Ewaluacja w profilaktyce i terapii zaburzeń behawioralnych

Ewaluacja w profilaktyce i terapii zaburzeń behawioralnych  / Małgorzata Piasecka, Justyna Kusztal, Karolina Piątek. – Kraków: „Impuls”, 2022.  

Niniejsza publikacja ma na celu przybliżenie tematyki związanej z prowadzeniem ewaluacji oddziaływań profilaktycznych i terapeutycznych w zakresie tzw. zaburzeń behawioralnych.  Praca podzielona została na siedem rozdziałów : Ewaluacja – jej użyteczność, definiowanie oraz obszary zastosowania (rozdz. 1) ; Zaburzenia behawioralne – trudności definiowania, typologie i koncepcje wyjaśniające powstawanie zaburzeń (rozdz. 2) ;  Profilaktyka i psychoterapia zaburzeń behawioralnych (rozdz. 3) ; Metodologia badań własnych w zakresie ewaluacji w profilaktyce i terapii zaburzeń behawioralnych (rozdz. 4) ; Metodologia badań własnych w zakresie ewaluacji w profilaktyce i terapii uzależnień behawioralnych (rozdz. 5) ; Ewaluacja programów profilaktycznych w zakresie zaburzeń uprawiania hazardu oraz zaburzeń związanych z graniem (rozdz. 6) ; Ewaluacja w teorii osób z zaburzeniami behawioralnymi (rozdz. 7). Publikację kończy podsumowanie, w którym zawarto odpowiedź na pytanie: jak prowadzić rzetelną ewaluację pracy profilaktycznej i terapeutycznej z zakresie zaburzeń uprawiania hazardu oraz zaburzeń związanych z graniem, mając na uwadze troskę o jakość pracy z klientem i skuteczność oddziaływań. Książka skierowana jest do  osób zainteresowanych ewaluacją, a w szczególności do realizatorów programów profilaktycznych, terapeutów uzależnień i lekarzy. Odbiorcami pracy powinni być także inni pracownicy ochrony zdrowia, pracownicy socjalni, pedagodzy, psycholodzy, studenci kierunków pedagogicznych, kierunku lekarskiego, psychologii i pracy socjalnej.