Edukacja małego dziecka.T. 14, Konteksty społeczne i międzykulturowe

Edukacja małego dziecka : praca zbiorowa. T. 14, Konteksty społeczne i międzykulturowe /pod red. Ewy Ogrodzkiej-Mazur, Urszuli Szuścik, Anny Szafrańskiej. Kraków : „Impuls”, 2019.

Tom 14 serii Edukacja małego dziecka, zatytułowany Konteksty społeczne i międzykulturowe, prezentuje kolejne rozważania teoretyczne i praktyczne nad współczesnymi problemami rozwoju twórczego dziecka. Opracowania zamieszczone w niniejszej publikacji poświęcone są kontekstom społecznym i międzykulturowym oraz tendencjom i problemom edukacji małego dziecka. W poszczególnych tekstach znajdują się poglądy, propozycje oraz wyniki badań i studiów dotyczące różnych obszarów funkcjonowania dziecka w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym we współczesnej rzeczywistości społeczno-kulturowej. Prezentowany tom składa się z dwóch części. W pierwszej, noszącej tytuł Społeczne konteksty dziecka i dzieciństwa – propozycje teoretyczne i rozwiązania praktyczne, autorzy zwracają uwagę m.in. na potrzebę opracowania metodologii badań nad dzieciństwem. Druga część, zatytułowana Wychowanie międzykulturowe małego dziecka – doświadczenia polskie i zagraniczne, prezentuje  zarówno teoretyczną, jak i praktyczną egzemplifikację zagadnień związanych z edukacją międzykulturową.