neurokineziologii Rozwoju Ruchowego i Integracji Odruchów TM, 2005. – 133 s. : il. kolor. ; 30 cm. – ISBN 83-89370-38-7

81. Neurologopedia. T. 1, Neurobiologiczne podstawy wczesnej terapii zaburzeń rozwojowych / pod redakcją Marzeny Błasiak-Tytuły i Anny Siudak ; [Autorzy: Jagoda Cieszyńska-Rożek, Zdzisława Orłowska-Popek, Marzena Błasiak-Tytuła, Marta Korendo, Halina Pawłowska-Jaroń, Anna Siudak, Ewa Bielenda-Mazur, Alicja Kabała, Katarzyna Sedivy-Mączka, Dorota Konieczna, Magdalena Peterek, Agnieszka Staniszewska-Mól, Łucja Skrzypiec]. – Kraków : Wydawnictwo WIR, 2018. – 189, [3] s. : il. ; 24 cm. – ISBN 978-83-65423-45-0
M 055108 (Brzeg), M 068939/I (Nysa), M 217686/I M 218313/I M 218312/I (Opole)

82. Nie-zgrane dziecko : zaburzenia przetwarzania sensorycznego – diagnoza i postępowanie / Carol Stock Kranowitz ; przekł. Anna Sawicka-Chrapkowicz. – Gdańsk : Harmonia Universalis, 2012. -272 s. : il. ; 24 cm. – ISBN 978-83-7744-015-5

83. Nie-zgrane dziecko dorasta : postępowanie z młodzieżą i osobami dorosłymi z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego / Carol Stock Kranowitz ; przekład Juliusz Okuniewski. – Gdańsk : Harmonia Universalis – Grupa Wydawnicza Harmonia, 2017. – 207 s. ; 24 cm. – ISBN 978-83-7744-141-1

84. Nie-zgrane dziecko w świecie gier i zabaw : zajęcia dla dzieci z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego / Carol Stock Kranowitz ; przekł. Joanna Angelika Kamrowska, Karolina Majcher, Patricia Sørensen. – Gdańsk : Harmonia Universalis, 2012. – 340 s. : il. ; 24 cm. – ISBN 978-83-7744-016-2
M 210776 (Opole)

85. Niedojrzałość neuromotoryczna dzieci i dorosłych : Testy Przesiewowe INPP dla lekarzy i pracowników służby zdrowia / Sally Goddard Blythe ; tłumaczenie Tomasz Śliwowski. – Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2015. – 152 s. : il. ; 25 cm. – 978-83-01-18149-9
M 213953 (Opole)

86. Osoba z niepełnosprawnością na ścieżkach życia : kultura, społeczeństwo, terapia / redakcja naukowa Joanna Godawa. – Kraków : “Impuls”, 2017. -171 s. : il. ; 24 cm. – ISBN 978-83-8095-339-0, ISBN978-83-8095-389-5
M 217559 (Opole)

87. PACE muzyka dla rytmizacji (w ramach programu Gimnastyka Mózgu) / edycja i konsultacja Swietłana Masgutowa. – Warszawa : Międzynarodowy Instytut NeuroKinezjologii Rozwoju Ruchowego i Integracji Odruchów, 2003. – 1 płyta CD ; 12 cm.

88. Paluszkowe bajki : zabawy rozwijające zdolności motoryczne i mowę / Galina Dolya, Judy Holder ; [tł. Joanna Pecio]. – Gdańsk : Educola Ida Winiarek, cop. 2011. – 40 k. : il. ; 30 cm. – ISBN 978-83-933578-2-6

89. Paluszkowe spacery : gry i zabawy rozwijające koordynację wzrokowo-ruchową, pamięć i koncentrację / Galina Dolya, Judy Holder ; [tł. Joanna Pecio]. – Gdańsk : Educola Ida Winiarek, cop. 2011. – 40 s. : il. ; 30 cm. – ISBN 978-83-933578-3-3

90. Pamięć sensoryczna czyli Myśleć ciałem : doskonalenie zasobów pamięci zmysłowej / Małgorzata Modrak. – Warszawa : Difin, 2016. – 235 s. : il. ; 22 cm. – ISBN 978-83-8085-271-6

91. Percepcja i decyzyjność w piłce nożnej : atlas środków treningowych / Mateusz Łajczak. – Katowice : Klinika Futbolu, 2016. – 104 s. : il. kolor. ; 22 cm. – ISBN 978-83-946326-0-1

92. Pierwsze zabawy z integracji sensorycznej dla maluchów / Agata Perchalec-Wykręt, Magdalena Sabik ; ilustracje: Adam Święcki. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2018. – 139, [1] s. : il. kolor. ; 21×30 cm. – ISBN 978-83-8080-103-5

93. Podejmij wyzwanie : materiały do określania trudności w sferze przetwarzania sensorycznych bodźców : dla dzieci, rodziców, terapeutów i nauczycieli / Aleksandra Światowska. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2017. – Teka (broszura ; [19] kart tablic) : ilustracje ; 30 cm. – ISBN 978-83-7134-921-8

94. Pokonać dyspraksję : prosty program ćwiczeń poprawiających umiejętności ruchowe w domu i w szkole / Geoff Platt ; [przekł. Patricia Sorensen]. – Gdańsk : “Harmonia Universalis”, 2016. – 143 s. : il. ; 24 cm. – ISBN 978-83-7744-068-1

95. Polisensoryczne oddziaływanie logopedy / Aleksandra Siedlaczek-Szwed, Agata Jałowiecka-Frania ; Akademia im. Jana Długosza w Częstochowie. – Częstochowa : Wydawnictwo im. Stanisława Podobińskiego Akademii im. Jana Długosza, 2009. – 199, [1] s. : il. ; 21 cm. – ISBN 978-83-7455-114-4

96. Pomóż mi być : komunikacja i stymulacja zmysłowa osób ze znaczną i głęboką niepełnosprawnością umysłową / Lucyna Miosga. – Kraków : Impuls, 2005. 90, [2] s. : fot., rys. ; 24 cm. ISBN 83-7308-464-9
M 60115 (Kędzierzyn-Koźle), C 062808 (Nysa), (2006, wyd. 2 M 194630, M 194942 Opole)

97. Popatrz, dotknij, powiedz : uczymy się czytać i mówić przez dotyk / Małgorzata Dembińska-Wola, Małgorzata Chrzanowska-Boruszewska. – Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1999. – 8 s, 50 k. ; 30 cm. – ISBN 83-02-07395-4

98. Porozmawiajmy o autyzmie : przewodnik dla rodziców i specjalistów / Bill Nason ; przekład Aleksandra Haduła. – Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, cop. 2017. – 446, [2] s. : il. ; 24 cm. – ISBN 978-83-233-4228-1
M 216179 M 216180 (Opole)

99. Poznaję świat zmysłami / [opracowanie: Magdalena Hinz]. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2016. – Teka (7 s., 20 k. tabl. kolor luz.) : il. kolor. ; 30 cm. – ISBN 978-83-7134-860-0

100. Poznanie przez działanie : gry i zabawy wspomagające rozwój dziecka / Ewa Minor, Marcin Minor. – Warszawa : “Difin”, 2009. – 203, [2] s. : il. ; 23 cm. – ( Engram ). – ISBN 978-83-7641-094-4
M 61279 (Kędzierzyn-Koźle), C 202098 M 209641 (Opole)

101. Problemy wychowawcze w przedszkolu : dziecko uzdolnione, zaburzenia SI, dziecko niecierpliwe, nadpobudliwość psychoruchowa, zachowania agresywne / [red. Grażyna Szeplewicz]. – Warszawa : Dr Josef Raabe Spółka Wydawnicza, cop. 2012. – 122 s. : il. ; 30 cm. – (Raabe-Zajrzyj i Znajdź ). – ISBN 978-83-7696-644-1
M 210603 M 210718 M 210719 M 210720 M 212222 (Opole)

102. Razem w szkole : edukacja wczesnoszkolna : klasa 1-3 : nauczanie wielozmysłowe : poradnik dla nauczyciela / [aut. Małgorzata Taraszkiewicz, Agnieszka Karpa]. – Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 2010. – 111 s. : il. ; 24 cm. – ISBN 978-83-02-11211-9

103. Rodzina jako środowisko osób z autyzmem : aspekt wychowawczo-terapeutyczny / Jacek Jarosław Błeszyński. – Toruń : Wydawnictwo Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, 2005. – 298 s. : rys., wykr. ; 24 cm. – ISBN 83-231-1820-5 C 051133 (Kluczbork), C 190228 M 190607 (Opole)

104. Rozpoczynanie terapii integracji sensorycznej / Bonnie Arnwine ; przekł. Karol Jaroszewski. – Gdańsk : Harmonia Universalis – Grupa Wydawnicza Harmonia, 2016. – 185 s. : il. ; 24 cm. – 978-83-7744-115-2

105. Rozwijanie funkcji percepcyjno-motorycznych u dzieci sześcioletnich wykazujących fragmentaryczne deficyty rozwojowe / Ewa Zwolińska. – Bydgoszcz : Wyższa Szkoła Pedagogiczna. Wydaw. Uczelniane, 1996. – 116, [1] s. ; 24 cm. – ISBN 83-7096-136-3

106. Rozwój mowy dziecka w świetle integracji sensomotorycznej / Swietłana Masgutowa, Anna Regner ; Międzynarodowy Instytut dr Swietłany Masgutowej. – Wrocław : Wydawnictwo Continuo, 2009. – 167, [1] s. : il. ; 30 cm. – ISBN 978-83-89370-38-9 ; ISBN 978-83-89629-94-4
C 202838 (Opole)

107. Rozwój mowy dziecka w świetle teratogennego wpływu alkoholu na jego rozwój pre- i postnatalny / Halina Pawłowska-Jaroń . – Bibliogr. // [W :] Biomedyczne podstawy logopedii / red. nauk. Stanisław Milewski, Jerzy Kuczkowski, Katarzyna Kaczorowska-Bray. – Wyd. 2 popr. – Gdańsk: “Harmonia Universalis”, 2017. – S. 331-358
M 64390 KK (Kędzierzyn-Koźle), M 216984 (Opole), (2014, wyd. 1 C 053286 (Kluczbork), C 067453 (Nysa), C 054078 (Brzeg), M 211673 M 211672 M 211670 M 216986 M 216985 (Opole)

108. Rozwój wyobraźni muzycznej a funkcje percepcyjno-motoryczne w młodszym wieku szkolnym : badania muzycznej aktywności umysłowej / Ewa Zwolińska. – Bydgoszcz : Wyższa Szkoła Pedagogiczna. Wydaw. Uczelniane, 1997. – 329 s. : nuty, wykr. ; 24 cm. – ISBN 83-7096-199-1

109. Ruch, wzrok, słuch – podstawa uczenia się = Movement, vision, hearing – the basis of learning / red. Ewa Maria Kulesza. – Warszawa : Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej, 2011. – 194 s. : il. ; 24 cm. – ISBN 978-83-62828-24-1

110. Sensomotoryczne zabawy grupowe na cztery pory roku : scenariusze zajęć / Elżbieta Konopacka. – Gdańsk : Grupa Wydawnicza Harmonia. Wydawnictwo Harmonia, 2019. – 33, [2] s. : il. kolor. ; 21 x 29 cm + materiały : [2] s., [35] k. tabl. – ISBN 978-83-8080-254-4
M 220183 (Opole)

111. Sensoryczne niemowlę / Aleksandra Charęzińska, Joanna Szulc. – Warszawa : Mamania, 2019. – 270, [1] s. : fot. ; 23 cm. – ISBN 978-83-66329-10-2

112. Sensorycznie każdego dnia : propozycje zajęć dla dzieci z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego / Christine Meier, Judith Richle, [przekład Marian Leon Kalinowski ; ilustracje Margit Bertschinger]. – Gdańsk : “Harmonia”, 2018. – 221 s. : il. ; 24 cm. – ISBN 978-83-8080-150-9
M 64947 KK (Kędzierzyn-Koźle), M 069094 (Nysa), M 218528 C 218145 M 218108 M 218107 (Opole)

113. Sensorycznie wszystko gra! : piosenki z zabawami rozwijającymi integrację sensoryczną / Małgorzata Barańska ; muzyka: Stefan Gąsieniec ; śpiew: Magda Wasylik. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2016. – 115, [2] s. : il. ; 21 cm + 2 płyty CD. – ISBN 978-83-7134-838-9

114. Sensorycznie wszystko gra! : piosenki z zabawami rozwijającymi integrację sensoryczną / Małgorzata Barańska ; muzyka: Stefan Gąsieniec ; śpiew: Magda Wasylik. – Wyd. 2. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2018. – 115, [2] strony, : ilustracje, nuty ; 21 cm + 2 płyty CD. – ISBN 978-83-7134-838-9

115. Sensoryczny Bruno – historia chłopca z nadwrażliwością systemów zmysłowych / Marta Wiśniewska. – Warszawa : Empis, [2014]. – 29, [1] s. : il. kolor. ; 21 cm. – ISBN 978-83-934784-1-5

116. Sensoryczny, piękny świat : zabawy z wierszykami rozwijające integrację sensoryczną / Małgorzata Barańska. – Wyd. 2. – Gdańsk : “Harmonia”, 2017. – 63, [1] s. ; 20 cm. – ISBN 978-83-7134-806-8
M 215914 M 215915 M 215916 (Opole), (2016, Wyd. 1, M 068178 Nysa, M 214475 M 214476 EP 214235 Opole)

117. Sensoryka i motoryka w rozwoju dziecka i uczeniu się w aspekcie terapii integracji sensorycznej / redakcja naukowa Elżbieta Wieczór, Jacek Szmalec, Grzegorz Brzuzy. – Warszawa : Difin, 2019. – 199 s. : il. ; 24 cm. – ISBN 978-83-8085-917-3
M 069464 (Nysa)

118. Sprawność umysłowa dzieci i młodzieży z zaburzeniami motorycznymi : rozprawa habilitacyjna / Gabriela Chojnacka-Szawłowska ; Akademia Medyczna w Gdańsku. – Gdańsk : AM, 1987. [8], 144, [27] s. : rys., 2 wykr. ; 24 cm.

119. Struktura czasowa procesów informacyjnych w wybranych sportach walki / Zbigniew Borysiuk. -Warszawa : Wydawnictwo AWF, 2006. – 148 s. : il. (w tym kolor.) ; 24 cm. – ISBN 83-89630-23-0

120. Stymulowanie potencjału twórczego osób z różnymi potrzebami edukacyjnymi / pod red. Elżbiety Lubińskiej-Kościółek i Katarzyny Pluteckiej. – Kraków: Impuls, 2011. – 273 s. ; 24 cm. – ISBN 978-83-7587-595-9
M 61997 (Kędzierzyn-Koźle), M 206139 M 206409 (Opole)

121. Symptomy zaburzeń SI u dzieci w wieku przedszkolnym : pierwsza pomoc / [Alina Jakubowska]. – Poznań : Forum Media Polska, cop. 2018. – 36 s.: il. ; 30 cm. – ISBN 978-83-260-3148-9 (zeszyt 1 i 2), 978-83-260-3150-2 (zeszyt 2)

122. Teoretyczne i praktyczne aspekty współczesnej edukacji / red. nauk. Iryna Surina, Małgorzata Chrzanowska-Gancarz. – Bydgoszcz : Oficyna Wydawnicza Edward Mitek, 2017. — 202 s. : il. ; 24 cm. – ISBN 978-83-64335-25-9
M 219540 M 219541 (Opole)

123. Terapeutyczne zabawy w integracji sensorycznej / red. nauk. Elżbieta Wieczór, Jacek Szmalec, Grzegorz Brzuzy. – Warszawa : Difin SA, 2019. – 165 s. : il. ; 21 cm. – ISBN 978-83-8085-918-0
M 65128 KK (Kędzierzyn-Koźle), M 220194 M 219935 (Opole)

124. Terapia integracji sensorycznej / Zbigniew Przyrowski. W: // Metody wspomagające rozwój mowy w różnych jego opóźnieniach : materiały przygotowane na konferencję […] / oprac. Maria Przybysz-Piwko. – Warszawa : “DiG”, 2002, S. 204-213

125. Terapia integracji sensorycznej. Z. 1, Ćwiczenia usprawniające bazowe układy zmysłowe i korygujące zaburzenia planowania motorycznego / Bożenna Odowska-Szlachcic. – Gdańsk : “Harmonia”, 2010. – 42, [1] s. : il. ; 21 cm. – ISBN 978-83-7134-413-8
M 204152/I (Opole)

126. Terapia integracji sensorycznej. Z. 2, Strategie terapeutyczne i ćwiczenia stymulujące układy: słuchowy, wzrokowy, węchu i smaku oraz terapia światłem i kolorami / Bożenna Odowska-Szlachcic. – Strategie terapeutyczne i ćwiczenia stymulujące układy: słuchowy, wzrokowy, węchu i smaku oraz terapia światem i kolorami. – Gdańsk : “Harmonia”, 2011. – 87, [1] s., [20] s. tabl. : il. Kolor. ; 21 cm. – ISBN 978-83-7134-487-9)
M 204152/II (Opole)

127. Terapia pedagogiczna. – [T. 1], Zaburzenia rozwoju psychoruchowego dzieci / pod red. nauk. Ewy Małgorzaty Skorek. – Wyd. 4. – Kraków : “Impuls”, 2010. – 120, [1] s. ; 24 cm. – ISBN 978-83-7587-360-3
M 065993/I (Nysa), M 205235 M 212470 M 212471 (Opole), (2007, Wyd. 3. M 201755/I Opole), (2007, Wyd. 2. M 60851/I Kędzierzyn-Koźle, M 208693/I Opole), (2005, wyd. 2, C 051763/I Kluczbork, M 59966/I Kędzierzyn-Koźle, C 189898/I M 208179/I M 208453/I M 208924/ I M 209815/I Opole)

128. Terapia pedagogiczna. [T.2], Zagadnienia praktyczne i propozycje zajęć / pod red. nauk. Ewy Małgorzaty Skorek. – Wyd. 4. – Kraków : Oficyna Wydawnicza “Impuls”, 2010. – 178, [1] s. : il. ; 24 cm + 1 dysk optyczny (CD-ROM). – ISBN 978-83-7587-361-0
M 065993/II (Nysa), (2007, wyd. 3, M 60851/II Kędzierzyn-Koźle, M 201755/II M 208693/II Opole) ; (2005, wyd. 2, M 59966/II Kędzierzyn-Koźle, C 051764/II Kluczbork, C 063040/II M 063042/II Nysa, C 189898/II M 208453/II M 208924/II Opole)

129. Terapia pedagogiczna dzieci ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi : nowe oblicza terapii w pedagogice specjalnej / red. Zofia Palak, Magdalena Wójcik. -Lublin: Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 2016. – 269 s. : il. kolor. ; 24 cm. – ISBN 978-83-7784-894-4
M 64380 (Kędzierzyn-Koźle), M 054362 (Kluczbork), M 068429 M 068430 (Nysa), M 215935 M 215936 M 215937 (Opole)

130. Terapia pedagogiczna uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się / red. prow. Irena Sosin. – Warszawa : Dr Josef Raabe Spółka Wydawnicza, cop. 2008. – 440 s. pag. varia (w tym 2 k. złoż), [2] s. tabl., [12] k. tabl. : il. ; 31 cm. – ISBN 978-83-89504-86-9

131. Terapia pedagogiczna w przedszkolu : z elementami integracji sensorycznej / red. prowadzący Beata Wycech. Wydanie uzupełniające poradnika – [kwiecień 2014]. – Warszawa : Dr Josef Raabe Spółka Wydawnicza, cop. 2013. – Segregator (wiele liczb.) : il. (gł. kolor.) ; 32 cm + 1 dysk optyczny (CD). – ISBN 978-83-260-1957-9 ; ISBN 978-83-260-1956-2 ; ISBN 978-83-260-2085-8 ; ISBN 978-83-260-2086-5 ; ISBN 978-83-260-2084-1

132. Terapia pedagogiczna w przedszkolu : z elementami integracji sensorycznej : [scenariusze zabaw i ćwiczeń do zajęć korekcyjno-kompensacyjnych] / red. prowadzący Beata Wycech. – Wyd. 2. – Poznań: Forum Media Polska, 2015. – Segregator (wiele liczb.) : il. (gł. kolor.) ; 32 cm + 1 dysk optyczny (CD). – ISBN 978-83-260-2065-0
M 219545 M 219546 EP 219444 (Opole)

133. Terapia pedagogiczna w przedszkolu z elementami integracji sensorycznej / [redaktor prowadząca Agata Szymczak]. – Poznań : Forum Media Polska Sp. z o.o., 2020. – 76 s. : il. ; 30 cm. – ISBN 978-83-260-3549-4 (zeszyt 1 i 2), 978-83-260-3550-0 (zeszyt 1)

134. Terapia ręki od A do Z : zrób jak ja / Jacek Szmalec, Dariusz Wyszyński. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia – Grupa Wydawnicza Harmonia, 2019. – Teka (broszura 44 strony + 65 stron tablic fotografii) : ilustracje kolorowe ; 30 cm. – ISBN 978-83-8080-201-8

135. Terapia zajęciowa dzieci / Aleksandra Kulis, Urszula Chrabota, Małgorzata Szmurło, Beata Batorowicz ; [recenzent: prof. dr hab. n. med. Marek Jóźwiak]. – Warszawa : PZWL Wydawnictwo Lekarskie, 2019. – XIV, 196 s. : fot., il. kolor. ; 24 cm. – ISBN 978-83-200-5826-0
M 057224 (Kluczbork)

136. Trenuj mózg poprzez ruch : 236 ćwiczeń procesów sensorycznych / pod redakcją Zbigniewa Przyrowskiego. – Warszawa : Wydawnictwo Empis, cop. 2016. – 268 s. : il. kolor. ; 21 cm. – ISBN 978-83-934784-4-6

137. Trudności w percepcji sensorycznej w autyzmie i zespole Aspergera : inne doświadczenia sensoryczne – inne światy percepcyjne / Olga Bogdashina ; przekład Anna Sawicka-Chrapkowicz. – Gdańsk : Harmonia Universalis – Grupa Wydawnicza Harmonia, 2019. – 331 s. : il., fot. ; 24 cm. – ISBN ISBN 978-83-7744-173-2
M 65129 KK (Kędzierzyn-Koźle)

138. Trzy sigma : współpraca półkul mózgowych w prostej integracji wzrokowo-ruchowej : badania chronometryczne / Piotr Wolski. – Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, cop. 2005. – 211 s. : rys., wykr. ; 23 cm. – ISBN 83-233-1966-9
M 191828 (Opole)

139. Tworzenie więzi poprzez integrację sensoryczną / Ellen Yack, Paula Aquilla, Shirley Sutton ; przekł. Anna Zbróg. – Gdańsk : Harmonia Universalis, 2014. – 179, [1] s. : il. ; 30 cm. – (Biblioteka SI. ). – ISBN 978-83-7744-058-2
M 212868 (Opole)

140. Uczenie się przez zmysły / Violet F. Maas ; [przekł. Dorota Szatkowska]. – Gdańsk : Harmonia Universalis, 2016. – 185 s. : il. ; 24 cm. – ISBN 978-83-7744-088-9
M 215229 M 215230 (Opole)

141. Uczenie się przez zmysły : wprowadzenie do teorii integracji sensorycznej dla rodziców i specjalistów / Violet F. Maas ; tł.[z ang.] Ewa Grzybowska , Zbigniew Przyrowski, Marta Ślifirska. – Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1998. – 159, [1] s. : rys. ; 21 cm. – ISBN 83-02-07117-X
M 059730 C 179963 (Nysa), C 059731 (Opole)

142. Uczę się poprzez ruch : program terapii dla dzieci autystycznych i z niepełnosprawnością sprzężoną / Maria Kuleczka-Raszewska, Dorota Markowska. – Gdańsk : Harmonia Universalis, 2012. – 119 s. : il. ; 21 cm. – ISBN 978-83-7744-026-1
C 009619″B” M 009620″B” (Opole)

143. Wczesna interwencja i wspomaganie rozwoju małego dziecka / red. nauk. Beata Cytowska, Barbara Winczura ; aut. Elżbieta Jasiak-Pałczyńska. – Kraków: “Impuls”, 2006. – 462 s. ; 24 cm. – ISBN 83-7308-719-2
M 049805 (Brzeg),M 60726 KK (Kędzierzyn-Koźle), C 051941 (Kluczbork), M 196444 M 194305 (Opole), [ 2008, wyd. 2, M 208114 (Opole)], [2014, wyd. 5, M 63145 KK (Kędzierzyn-Koźle), M 212240 (Opole)], [2016, wyd. 6, M 054366 M 054365 (Kluczbork), M 069302 (Nysa), M 216747 M 216748 C 216698 (Opole)]

144. Wczesna interwencja logopedyczna / redakcja naukowa: Katarzyna Kaczorowska-Bray, Stanisław Milewski. – Gdańsk : Harmonia Universalis, 2016. – 918 s. : il ; 25 cm. – ISBN 978-83-7744-106-0
M 64444 KK (Kędzierzyn-Koźle), M 216749 C 216699 (Opole)

145. Wczesna interwencja terapeutyczna : stymulacja rozwoju dziecka : od noworodka do 6 roku życia / Jagoda Cieszyńska, Marta Korendo. – Kraków : Wydawnictwo Edukacyjne, 2007. – 326 s. : il. ; 24 cm. – ISBN 978-83-89434-19-7
(2012, wyd. 3 M 62742 Kędzierzyn-Koźle, M 207586 M 207804 Opole), (2014, wyd. 5 M 213632 Opole), (2016, wyd. 6, M 054366 M 054365 Kluczbork, M 069302 Nysa, M 216747 M 216748 C 216698 Opole)

146. Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka w teorii i w praktyce / redakcja Anna Bujnowska, Bożena Sidor-Piekarska ; Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II w Lublinie. Wydział Nauk Społecznych. Instytut Pedagogiki. – Lublin : Wydawnictwo KUL, 2015. – 292 s. : il. ; 24 cm. – ISBN 978-83-8061-031-6, ISBN 83-8061-031-8
M 214498 M 214499 M 214497 (Opole)

147. Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka – wybrane aspekty = Early support of child development – selected aspects : praca zbiorowa / pod redakcją Małgorzaty Kołeckiej ; Wyższa Szkoła Ekonomiczna w Stalowej Woli. – Stalowa Wola : Wyższa Szkoła Ekonomiczna, 2018. – 146 s. : il. ; 24 cm.

148. Widzę, słyszę, czuję… : zabawy aktywizujące zmysły kilkulatków / Aneta Winczewska. – Gdańsk : “Harmonia”, 2018. – 199 s. ; 24 cm. – ISBN 978-83-8080-072-4
M 218048 M 218049 (Opole)

149. Wiedza i edukacja w egzystencji współczesnego człowieka / redakcja naukowa Aleksandra Kamińska i Piotr Oleśniewicz. – Sosnowiec : Oficyna Wydawnicza “Humanitas”, 2018. – 486 s. : il., wykr. ; 24 cm. – ISBN 978-83-65682-89-5

150. Witaj, piesku! : dogoterapia we wspomaganiu rozwoju dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych / Beata Kulisiewicz. – Kraków : Impuls, 2007. – 106 s. : il. ; 24 cm. – ISBN 978-83-7308-733-0
M 60727 (Kędzierzyn-Koźle), M 199127 (Opole), (2014, wyd. 5 M 216940 M 216941 Opole)

151. Wpływ ćwiczeń muzyczno-ruchowych na poziom koordynacji słuchowo-ruchowej w przedszkolnej grupie dzieci 6-letnich / Maria Januszewska-Warych ; Wyższa Szkoła Pedagogiczna w Słupsku. -Słupsk : WSP. Wydaw. Uczelniane, 1997. – 116 s. : nuty, rys., wykr. ; 21 cm. – ISBN 83-87006-31-9

152. Wspomaganie rozwoju dziecka z niepełnosprawnością intelektualną : poradnik dla rodziców i terapeutów / Marta Wiśniewska. – Kraków : “Impuls”, 2008. – 67 s. : il. ; 24 cm. – ISBN 978-83-7587-004-6
M 050593 (Brzeg), M 052273 (Kluczbork), M 065290 (Nysa)

153. Wspomaganie rozwoju dziecka z niepełnosprawnością intelektualną : poradnik dla rodziców i terapeutów / Marta Wiśniewska. – Wyd. 3 popr. i uzup. – Kraków : “Impuls”, 2019. – 87 s. : il. ; 24 cm. – ISBN 978-83-8095-713-8 M 220198 M 219892 (Opole)

154. Wspomaganie rozwoju dziecka z ryzyka dysleksji / pod red. Anety Rudzińskiej-Rogoży. – Wyd. 3. – Kraków : “Impuls”, 2017. – 142, [1] s. : il. ; 24 cm. – ISBN 978-83-8095-246-1
M 218897 M 218898 C 218925 (Opole)

155. Wspomaganie uczniów z dysfunkcją wzroku w szkołach ogólnodostępnych : wybrane zagadnienia / [pod red. Joanny Witczak-Nowotnej ; aut. Małgorzata Dońska-Olszko et al.] ; Biuro ds. Osób Niepełnosprawnych Uniwersytetu Warszawskiego. – Warszawa : Biuro ds. Osób Niepełnosprawnych Uniwersytetu Warszawskiego, 2010. – 88 s. : il. kolor. ; 24 cm. – ISBN 978-83-920140-2-7

156. Współczesne wyzwania turystyki i rekreacji dla zdrowia : zagadnienia pielęgnacyjne i fizjoterapeutyczne = Current challenges of tourism and recreation to the health : issues in nursing and physiotherapeutic / red. nauk. Zbigniew Kwaśnik [et al.] ; Radomska Szkoła Wyższa w Radomiu. – Radom : Radomska Szkoła Wyższa, 2009 . – 149 s. : il. ; 23 cm. – ISBN 978-83-61047-17-9

157. Wychowanie i wspieranie rozwoju małych dzieci w domu, żłobku i przedszkolu / pod redakcją Anny Mikler-Chwastek. – Warszawa : Difin, 2017. – 238 s. : il. ; 24 cm. – ISBN 978-83-8085-458-1
M 055727 (Kluczbork), M 217283 M 217284 M 217285 (Opole)

158. Wzrok i słuch : zmysły wiodące w uczeniu się w aspekcie integracji sensorycznej / Bożenna Odowska-Szlachcic, Beata Mierzejewska. – Gdańsk : Harmonia Universalis, 2013. – 229, [1] s. : il. (w tym kolor.), err. ; 24 cm. – (Biblioteka SI. ). – ISBN 978-83-7744-045-2
M 64011 (Kędzierzyn-Koźle)

159. Zabawy z ryżem : edukacyjne zabawy rozwijające kreatywność i integrację sensoryczną / Aleksandra Świstak, Mateusz Świstak. – Gdańsk : “Harmonia”, 2015. – 61, [1] s. : il. Kolor. ; 21×22 cm. – ISBN 978-83-7134-782-5
M 214514 M 214515 (Opole)

160. Zaburzenia integracji sensorycznej a osiągnięcia i zachowanie uczniów klas początkowych / Izabela Bieńkowska. – Bibliogr. // [W :] Edukacja małego dziecka. T. 2, Wychowanie i kształcenie w praktyce / praca zbiorowa pod red. Ewy Ogrodzkiej-Mazur, Urszuli Szuścik, Małgorzaty Zalewskiej-Bujak. – Cieszyn : Oficyna Wydawnicza “Impuls”, 2010. – S. 252-261
C 052795/II (Kluczbork), C 066173/II (Nysa), M 205662/II M 208806/II C 205652/II (Opole), (2012, Wyd. 2. M 64395 M 64460 Kędzierzyn-Koźle)

161. Zaburzenia integracji sensorycznej u dzieci w wieku przedszkolnym / Anna Brudniak-Drąg ; Akademia Ignatianum w Krakowie. Koło Naukowe Studentów Resocialis // [W:] Biomedyczny przegląd naukowy. – T. 1. / red. Mariola Janiszewska, Sylwia Bilska. – Lublin : Wydawnictwo Naukowe TYGIEL, 2016. – S. 187-203

162. Zaburzenia procesów regulacji integracji sensorycznej : (wspomaganie rozwoju dziecka ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi) / Izabela Bieńkowska. – Kraków : Wydawnictwo Scriptum Tomasz Sekunda, 2018. – 175 stron : ilustracje ; 23 cm. – 978-83-66084-03-2

163. Zaburzenia sensoryczne / Katarzyna Orkisz // [W :] Zaburzenia psychiczne i rozwojowe u dzieci a szkolna rzeczywistość / red. nauk. Marta Jerzak. – Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN, 2016. – S. 371-387
C 054475 M 054476 M 054477 (Brzeg), M 64171 M 64172 M 64173 (Kędzierzyn-Koźle), M 054169 M 054170 M 054171 (Kluczbork), M 068311 M 068312 M 068313 (Nysa), M 215589 M 215590 M 215591 M 215592 M 215593 (Opole)

164. Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne : wybrane aspekty metodyczne / red. nauk. Iwona Maria Kijowska i Irena Sorokosz. – Elbląg : Wydawnictwo Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej, 2014. – 197 s. : il. kolor. ; 24 cm. – ISBN 978-83-62336-32-6
M 215357 (Opole)

165. Zespół kruchego X i inne zaburzenia neurorozwojowe : diagnoza, terapia i edukacja – szanse i zagrożenia / pod redakcją naukową Magdaleny Bełzy-Gajdzicy, Joanny Kulisiak-Kaźmierczak. – Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, 2017. – 165, [5] s. : il., fot. ; 24 cm. –

166. Zgrane nie-zgrane dziecko : pięćdziesiąt prostych ćwiczeń, które pomogą dziecku rozwijać się, uczyć i rosnąć / Joye Newman, Carol Kranowitz ; przekład Emilia Skowrońska. – Gdańsk : Harmonia Universalis – Grupa Wydawnicza Harmonia, 2017. – 120 s. : il. ; 24 cm. – ISBN 978-83-7744-143-5

167. Znaczenie integracji sensorycznej w zaburzeniach rozwoju człowieka : monografia / redakcja Józef Patkiewicz ; Polskie Towarzystwo Walki z Kalectwem. Oddział Wojewódzki we Wrocławiu. – Wrocław : Polskie Towarzystwo Walki z Kalectwem. Oddział Wojewódzki, 2016. – 192 s. : il. ; 24 cm. – ISBN 978-83-928977-6-7

168. Zrozumieć sygnały sensoryczne dziecka / Angie Voss ; przekł.Anna Sawicka-Chrapkowicz. – Gdańsk : Harmonia Universalis – Grupa Wydawnicza Harmonia, 2017. – 255 s. ; 24 cm. – ISBN 978-83-7744-144-2
M 069007 (Nysa), M 217908 M 218542 (Opole)

169. Zrozumieć świat ucznia z zespołem Aspergera / Agnieszka Borkowska. – Wyd. 2. Gdańsk : “Harmonia” 2013. – 90, [1] s. : il. ; 21 cm. – ISBN 978-83-7134-464-0
M 213637 (Opole)

Artykuły z czasopism:

170. Aktywności rozwijające sprawność motoryki małej i percepcji wzrokowej dzieci w wieku przedszkolnym / Marta Baj-Lieder // Wychowanie w Przedszkolu. – 2019, nr 6, s. 22-25

171. Alergia na bodźce / Małgorzata Karga // Sygnał. – 2014, nr 3, s. 45-49 Dzieci z zaburzeniem przetwarzania sensorycznego

172. Czy dziecko z tego wyrośnie… / Bożena Połeć // Życie Szkoły. – 2006, nr 9, s. 24-28

173. Dieta sensoryczna w szkole i w domu / Justyna Kapuścińska-Kozakiewicz // Głos Pedagogiczny. – 2019, nr 106, s. 24-28

174. Dlaczego tu tak brzydko pachnie? / Marta Baj-Lieder // Wychowanie w Przedszkolu. – 2018, nr 9, s. 10-12

175. Dyspraksja : kiedy zawiązanie buta staje się problemem… / Aleksandra Kubala-Kulpińska // Życie Szkoły. – 2013, nr 4, s. 4-7

176. Dysleksja, dysgrafia, dyskalkulia, a może zaburzona integracja sensomotoryczna? / Agnieszka Janiec. – Fot. // Bliżej Przedszkola. – 2007, nr 1, s. 55-62

177. Dziecko z dyspraksją / Małgorzata Łoskot // Głos Pedagogiczny. – 2014, nr 60, s. 50-53 Zawiera przykładowe wskazówki oraz ćwiczenia do wykorzystania w pracy korekcyjno-kompensacyjnej

178. Dziecko z zaburzeniami integracji sensorycznej. Wskazówki dla rodziców / Izabela Krasiejko // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2008, nr 3, s. 36-40

179. Dziecko z zaburzeniami integracji sensorycznej w szkole / Kaja Chojnacka // Remedium. – 2019, nr 4, s. 6-8

180. Gdy zmysły nie współgrają : zaburzenia sensoryczne u dzieci przedszkolnych / Joanna Fronczak // Wychowanie w Przedszkolu. – 2015, nr 8, s. 52-54

181. I znowu te szlaczki… / Marta Baj-Lieder // Wychowanie w Przedszkolu. – 2019, nr 2, s. 22-24

182. Integracja Sensoryczna : biuletyn Polskiego Stowarzyszenia Terapeutów Integracji Sensorycznej / [red. nacz. Zbigniew Przyrowski]. – Warszawa : PSTIS, 2007- . – 30 cm.

183. Integracja sensoryczna / Marlena Redyk // Bliżej Przedszkola. – 2009, nr 4, s. 40-41

184. Integracja sensoryczna / Marta Wiśniewska // Wychowanie w Przedszkolu. – 2006, nr 10, s. 18-20

185. Integracja sensoryczna jako forma pracy terapeutycznej / Joanna Cedro // Wychowanie w Przedszkolu. – 2011, nr 6, s. 46-49

186. Integracja sensoryczna jako jedna z form wspomagania rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym = Sensory integration as one of the forms of preschool child’s development support / Dorota Pufund // Pedagogika Przedszkolna i Wczesnoszkolna. 2353-7140. – 2017, nr 2, [cz.] 2, s. 295-308

187. Integracja sensoryczna z wykorzystaniem w edukacji i diagnozie pedagogicznej dzieci w wieku przedszkolnym / Magdalena Oleksy-Zborowska // Bliżej Przedszkola. – 2018, nr 12, s. 28-30

188. Jak pomóc dziecku z zaburzoną integracją sensoryczną? / Beata Rechnio-Kołodziej // Wszystko dla Szkoły. – 2011, nr 2, s. 22-23

189. Jak uczy się dziecko w konstruktywistycznym modelu edukacji? / Małgorzata Muszyńska, Marta Bukowska . – Bibliogr. // Przedszkolne ABC. – 2017, nr 8, s. 4-13

190. Jak wykorzystać naturalne potrzeby dziecka do rozwijania integracji sensorycznej / Iwona Brylińska // Bliżej Przedszkola. – 2016, nr 10, s. 18-20

191. Jesień, jesień na dworze : scenariusz zajęć wspierających integrację wielozmysłową dla dzieci starszych / Joanna Fronczak // Wychowanie w Przedszkolu. – 2015, nr 8, s. 56-58

192. Kiedy dziecko chomikuje pokarm w buzi… / Marta Baj-Lieder // Wychowanie w Przedszkolu. – 2019, nr 4, s. 15-17

193. Kiedy dziecko preferuje bezową dietę / Marta Baj-Lieder. – Wychowanie w Przedszkolu. 2019, nr 5, s. 16-18

194. Kiedy otoczenie przeciąża dziecko… / Marta Baj-Lieder // Wychowanie w Przedszkolu. – 2018, nr 10, s. 14-16

195. Kino przyjazne sensorycznie – nadwrażliwość, empatia i radość dziecka / Katarzyna Pęczak // Remedium. – 2019, nr 4, s. 2-5

196. Kręci się, spada, buja w obłokach / Marta Baj-Lieder // Wychowanie w Przedszkolu. – 2018, nr 7, s. 14-17

197. Kształcenie polisensoryczne / Sylwia Jasińska . – Bibliogr. // Wychowanie w Przedszkolu. – 2018, nr 1, s. 36-40

198. Metody pracy z dziećmi chorymi na PZA / Beata Skwarczek // Remedium. – 2014, nr 6, s. 10-11

199. Nadmierne ślinienie się a niska świadomość sensoryczna / Marta Baj-Lieder // Wychowanie w Przedszkolu. – 2019, nr 1, s. 14-17

200. Nawyki żywieniowe dzieci z zaburzeniami integracji sensorycznej / Beata Głodzik // Lubelski Rocznik Pedagogiczny. 0137-6136. – T. 32 (2013), s. 25-34

201. Nieprawidłowa integracja sensoryczna jako składowa zaburzeń psychicznych występujących zarówno u dzieci, jak i u młodzieży oraz dorosłych = Incorrect sensory integration as the constituent of mental disorders occuring both in the case of children and of young people and adult individuals alike / Celestyna Grzywniak ; Uniwersytet Pedagogiczny w Krakowie // Psychiatria. 1732-9841. – T. 13, nr 3 (2016), s. 143-148

202. Nietypowe zainteresowania Mateusza (program pracy z autystycznym chłopcem) / Edyta Kunicka // Rewalidacja. – 2009, nr 1, s. 16-28

203. Ofiary niezdarnego mózgu / Katarzyna Wanat-Żołądek // Charaktery. – 2008, nr 8, s. 64-68

204. Organizacja kształcenia specjalnego uczniów z niepełnosprawnością – analiza wybranych problemów / Dorota Pufund // Szkoła Specjalna. – 2019, nr 3, s. 205-216

205. Polisensoryczna aktywność plastyczna dzieci / Anna Parakiewicz // Wychowanie w Przedszkolu. – 2019, nr 3, s. 4-9

206. Program Zajęć Integracji Sensorycznej – autyzm / Katarzyna Komorowska // Język Polski w Szkole Podstawowej. – 2018/2019, nr 2, s. 85-89

207. Przedszkolak z dyspraksją / Małgorzata Łoskot // Monitor Dyrektora Przedszkola. – T. 100 (2019), s. 58-62

208. Przestrzeń przedszkolaka – jak wspierać rozwój integracji sensorycznej dzieci w wieku przedszkolnym / Marta Baj-Lieder // Wychowanie w Przedszkolu. – 2019, nr 10, s. 12-15

209. Psychologia to nauka, nie czary / Tomasz Garstka ; rozm. przepr. Beata Igielska. – Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. 0552-2188. – 2016, nr 1, s. 30-33

210. Psychomotoryka empowermentu a terapia integracji sensorycznej według J. Ayres : analityczna ewaluacja / Jolanta Majewska, Andrzej Majewski. – Bibliogr. – // Wychowanie na co Dzień. – 2016, nr 3, s. 21-26

211. Rola terapeuty integracji sensorycznej w procesie autorehabilitacji dziecka z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego / Magdalena Wójcik ; Wydział Pedagogiki i Psychologii UMCS. Zakład Psychopedagogiki Specjalnej // Annales Universitatis Mariae Curie-Skłodowska. Sectio J, Paedagogia-Psychologia. 0867-2040. Vol. 27, [z.] 2 (2014), s. 41-49

212. Rola zmysłów w uczeniu się dziecka : integracja sensoryczna w warunkach edukacji szkolnej / Justyna Kapuścińska-Kozakiewicz // Życie Szkoły. – 2019, nr 5, s. 4-10

213. Rozpoznawanie zaburzeń integracji sensorycznej w świetle klasyfikacji diagnostycznej DC:0-3R / Jolanta Kazanowska . – Bibliogr. // Rewalidacja. – 2012, nr 1, s. 63-70

214. Rozpoznawanie zaburzeń SI u dzieci / Justyna Kapuścińska-Kozakiewicz . – Bibliogr. // Głos Pedagogiczny. – 2018, nr 103, s. 17-22

215. Rozwijanie procesów przetwarzania sensorycznego u dzieci w wieku przedszkolnym / Anna Parakiewicz // Terapia Specjalna Dzieci i Dorosłych. – 2018, nr 1, s. 30-31

216. Rozwijanie procesów przetwarzania sensorycznego u dzieci w wieku przedszkolnym / Anna Parakiewicz // Wychowanie w Przedszkolu. – 2018, nr 3, s. 59-64

217. Rozwijanie procesów przetwarzania sensorycznego u dzieci w wieku szkolnym

/ Anna Parakiewicz // Terapia Specjalna Dzieci i Dorosłych. – 2018, nr 1, s. 32

218. Rozwijanie procesów przetwarzania sensorycznego u młodzieży / Anna Parakiewicz // Terapia Specjalna Dzieci i Dorosłych. – 2018, nr 1, s. 33

219. Rozwój dziecka ze spektrum autyzmu z zaburzeniami integracji sensorycznej / Joanna Podstawska // Przedszkolne ABC. – 2017, nr 8, s. 14-16

220. Rozwój mowy a zaburzenia integracji sensorycznej / Justyna Kapuścińska-Kozakiewicz // Głos Pedagogiczny. – 2019, nr 108, s. 12-16

221. Sensoryka w szkolnej ławce / Paulina Zawadzka // Sygnał. – 2018, nr 7, s. 47-49

222. Skoczek nadaje znaczenie swym doświadczeniom : mózg jako źródło wzorów uczenia się / Dorota Dziamska // Wychowanie w Przedszkolu. – 2017, nr 10, s. 3-8

223. Sposoby wsparcia dziecka z zaburzeniami SI w szkole / Justyna Kapuścińska-Kozakiewicz // Głos Pedagogiczny. – 2018, nr 104, s. 17-20

224. Studium przypadku dziecka z zaburzeniami motorycznymi o podłożu sensorycznym / Olga Przybyla ; Katedra Dydaktyki Języka i Literatury Polskiej. Centrum Logopedii. Uniwersytet Śląski w Katowicach. – Logopedia Silesiana. 2300-5246. – T. 5 (2016), s. 357-390

225. Stymulacja funkcji słuchowych w zaburzeniach centralnych procesów przetwarzania / Ewa Kwaśniok, Magdalena Ławecka ; Śląskie Centrum Słuchu i Mowy “Medincus” // Forum Logopedyczne. 1898-4096. – Nr 24 (2016), s. 171-179

226. Symptomy wskazujące na zaburzenia ze spektrum autyzmu / Ewelina Ciarka // Przedszkolne ABC. – 2016, nr 1, s. 4-8

227. Świat jednej sali / Beata Kołakowska // Charaktery. – 2013, nr 6, s. 52-56 Osoby z zaburzoną integracją sensoryczną

228. Teksty edukacyjne o autyzmie i ich wykorzystanie w pracy z dziećmi / Zofia Sujka-Krysiak . – Bibliogr. // Biblioterapeuta. – 2018, nr 2, s. 1-21

229. Terapia integracji sensorycznej uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych / Ewa Puszczałowska-Lizis // Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne. – 2012, nr 11, s. 16-20 Zawiera scenariusz zajęć: Pokonuję tor przeszkód – planowanie ruchu

230. Terapia integracji sensorycznej we wspomaganiu rozwoju dziecka o obniżonych możliwościach intelektualnych / Magdalena Charbicka, Maria Raszewska // Przegląd Edukacyjny. – 2009, nr 5, s. 7-10

231. Trudności dzieci z zaburzeniami przetwarzania bodźców wzrokowych / Marta Baj-Lieder // Wychowanie w Przedszkolu. – 2019, nr 3, s. 19-20

232. Uczeń wyjątkowo wrażliwy / Karolina Oleksa // Życie Szkoły. – 2017, nr 6, s. 17-23 [Zawiera załącznik: Jak współpracować z nadwrażliwcem? ]

233. Uczeń z autyzmem w publicznej szkole masowej / Izabela Krasiejko . – Bibliogr. // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2008, nr 5, s. 30-35

234. Uczeń z dyspraksją w klasie szkolnej / Aneta Paszkiewicz // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2013, nr 2, s. 11-16

235. Uczeń z zaburzeniami integracji sensorycznej : wskazówki dla nauczyciela / Izabela Krasiejko // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2008, nr 2, s. 28-34

236. Uczeń z zaburzeniami integracji sensorycznej w polskiej szkole / Marta Wiśniewska // Dyrektor Szkoły. – 2012, nr 9, s. 48-50

237. Uwarunkowania zaburzeń integracji sensorycznej u dziecka i ich objawy / Barbara Cygan . – Bibliogr. // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2018, nr 2, s. 11-19

238. W krainie zmysłów i wyobraźni : czyli jak kąciki manipulacyjne i pomoce sensoryczne wpływają na rozwój dziecko w wieku przedszkolnym / Urszula Krakowska // Wychowanie w Przedszkolu. – 2015, nr 4, s. 10-11

239. W szkolnym labiryncie: doskonalenie percepcji wzrokowej i koordynacji wzrokowo-ruchowej / Beata Bielska // Bliżej Przedszkola. – 2012, nr 4, s. 29-32

240. W świecie zmysłów, czyli jak usprawniać integrację sensoryczną uczniów / Aleksandra Kubala-Kulpińska // Życie Szkoły. – 2018, nr 10, s. 42-47

241. W trosce o dobrą współpracę zmysłów – czyli o integracji sensorycznej słów kilka / Urszula Krakowska // Wychowanie w Przedszkolu. – 2015, nr 10, s. 48-49

242. Wczesna diagnoza zaburzeń SI : o istocie oddziaływań na zmysły dziecka / Bożenna Odowska-Szlachcic ; rozmawia Marta Kaczmarczyk // Monitor Dyrektora Przedszkola. – T. 79, luty (2017), s. 10-14

243. Wiercipięty / Aleksandra Jagła // Sygnał. – 2015, nr 10, s. 39-41

244. Wizyta magicznego gościa / Monika Bijata // Przedszkolne ABC. – 2016, nr 8, s. 24-25 Propozycje ćwiczeń z profilaktyki logopedycznej połączone z elementami integracji sensorycznej wspomagającej rozwój mowy u dzieci 3-4 letnich

245. Wspieranie rozwoju dziecka z zespołem Aspergera i zaburzeniami integracji sensorycznej / Agnieszka Kozdroń // Bliżej Przedszkola. – 2014, nr 12, s. 24-26

246. Wspomaganie rozwoju procesów integracji sensorycznej / Marta Wiśniewska // Przedszkolne ABC. – 2016, nr 2, s. 8-14

247. Wybiórczość pokarmowa / Justyna Kapuścińska-Kozakiewicz // Życie Szkoły. – 2019, nr 8, s. 26-30

248. Wybiórczość pokarmowa w kontekście integracji sensorycznej / Justyna Kapuścińska-Kozakiewicz // Głos Pedagogiczny. – 2019, nr 109, s. 8-12

249. Wybrane metody wsparcia dziecka z autyzmem w szkole / Justyna Kapuścińska-Kozakiewicz // Głos Pedagogiczny. – 2019, nr 111, s. 46-50

250. Wykorzystanie metody integracji sensorycznej w terapii dzieci z autyzmem / Magdalena Charbicka . – Bibliogr. // Terapia Specjalna Dzieci i Dorosłych. – 2018, nr 1, s. 19-23

251. Wykorzystanie SI na zajęciach korekcyjno-kompensacyjnych i dydaktyczno-wyrównawczych / Justyna Kapuścińska-Kozakiewicz // Głos Pedagogiczny. – 2019, nr 107, s. 17-21

252. Wykorzystanie SI na zajęciach korekcyjno-kompensacyjnych i dydaktyczno-wyrównawczych / Justyna Kapuścińska-Kozakiewicz // Polonistyka. – 2019, nr 3, s. 38-42

253. Wykorzystanie SI w praktyce dydaktycznej – praktyczne wskazówki dla nauczycieli / Justyna Kapuścińska-Kozakiewicz // Głos Pedagogiczny. – 2019, nr 105, s. 20-23

254. Zabawy rozwijające zmysł dotyku / Marta Baj-Lieder // Wychowanie w Przedszkolu. – 2019, nr 8, s. 14-16

255. Zaburzenia integracji sensorycznej a trudności w nauce / Małgorzata Stańczyk // Życie Szkoły. – 2014, nr 3, s. 10-13

256. Zaburzenia integracji sensorycznej bez tajemnic / Marta Baj-Lieder // Wychowanie w Przedszkolu. – 2020, nr 2, s. 6-11

257. Zaburzenia integracji sensorycznej u dzieci autystycznych / M. Charbicka, M. Raszewska // Rewalidacja. – 2007, nr 1, s. 49-63

258. Zaburzenia integracji sensorycznej u dzieci w wieku przedszkolnym / Agnieszka Kozdroń // Bliżej Przedszkola. – 2014, nr 11, s. 18-19

259. Zaburzenia integracji sensorycznej u przedszkolaków / Małgorzata Stańczyk // Bliżej Przedszkola. – 2014, nr 2, s. 26-27

260. Zaburzenia integracji sensorycznej (SI) – jak pracować z dzieckiem? / Ewa Jonakowska // Życie Szkoły. – 2012, nr 2, s. 28-30

261. Zaburzenia praksji u dzieci ze spektrum autyzmu w świetle teorii integracji sensorycznej / Katarzyna Białas-Paluch . – Bibliogr. // Człowiek, Niepełnosprawność, Społeczeństwo. – 2017, nr 1, s. 75-95

262. Zaburzenia przetwarzania sensorycznego jako źródło trudności i niepowodzeń szkolnych dziecka w edukacji wczesnoszkolnej = Sensory processing disorder (SPD) as a source of difficulties and school failure of a child in early school education / Barbara Cygan (Uniwersytet Pedagogiczny im. KEN w Krakowie) // Rocznik Komisji Nauk Pedagogicznych. 0079-3418. T. 71 (2018), s. 83-96

263. Zaburzenia przetwarzania sensorycznego u dzieci afatycznych / Jadwiga Polakiewicz . – Bibliogr. // Terapia Specjalna Dzieci i Dorosłych. – 2018, nr 1, s. 24-29

264. Zaburzenia przetwarzania słuchowego – algorytm postępowania diagnostyczno-terapeutycznego / Joanna Rostkowska (Instytut Fizjologii i Patologii Słuchu), Dorota Wojewódzka (APS Warszawa), Małgorzata Kupisiewicz.(APS Warszawa) // Szkoła Specjalna. 0137-818X. -2019, nr 5, s. 363-373

265. Zdolność posługiwania się teorią umysłu a poziom sprawności językowej u dzieci z zaburzeniami integracji sensorycznej / Daria Jodzis // Teraźniejszość, Człowiek, Edukacja. 1505-8808. – 2009, nr 3, s. 127-141

266. Znaczenie integracji sensorycznej dla prawidłowego rozwoju dziecka / Justyna Kapuścińska-Kozakiewicz // Głos Pedagogiczny. – 2018, nr 102, s. 24-28

W Internecie:

267. Centrum Integracji Sensorycznej [online]. [Dostęp 08.04.2020] Dostępny w Internecie: https://www.centrumsi.pl/terapia-i-diagnoza/co-to-jest-integracja-sensoryczna.html

268. Polskie Stowarzyszenie Terapeutów Integracji Sensorycznej – SI [online]. [Dostęp 08.04.2020] Dostępny w Internecie: https://pstis.pl/pl/html/index.php?str=podstrona0

269. Portal integracjasensoryczna.info [online] [Dostęp 08.04.2020] Dostępny w Internecie: https://integracjasensoryczna.info/art/11930/fundacja

270. Sensory Kids: Pediatric Therapy Services [online]. [Dostęp 08.04.2020] Dostępny w Internecie: http://sensorykids.ie/pl/integracja-sensoryczna/integracja-sensoryczna/

Oprac. Ewa Dolata-Makuch
RZPWE, PBW Filia w Kluczborku
Aktualizacja: 08.04.2020 r.