Dydaktyka języka polskiego jako nierodzimego

Dydaktyka języka polskiego jako nierodzimego : konteksty – dylematy – trendy /pod red. Anny Seretny i Ewy Lipińskiej. – Kraków : : „Universitas”,  2021. – 442 s. : il. ; 24 cm.

Opracowanie odpowiada na  potrzeby współczesnej glottodydaktyki polonistycznej. Celne sformułowanie zawarte w tytule – język nierodzimy – zawiera w sobie trzy typy polszczyzny postrzeganej jako język obcy, drugi i odziedziczony. Artykuły wchodzące w skład tomu zgrupowane zostały w trzech częściach: O języku polskim (część 1) ; Nauczanie polszczyzny (część 2) oraz Zagadnienia kulturowo-literackie w teorii i praktyce (część 3). Autorzy tekstów pochodzą z różnych krajowych i zagranicznych ośrodków naukowych i dydaktycznych, co sprawia, że analizowane zagadnienia ujmują z odmiennych perspektyw.  Książka stanowi cenne kompendium wiedzy glottodydaktycznej, zbiór informacji zarówno dla czynnych lektorów, jak i osób stawiających pierwsze kroki w pracy pedagogicznej, nauczających języka polskiego jako obcego, drugiego lub odziedziczonego.