Doradztwo zawodowe w perspektywie całożyciowego uczenia się / red. nauk. Ewa Solarczyk-Ambrozik. Poznań : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Adama Mickiewicza, 2016.
Doradztwo określane jest jako podstawa rozwoju i wdrażania strategii uczenia się przez całe życie. Dwie kategorie pojęciowe, jakimi są : całożyciowe uczenie się i doradztwo zawodowe zarysowują perspektywę prezentowanych w tomie analiz, które zgrupowane zostały w trzech częściach problemowych.
Zakres omawiamych problemów odzwierciedlony został w strukturze monografii. Autorzy odnoszą się do teoretycznych kontekstów doradztwa zawodowego w perspektywie całożyciowego uczenia się, jak również prezentują podjętą tematykę na tle ważnych zagadnień współczesnego rynku pracy, nowych szans i barier występujacych się w tym obszarze. Pracę zamykają analizy wybranych sytuacji społecznych jako kontekstów strategii oraz działań edukacyjnych i doradczych.