Książki:
1. Lekcje literatury : antyk, średniowiecze, renesans – i spadkobiercy / Stanisław Falkowski . – Wyd.1, dodr. – Warszawa : „Znak”, cop. 2001. – 161,[3] s. : fot. ; 21 cm. – ( „Znak” dla Szkoły ). – S. 107-109 : Czy Peter Brueghel namalował zdarzenie tragiczne? : (dwa spojrzenia na „Upadek Ikara”)
M 0048567 M 041852 041194 M 58428 C 050167 M 038164 060858 M 034453 C 183962 M 183997 M 183998 M 183999 M 201284 M 034500
2. Mitopoetyckie wyobrażenie ikaryjskie w poezji Mickiewicza / Leszek Zwierzyński // W : Antyk romantyków – model europejski i wariant polski : rekonesans / pod red. Marii Kalinowskiej i Bogny Paprockiej-Podlasiak. – Toruń : „Grado”, 2003. – S. 151-171 M 202635
Artykuły z czasopism:
3. Chrzest ziemi : (Herbert, presokratycy i Nietzsche) / Józef Maria Ruszar // Polonistyka. – 2007, nr 4, s. 6-12
4. Dokąd lecisz Ikarze? Konspekt lekcji języka polskiego w kl. V / Maria Gudro // Drama. – 1996, nr 18, s. 12-13
5. „Ikar” Stanisława Grochowiaka / Jacek Łukasiewicz // Ruch Literacki. -1990, z. 4/5, s. 309-316
6. „Ikar” Stanisława Grochowiaka / Jacek Łukaszewicz // Warsztaty Polonistyczne. – 1992, nr 3, s. 43-51
7. „Inny” Iwaszkiewicz / Elżbieta Bazan // Polonistyka. – 1994, nr 9, s. 532-534
8. Kilka dygresji wokół mitów / Adam Iwanowski // Twórczość. – 2007, nr 5, s. 58-78
9. Konspekt lekcji języka polskiego. Kształcenie literackie. Temat lekcji: Wskrzeszony Ikar / Halina Machulska, Alicja Pruszkowska // Drama. – 1993, z. 5, s. 12
10. Lot „Michasia” ku słońcu (na podstawie opowiadania J. Iwaszkiewicza „Ikar”) : o przekraczaniu barier poznania i możliwości człowieka / Halina Machulska, Alicja Pruszkowska // Drama. – 1996, nr 18, s. 15-16
11. Malarstwo europejskie w kształceniu polonistycznym gimnazjalistów / Maria Franik // Język Polski w Gimnazjum. – 2004/2005, nr 4, s. 7-16
*Tematy: 1. Kogo obchodzi los Ikara?; 2. Współczucie dla buntownika – Marc Chagall „Upadek Ikara”
12. Matura z Cogito! / Iza Zasłona // Cogito. – 2005, nr 2, wkł. s. 13-21
*Zawiera przykładowy arkusz egzaminacyjny wraz z konspektem i przykładem realizacji: Topos Ikara i Dedala – jak został zrealizowany w wierszu Zbigniewa Herberta? Odpowiedz po lekturze wiersza. Scharakteryzuj także bohaterów utworu
13. Mit ikaryjski w poezji polskiej na zajęciach fakultatywnych / Stanisław Brzezina // Polonistyka. – 1970, nr 3, s. 15-24
14. Mit o Dedalu i Ikarze jako metafora ludzkich losów. Propozycja zajęć przeprowadzonych metodą dramy w klasie I liceum / Bernardyna Banaś // Biblioteka w Szkole. – 2000, nr 12, s. 23
15. „Pejzaż ze spadającym Ikarem” / Dorota Nosowska // Cogito. – 2009, nr 22, s. 44-45
16. Relacje „prawdy” i „piękna” w strukturze wiersza Stanisława Grochowiaka pt. Ikar / Ewa Letachowicz // Zeszyty Naukowe. Wyższa Szkoła Pedagogiczna im. Powstańców Śląskich w Opolu. Filologia Polska. – Z. 31 (1993), s. 191-196
17. Skrzydła Ikara : od wzorów kulturowych po symbole religijne : refleksje o twórczości Zbigniewa Herberta / Małgorzata Mikołajczak // Ethos. – 2004, nr 65-66, s. 353-364
18. Spotkanie z Ikarem / Mirosława Zaremba // Nowe w Szkole. – 2003, nr 6, dod. „Kierowanie Szkołą”, s. II-III
19. W „księdze przeciwstawień” Tomasa Tranströmera / Barbara Gronek // Język Polski w Liceum. – 2012/2013, nr 3, s. 43-65
20. Wzlecieć ku słońcu… Jan Parandowski – „Dedal i Ikar” / Henryka Kaczorowska // Inspiracje Polonistyczne. – 2000, nr 19/20, s. 56-58
Oprac. Anna Zacłona
Wydział Informacji i Bibliografii, PBW w Opolu