Zestawienie bibliograficzne gromadzi piśmiennictwo z lat 2000-2019 i zawiera 109 opisów bibliograficznych książek i artykułów z czasopism. Materiał bibliograficzny został uporządkowany alfabetycznie z podziałem na wydawnictwa zwarte i artykuły w czasopismach. Książki dostępne w PBW w Opolu i filiach oznaczone są sygnaturami.
Książki:
1. Animaloterapia: Program Przedszkolnego Klubu Animals „Cztery łapy” / Anna Franczyk, Katarzyna Krajewska, Joanna Skorupa. – Kraków : „Impuls”, 2007. – 94, [1] s.: il.
C 197468, M 197488 (Opole)
2. Baw się poprzez animaloterapię: przykłady gotowych sytuacji edukacyjnych z udziałem zwierząt : (z doświadczeń zaczerpniętych podczas pracy terapeutycznej prowadzonej we współpracy z Fundacją Ama Canem) / Anna Franczyk, Katarzyna Krajewska, Joanna Skorupa. – Kraków : „Impuls”, 2012. – 164 s.: il.
C 210523 (Opole)
3. Billy: kot, który ocalił moje dziecko / Louise Booth; przeł. Anna Nowak. – Warszawa: „Nasza Księgarnia”, 2015. – 307, [4] s.
4. Chłopiec i pies / Wendy Holden; przekł. Agnieszka Zajda. – Warszawa : „Amber”, 2015. – 222, [1] s.
5. Czy w terapii i edukacji potrzebny jest pies? / Agnieszka Potocka // W : Terapia i edukacja z psem / pod red. Agnieszki Potockiej. – Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2019. – S. s. 12 – 38
6. Czy zwierzęta potrafią leczyć?: terapie z udziałem zwierząt wspomagające rehabilitację osób niepełnosprawnych / [red. prowadzący Nina Bekasiewicz ; aut. Wioletta Bartkiewicz et al.]. – Warszawa : Fundacja Pomocy Osobom Niepełnosprawnym Przyjaciel, 2008. – 198 s.: il. kolor.
7. Dogoterapeutyczny program polisensorycznej stymulacji porozumiewania się: poradnik dla logopedów, dogoterapeutów i nauczycieli wykorzystujących terapię kontaktową w pracy z dziećmi z dysfunkcjami rozwojowymi / Marzena Machoś-Nikodem. – Warszawa : Centrum Metodyczne Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej, 2007. – 56 s., [16] s. tabl. kolor.
8. Dogoterapia – terapia kontaktowa z udziałem psów: założenia i wykorzystanie w pracy z osobami niepełnosprawnymi / [red. prowadz. Nina Bekasiewicz ; aut. Katarzyna Bochowicz et al. ]. – Warszawa: Fundacja Pomocy Osobom Niepełnosprawnym „Przyjaciel”, 2003. – 57 s. : fot.
9. Dogoterapia: terapia z udziałem psa: podstawy kynopedagogiki / Kasper Sipowicz, Edyta Najbert, Tadeusz Pietras. – Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2016. – 158, [3] s.: il.
M 54414, M 54415, M 54416 (Brzeg), M 64108, M 64109, M 64110 (Kędzierzyn-Koźle), M 54102, M 54103, M 054104, (Kluczbork), M 215462, M 215463, M 215464, M 215465 (Opole)
10. Dogoterapia? : co to jest? / Janina Filozof. – Jarosław : Polskie Stowarzyszenie na Rzecz Osób z Upośledzeniem Umysłowym, 2004. – 66 s.: il.
11. Dogoterapia i autyzm / Beata Kulisiewicz // W : Autyzm wyzwaniem XXI wieku / pod red. Danuty Marzec, Jolanty Miękiny. – Częstochowa : Wydaw. Akademii im. Jana Długosza w Częstochowie, 2017. – S. 151-161
M 218251 (Opole)
12. Dogoterapia jako forma aktywności fizycznej wspomagająca rehabilitację dzieci / Monika Niewiadomska, Maria Makris, Viktor Radziejowski // W: Współczesne wyzwania fizjoterapii : monografia / pod red. Adrianny Marii Borowicz i Izabeli Kossowskiej. – Poznań : Wydawnictwo Wyższej Szkoły Edukacji i Terapii, 2015. – S. 209-218
13. Dogoterapia jako metoda wspomagająca rozwój dziecka z niepełnosprawnością / Natalia Chojnacka // W : Edukacja i praca osób z ograniczoną sprawnością / pod red. Dariusza Stefaniaka. – Legnica : Wydawnictwo Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej im. Witelona w Legnicy, 2018. – S. 91-98
M 218160, M 218255 (Opole)
14. Dogoterapia w klasach integracyjnych / Monika Oram, Agnieszka Kisińska // W : Współczesność na rozdrożu?: o edukacji, wychowaniu i profilaktyce słów kilka / pod red. nauk. Wojciecha Duczmala, Sławomira Śliwy. – Opole : Wydawnictwa Wyższej Szkoły Zarządzania i Administracji : Wydawnictwo Instytut Śląski, 2013. – S. 168-172
M 211914, M 213103 (Opole)
15. Dogoterapia we wspomaganiu nauki i usprawnianiu techniki czytania / Beata Kulisiewicz. – Kraków : „Impuls”, 2011. – 102, [7] s.: rys.
C 205877, M 205899, M 205900 (Opole)
16. Dzieci ulicy – profilaktyka zagrożeń / Anna Kurzeja. – Wyd. 2. – Kraków : „Impuls”, 2010. – S. 115-117: Zooterapia – lecznicze działanie zwierząt
M 53989 (Brzeg), M 63171(Kędzierzyn-Koźle), M 52453 (Kluczbork), M 066966 (Nysa), M 205167 (Opole), Wyd. 1 – C 65239 (Nysa), M 201005, M 201006 (Opole)
17. Dziecko autystyczne : objawy i wspomaganie : prawdziwa opowieść o Maciusiu / Beata Zawiślak. – Wyd. 3. – Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2017. – 66, [1] s. : il.
M 219018 (Opole)
18. Edukacyjne zajęcia z udziałem psa jako metoda wspomagająca proces uczenia się dziecka z autyzmem w wieku szkolnym : studium przypadku / Patrycja Gołąbek-Jonak // W : Dziecko z autyzmem wyzwaniem dla współczesnej szkoły / red. nauk. Krystyna Barłóg. – Rzeszów : Wydaw. Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2017. – S. 88-101
19. Felinoterapia : w teorii i praktyce / Dorota Rybicka. – Brzezia Łąka : Wydaw. Poligraf, cop. 2017. – 111, [1] s. : il.
20. Heca na cztery łapy : gry i zabawy z udziałem psa terapeuty / c [aut. Katarzyna Jakimiuk-Baran, Mirosława Lewandowska]. – Warszawa: Przyjaciel – Fundacja Pomocy Osobom Niepełnosprawnym, 2005. – 59 s.: il. kolor.
21. Kierunki rozwoju pedagogiki specjalnej / red. nauk. Katarzyna Ćwirynkało, Czesław Kosakowski, Agnieszka Żywanowska. – Wyd. 2. – Kraków : „Impuls”, 2013. – 317 s. : il. . – (Horyzonty Pedagogiczne ; t. 1 )
C 62773 (Kędzierzyn-Koźle), Wyd. 1 – C 53993, M 54058 (Brzeg), M 211090, M 211091, 211092 (Opole)
22. Kynoterapia dzieci z trudnościami emocjonalnymi / Kasper Sipowicz, Marlena Podlecka // W : Dzieci z trudnościami poznawczymi i emocjonalnymi w młodszym wieku : terapia i wspieranie / pod red. Emilii Śmiechowskiej-Petrovskij, Elżbiety Kwiatkowskiej. – Warszawa : Wydawnictwo Naukowe UKSW, 2018. – S. 105-130
M 69299 (Nysa)
23. Kynoterapia w integracji odruchów : metody i techniki neurokinezjologiczne w pracy z deficytami rozwoju psychoruchowego / Hanna Wojciechowska, Swietłana Masgutowa-Hawryluk . – Warszawa ; Bydgoszcz : Międzynarodowy Instytut dr Swietłany Masgutowej, 2006. – 132 s.: il.
24. Kynoterapia w kształtowaniu relacji społecznych dzieci z niepełnosprawnością intelektualną / Mariusz Korczyński, Judyta Popiołek // W : Zwierzęta w kulturze i wychowaniu / red. nauk. Ewa Ogrodzka-Mazur, Grzegorz Błahut. – Toruń : Wydaw. Adam Marszałek, 2017. – S. 164-198
25. Mam dziecko z zespołem Aspergera : poradnik dla rodziców / Grzegorz Całek, Halina Łuszczak, Halina Jankowska. – Warszawa : Polskie Towarzystwo Zespołu Aspergera, 2014. – 110 s.: il.
M 63618 (Kędzierzyn-Koźle), M 53423 (Kluczbork), M 67644 (Nysa), M 213565 (Opole)
26. Możliwość zastosowania dogoterapii we wczesnym wspomaganiu rozwoju dziecka z niepełnosprawnością intelektualną / Kasper Sipowicz (Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej) // W : Interdyscyplinarne konteksty wczesnej interwencji, wczesnego wspomagania rozwoju dziecka / pod red. Joanny Głodkowskiej „et al.” – Warszawa : Wydaw. Akademia Pedagogiki Specjalnej, 2017. – S. 445-453
27. Pies – przyjaciel i terapeuta: program dogoterapii przeznaczony do pracy z dzieckiem niepełnosprawnym. – Warszawa : Przyjaciel Fundacja Pomocy Osobom Niepełnosprawnym, 2004. – 49 s.: fot.
M 60009 (Kędzierzyn-Koźle)
28. Pies – terapeuta i przyjaciel rodziny: rola psa w procesie rehabilitacji niepełnosprawnego dziecka / [aut. Wioletta Bartkiewicz, Małgorzata Zawadka]. – Warszawa: Fundacja Pomocy Osobom Niepełnosprawnym Przyjaciel, 2008. – 111 s.: il.
29. Pies w aktywności twórczej dziecka / Beata Kulisiewicz. – Częstochowa : Wydawnictwo Akademii im. Jana Długosza, 2013. – 55, [3] s.: il. kolor.
30. Program „Pies w szkole, czyli nauka na cztery łapy i ogon” realizowany w Szkole Podstawowej nr 4 im. Jana Brzechwy w Swarzędzu / Maja Szwanka // W : Terapia i edukacja z psem / pod red. Agnieszki Potockiej. – Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2019. – S. 118-135
31. Program terapii zajęciowej z elementami dogoterapii / Grzegorz Dzwonkowski // W : Dobre praktyki resocjalizacyjne w zakładach poprawczych i schroniskach dla nieletnich w Polsce / pod red. Macieja Bernasiewicza i Moniki Noszczyk-Bernasiewicz. – Katowice : Wydaw. Uniwersytetu Śląskiego, 2018. – S. 93-95
32. „Przyjaciele, czyli pies w celi” : początki zajęć z psami w polskim więziennictwie / Agnieszka Terechowicz // W : Terapia i edukacja z psem / pod red. Agnieszki Potockiej. – Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2019. – S. 183-212
33. Psie przypadki czyli Dogoterapia dla początkujących / Dorota Jurzysta. – [Inowrocław] : Kunke Poligrafia, [2010]. – 160 s., [12] s. tabl. : il. (gł. kolor.)
34. Rola zabawy i kontaktów ze zwierzętami w systemie wsparcia terapii pedagogicznej dzieci upośledzonych intelektualnie. Kontekst rodziny / Arletta Sozańska // W : Doradztwo, poradnictwo, wsparcie / pod red. Bożeny Płonki-Syroki, Mateusza Dąsala i Wiesława Wójcika. – Warszawa : „DIG”, Bellerive-sur-Allier : Edition La Rama SASU, 2016. – S. 261-295
35. Sposoby oceny efektów zajęć z psem / Joanna Nawrocka-Rohnka // W : Terapia i edukacja z psem / pod red. Agnieszki Potockiej. – Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2019. – S. 39-50
36. Szczeniak : jak labrador ocalił chłopca z ADHD / Liam Creed ; przeł. Andrzej Wajs. – Warszawa : „Nasza Księgarnia”, 2011. – 283, [5] s. – (Zbliżenia)
37. Terapia dzieci z zaburzoną neurodynamiką przez kontakt ze zwierzętami / Renata Hływa // W: Terapia pedagogiczna. T. 2, Zagadnienia praktyczne i propozycje zajęć / pod red. nauk. Ewy Małgorzaty Skorek. – Wyd. 3. – Kraków : „Impuls”, 2007. – S. 37-[40]
M 60851/II (Kędzierzyn-Kożle), M 201755/II, M 208693/II (Opole)
38. Terapia logopedyczna z udziałem psa : studium przypadku, obserwacje własne / Michał Nochowicz //W : Terapia i edukacja z psem / pod red. Agnieszki Potockiej. – Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2019. – S. 51-69
39. Terapia psychopedagogiczna z udziałem psa : wybrane zagadnienia / pod red. Moniki Włodarczyk-Dudki. – Ostróda: Wydawnictwo Drwęca, 2006. – 100 s.: il.
40. Terapia z psem dla dzieci z zaburzeniami w zachowaniu / Katarzyna Chrobak // W : Terapia i edukacja z psem / pod red. Agnieszki Potockiej. – Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2019. – S. 70-84
41. Terapia z udziałem psa / Beata Pawlik-Popielarska. – Gdańsk: Wydawnicwo Medyczne „Via Medica”, 2005. – [12], 76 s., [7] s. tabl.: il.
42. Terapia zajęciowa / Ewa Baum. – Warszawa : „Fraszka Edukacyjna”, 2008. – S. 54-56: Dogoterapia
M 61244 (Kędzierzyn-Koźle), C 65071(Nysa), C 200250, M 208305 (Opole)
43. Trening umiejętności społecznych z udziałem psa / Katarzyna Chrobak // W : Terapia i edukacja z psem / pod red. Agnieszki Potockiej. – Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2019. – S. 85-95
44. Trudna dorosłość osób z zespołem Downa: jak możemy wspomóc? / pod red. Bogusławy Beaty Kaczmarek. – Wyd. 2. – Kraków : „Impuls”, 2011. – 410 s.: il.
M 54102 (Brzeg), M 205646 (Opole), Wyd. 1 – C 50870 (Brzeg), M 61672 (Kędzierzyn-Koźle),
M 202840, M 202943 (Opole)
45. Witaj, piesku! : dogoterapia we wspomaganiu rozwoju dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych / Beata Kulisiewicz. – Kraków : „Impuls”, 2007. – 106 s.: il.
M 60727 (Kędzierzyn-Koźle), M 199127 (Opole)
46. Wybrane formy terapii i rehabilitacji osób z autyzmem / pod red. nauk. Ewy Pisuli i Doroty Danielewicz. – Wyd. 3. – Kraków : „Impuls”, 2010. – 270 s.: il.
M 050190 (Brzeg)- Wyd. 2, C 59986, M 60370 (Kędzierzyn-Koźle), M 194082, M 193568, M 208155 (Opole) – Wyd. 1
47. Zooterapia z elementami etologii / Agata Maria Kokocińska przy współpracy z Tadeuszem Kaletą i Dorotą Lewczuk. – Wyd. 2. – Kraków : „Impuls”, 2017. – 159 s. : il.
M 64507 (Kędzierzyn-Koźle), Wyd. 1 – M 216376, M 216377, M 216378 (Opole)
Artykuły z czasopism:
48. Chore dzieci mówią „hau” / Gabriel Maciejewski // Charaktery. – 2006, nr 10, s. 68-70
49. Co leczy kot? / Barbara Wujczyk // Charaktery. – 2014, nr 9, s. 46-47
50. Czworonożni sojusznicy RDD / Aleksandra Drzazgowska // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze . – 2012, nr 1, s. 44-45
51. Czy zwierzęta potrafią leczyć? / E.W. // Bliżej przedszkola . – 2007, nr 1, s. 28
52. Dogoedukacja – czyli jak nauczać dzieci empatii / Małgorzata Cieśla // Bliżej przedszkola. – 2012, nr 6, s. 94-97
53. Dogoterapia / Agata Szostak // Niepełnosprawność i Rehabilitacja. – 2010, nr 2, s. 104-116
54. Dogoterapia / Ewa Herzyk // Rewalidacja. – 2007, nr 1, s. 79-81
55. Dogoterapia /Jolanta Kubacka // Wychowanie w Przedszkolu . – 2008, nr 2, s. 55-56
*Opis przebiegu zajęć z dogoterapii w Miejskim Przedszkolu nr 13 w Legnicy
56. Dogoterapia / Kaja Chojnacka // Remedium. – 2015, nr 4, s. 24-25
57. Dogoterapia – atrakcyjne zajęcia / Agnieszka Zajkowska // Wychowanie w Przedszkolu. – 2014, nr 6, s. 12-17
58. Dogoterapia – atrakcyjne zajęcia. Cz. 2 / Agnieszka Zajkowska // Wychowanie w Przedszkolu. – 2014, nr 7, s. 43-46
59. Dogoterapia – interwencje z udziałem psów / Agnieszka Potocka // Głos Pedagogiczny. – 2017, nr 92, s. 10-12
60. Dogoterapia – terapia z udziałem psa / Magdalena Nawarecka // Remedium. – 2011, nr 3, s. 24-25
61. Dogoterapia: dogoterapia, logopedia a socjalizacja kognitywna dzieci 3, 4-letnich w przedszkolu masowym / Marzena Machoś-Nikodem // Bliżej przedszkola . – 2006, nr 10, s. 9
62. Dogoterapia a akwizycja języka dziecka z deficytami rozwojowymi. Prezentacja dogoterapeutycznego programu polisensorycznej stymulacji porozumiewania się / Marzena Machoś-Nikodem // Rewalidacja. – 2006, nr 2, s. 68-82
63. Dogoterapia formą wspomagania dzieci z niepełnosprawnością sprzężoną / Elżbieta Klima (Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach) // Studia Pedagogiczne. – T. 33 (2019), s. 153-183
64. Dogoterapia jako forma wsparcia osób z niepełnosprawnością / Kasper Sipowicz, Edyta Najbert, Tadeusz Pietras // Człowiek, Niepełnosprawność, Społeczeństwo. – 2016, nr 1, s. 51-64
65. Dogoterapia jako forma wspierająca rehabilitacje dziecka z mózgowym porażeniem dziecięcym: (studium przypadku) / Agnieszka Kamyk-Wawryszuk // Wychowanie na co Dzień. – 2007, nr 6, s. 20-21
66. Dogoterapia jako forma wspierania rozwoju dziecka niepełnosprawnego / Gabriela Drwięga, Zofia Pietruczuk // Niepełnosprawność. – 2015, nr 3, s. 57-68
67. Dogoterapia jako metoda wsparcia rozwoju osoby niepełnosprawnej intelektualnie – wybrane aspekty / Wiktor Bogusław Boruta // Student Niepełnosprawny. – 2017, z. 10, s. 173-185
68. Dogoterapia jako metoda wspierająca terapię dziecka z głęboką niepełnosprawnością intelektualną / Agnieszka Cypress // Szkoła Specjalna. – 2015, nr 3, s. 219-222
69. Dogoterapia jako metoda wspomagania procesu rehabilitacji dzieci / Sławomir Chrost // Rozprawy Społeczne. – 2018, nr 3, s. 64-72
70. Dogoterapia w nauczaniu zintegrowanym i w logopedii / Edyta Świętanowska // Dysleksja . – 2009, nr 1, s. 25-28
71. Dogoterapia w pracy logopedycznej z dziećmi / Marzena Machoś-Nikodem // Prace Psychologiczno-Pedagogiczne. – T. 1 (2007), s. 127-136
72. Dogoterapia w procesie rozwoju fizycznego dzieci głuchoniewidomych / Agnieszka Kamyk-Wawryszuk // Wychowanie na co Dzień. – 2007, nr 12, dod. „Wkładka Metodyczna”, s. V-VII
73. Dogoterapia w teorii i praktyce w kontekście dziecka autystycznego / Maria Kłodzińska-Berkau // Poznańskie Zeszyty Humanistyczne. – T. 12 (2009), s. 23-30.
74. Dogoterapia w wychowaniu osób nieprzystosowanych społecznie / Marcin Jurczyk // Opieka,Wychowanie,Terapia. – 2007, nr 3-4, s. 37-38
75. Dogoterapia wobec przedszkolnych dzieci z niepełnosprawnością – czy to ma sens? / Patrycja Gołąbek-Jonak // Szkoła Specjalna. – 2017, nr 3, s. 187-198
76. Dogoterapia (zajęcia z dziećmi o głębokiej niepełnosprawności intelektualnej w OREW Jarosław) / Janina Filozof // Rewalidacja. – 2005, nr 2, s. 36-49
77. Felinoterapia jako forma wsparcia włączenia społecznego i rehabilitacji osób niepełnosprawnych / Małgorzata Bednarczyk // Student Niepełnosprawny. – 2017, z. 10, s. 67-75
78. Felinoterapia w przedszkolu / Anna Franczyk, Joanna Skorupa, Katarzyna Krajewska // Bliżej przedszkola. – 2006, nr 12, s. 30-32
* Scenariusz zajęć
79. Heca na cztery łapy, czyli pies w przedszkolu / Wioletta Bartkiewicz // Doradca Nauczyciela Przedszkola . – 2012, nr 10, s. 51-53
80. Lekcje na cztery łapy / Wioletta Neumann // Sygnał. – 2018, nr 6, s. 54-55
81. Nauka z pomocą psa / Marzena Machoś-Nikodem // Edukacja i Dialog . – 2006, nr 8, s. 50-53
82. „Nowe szaty cesarza”, czyli o dogoterapii widzianej oczami dziecka w kontekście rozwoju seksualnego człowieka / Mirella Michalewska // Terapia Specjalna Dzieci i Dorosłych. – 2019, nr 1, s. 18-22
83. O dzieciach, które straciły zaufanie do ludzi, a zawierzyły psu… Okiem dogoterapeuty / Mirella Michalewska // Terapia Specjalna Dzieci i Dorosłych. – 2019, nr 3, s. 33-37
84. O dzieciach, które straciły zaufanie do ludzi, a zawierzyły psu. Okiem specjalisty / Agnieszka Białogłowska // Terapia Specjalna Dzieci i Dorosłych. – 2019, nr 3, s. 28-32
85. Pierwsze doświadczenia w dogoterapii / Wioletta Siedliska-Koter, Marzanna Kąsek-Spóz // Rewalidacja. – 2002, nr 2, s. 76-78
86. Pies dla Stasia / Magdalena Żmijewska // Edukacja Biologiczna i Środowiskowa . – 2011, nr 3, s. 87-91
* Scenariusz zajęć
87. Pies w roli terapeuty / Bogusława Brymora // Wychowawca. – 2012, nr 1, s. 18-19
88. Propozycja programu dogoterapii na przykładzie dziecka z głęboką niepełnosprawnością intelektualną : opis przypadku / Aleksandra Jankiewicz, Damian Skrypnik, Katarzyna Skrypnik // Niepełnosprawność i Rehabilitacja. – 2015, nr 2, s. 181-189
89. Przed świętami zaproś do przedszkola… psa! / Monika Litwinow // Wychowanie w Przedszkolu. – 2019, nr 9, s. 6-11
90. Psy pracujące w świecie człowieka / Anna Franczyk // Bliżej przedszkola. – 2007, nr 10, s. 74
* Scenariusz zajęć dogoterapii
91. Psy w terapii dzieci agresywnych i doświadczających przemocy / Beata Majewska, Robert Kohler // Niebieska Linia. – 2005, nr 4, s. 11-13
92. Rejs na głębokich wodach, czyli ścieżka edukacyjno-terapeutyczna z dogoterapii / Mirella Michalewska // Terapia Specjalna Dzieci i Dorosłych. – 2018/2019, nr 4, s. 40-44
93. Rola psa w procesie usprawniania psychoruchowego / Jagoda Walowska, Marta Jankowska // Niepełnosprawność i Rehabilitacja. – 2017, nr 1, s. 111-117
94. Rola psów w terapii pedagogicznej / Marcin Wierzba // Dysleksja . – 2013, nr 1, s. 16-22
95. Spotkanie z dogoterapią / Joanna Chwaszczewska // Klanza w Czasie Wolnym. – 2004, nr 1, s. 8-11
* Terapia dzieci głęboko upośledzonych umysłowo
96. Stary człowiek i pies / Hanna Mamzer // Horyzonty Wychowania. – Vol. 14, nr 32 (2015), s. 63-83
97. Strategie terapeuty zajęciowego : praktyczna realizacja (Terapeutyczne znaczenie zwierząt w relacjach z pacjentami demencyjnymi ; cz. 3 ) / Markus Lohe // Wspólne Tematy . – 2014, nr 10, s. 34-41
98. Terapeutyczne mruczanda, czyli o felinoterapii / Marta Fiutowska ; rozm. przepr. Paula Cupryan // Help. – 2018, nr 7, s. 28-29
99. Terapia i kynoterapia w pracy domu dziecka / Monika Walczak // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2011, nr 1, s. 43-50
100. Terapie z udziałem zwierząt / Maja Vogt-Kostecka // Remedium. – 2017, nr 2, s. 13-15
101. Udział zwierząt w terapii : wpływ psów, kotów i koni na zdrowie człowieka w kontekście badań i obowiązujących standardów / Agnieszka Potocka, Waldemar Grzegorzewski, Ireneusz Kowalski // Szkice Humanistyczne. – 2014, nr 4, s. 141-149
102. Wpływ dogoterapii na funkcjonowanie osób głęboko upośledzonych umysłowo w zespole rewalidacyjno-wychowawczym / Dorota Migdalska // Rewalidacja. – 2008, nr 1, s. 53-57
103. Wybór i trening psa : zadania terapeuty : efekty zajęć (Terapeutyczne znaczenie zwierząt w relacjach z pacjentami demencyjnymi ; cz. 2 ) / Markus Lohe // Wspólne Tematy . – 2014, nr 9, s. 35-41
104. Wybrane metody pracy z dziećmi niepełnosprawnymi / Joanna Sais-Wieczorek, Małgorzata Topolnicka // Modelowe Nauczanie. – 2006, nr 2, s. 73-76
105. Wykorzystanie kynoterapii w kształtowaniu mowy i usprawnianiu komunikacji / Agnieszka Cypress // Forum Logopedyczne, nr 21 (2013), s. 160-163.
106. Wykorzystanie zooterapii w terapii pedagogicznej na przykładzie terapii z udziałem psa / Anna Kurzeja, Joanna Godawa // Chowanna. – T. 1 (2009), s. 85-96
107. Zajęcia edukacyjne i pedagogiczne z udziałem zwierząt / Katarzyna Sowa // Wszystko dla Szkoły. – 2009, nr 5, s. 10-11
108. Zalety i szanse wykorzystania animaloterapii w resocjalizacji młodzieży niedostosowanej społecznie / Marta Wilk // Lubelski Rocznik Pedagogiczny . – T. 33 (2014), s. [201]-219
109. Zmysły. Świat oczami psa i człowieka / Anna Franczyk // Bliżej przedszkola. – 2007, nr 10, s. 72-73
* Scenariusz zajęć dogoterapii
Oprac. Małgorzata Potępa
Regionalny Zespół Placówek Wsparcia Edukacji
Pedagogiczna Biblioteka Wojewódzka w Opolu